Motor partner, interesse ?

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Motor partner, interesse ?

Bericht door Phony123 »

Hoi ik ben Frank,

De planning is op 6-7 of 8 juni weg te rijden. De bestemming is Zweden/Noorwegen. Bij goed weer basic kamperen en bij slechter weer hutten/huisjes huren. ( de lange termijn weer prognose ziet er overgrens zeer goed uit) Ik heb al heel wat Scandinavië ervaring en weet dat dit altijd wel lukt om een camping of iets te vinden.
Bij lekker weer is de Noordkaap, of lofoten en optie. Maar onderaan in Noorwegen en de fjordenkust is ook super. Ik rij wel door ,,maar ben geen wegpiraat, de eerste dagen wil ik wel kilometers maken. Daarna is het genieten en maar zien.

Dus heb je zin om mee te rijden, gedeeltelijk of helemaal. In de periode van 7 tot max 21 juni. Stuur dan een pb en we gaan ff ergens een bakkie koffie doen. Eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Voorlopig ga ik gewoon alleen maar een enthousiaste reisgenoot is altijd leuk.

Greetz, Frank.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Motor partner, interesse ?

Bericht door Wullebolle »

Succes met je reisplannen.

Wat doorrijden betreft, mischien weet het of niet maar in Noorwegen is de snelheidslimiet op landelijke wegen 80/u, en die is heilig.
Op sommige grote wegen 90, en paar stukjes snelweg 110.
Maak het niet te bont, want de noren lachen niet met te snel rijden. Heel veel controles, cameras en onherkenbare burgerauto's
Boetes zijn extreem hoog. Pakweg 500€ boven de 20 teveel, Rijbewijs foetsie bij 25a40 teveel, en een koude vochtige kerker vanaf 45 teveel.
Een plakkertje bij de 85 op je snelheidsmeter helpt.
Details: http://www.speedingeurope.com/norway/
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Motor partner, interesse ?

Bericht door Phony123 »

Thanks, ik weet het. Een paar jaar geleden hebben we mee gemaakt dat een groepje motorrijders gepakt werd. Ze moesten een flinke boete betalen. Maar ze werden ook naar de dichtbijzijnde Zweedse grens begeleid. Einde vakantie in Noorwegen en nog flink betalen ook. We hebben dat toen gezien, en dachten....dat gaan we maar eens niet doen.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Motor partner, interesse ?

Bericht door Eikie »

Op de camping in Kinsarvik trof ik 3 Nederlandse motorrijders. Ook zij waren aangehouden voor te hard rijden.
De (motor)politie was erg mild voor ze geweest. Alleen een waarschuwing en registratie in het politieregister. Bij een eventuele tweede overtreding zouden ze bestraft worden èn konden ze ook de eerste bekeuring alsnog betalen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motor partner, interesse ?

Bericht door Iron Horse »

Ooit, 40 jaar geleden, ook in Noorwegen met de auto 3 weken rondgereisd en gekampeerd. Ik vond het toen wel een mooi land maar de mensen was ik niet erg over te spreken, redelijk asociaal gedrag meegemaakt. De wegen waren over het algemeen slecht en het reizen ging relatief langzaam, maar dat zal inmiddels wel verbeterd zijn. Als ik het huidige boeteregiem zie dan nodigt dit niet echt uit tot bezoek van dit land, echt asociaal. Dan ga ik liever naar Schotland, vergelijkbare natuur, maar veel acceptabelere mentaliteit en waarden en normen. Ik kan me daar veel beter in vinden. Alleen jammer dat het er zo vaak regent, althans toen ik er was. Maar dit is uiteraard persoonlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Motor partner, interesse ?

Bericht door Bozobin † »

EN een betaalbaar borreltje of biertje :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Motor partner, interesse ?

Bericht door Iron Horse »

Ja, inderdaad, maar die wilde ik in eerste instantie niet noemen. Voor je het weet heb je een stempel :roll: :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Motor partner, interesse ?

Bericht door Phony123 »

Zweden is goed te doen maar Noorwegen is idd duur. Over het algemeen zijn Zweden en Noren wat stugge mensen, maar zeer correct en gereserveerd. (en ze praten goed Engels) en dat is na drie jaar motor vakanties in Spanje weer mooi meegenomen.
Het weer, tja een hekel punt. (De kinderen van vrienden uit Duitsland zeggen altijd "nicht wieder nacht das regenwald". :worship: ) De lange termijn voorspelling ziet er prima uit. Als je het geluk hebt dat er een sterk hogedruk gebied hangt...dan is het weken stabiel en mooi weer. Dat lijkt het geval te gaan worden(hoop ik)

Maar het kan ook bagger zijn , vier jaar geleden heb ik de Noordkaap gedaan in Juni. Het was geen dag droog, in de nachten vorst en overdag 6 to 10 graden. En als klapper sneeuwbuien. De sneeuw bevroor op het vizier..en das afzien! ( niks zien)
Maar gehaald en op de Noordkaap was het redelijk weer,, 24 uur zon met afwisselend een bui. En een belevenis,, :lol:
Plaats reactie