Rukka goed?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Rukka goed?

Bericht door Framomile »

Hoi medestromers,

Ben even benieuwd of er hier ook eigenaren van Rukka kleding zijn.

Was gisteren in een winkel waar ze dat verkochten de man zei dat het top kwaliteit is en ze geven 5 jaar garantie op de kleding.

Nou geloof ik graag dat het een zeer goed produkt is, daar is de prijs ook naar maar ben toch nieuwsgierig naar mede motorrijders en hun ervaringen.

Is de kleding idd zo goed?
Fabrieks service indien nodig goed?
Gaat het 5 jaar mee?
Is het warm genoeg
Ademd het ook in de zomer

Het gaat me hier even niet om het prijs/kwaliteit verhaal maar puur om beloofde kwaliteit.

Mijn eisen zijn nogal behoorlijk en bijna onmogelijk te realiseren alleen al door het feit dat ik alles in een jas wil en dan ook nog topkwaliteit.
Zo veel mogelijk Fluor en reflectie
Waterafstotend / gelamineerd
Waterdicht 100% gegarandeerd
Ventilatie openingen
Zeer goede kwaliteit voor hele jaar doorrijden
Degelijke protectie delen.

Andere merken waar ik ook naar kijk zijn Damen, Stadler maar deze jassen hebben geen ventiltaie en lijken me dus erg warm in de zomer. Rukka heeft dat wel maar weer niet zoveel reflectie en fluor geel.

Heeft iemand nog suggesties voor andere merken?

Zou dit wat zijn http://www.restyle.ws/pdetail.php?catid=67&pid=235 ??

Groet Franc
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Rukka goed?

Bericht door Framomile »

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Rukka goed?

Bericht door Iron Horse »

Restyle; NIET DOEN. Rare zaak, mooie website, maar in de praktijk bagger producten tegen hoge prijzen. Is gewoon een loods met niet eens een kleedkamer. Staat al eerder hier op het forum vermeld. Zo zijn er wel meer die zich voor doen als het ultieme voordeel zoals motorkledingdump, en dan kom je er en dan zijn de prijzen niet anders dan elders of zelfs nog hoger. Zou voor een gerenommeerd merk en zaak gaan, maar in eerste instantie voor het merk dat reputatie heeft opgebouwd, dan kun je altijd nog zoeken naar de goedkoopste aanbieder.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Rukka goed?

Bericht door Framomile »

Iron Horse schreef:Restyle; NIET DOEN. Rare zaak, mooie website, maar in de praktijk bagger producten tegen hoge prijzen. Is gewoon een loods met niet eens een kleedkamer. Staat al eerder hier op het forum vermeld. Zo zijn er wel meer die zich voor doen als het ultieme voordeel zoals motorkledingdump, en dan kom je er en dan zijn de prijzen niet anders dan elders of zelfs nog hoger. Zou voor een gerenommeerd merk en zaak gaan, maar in eerste instantie voor het merk dat reputatie heeft opgebouwd, dan kun je altijd nog zoeken naar de goedkoopste aanbieder.

Dank Rob voor de tip, was toch wel geinteresseerd maar valt dan bij deze af.

Vind je dat Rukka reputatie heeft opgebouwd? Weet niet zo veel van dit merk, misschien omdat het zo duur is en weinig mensen het in mijn motor kennissen kring dragen?

Gr Franc
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Rukka goed?

Bericht door Iron Horse »

Ik ken Rukka alleen van naam, niet uit ervaring. Daar zul je het advies van anderen in nodig hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Rukka goed?

Bericht door RvGS »

yep Franc, hier een tevreden gebruiker van de Rukka Armax jas.

1. Is de kleding idd zo goed? => ja
2. Fabrieks service indien nodig goed? => ligt aan de winkel waar je die gekocht hebt. Ik was in nijmegen bij Termaat, service goed => ja
3. Gaat het 5 jaar mee? => ja
4. Is het warm genoeg => ja
5. Ademd het ook in de zomer => ja, bij 30C tijdens het rijden goed te doen, maar zodra je stop gelijk uittrekken, geldt voor alle jassen denk ik zo.

punt 3, 4 en 5 zijn persoonsafhankelijk, een ieder heeft hier zijn eigen idee/manier van doen in.

Eén ding is zeker; je koopt geen rotzooi, maarr van die nieuwerwetse ritsen zoals in de Armas jassen, Gore Lockout Closure System, ben ik niet zeker, zou ik zelf niet willen.
-
Kijk ook eens naar KLIM als je een duurzaam produkt zoekt, hier verkrijgbaar KLIM.NL. Zou mijn keuze zijn als ik nu een nieuw pak zou kopen.

My-2-Cents :bye:
Groet, Robert |
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Rukka goed?

Bericht door Stan »

Hoi,
Ja, Rukka is goed en maakt waar wat ze vertellen over hun produkten....maar dat mag ook wel voor die prijzen.
Ik ben zelf heel tevreden over Dane, heb een jas van rond de 500 euro en die bevalt prima!

Gr.
Stan
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Rukka goed?

Bericht door Shifty »

Laatst gewijzigd door Stroompje op vr 20-07-2012, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe Links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen aub.....!!
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: Rukka goed?

Bericht door S-stam »

Ik heb al even een Rukka Armas outfit voor op de motor, en ben daar héél blij mee. Zeker een rib uit je lijf, maar daarvoor wel een absoluut waterdichte, -comfortabel in warm weer en warm als het koud is- pak. Mijn jas heeft zo'n nieuwerwetse rits. Het is een raar ding, maar doet zijn werk uitstekend!

Toen ik op zoek ging naar een nieuw (Gore-Tex) pak ben ik bij Touratech in 't Schwarzwald gaan kijken naar de zwarte variant van hun Compañero pak (Stadler) maar helaas was de grootste maat voor mij te kort. :? Ook ben ik gaan kijken naar de Rev'it Defender GTX, maar hetzelfde verhaal. Grootste maat te klein!! En het is echt niet de omtrek, maar de lengtes die te kort komen! [iets overdreven modus AAN] bij proefzitten had ik nog net geen blote knieën! [iets overdreven modus UIT] De kniebeschermers zaten echt niet meer op de goede plek. Lengtematen zouden deze merken niet misstaan! Toen bleven voor mij Klim en Rukka over. In Amsterdam bij de Leertent ben ik toen geslaagd. Rukka had de perfect passende maat en zelf nog enkele maten groter(langer)! Aan een Klim ben ik dus niet meer toe gekomen. Dat is misschien voor in de toekomst. Ik ga ervan uit dat mijn huidige pak nog wel een paar jaartjes mee kan! :-)}

Misschien nog een tip... Verdiep je even of je een Gore laminaat wil of een uitritsbare Gore laag. Beide hebben hun voor- en nadelen! Een met water volgezogen (buiten)jas is misschien wat koud in nat weer! Bij een laminaat is dat wellicht wat minder. Nadeel is dan wel weer dat je het er in warm weer niet even uit haalt!

Groeten, Sander.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Rukka goed?

Bericht door Framomile »

OK alvast bedankt voor de reakties,

We kunnen wel stellen dat Rukka volgens de gebruikers dus echt goed is en wat ik al aangaf het gaat hier even niet over de prijs.

@Sander , ik was gisteren dus ook even bij de leertent. Voor wat betreft jouw tip, daar ben ik dus ook al mee aan de gang. Ik wil zeker geen doordrenkte jas meer vanwege het dagelijkse gebruik, is gewoon niet prettig.
Dus nu kwam ik uit bij Rukka omdat zij als een van de weinige ook ventilatie hebben in hun laminaat jas. Vind het wel jammer dat er wat weinig reflectie op de jassen van Rukka zit.

Blijf nog even doorzoeken, ben ook aan het mailen met iemand van Damen. Kijken of ze daar aan mijn eisen pakket kunnen voldoen.

Dane is idd ook goed spul, rijd al een aantal jaar met de gelamineerde broek en deze is 100% waterdicht. Zij hebben alleen geen jassen met fluor geel er in en laat dat nou net een "dingetje" van mij zijn :D

Gr en tot later,

Franc
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Rukka goed?

Bericht door Hunter6 »

Enkele jaren terug een Rukka Armadillo jas gekocht in de opruiming bij Louis (bijna 50 korting).
2 jaar later begint de stof iets te verkleuren maar technisch was er nog niks mis mee. Ik heb de jas even laten zien bij Louis of het normaal was dat de zwarte stof licht verkleurde naar donker paars.
Was absoluut niet goed! Jas ingenomen en opgestuurd naar Rukka.
Dit model wordt niet meer gemaakt en dus gratis omgeruild voor de opvolger van dit model (Argonaut)

Prima service :mrgreen:
Tuurlijk, je betaald er een flink bedrag voor, maar 5 jaar garantie is bij Rukka ook echt 5 jaar garantie. Ook op de waterdichtheid.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Rukka goed?

Bericht door Hessie »

Francie!

Dane heeft wel jouw favofluo :wink: hoor.
Bv de Korsor en de Valby, kijk even op hun site!

Maar ik denk dat de hoeveelheid fluogeel misschien niet groot genoeg is voor jou :schater:

Mijn Dane jas bevalt goed, goretex, heeft ook ventilatie en is echt wel waterdicht! De stormcuffs aan de mouwen werken perfect.
Afgelopen vakantie naar Zwitserland is de waterdichtheid wel weer door de test gekomen itt tot de Macna broek :twisted:
Had al een nieuwe gekregen vorig jaar omdat de eerste niet waterdicht bleek, nr 2 dus ook niet, duurt ong een uurtje en dan zit je met een nat kruus op de brommert :cry:

( Ik heb de Korsor jas van Dane)

Nou doei, tot de volgende keer,

Hessie :bye:
doei
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Rukka goed?

Bericht door Framomile »

Hoi Hester,

Klopt hoor, superspul van Dane en met de hoeveelheid fluor valt te leven. Het enige wat mist aan deze Dane serie dus met fluor kleur is de waterafstotende (gelamineerd) laag.
Dat heb ik wel van Dane in mijn broek en dat bevalt uitstekend vandaar dat ik dat ook voor mijn jas wil.

Ben er nog steeds niet uit maar neig nu erg naar de stadler jas, het enig wat daar aan ontbreekt is ventilatie, pffff. Wil je veel geld uitgeven is er nog niet de perfecte jas.

Rukka weinig reflectie en fluo, hoge prijs €1000,=
Klim weinig reflectie geen fluo
Damen geen waterafstotende laag €550,=
Stadler geen ventilatie €680,=
Dane geen waterafstotendelaag in combi met fluor €550,=

En dan wil ik ook nog nieuwe navi en een nieuwe TV :schater: :schater: , wie zegt dat vrouwen duur zijn :mrgreen:

Gr Franc
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Rukka goed?

Bericht door Hessie »

Hoi Franc,

Die ventilatie merk je trouwens niks van hoor met die givi etalage voor je snufferd, heb ik gemerkt.
Had de ritsen open maar geen verkoeling gevoeld!

:bye: :bye:
doei
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Rukka goed?

Bericht door Soesko »

Rukka goed? Rukka is geweldig. Ik rijd het hele jaar door en heb al vanalles geprobeerd; Evo, MQP, Clover, Lookwell en eigenlijk is er geen enkel merk opgewassen tegen het intensieve dagelijkse gebruik. Zelfs een merk als Clover heb ik ervaren als rotzooi, terwijl daarvan de prijs toch ook best aardig is.
Bij Rukka is dat anders, je merkt gewoon dat het heel degelijk spul is en daarnaast is het pak voorzien van allerlei praktische oplossingen. Ik ben dan ook erg tevreden en inderdaad geven ze vijf jaar garantie. Twee nadelen: de prijs (1578 euro voor een compleet pak is stevig) en de lockout rits. Op zich werkt die goed en houdt het water goed buiten. De rits moet echter regelmatig worden behandeld met een siliconenstift om te voorkomen dat hij stroef gaat. Mij maakt het niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen dat mensen het een bezwaar vinden.
Voor de rest, tot heden, alleen maar lof voor Rukka. Wat betreft de zichtbaarheid kies ik er liever voor om een los hesje over de jas aan te trekken, da's gemakkelijker schoon te houden dan een fluoriserende jas.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Rukka goed?

Bericht door Framomile »

Soesko schreef:Rukka goed? Rukka is geweldig. Ik rijd het hele jaar door en heb al vanalles geprobeerd; Evo, MQP, Clover, Lookwell en eigenlijk is er geen enkel merk opgewassen tegen het intensieve dagelijkse gebruik. Zelfs een merk als Clover heb ik ervaren als rotzooi, terwijl daarvan de prijs toch ook best aardig is.
Bij Rukka is dat anders, je merkt gewoon dat het heel degelijk spul is en daarnaast is het pak voorzien van allerlei praktische oplossingen. Ik ben dan ook erg tevreden en inderdaad geven ze vijf jaar garantie. Twee nadelen: de prijs (1578 euro voor een compleet pak is stevig) en de lockout rits. Op zich werkt die goed en houdt het water goed buiten. De rits moet echter regelmatig worden behandeld met een siliconenstift om te voorkomen dat hij stroef gaat. Mij maakt het niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen dat mensen het een bezwaar vinden.
Voor de rest, tot heden, alleen maar lof voor Rukka. Wat betreft de zichtbaarheid kies ik er liever voor om een los hesje over de jas aan te trekken, da's gemakkelijker schoon te houden dan een fluoriserende jas.
Bedank voor jouw commentaar Soesko :worship:

Ben er nog mee bezig, wordt vervolgd !

Gr Franc
Plaats reactie