Graag jullie mening

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
LHeslenfeld

Graag jullie mening

Bericht door LHeslenfeld »

Beste allemaal,

Zojuist een beetje zitten surfen want ik ben op zoek naar een nieuwe helm.
Mijn HJC van 3 jaar oud was eigenlijk alleen maar gekocht als beginnershelm
en heeft zijn beste tijd nu wel gehad.

Ik ben een beetje op zoek naar een enduro stijl helm, bijvoorbeeld een Airoh S4.
Op een gegeven moment kwam ik dit tegen:
http://www.origine-helmets.com/off-road ... -bluetooth
Een enduro helm met bluetooth communicatie voor nog geen 250,- euro.

Na een beetje onderzoek op Google lijkt het merk niet echt bekend te zijn,
hebben jullie er misschien ervaring mee?

Ik moet zeggen dat het design niet verkeerd is, maar aangezien het (voor zover ik weet) geen bekend
merk is, vraag ik me af hoe het zit met de kwaliteit.

Alvast bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 11-07-2013, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Graag jullie mening

Bericht door Peterzeeland »

Die vraag zou ik me ook stellen...... 'hoe is de kwaliteit, mocht ik hem écht nodig hebben....? '

Harde testen zijn de enige methode om daar een goed antwoord op te krijgen, en al het andere is subjectief (is mijn subjectieve mening)

Zou je niet gewoon een gerenommeerd merk kopen, maar dan in de aanbieding?
kijk eens op fc-moto.de bijv.
weet ook wel dat een 'merk' vooral met veel marketingkosten wordt opgebouwd, maar toch, coureurs bijvoorbeeld zie je nooit met een Lidl helmpje racen...
er staat me iets bij van een Engels instantie die op basis van echte ongelukken en verwondingen de kwaliteit van helmen probeerde vast te stellen.
Succes!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
LHeslenfeld

Re: Graag jullie mening

Bericht door LHeslenfeld »

Bedankt voor je reactie.

Nadeel van online kopen is vaak (met helmen al helemaal) de pasvorm.
Ik ga morgen in ieder geval een Airoh S4 passen in een winkel zodat ik zeker
weet hoe de maatvoering is. Airoh is nog een redelijk merk volgens mij.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Graag jullie mening

Bericht door Eikie »

Nolan heeft door de komst van de N104 wat uitlopende modellen. Die worden tegen leuke prijzen aangeboden.
al weet ik niet of de Enduro helmen ook voordeliger de deur uit gaan.
Systeem helmen iig wel.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Rene
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 24-03-2013, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Graag jullie mening

Bericht door Rene »

Tja, is een bepaald merk helm "goed"?
Het is voor iedereen anders, maar ik heb - tot wanhoop van de verkoper- pakweg 15 helmen geprobeerd voordat ik er een vond die goed zat, en waar ik mijn bril goed onder kon dragen en opzetten.

Toevallig was dat een Premier, een merk waar ik voor dat moment nooit van gehoord had.

Voor mij geld dus: uitgebreid passen, het merk is en type is daar een product van, niet andersom.
..maar ik heb dan ook een bijzonder hoofd :-)
Lambik

Re: Graag jullie mening

Bericht door Lambik »

Je kan altijd bij de dichtst bijzijnde motorzaak eens gaan passen, onthouden welke het wordt en op internet bestellen...
Jos smid in Haarlem heeft ook altijd wel leuke aanbiedingen, als je een niet al te ingewikkeld hoofd hebt, kun je daarvan ook de omtrek meten ( zijn richtlijnen voor google maar eens) en je helm direct op internet bestellen. Heb ik ook gedaan en is prima bevallen.....heb een scorpion en had daar ook nog nooit van gehoord.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Graag jullie mening

Bericht door Soesko »

Je kunt een helm zien als een noodzakelijk kwaad en dan vind je hem al snel te duur, maar je kunt een helm ook zien als een belangrijk stuk veiligheid voor de bescherming je hersenen. Als je voorkeur uitgaat naar het eerste dan zou ik een goedkoop onbekend merk kopen. Als je voor het tweede gaat dan zou ik meer geld besteden en voor een kwaliteitsproduct gaan. Ik heb zelf heel goede ervaringen met Shoei, maar er zijn meer goede helmen te koop.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Graag jullie mening

Bericht door Peterzeeland »

Eens!

Alleen, iedereen heeft een bepaald budget.
Goed passen is wel heel belangrijk, en lekker blijven zitten ook.
Had bijv. een Shark evo gekocht, mooi helmpje vond ik.
Echter, hele dag met bijna 2 kg op je knar, hmmm, das toch wat anders dan in de winkel he?
2 jaar met toenemende tegenzin op gehad, toen eens in de beurs getast en schubert c3 gekocht.
Die minder lekker zat dan mijn vroegere concept (9 jaar mee gedaan!) maar na een tijdje wel goed.

Zó lastig, een helm kopen..... Niet zo maar over een nacht ijs gaan en veel passen vooral. Als je een goede koopt doe je er jaren mee.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Graag jullie mening

Bericht door Ebrostrom »

Vandaag op de off-road training had de instructrice een airoh. Zal dan wel goed zijn.

Ik heb zelf ook shark evolution (kingedeelte helemaal op t achterhoofd te plaatsen). Gekocht op motorbeurs. Inderdaad zwaar met 2 kg. Na 2 jr zit hij nog prima (wel wat ruimer geworden). Het geluid kan wel n stuk minder. Dat is oorverdovend. Wil ook wel naar c3 of zo maar hij doet het nu nog dus nog maar even wachten.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Miggel
DL650 berijder
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 06-01-2013, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2009)
Woonplaats: Hengelo (Ov.)

Re: Graag jullie mening

Bericht door Miggel »

Naast of je helm goed zit is geluid DB en veiligheid (http://www.crash.org.au/ratings.php) een belangrijk afweegpunt.
Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Graag jullie mening

Bericht door Piet Zahut »

Op het internet een helm kopen zonder dat je ook maar een beetje weet hoe hij zit is niet verstandig. Iedere helm hij zijn eigen pasvorm en dat moet je gewoon proberen. TS is bij een zaak geweest waarbij de verkoper moedeloos werd toen hij 15 verschillende op zijn hoofd heeft gehad, heel simpel.... Daar niet meer terugkomen. Een verkoper moet je goed advies geven en daar hoort passen nou eenmaal bij! Maar passen in een motorzaak waarmee je tijd in beslag neemt van een verkoper en dan op internet kopen vind ik not done. Dat is verre van netjes en kan je mijns inziens ook niet maken. Maar goed, terug naar de helm.... De beste helm voor jou is de helm die jou het beste zit. Je hebt er niets aan dat je een helm hebt gekocht die er cool uitziet maar van geen meter zit. Vraag eens of je met een helm een rondje mag rijden, als je serieus bent zal een (goede) motorzaak je dit absoluut laten doen. Neem daarnaast ook mee in je keuze hoelang een helm meegaat. De goedkopere dien je te vervangen na 5 jaar en de duurdere 10 jaar. Het kan dus maar zo zijn dat de duurdere helm in verhouding net zo duur is als de goedkopere en daarvoor heb je waarschijnlijk een kwalitatief betere, stillere en luxere helm voor.

Succes met het maken van je keuze!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: Graag jullie mening

Bericht door AVC »

Mijn vriendin heeft een helm van Airoh. Hij ziet er wat plastiekerig uit, en bij mij doet hij pijn aan m'n oren. Alle 'reclame' plakt er met stickers op, wat ik wat vreemd vind voor een helm. Maar hij doet het goed eigenlijk. Wel erg veel lawaai.
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Graag jullie mening

Bericht door SN0Wman »

Ik ben zelf aan mn tweede Airoh bezig. Mijn vorige was de S55 heb nu een Cezannee. Mijn inziens prima helmen mét zonneviezier voor een klein budget. Echt stil zijn ze niet, maar ik rij toch met oordoppen in :P
Groeten,
Rudy
Plaats reactie