Frankrijk: Vercors - 5 routes waaronder Alpes d'Huez

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Wilco

Frankrijk: Vercors - 5 routes waaronder Alpes d'Huez

Bericht door Wilco »

Bijdeze mijn routes(GDB) die ik afgelopen Juni heb gereden in de Vercors Frankrijk.
Startpunt van alle routes is Rencurel, waar het zeer gezellige en zeer motorvriendelijke hotel Le Marronnier staat, gerunt door 2 nederlandse stellen die zelf ook rijden. Bekijk ook de foto's maar....

De routes kun je vinden op: http://home.planet.nl/~wilco.degroot/Fo ... ncurel.htm

W.
Strommie

Bericht door Strommie »

Hele láte reactie; maar Wilco ....... ik zie nergens op je (mooie) foto's een V-Strom?! :wink:
Wilco

Bericht door Wilco »

hahahaha.....
Dat klopt toen reed ik nog ZZR1200 een maand na die vakantie heb ik die ingeruild voor de DL1000.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ahá .... dát veranderd de zaak......alhoewel ....... wéét je zéker dat je nú nog niet stiekum op je Kawa ZZR 1200 rondrijdt, maar de V-Srom zó mooi vind, dat je doet alsóf je er ook één hebt????!...... :lol: :lol: :lol:

Kom 'm maar eens laten zien dan, 8 januari 2006 ....... in De Meern ..... dan maakt het wéér ook niets uit, want je kan er desnoods lopend met de motor aan de hand, met een paraplu'tje erboven hem/haar showen :shock:

8) Greetz, Strommie (Rinus)
Laatst gewijzigd door Strommie op do 10-11-2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilco

Bericht door Wilco »

Dat is wel de bedoeling als ik niet weg ben met mijn andere hobby de Nationale Reserve. Ik hou het in ieder geval in de gaten, zoals ik ook al in dat topic had geschreven.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik heb even de moeite genomen, om te kijken wat Nationale Reserve was, want ik had geen flauw idee, wat je bedoelde.
Ziet er leuk uit, en theoretisch zou ik het nog 10 jaar kunnen doen, tot je 58e, zag ik.

Maar ik zou alléén sportief gezien door die keuring komen, denk ik.
Door de psychologische en de 'ogen-test', kom ik zéker niet :wink: (.... kwam destijds ook al niet door de 'normale' dienstkeuring, dús... :? )

Doe je dit al lang, en wat/wie bepaald dan, wanneer je 'wat' moet doen? .... met achterliggende gedachte; hoe zéker is het dat je er 8 januari bij kan zijn?

Alléén als je er wat over wil vertellen hóór 8) ..... anders, even goede vrienden.
Wilco

Bericht door Wilco »

Geen probleem hoor om er wat over te vertellen.
Ik doe het nu ongeveer een jaartje met veel plezier.
Wie er bepaalt wat er moet gebeuren is uiteindelijk natuurlijk het kabinet, haha, maar even zonder dollen.
Ik heb een jaarrooster waar een aantal oefeningen opstaan die ik moet volgen, daarnaast komt het voor dat er voor bepaalde zaken ondersteuning van defensie wordt gevraagd en daar kan ik me dan voor inschrijven, denk bijvoorbeeld aan ondersteuning bij een groot sportevenement of iets dergelijks. ook is het mogelijk dat een bepaald onderdeel van de Landmacht ondersteuning nodig heeft in de vorm van een oefenvijand ofzo zodat ze wat realistischer kunnen oefenen dat kan ook.

Wat ook nog een mogelijkheid is en dat is vooraf nooit te bepalen is de maatschapelijke hulpverlening bij, ik noem maar wat, een overstroming(zoals een paar jaar geleden in Limburg bijvoorbeeld) of de MKZ crisis, of misschien wat meer van het heden een eventuele uitbraak van de vogelgriep. Ook dan wordt de natres vaak ingezet voor allerlei taken van beveiliging tot het ruimen van boerderijen bijvoorbeeld.

Onze hoofdtaak, en daar oefenen we regelmatig voor, is bewaken en beveiligen van gebieden of complexen in de breedste zin van het woord. Bijvoorbeeld materieel van de VS in de Eemshaven of een Kazerneterrein ergens anders in het land.

Kortom de Natres is een volwaardig onderdeel van de Koninklijke Landmacht met hetzelfde materieel alleen bemand door vrijwilligers, die een groot aandeel van hun vrijetijd hiervoor willen benutten.

Dit is het even in het kort, het ziet er naar uit dat ik de 8e januari er bij kan zijn, want er staat niets gepland, maar ik hou altijd een slagje om de arm, zeker als het wat verder weg op de kalender betreft.
Als je nog meer wilt weten dan praat ik je graag bij op de 8e januari of kijk even op http://www.natres.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (maar die zul je al wel gevonden hebben)
Strommie

Bericht door Strommie »

Leuk dat je er wat over geschreven hebt, Wilco ..... vrij duidelijk ... zelfs voor mij :wink:

Het adres had ik gevonden, maar is misschien een tip voor (een) V-Strommer(s) die nu geïntresseerd is geworden.

Natuurlijk wil ik over je beide hobby's (de Nationale Reserves én de V-Strom) op 8 januari nog even met je bijpraten 8)

Tot dan,
Strommie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Rinus, er wordt momenteel redelijk wat reclame voor gemaakt, in ieder geval op de radio. Ik ben ze al meerdere keren tegengekomen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Wilco

Bericht door Wilco »

Yep, we hebben nog mensen zat nodig, dus kijk op de site ga een keer naar een info avond en kijk of het ook wat voor jou is !!!

hmm... begint wel erg op reclame te lijken nu........
Fred

Bericht door Fred »

Mij niet gezien, heb mijn legerdienst in de winter 77/78 gedaan in Duitsland voor het Belgisch vaderland. 6 maanden in Vogelsang gezeten voor 80 ouwe Belgische frankskes per dag en ne hoop ellende.
Tis al lang goe geweest voor mij, een leger dient uiteindelijk toch alleen maar om op mensen te schieten als het er op aankomt, dan mogen ze zich nu zo humaan voordoen als ze maar kunnen.
Strommie

Bericht door Strommie »

Dat was te verwachten, niet iedereen zal even enthausiast zijn voor het leger ......., maarruh soms heb je ze écht nodig ........ denk even aan 60 jaar geleden :?

Die radio-reclame-spot heb ik nog niet gehoord, Rob.

Wilco; ik zie dat je je avatar hebt aangepast ...... heb ik 'het beest' in je wakker gemaakt :lol: :lol: :lol: (.... heb je mijn pistooltje ook gezien :?: :shock: 8) )
Zonder dollen: ben jij dat?

Cheers, Rinus
Wilco

Bericht door Wilco »

yep that's me !

Deze zomer gemaakt op een oefening.
Fred

Bericht door Fred »

Strommie schreef:Dat was te verwachten, niet iedereen zal even enthausiast zijn voor het leger ......., maarruh soms heb je ze écht nodig ........ denk even aan 60 jaar geleden :?

Die radio-reclame-spot heb ik nog niet gehoord, Rob.

Wilco; ik zie dat je je avatar hebt aangepast ...... heb ik 'het beest' in je wakker gemaakt :lol: :lol: :lol: (.... heb je mijn pistooltje ook gezien :?: :shock: 8) )
Zonder dollen: ben jij dat?

Cheers, Rinus
De aanvallers waren 60 jaar geleden ook niet bij de brandweer of de jeugdbeweging, da was ook een leger, en waar dat voor nodig is heb ik al eerder vermeld.
Ik bedoel maar dat een leger niet is opgericht om aan maatschappelijk werk te doen, ook al is het als verdediging of agressor.
Je kan van een leger nou eenmaal geen volwaardig maatschappelijk hulporgaan maken, de basisdoelstelling is leren schieten en dat is het eerste wat ze je leren daar in welk land of wereldeel ook.
Strommie

Bericht door Strommie »

Stoere foto, Wilco .... wijs 8)

Even voor de discussie:
Fred, het is toch wel goed, dat ze het/een leger leren schieten?

Hoe zou je je willen verdedigen, als je géén 'kennis van zaken' in huis hebt?
Begrijp mij goed, ik ben absoluut niet oorlogzuchtig o.i.d., maar ik voel mij wel wát geruster, dat ik weet dat wij hier mensen (het leger) hebben om ons eventueel te verdedigen.
(..... er voor het gemak vanuitgaand dát er dan wat te verdedigen valt, want tegen een atoombom is een landje als Nederland of België niet bestand :oops: .... plofffff... )

Bovendien zitten er volgens mij véél meer maatschappelijke taken bij het leger, zoals Wilco ook al had aangehaald.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ligt het nu aan mij of is het nu na het 5de bericht totally off-topic geraakt? Misschien eentje off-topic voor openen. Daar kan toch bijna alles neergezet worden zolang het maar fatsoenlijk blijft. Straks weer de kerstrecepten enzo...... :roll:

Back-on-topic.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fred

Bericht door Fred »

Strommie schreef:Stoere foto, Wilco .... wijs 8)

Even voor de discussie:
Fred, het is toch wel goed, dat ze het/een leger leren schieten?

Hoe zou je je willen verdedigen, als je géén 'kennis van zaken' in huis hebt?
Begrijp mij goed, ik ben absoluut niet oorlogzuchtig o.i.d., maar ik voel mij wel wát geruster, dat ik weet dat wij hier mensen (het leger) hebben om ons eventueel te verdedigen.
(..... er voor het gemak vanuitgaand dát er dan wat te verdedigen valt, want tegen een atoombom is een landje als Nederland of België niet bestand :oops: .... plofffff... )

Bovendien zitten er volgens mij véél meer maatschappelijke taken bij het leger, zoals Wilco ook al had aangehaald.
einde conversatie (wijziging)
Laatst gewijzigd door Fred op do 10-11-2005, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Wilco

Bericht door Wilco »

Om nog wat olie op het vuur te gooien.
Het leren schieten is absoluut niet het eerste wat je wordt geleerd, tenminste niet in het nederlandse leger.
Eerst wordt er van je verwacht de-escalerend op te treden en als er echt geen ander mogelijkheid is dan kan er geschoten worden. En dan ben ik persoonlijk erg blij dat die persoon in ieder geval geleerd heeft om te schieten zodat hij niet zijn eigen voet, of nog erger die van mij, eraf schiet.

Maar goed ik heb deze discussie al zo vaak gevoerd dat ik het eigenlijk opgegeven heb om er nog op te reageren, en nu doe ik het toch weer :)
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik vind dit maar gedeeltelijk off-topic Rob, want deze topic is geopend door Wilco, en we hebben het nog steeds over Wilco (.... z'n hobby's..)

En nee, Fred, ik heb het niet meegemaakt om iemand voor mijn vizier te krijgen, om het feit dat ik niet dienst-legerig ben geweest, en omdat ik niet crimineel (genoeg) ben 8)

Er lopen echter types op deze wereld rond, waarvan ik het idee heb, dat ik ze wel zou kúnnen afknallen: denk aan kinder/massa-moordenaars o.i.d.
Maar dat zijn dan van die types, waar ieder mens volgens mij blijer van zou kunnen worden, als die er niet meer zouden zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. (.... scheelt ook weer voor de belastingbetaler...)
....dus niet 'zomaar' mijn buurman .... niet de letterlijke buurman, of 'zomaar' die van over de grens.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ben de moderator niet maar het topic in dit forum gaat weliswaar over Wilco, maar is van oorsprong wel een routes-buitenland-forum. En dan maakt het niet uit wie dat start of over wie het gaat. Het gaat nu niet meer over routes. En voor dat geklessebes is er het Off-topic-forum.

Ik heb ook niks tegen hetgeen er wordt bediscuteerd, maar het hoort mijn inziens hier niet thuis. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

Wilco: tot 8 januari en bedankt voor je mooie routes:wink:

Mocht je nog een keer een trip die kant (Frankrijk) op willen maken ..... geef maar een seintje :lol:

Aan allen: Viva la .....Strom :shock:

Strommie
MarcT

Bericht door MarcT »

Hey...geinig....die reis heb ik laatst ook geboekt. (Bij Horizon !)
Vanaf augustus kun je mijn foto's zien op mn site.
:idea:
Laatst gewijzigd door MarcT op di 10-06-2008, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz

Bericht door Suuz »

@ MarcT: hoe beviel het? Wij hebben net de reisgids van Horizon binnen en kunnen nog niet kiezen...
MarcT

Bericht door MarcT »

Suuz, het beviel NOG niet...we gaan pas in juli ! :)

Van de andere kant: Motormaatje en ik gaan al jaren via Horizon op vakantie. Niet in groepsverband, we zijn meer op ons zelf. Maar tot nu toe was het altijd prima voor elkaar. Je kunt bij Horizon in ieder geval rekenen op een hotel met een fatsoenlijke kamer, en een fatsoenlijke keuken.

Uitzondering was het Westerwald. Daar was het eten heel matig. Ik kreeg de indruk dat daar wat relatieproblemen met de eingenaar en zijn vrouw een rol speelden. Lol...je moet er de humor van inzien.
In Noorwegen bestond het eten vooral uit buffets. Mijn motormaatje vond het geen probleem, maar ik ben een slag bourgondischer, ik mot dat niet. ;) Maarja, ik zeur niet !

Ook de routes die je van Horizon krijgt zijn prima te volgen op papier, en je kunt ze ook in Garmin-formaat krijgen.
Op mijn site staan loads of pics van de betreffende vakanties.

Succes.

PS: ik vond nog een site van iemand die daar ook geweest was: http://home.planet.nl/~wilco.degroot/Fo ... ncurel.htm
MarcT

Bericht door MarcT »

Inmiddels zijn we terug ! Het beviel prima. Wel heeft Horizon een steekje laten vallen door even vergeten te vermelden dat de heen-route niet klopt. Er is een berg omgevallen of zo, en die weg is er niet meer. Over twee maanden weer wel trouwens. De eigenaar van Le Marronnier heeft dit keurig aan Horizon gemeld, maar daar doen ze niets met die info. Als je de bordjes "Route Barre" ziet heb je al 20km over zandpaadjes, bosweggetjes en bergstraatjes gereden, die je dan weer terug kunt rijden om vervolgens 50 km om de berg heen te rijden.
Oh ja...en de kamers zijn echt heel klein daar. Maarja, je hoort ook buiten te zijn !

Nouja, kijk vooral effe naar mn foto's en filmpjes op mn site. En als er iemand naar Rencurel gaat, doe vooral de groetjes aan Camille, Edwige en Capucine......zucht....
Korsan

Bericht door Korsan »

Hoi Marc, mooie foto's en leuk personeel daar :D
Plaats reactie