zomerjassen...

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

zomerjassen...

Bericht door Joske »

Motor (Vstrom-)vrienden...

Zojuist weer de gebruikelijke rit naar huis gemaakt in de welbekende 34 graden :cry: ...
Zelfs met m`n zomerbroek blijft het pittig warm, maar ik denk dat dat vooral ook komt omdat ik geen zomerjas heb.

Hebben jullie ervaringen mbt goedkopere zomerjassen die de lucht lekker laten doorstromen?

Bij motozoom heb je namelijk dergelijke zomerjassen voor ca 90,-

Ben benieuwd naar soortgelijke jassen en ervaringen, want ik denk dat ik er morgen even één ga halen.

Greetz
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: zomerjassen...

Bericht door Tulipan »

Morgen is het weer 18 graden.... :-)}
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: zomerjassen...

Bericht door Silverstorm »

Richa
prijs is 119 euro
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: zomerjassen...

Bericht door Joske »

Morgen is het weer 18 graden....
grap-JAS :)
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: zomerjassen...

Bericht door Joske »

Morgen is het weer 18 graden....
grap-JAS :)

oeps, ging wat fout.

Om nou 2x dezelfde (geweldige) grap te maken :oops: :schater:
Graafie68

Re: zomerjassen...

Bericht door Graafie68 »

Ik heb al 3 jaar een EVO zomer/doorwaaijas.
Lekker hoor, lekker stevig op de juiste plekken en zeer luchtig op de plekken waar dat kan.
En niet te duur.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: zomerjassen...

Bericht door Joske »

dat bedoel ik!

Kom er net achter dat m`n doorwaaibroek ook van EVO is....
Ga ik daar eens voor kijken!
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Re: zomerjassen...

Bericht door Stroom2 »

Ik heb een doorwaai-jas/jack van Rev-it, je hebt ze in twee soorten: eentje met--en eentje zonder uitneembare regenvoering.
Met regenvoering ook zeer geschikt voor een 20 graden rit. Met bescherming op elleboog, schouder en rug. Tevens een verbindingsrits rondom. Voor de actuele prijs ff kijken op de Rev-it site of bij de Valkenier onder het kopje 'kleding' of bij een dealer die ook dit merk in het assortiment heeft.
Succes.........
Groeten Barry/Stroom2.
Graafie68

Re: zomerjassen...

Bericht door Graafie68 »

Heb wel eens een bui regen op mijn donder gehad, die doorwaaibroek en jas bleven redelijk droog, maar het water stond in mijn laarsen. Die waren waterdicht, klopt ook water bleef er in staan.
En was tot op het laatste draadje van mijn onderbroek zeik nat, maar evo pak was droog bij thuiskomst :schater: :schater: :schater:
soesboy

Re: zomerjassen...

Bericht door soesboy »

Ik heb doorwaaihandschoenen, voel je lekker de wind (zonder handkappen). Het enige probleem is dat ik ook handkappen heb, en die haal ik er dan weer te laat af.. :roll: Of, ik haal ze eraf en dan is het opeens bar weer.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: zomerjassen...

Bericht door Ebrostrom »

soesboy schreef:Ik heb doorwaaihandschoenen, voel je lekker de wind (zonder handkappen). Het enige probleem is dat ik ook handkappen heb, en die haal ik er dan weer te laat af.. :roll: Of, ik haal ze eraf en dan is het opeens bar weer.
Heb vandaag toevallig ook even snel doorwaaihandschoenen gehaald op weg naar huis.
De binnenkant van mijn evo handschoenen was maandag natter dan de buitenkant na n regenbui.
Kom er nu ook achter dat de handkappen veel wind tegenhouden. Binnenkort maar eens kijken om ze eraf te halen.

Daarna maar eens oriënteren voor n heel pak.
Graafie68 schreef:Heb wel eens een bui regen op mijn donder gehad, die doorwaaibroek en jas bleven redelijk droog, maar het water stond in mijn laarsen. Die waren waterdicht, klopt ook water bleef er in staan.
En was tot op het laatste draadje van mijn onderbroek zeik nat, maar evo pak was droog bij thuiskomst :schater: :schater: :schater:
Denk dat de regenvoering van mijn 3 in 1 pak van evo kan helpen als ik n evo doorwaaipak v evo erbij koop :D heb ik dat probleem iig niet :wink:
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
MacReal

Re: zomerjassen...

Bericht door MacReal »

Hier met een doorwaaipak (jas en broek) van probiker. Kan met 30 graden prima rijden, als ik maar harder dan 50km/u rijd is het comfortabel. Qaua gevoel te vergelijken met in je T-shirt op de motor zitten :worship:
Afbeelding
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: zomerjassen...

Bericht door Soesko »

Ik heb vorig jaar een doorwaaipak van Evo gekocht. Het doet zijn functie goed, in de zin dat het goed door waait. Broek en jas kosten iets over de 200 euro, een nette prijs. Ik ben echter niet heel erg te spreken over de pasvorm en de bescherming. Jas en broek overlappen elkaar nauwelijks en bij een schuiver is er het risico dat de jas opstropt en niet beschermt. Ik heb de indruk dat Rev'it beter is op dat gebied.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: zomerjassen...

Bericht door Ebrostrom »

Soesko schreef:Ik heb vorig jaar een doorwaaipak van Evo gekocht. Het doet zijn functie goed, in de zin dat het goed door waait. Broek en jas kosten iets over de 200 euro, een nette prijs. Ik ben echter niet heel erg te spreken over de pasvorm en de bescherming. Jas en broek overlappen elkaar nauwelijks en bij een schuiver is er het risico dat de jas opstropt en niet beschermt. Ik heb de indruk dat Rev'it beter is op dat gebied.
Net op de site gekeken: de black en silver summerstyle pakken zijn voorzien van rondom verbindingsritssluiting bij de taille. De denim versies idd niet. Ik ga er toch eens voor kijken.

Moet je voor een doorwaaipak niet wind op het pak krijgen wil het effect hebben :?: Met de handkappen heb ik gisterenmiddag gemerkt dat die verkoelende wind minimaal is (ook bij 130-140). Vanmorgen daarentegen idd wel iets meer. Maar ik bedoel ermee te zeggen dat we ook nog een scherm voor ons hebben. Neemt dat niet te veel verkoeling weg?

(zoekende naar handige dingen aangezien ik sinds 8 mei pas met de strom op pad ben :!: )
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: zomerjassen...

Bericht door Patrick8888 »

IK heb een zomer pak van Difi, goede kwaliteit en niet al te duur. En ook belangrijk, draag ook de juiste onderkleding. Dus geen katoen want daar wordt je zeiknat in en plakt aan je lijf. Draag iets van "climate cool" kleding. Kijk daarvoor eens bij een sport, outdoor of de motor zaak.

Voordeel is dan ook, met onderkleding, als het wat kouder wordt dan kan je ook nog lekker in je zomer pak rijden.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Monjoor

Re: zomerjassen...

Bericht door Monjoor »

Rij al jaren met de Macna Air-Hybrid jas en die bevalt super.... :!:
Door de uitneembare binnenvoeringen kan je de jas op elk seizoen afstemmen.
In de winter heerlijk warm en in de zomer lekker koel... :worship:

Losse thermo-binnenvoering, losse regen-voering en afritsbare kraag. Voor mij nooit meer iets anders. :wink:

Heb geen aandelen van Macna, hoor.. :schater:
Plaats reactie