Eurotunnel vraagje

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnp
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
Woonplaats: Zoetermeer

Eurotunnel vraagje

Bericht door Johnp »

In mei volgend jaar ga ik samen met MartinH op de V-stroms de zuidkust van Engeland bezoeken voor een dag of 10. :-)}
Mijn vraag is; moet je voor de Eurotunnel de treinrit reserveren of kun je in Calais gewoon een kaartje kopen?

Met groet, John :bye:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Frank »

Je kunt gewoon een ticket kopen. Je komt vanzelf een slagboom tegen met een kassa. Maar mensen die gereserveerd hebben, gaan wel voor. Er zijn ook een soort VIP-poortjes.. dan betaal je ongeveer 25 pond meer, maar heb je minder wachttijd en krijg je een lunchpakket mee.. ;-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Gert-JanD »

Frank,

Ik ben nieuwsgierig of je ook nog wat aan je verlichting moet doen als je naar Engeland gaat? Wellicht weet John dat ook. Ik wil ook nog eens die kant op dan weet ik het alvast.

Fijne vakantie John met Martin, pubs bezoeken :D ?

Groetjes Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Johnp
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Johnp »

Dank je Frank.
Verlichting aanpassen doe ik niet. Met de auto ook nooit gedaan. En pubs bezoeken wel zeker, maar wel met gezond verstand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Frank »

Nee.. verlichting aanpassen doe ik nooit. Niet met auto, niet met de touringcar en niet met de motor. Nooit problemen mee gehad. Ik zie de Engelsen die onze kant opkomen het wel bijna altijd doen. Als je met de boot gaat, kun je de stickers op de boot kopen. ;)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Eikie »

Je kan bij de auto de lampen naar beneden stellen zodat de lichtbundel grotendeels vóór je op de weg schijnt.
Bij motoren iets meer werk maar je voorkomt dat tegenliggers gaan seinen.

Maar omdat je voornamelijk overdag zult rijden lijkt mij het overbodig.

Ps: parkeer je motor op straat of op een parkeerplaats voor de kroeg. Niet op de stoep zoals we thuis doen. Scheelt weer een paar knaken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Johnp
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Johnp »

Thx René,

dat zijn ook bruikbare tips.

groeten, John
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door De Graaf van Salland »

In 2013 ben ik vanuit Engeland terug gegaan met de tunnel: https://youtu.be/kkIkURTFdWI
(Toen nog op m'n Honda NTV650)

Ik zou de overtocht boeken via het web: je krijgt dan een lang nummer dat je moet intoetsen op de zuil bij de slagboom. De rest gaat vanzelf.
Als je, ter plekke betaalt, zou je nog wel eens wat meer kunnen betalen. Dat doet i.i.g. DFDS-seaways wel altijd.
Het nadeel van, van te voren, boeken is dat je binnen een bepaald "timeslot" moet aankomen.
Lukt je dat niet, dan ben je gelukkig niet de kosten van de overtocht kwijt. Alleen mag je dan pas naar de overkant als er ruimte is op 1 van de treinen. Maar met een motorfiets zal dat al snel lukken.

Bij het laden kan je even apart gezet worden: ze willen graag de motorfietsen bij elkaar plaatsen.
Voor de rest blijf je gewoon bij je de motor staan tijdens de treinrit. Als de trein over een wissel gaat, kan je je fiets beter even vasthouden.

Als je weinig ervaring hebt met hellingen rijden: zorg dat je niet stil komt te staan als je zo'n helling oprijdt. Laat de auto's voor je eerst wegrijden en neem de helling dan in 1x.

Voor wat betreft Engeland: ik heb nog nooit m'n lichten afgeplakt. Als je alleen met daglicht rijdt is dat niet zo'n probleem.

GvS


Leesvoer: http://ntvhonda.proboards.com/thread/41 ... igure-tour
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Iron Horse »

Zorg dat je een setje plakkers bij je hebt, dan kun je het altijd nog doen als je er voor zou worden aangehouden. Zo deed ik het tenminste omdat die ik had je maar 1 keertje kon gebruiken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Johnp
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Johnp »

Kijk heren, het nut van het forum bewijst zich weer. :duim:

@ Gvs, ik je heb filmpje bekeken en het ziet er idd zeer gemakkelijk uit. Thanks voor de link.


@ Rob, kun je die stickers gewoon bij de ANWB aanschaffen?

Met groet, John
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Eurotunnel vraagje

Bericht door Iron Horse »

Ik heb ze inderdaad van de ANWB. Maar je kunt zelf ook wel wat knippen. Maar ik vond deze toch wel mooier, voor zover dat al belangrijk zou zijn. Voordeel is wel dat er meteen 2 stuks inzitten. Of ze ook op de V-Strom passen weet ik niet, ik had ze voor de auto bij me.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie