Heat pax

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Heat pax

Bericht door Silverstorm »

Op het motosalon in Brussel stond er een stand van bike-design met verwarmde handschoenen.Het waren gewone handschoenen met een vakje voorzien om de zogenaamde heatpax in te steken.Dit zijn zakjes die als ze in contact komen met lucht beginnen te oxideren en dan warmte afgeven.Het leek me wel een mooi product.Heeft hier iemand al enige ervaring mee.
bike-design
heatpax
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Heat pax

Bericht door Frank »

Geen ervaring, maar vraag me af of je vingers ook warm blijven...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Heat pax

Bericht door Silverstorm »

In combinatie met handvatverwarming leek het me ideaal.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Why

Re: Heat pax

Bericht door Why »

Ik heb er wel wat over gelezen (weet alleen niet meer waar). Daar werd gemeld dat om de verwarming te stoppen, je de packs in een luchtdichte zak moet doen. Alleen wist niemand hoelang het duurde voor dat de zuurstof in de zak op was dus ook niet hoelang er nog over is. En volgens mij zijn ze niet voor de vingers. Dus dan blijven die nog steeds koud.

Voorlopig red ik het nog met mijn handschoenen met binnenhandschoen maar als het richting de 0 graden gaat zal ik helaas ook iets anders moeten.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Heat pax

Bericht door Tulipan »

En iets als dit, rond nul ( kouder heb ik niet gereden :| ) 80 km met 120 km/h en behoorlijke warme handen :-)}

http://www.hein-gericke.be/handschoenen ... hwarz.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Why

Re: Heat pax

Bericht door Why »

Inmiddels heb ik waarschijnlijk de mogelijkheid om verwarmde uit de USA over te laten komen. Dat zou behoorlijk moeten schelen. Anders worden het voor mij of Richa (die nieuwe waar niemand nog bekend mee is) of Gerbing. De Richa hebben vrij goede accus' maar de Gerbing kan nog verder worden uitgebreid. En ik ben nog al een koukleum. dus dat zal hem wel gaan worden denkt ik
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Heat pax

Bericht door Dyrck »

Why schreef:Ik heb er wel wat over gelezen (weet alleen niet meer waar). Daar werd gemeld dat om de verwarming te stoppen, je de packs in een luchtdichte zak moet doen. Alleen wist niemand hoelang het duurde voor dat de zuurstof in de zak op was dus ook niet hoelang er nog over is. En volgens mij zijn ze niet voor de vingers. Dus dan blijven die nog steeds koud.
http://www.motorshopper.nl/artikel/50/1 ... loves.html
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Why

Re: Heat pax

Bericht door Why »

Dat was hem inderdaad, dank je wel
Plaats reactie