Welke broek? Advies gevraagd

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Roba »

Ik zoek een goede broek die ik over mijn spijkerbroek kan aantrekken. Ik bezoek af en toe klanten waar ik wel in een spijkerbroek kan verschijnen maar een (leren) motorbroek is nou nét iets te casual :roll: . Ik stel me voor dat de broek vrij makkelijk aan en uit te trekken is bij de motor. Dit soort ritjes vinden doorgaans tussen maart en oktober plaats dus een dubbeldikke Noordkaapbestendige poolbroek is niet nodig. Qua budget geen specifieke eisen al ben ik er niet op uit om de hoofdprijs te betalen.

Wie o wie heeft de gouden tip?
Groeten,
Rob
Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Wout »

Het lijkt mij dat je met een textielen broek al snel het gewenste resultaat hebt.
Merk maakt niet echt uit dan. Ga gewoon in je spijkerbroek naar de brommerboer, zoek een leuke textiele broek uit, haal de wintervoering daar uit en pas hem over je broek...

Zelf rijdt ik altijd met mijn textielen broek over de spijkerbroek naar mijn werk.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Bozobin † »

Ik heb al jaren hele goede ervaringen met Evolution, die heeft hele lange ritsen in de pijpen en gaat met aantrekken prima over de laarzen heen. Uittrekken is wat lastiger maar kan ook.
In het kruis willen de membranen na intensief gebruik nog wel eens stuk gaan, maar die zijn tegen een redelijke prijs (35-40 euro) te vervangen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Leville

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Leville »

Het Belgische magazine Motorrijder heeft enige tijd geleden motorjeans getest. Echt getest. Dus geen louter marktoverzicht. Echt echt getest, dus. Inclusief wrijvingstest. Waarbij eenzelfde proefpersoon x meter over een strook asfalt werd gesleurd aan y km/u.
Laatst gewijzigd door Leville op wo 31-10-2012, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Tulipan »

Zijn toch stevige stofjes :shock:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GDPcFGV9vPg[/youtube]

Edit: En de prijzen vallen ook best mee.
http://www.motorkledingwinkel.nl/kevlar ... jeans.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Shifty »

Bozobin schreef:Ik heb al jaren hele goede ervaringen met Evolution, die heeft hele lange ritsen in de pijpen en gaat met aantrekken prima over de laarzen heen. Uittrekken is wat lastiger maar kan ook.
In het kruis willen de membranen na intensief gebruik nog wel eens stuk gaan, maar die zijn tegen een redelijke prijs (35-40 euro) te vervangen.
Inderdaad, heb ook een hele tijd Evo gehad, prima broek voor leuke prijs.
En lekker warm. De lange ritsen zijn super.
Aanrader.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door John007 »

Ik ben erg te spreken over de textiel kleding van Richa, goede kwaliteit, en waterdicht.
Het blijft gewoon iets persoonlijks omdat niet iedereen hetzelfde gebouwd is en ieder merk is weer afwijkend qua maten, pasvorm etc.

http://www.richa.eu/
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Apple103
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 30-12-2011, 08:28
Mijn motor is een: V-Strom DL650 BR

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Apple103 »

Ik heb ook een broek van Evolution gekocht speciaal voor woonwerk, vanwege de hoge ritsen (tot over de knie) zijn ze makkelijk aan en uit te trekken over je spijkerbroek.
Zelfs met motorschoenen aan....
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Roba »

Dank voor de tips mensen, ik neem ze mee en laat binnenkort even weten waar de keuze op gevallen is.
Groeten,
Rob
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb een hele set van evolution.

Dat van de lange ritsen klopt helemaal. Aantrekken met laarzen is idd geen probleem.
Ik moet wel zeggen dat het met ingeritste regenvoering (en evt wintervoering) wel een heel stuk lastiger is.

Voor mensen met lange benen (zoals ik) hebben ze zelfs speciale broeken met langere pijpen.
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat andere merken dat ook niet hebben.
Grote voordeel van de lange pijpen is dat ze mooi over de laars blijven zitten en niet opstropen tot boven de laars (beetje lullig met regen).

Met mijn langere ritten en het risico op regenbuien (die tegenwoordig vrij heftig zijn) ga ik mss op termijn vervroegd kijken naar een ander pak. Ik ben niet echt te spreken over de waterdichtheid van het pak (zelfs met met regenvoering) op een rit van 2 uur (woonwerk) met heel veel buien of zoals afgelopen dinsdag 1 uurtje Soesterberg-Den Haag rond 17.00u. Ik was doorweekt. Waarschijnlijk hebben andere merken daar met die hoeveelheid water ook wel last van.

Veel succes met de keuze.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Stroompje »

Klopt helemaal dat van die extra lange pijpen maar ook dat de protectie van de knie precies op de juiste plaats in de broek geplaatst kan worden!!
Mijn Evo broek heeft geen problemen met water, zelfs niet bij een dag "onderwater snorkelen" in Schotland!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Ebrostrom »

Idd Heleen helemaal juist.
Tijdens het lopen zit de bescherming half onder de knieën (op te lossen door de broek iets op te trekken), maar op de motor mooi op de juist plek.
Waarschijnlijk hebben ze daar over nagedacht..... :mrgreen:

Heb jij mss een goretex uitvoering? Ik niet.
Ik had een flink badje in mijn kruis zitten en die had op een of andere manier een weg naar binnen gevonden.
De stoffen trui onder de jas was dat lekker aan het opzuigen en toen werd het koud.
Misschien een incident.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Stroompje »

Nou Erik ik bedoel eigenlijk dat de protectie op verschillende hoogtes vast gezet kan worden in de binnenzijde van de broek dmv. verstelbare pockets!!

Geen gesjor, als je gaat zitten, zit "je knieën" gewoon gelijk goed! Ook veiliger bij een eventuele onvrijwillige schuiverrrrrrr( :shock: ) .....je heb dan ook geen tijd om de protectie op de juist plaats te leggen. :roll:

En nee ik heb geen goretex in mijn evo broek.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Soesko »

Bozobin schreef:Ik heb al jaren hele goede ervaringen met Evolution, die heeft hele lange ritsen in de pijpen en gaat met aantrekken prima over de laarzen heen. Uittrekken is wat lastiger maar kan ook.
In het kruis willen de membranen na intensief gebruik nog wel eens stuk gaan, maar die zijn tegen een redelijke prijs (35-40 euro) te vervangen.
Ik heb ook jaren de Evo-broek gehad met de lange ritsen. De broek is praktisch in de zin dat je je laarzen niet uit hoeft te doen bij het uittrekken ervan. Bij dagelijks gebruik is de kwaliteit echter onder de maat. De regenvoering aan de onderzijde gaat snel kapot (is overigens wel los te bestellen) en de lipjes van de ritsen gaan na verlopp van tijd allemaal kapot. Ik heb twee van die broeken versleten en van de zes ritsen zijn ook alle zes de lipjes kapot gegaan. Met andere woorden, de kwaliteit van de ritsen is niet echt geweldig.
Voor mij was het juist reden om geen Evo meer te kopen, vooral omdat ik ook al een slechte ervaring had met een jas van Evo (die was echt heel slecht).
Momenteel heb ik een combi van Rukka. Daar betaal je echt heel veel meer voor, maar de kwaliteit is er ook naar. Daarnaast geeft Rukka vijf jaar garantie op hun pakken. In ieder geval zou ik een broek kopen met Goretex-membraam waarbij het membraam gelamineerd is met de buitenlaag. Het is echt heel erg fijn dat het water van de broek af loopt in plaats van erin.
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Roba »

Thx, ook weer een goede tip om mee te nemen. Ben ik toch niet voor niets lid geworden van dit forum. Nu nog anderen ergens mee kunnen helpen en het feest is compleet :o)
Groeten,
Rob
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Welke broek? Advies gevraagd

Bericht door Tulipan »

Rustig maar, jouw beurt komt ongetwijfeld nog :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie