Airbagvesten en jassen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Airbagvesten en jassen

Bericht door Fogel »

Beste forumleden,

Ik draag al enige tijd een airbagvest van Hit-Air. Het zit via een aansluiting met een kringeldraad vast onder mijn buddy.
De meeste werken als volgt: mocht je van de motor vliegen dan wordt door middel van een trekkoort een gaspatroon geactiveerd dat binnen tienden van seconden het vest opblaast.
De airbagpakken van Dainese werken met sensoren. Die van Bering werkt ook zo en moeten regelmatig de batterijen vervangen worden.

Ik heb reeds éénmaal het vest mogen testen toen ik met zo'n 60 km/u over een zandspoor onderuit ging. Het vest werkte goed. Mijn helm heeft de grond niet geraakt.

Zijn er meer leden die Airbagvesten, jassen en/of pakken dragen? Ik ben benieuwd.

Linkje naar mijn vestje:
http://www.eggparka.com/english/main.html
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het niet en heb er ook geen ervaring mee. Maar het leeft al veel langer, ook hier op het forum. Het eerste bericht hierover stamt al uit 2005! Maar misschien dat er na 7 jaar dus inderdaad meer mensen ervaring mee hebben. Ben benieuwd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Tulipan »

Met plaatjes :shock:

http://www.motorfreaks.nl/nieuws/algeme ... -vest.html

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mo9Vlt5tGwY[/youtube]
http://motorcycles.about.com/b/2012/01/ ... l-bill.htm

En nee, wist eigenlijk niet eens dat ze op de markt waren.
En och, zonder ben ik er ook 45 mee geworden :schater:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Iron Horse »

Lijkt me toch uiteindelijk ook geen echt zachte landing. Ik dacht eigenlijk dat je al met pensioen was op Tenerife .........., dus nog wat ouder dan ik, maar nee, je verrast me weer :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Clau »

Ik wist ook niet van het bestaan...
Treg

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Treg »

Wat goed!

Wat kost zo'n vestje ongeveer?
En is het voor eenmalig?
Why

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Why »

Ik vroeg nu ineens af of je deze dingen zonder pardon mee mag nemen door bijvoorbeeld de kanaaltunnel of diverse veerboten. Staat daar toevallig iets over vermeld in de gebruiksaanwijzing?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Iron Horse »

Treg schreef:Wat goed!

Wat kost zo'n vestje ongeveer?
En is het voor eenmalig?
Veel geld en voor eenmalig gebruik, net als een airbag in de auto ... :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Iron Horse »

Why schreef:Ik vroeg nu ineens af of je deze dingen zonder pardon mee mag nemen door bijvoorbeeld de kanaaltunnel of diverse veerboten. Staat daar toevallig iets over vermeld in de gebruiksaanwijzing?
Waarom zou dat niet mogen dan? Voor een airbag in de auto heb je toch ook geen toelating nodig om op een veerboot te mogen of door de kanaaltunnel te gaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Tulipan »

Iron Horse schreef:Lijkt me toch uiteindelijk ook geen echt zachte landing. Ik dacht eigenlijk dat je al met pensioen was op Tenerife .........., dus nog wat ouder dan ik, maar nee, je verrast me weer :mrgreen:
En bedankt maar weer :D
Niks hoor, gewoon werken, alleen op mijn ritme en manier :worship:
Maar ik verras mezelf ook regelmatig, dus kan dat wel weer kloppen O:-)

On Topic; WAT EEN PRIJS :shock:
" The D-air full leather suit is priced at $3,999, or $4,999 for a custom fit. "
en
" The D-air's only real competitor is the Alpinestars Tech Air system, which is currently available in Europe with a €6,000 price tag "
http://motorcycles.about.com/b/2012/01/ ... l-bill.htm

Zoiets koop je alleen als je van je vrouw anders de weg niet opkan :schater:
( voor die Alpinestars heb je bijna een hele V-Strom :oops: )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Why

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Why »

Iron Horse schreef: Waarom zou dat niet mogen dan? Voor een airbag in de auto heb je toch ook geen toelating nodig om op een veerboot te mogen of door de kanaaltunnel te gaan.
Ik zeg ook niet dat het niet mag, maar ik vroeg het me gewoon af.
Veel dingen die je normaal vind mogen niet door diverse tunnels of moeten aan speciale regels voordoen. LPG tank mocht bijvoorbeeld ook nooit. En een auto airbag werkt op explosieven (pillen). En deze werken volgens mij op Stikstof cilinders. En gas cilinders mogen vaak niet
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Wullebolle »

Ik heb onlangs ergens een verslag gelezen van een neckbrace met ingebouwde airbag, die bij een val overstrekking en verdraaiing van de nekwervels kan voorkomen, wat de kans op verlamming drastisch verminderd.
DAT lijkt me wel iets kunnen worden. Vlees & botschade is te repareren, nekwervelschade niet zo.

Ben wel benieuwd naar de ervaring van Fogel.
Heeft de jas extra schade aan je lijf voorkomen? maw Heeft de airbag geholpen?
En is die jas nu kapot,of is het enkelkwestie van de "ballon" opplooien en een nieuw co2patroon steken? oid ???
Spooky Action At A Distance !
Leville

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Leville »

Ik zou ook eerder voor een straatgerichte neckbrace gaan, dan voor een airbagvest. Zeker als het een vest is met een veiligheidslijn. Aan die laatste heb je enkel iets bij een valpartij of na de eerste impact bij een botsing. Het kan je leven redden, maar als je pech hebt ben je dan al dood. Dus mocht ik ooit om een airbagvest gaan, dan liefst één met gyro's in.

Nu, bij een valpartij of ongeluk speelt altijd de factor geluk. De Titanic kon ook niet zinken, om een "actueel" voorbeeld te geven.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Fogel »

Wullebolle schreef:Ik heb onlangs ergens een verslag gelezen van een neckbrace met ingebouwde airbag, die bij een val overstrekking en verdraaiing van de nekwervels kan voorkomen, wat de kans op verlamming drastisch verminderd.
DAT lijkt me wel iets kunnen worden. Vlees & botschade is te repareren, nekwervelschade niet zo.

Ben wel benieuwd naar de ervaring van Fogel.
Heeft de jas extra schade aan je lijf voorkomen? maw Heeft de airbag geholpen?
En is die jas nu kapot,of is het enkelkwestie van de "ballon" opplooien en een nieuw co2patroon steken? oid ???
Het vest is herbruikbaar. Het is een CO2 patroon dat de boel opblaast en deze kun je vervangen. Het is een kwestie van leeg laten lopen, (dat doet ie langzaam) de boel terugvouwen (plooien, zo u wilt) en een nieuwe patroon plaatsen. Er is altijd een reservepatroon op de motor.

Of er schade aan mijn lijf voorkomen is? het vest heeft zeker de allergrootste impact met de straat gedempt. De kraag rond de nek fixeert de nek en helm waardoor deze geen kant op kan. Ik stond gelijk op en had achteraf alleen een paar gekneusde ribben, omdat ik op mijn arm viel... Het wordt, denk ik, maximaal effectief zodra je over motorkappen ed. in de lucht gelanceerd wordt. Ik hoop het nooit mee te maken.

Mijn idee is dat ik de kans op groot blijvend letsel verklein door het dragen van dit vest. Samen met mijn pak, rugbeschermer, helm en handschoenen probeer ik het maximale eruit te halen.

Groet,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Iron Horse »

Klinkt al met al positief, maar is die prijs inderdaad zo gigantisch hoog als Tulipan schrijft? Er staat mij iets bij dat het een stuk lager was, nog wel een hoop geld maar toch niet dat soort bedragen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Fogel »

Iron Horse schreef:Klinkt al met al positief, maar is die prijs inderdaad zo gigantisch hoog als Tulipan schrijft? Er staat mij iets bij dat het een stuk lager was, nog wel een hoop geld maar toch niet dat soort bedragen.
Dat vest van mij kost 450 Euro.

Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Airbagvesten en jassen

Bericht door Iron Horse »

Dat valt dan nog mee als je weet dat sommige merken voor een gewoon (leren) jack soms al meer dan 1000 euro vragen. Niet dat ik dat ervoor zou uitgeven (voor die gewone), maar voor dit Air Jacket lijkt me het wel redelijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie