Verlichte kleding en helmen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Leville

Verlichte kleding en helmen

Bericht door Leville »

Vergeet fluorescerende kleding! (niet hoor)
LED's zijn alomtegenwoordig. Het mag dus niet verwonderen dat ook fabrikanten van motorkledij er heil in zijn. Eerder introduceerden enkele merken al fluo-hesjes met LED-verlichting of zelfs complete vesten met ingebouwde kerstboom. En er is ook al een "LED-zuignap" voor op je helm. Scorpion drijft het zelfs nog wat verder met een helm waarvan bepaalde zones oplichten bij fel optrekken of afremmen. Je leest het goed.

Reden te meer om al eens een discussie-topic te openen. Vind jij het wat?

(Laat één ding alvast duidelijk zijn, blinde koekblikkers zullen je volgens mij nog niet zien als je met een vijfvoudige Xenon in hun ogen schijnt. Laat ons het daarom hebben over de niet-(zo)-blinde variant, de looks, het verbruik, de lichteffecten, de straling en de kans op een alien abduction.)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Verlichte kleding en helmen

Bericht door Tulipan »

Helemaal kek zonne hellum, past goed bij mijn regenpak :schater:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AwQw_lwcRu0[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Whisper

Re: Verlichte kleding en helmen

Bericht door Whisper »

Als de automobilist de motor niet ziet, sjah, dan had de motor zich maar zichtbaar moeten maken.. Want die automobilisten veranderen toch niet!

Dusjah, als het vest komt, of de kerstboom, of whatever. ik ga het wel gewoon dragen, maar zolang het allemaal nog niet verplicht is blijf
ik rijden met m'n zwarte pak en witte helm :bye:
Mieps

Re: Verlichte kleding en helmen

Bericht door Mieps »

Aangezien ik hier alleen wat herten, wilde zwijnen, vosjes en ander klein wild tegenkom; heb ik geen behofte die beessies het bos uit te schijnen met LEDjes...
Reflectie is genoeg; doe in het donker m'n hessie aan voor die ene auto die ik in het half uur tegenkom :o)

Zonder gekheid: LEDjes?! Het moet niet gekker worden... Reflectie ja, LEDjes nee... voor mij niet...
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: Verlichte kleding en helmen

Bericht door Bert_Lammens »

Tja, volgens de wet in dit apenlandje mogen wij geen extra verlichting plaatsen op de moto...
Dit kan een oplossing zijn om extra op te vallen :frusty:

Ik vraag mij gewoon af of de helm hierdoor niet minder sterk wordt en of je echt nog een extra draad wilt van je moto naar je helm :?:

Voor mij dus geen helm met extra verlichting. (heb geen zin om kerstboom te spelen :? )
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Plaats reactie