20/7 t/m 1/8 = Motor vakantie Oostenrijk

Routes (GPS of papier) in de avontuurlijke buitenlanden...
Plaats reactie
Chris Moto

20/7 t/m 1/8 = Motor vakantie Oostenrijk

Bericht door Chris Moto »

Heb een leuk klein alpen huisje gehuurd in Oostenrijk.
Volgens de google maps is Camping Ötztal 875km berekend vanaf Utrecht, dus best te doen in 1 dag :) nachts vertrekken is de volgende morgen op bestemming. Over de grens bij Oostenrijk een 10-dagen vignet kopen.

Ik rij het liefste nachts omdat er dan geen files zijn of weg werkzaamheden die het verkeer hinderen. Om de 300 km's zal bij de nachtpompen worden gestopt, gegeten, afgetankt en ff de beentjes strekken. Max. speed op de snelweg zal 140 K/mh zijn..!
Ik vertrek om 22.00 u en zal smorgens +/- 9u op plaats van bestemming zijn.

Op 50km afstand naar Zwitserland en Italië, daar ligt nog meer bochten avontuur te wachten.
Heerlijk 2 weken in juli in een houten compleet ingericht huisje met keuken en koelkast, dus neem niet te veel spullen mee maar wel je motor pak maar ook je regenpak ook al hoop ik niet dat het daar gaat spetteren. Misschien een pyjama voor de moto want dit blijft buiten staan ;) hahaha...

Wie mee wil rijden en alle kosten wil delen van het alpen huisje kan zich aanmelden met een privé e-mailtje graag ook met mobiel nr.
Dames die weinig of geen ervaring hebben, lekker meerijden! ik laat je niet alleen en help je met de juiste technieken en dan volg je mijn lijnen :-)}
Een "bergtraining" eerst volgen is volslagen onzin en mijn inzien ook veelste te duur..!

Ben al druk bezig om mooie TT's te maken, dit wordt wel een echte actieve vakantie en wordt gestopt daar waar het gezellig is voor de warme hap.

grtz, Chris
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: 20/7 t/m 1/8 = Motor vakantie Oostenrijk

Bericht door Bozobin † »

Mooie omgeving daar, ben er vorig jaar geweest.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: 20/7 t/m 1/8 = Motor vakantie Oostenrijk

Bericht door Joskestiller »

Ötztal is inderdaad een goede lokatie om mooie ritten te maken en ik vind het een mooi initiatief om mensen met minder ervaring de kans te geven mee te rijden.

Alleen die nachtelijke heenrit zal heel wat personen afschrikken. Waarom een hele nacht doorrijden om vervolgens uitgeput op je bestemming toe te komen? Na deze nachtelijke rit van 875km zullen velen enkele dagen recuperatie nodig hebben om geconcentreerd een reeks bergritten af te haspelen.
Mijn advies: rij de eerste dag ongeveer 650 a 700km tot de Oostenrijkse grens en overnacht in een goedkoop hotel. De volgende dag kan je dan onmiddellijk via mooie bergwegen tot je eindbestemming rijden. Een vignet voor Oostenrijk heb je hierdoor niet nodig, een deel van de heenrit wordt als vakantie ervaren en iedereen komt in een betere conditie toe.

Het is maar een bedenking die ik even wou meegeven.

Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Chris Moto

Re: 20/7 t/m 1/8 = Motor vakantie Oostenrijk

Bericht door Chris Moto »

Joskestiller schreef:Ötztal is inderdaad ...

Deze vakantie wordt door mij niet voor de 1ste keer gedaan en geloof mij ik ken dames die voor deze afstand niet de vinger opsteken of beginnen te zuchten :-)}
Plaats reactie