Shoei Hornet

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Shoei Hornet

Bericht door PDvD »

Mijn Schubert C2 is aan vervanging toe na een jaar of 5 er mee gereden te hebben. Een systeemhelm vind ik eigenlijk wel erg fijn, maarja.. die heb je niet met een allroad look. Daarnaast kunnen weinig andere systeemhelmen tippen aan de kwaliteit van een schubert, en achteruit gaan wil ik niet. En weer een schubert wil ik ook niet meer...

Ik heb een UVEX helm in mijn handen gehad en vond het prutkwaliteit, de Arai vond ik lelijk, en de shoei hornet kwam bij mij qua uiterlijk het beste uit...
Nu dus de vraag, wie heeft er hier zo'n Shoei hornet en kan mij vertellen hoe erg de windruis hier in is? Heeft de klep veel voordeel mbt invallende zon? En nadelen? Op hogere snelheid bijvoorbeeld?

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: Shoei Hornet

Bericht door Pierpower »

Ik heb de uvex, gebruik hem dagelijks. Al anderhalf jaar. Prima kwaliteit, geen slijtage. Klep is ideaal! Hoge snelheid wat bewegelijker.

Groet
DL650A-SE
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Shoei Hornet

Bericht door Hunter6 »

Ik heb een C2 en een Arai TourX.
De C2 is stiller en heeft natuurlijk het ingebouwde zonneklep systeem.
De Arai (en daarmee de meeste enduro helmen) is luchtiger en bij lagere temperaturen dus fris, de klep houdt veel fel zonlicht tegen alhoewel een extra zonnebril bij mooi wel weer prettig is.
Ook vangt de zonneklep op een enduro helm meer wind, met name als je opzij kijkt bij hogere snelheden.
FastLoe

Re: Shoei Hornet

Bericht door FastLoe »

Ik heb een Shoei Hornet, al meer dan een jaar.
De helm heeft voor mij een perfecte pasvorm, ik heb het geprobeerd maar ik heb gewoon geen Arai hoofd dus dat paste gewoon niet.
Ik heb er een blank vizier bij met gele pinlock en een donker vizier met blanke pinlock.
Het blanke vizier gebruik ik alleen in het vroege voorjaar en late najaar, verder rij ik altijd met het donkere vizier, ook 's avonds en 's nachts
Ondanks het donkere vizier, blijft een laagstaand zonnetje hinderlijk. Helmpje iets naar beneden trekken en de zon verdwijnt achter de klep, perfect
De ventilatie, nouja noem het maar tocht is uitstekend. Heb er op Madeira mee rond gereden, off road bij temperaturen boven de 30° en merkte dat de warmte goed afgevoerd werdt. Geen behoefte gehad om met het vizier open te rijden.
Ik heb mijn helmcam boven op de klep gemonteerd en dat werkt uitstekend. Alleen als je hard door kuilen en bulten gaat, wil het cameraatje wel een beetje extra bewegen. Maar goed, 't is toch extra gewicht op het einde van het klepje.
Van de klep zelf merk je onder het rijden verder helemaal niets. Ik was eerst bang voor extra opwaartse krachten, helm achterover e.d. maar niks van dat alles. Heb er met dik 180 op de GPS mee gereden en dan nog merk je de klep niet.

Heeft deze helm ook nadelen??
Jazeker. Ik zet bij temperaturen onder de 10° dit ding niet op. Steenkoud in vergelijking met mijn Schubert systeem helm. Het is ook de eerste van mijn 5 helmen waar ik oordoppen bij gebruik. Nooit de behoefte gehad maar, deze helm in combinatie met de fameuze Vstrom turbulentie maakt je vanaf 80 Km/hr knettergek. Kan voor iedereen dus wel weer heel verschillend zijn. Op Madeira met deze helm op een BMW 650GS gereden, vol in de wind maar geen turbulentie en dat ging met 130 in het uur nog gewoon zonder oordoppen.
De helm is, vergeleken bij mijn andere helmen, betrekkelijk licht, de Schubert voelt 2x zo zwaar aan.
Heb er tochtjes van een uurtje of 12 mee gedaan, onder verschillende omstandigheden, zon, regen, mist en nog niet meegemaakt dat er iets ging irriteren.
De Schubert is een heel stuk stiller, dat is waar. Echter alleen als je alle ventilatie kanalen dicht houdt. Met de kinventilatie open en het vizier op ventilatie stand, valt er met mijn Schubert ook niet zonder oordoppen op de Vstrom te rijden.

'T blijft persoonlijk, geef ik toe maar dit is voor mij in ieder geval de beste helm die ik tot nu toe gehad heb. De volgende zal ongetwijfeld beter zijn dan deze maar, alleen omdat dat dan de zwarte uitvoering gaat worden
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Shoei Hornet

Bericht door PDvD »

fastloe: Bedankt voor de uitgebreide recensie
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Dgr

Re: Shoei Hornet

Bericht door Dgr »

Was aanvankelijk ook mijn keuze.... tot ik er een keer mee heb mogen rijden.
Vangt mij iets teveel wind, met name bij het opzij kijken. En ik vond het vizier nogal slecht aansluiten onderaan.
Pasvorm was wel erg prettig! Uiteindelijk toch voor de C3 gegaan... dan maar iets minder ruig :lol:
FastLoe

Re: Shoei Hornet

Bericht door FastLoe »

Ja, de C3 zit bij mij ook prettig maar, te zwaar en te warm voor off-road rijden. Zeker in een warm klimaat.
Ik wilde voor die omstandigheden een helm, voor erbij.

Is deels gelukt, de Schubert is nu de helm voor erbij geworden :wink:

Als je die Shoei aan de onderkant van het vizier zou afplakken, tocht tie nog aan alle kanten, maar daar heb ik hem ook voor gekocht. Lekker luchtig maar niet iets voor de winter.
Dat de klep wat wind vangt bij het opzij kijken, ligt ook een beetje aan de stand van je hoofd, tijdens het opzij kijken. Je gaat er aan wennen. Met een sSchubert systeemhelm openrijden vind ik bij wat hogere snelheden ook geen pretje, dan zit dat ding ook op je achterhoofd. Dicht rijden als het warm is, vind ik ook niks, te warm.

Ach, is er wel een helm die onder alle omstandigheden voldoet? Denk dat je eest voor de pasvorm moet gaan en dan moet kijken onder welke omstandigheden je dat ding het meeste wil gebruiken. Als laatste kijk je dan of je met de bijbehorende nadelen (die elke helm weer heeft) kan leven.
Dgr

Re: Shoei Hornet

Bericht door Dgr »

FastLoe schreef: Ach, is er wel een helm die onder alle omstandigheden voldoet? Denk dat je eest voor de pasvorm moet gaan en dan moet kijken onder welke omstandigheden je dat ding het meeste wil gebruiken. Als laatste kijk je dan of je met de bijbehorende nadelen (die elke helm weer heeft) kan leven.
Daar sluit ik me bij aan!
Plaats reactie