Vraagje over Lidl motorkleding

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
tonnio

Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door tonnio »

Ik had een vraagje heeft er iemand ervaring met de motorkleding van lidl,
mijn vriendin wil wel eens mee. Maar ze heeft nog niet op een motor gezeten is
dit dan een leuke deal bij de lidl voor nog geen 150,- euro een motorpak?
En ja snap ook wel dat het niet een perfect pak is maar voor af en toe is het dan goed genoeg?

Groetjes Tonnio
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Joskestiller »

Dan zou ik eerder uitkijken naar een tweedehands exemplaar.
Voor € 150,00 koop je in dat geval een pak dat veel veiliger is en waar ze langer plezier van zal hebben dan die goedkope brol van de lild.

Mijn mening werd gevraagd en ik heb ze gegeven!

In ieder geval veel succes.
:bye:
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
tonnio

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door tonnio »

Dan is mijn vraag wat mankeert er aan denk dat dit ook gekeurt is toch????
En zal er zeker over hebben om rond te kijken voor 2e hands.

(thnks voor de snele reactie)
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Joskestiller »

Ik weet niet of motorkleding effectief aan een keuring onderworpen wordt vooraleer het op de markt mag gebracht worden (behalve helmen natuurlijk). En moest dat dan toch het geval zijn kan er nog een groot verschil zitten in de veiligheid ervan. Elke auto die in Nederland of België rondrijdt is goedgekeurd volgens de geldende normen. Toch weet iedereen dat niet elk voertuig even veilig is!
Met een pak van een fatsoenlijk merk weet je dat je kwaliteit koopt van materiaal en afwerking (dubbel stiknaden op de plaatsen die veiliger moeten zijn bijvoorbeeld)
Volgens mij kan men, door in het groot aan te kopen, geen motorpak aanbieden aan € 150,00 waar men elders € 700,00 voor zou vragen.

Gr,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
tonnio

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door tonnio »

Ok thanks ben over gehaald daar zit zeker wat in en veiligheid is toch wel het belangrijkste.

Voor de rest hebben ze mischien wel leuke dingen bij de lidl vanaf donderdag.
onderkleding enzo
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Anja64 »

Hier nog leren jas+broek +laarzen in de aanbieding, jas+ broek maat 44 en laarzen 39 , mag tegen een klein prijsje weg!
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Redhead »

Wat mij betreft lees ik hier veel vooringenomenheid :mrgreen: .
Mensen zonder kleding etc. van de LIDL geven hier hun mening weer, op zich prima. Maar....

Afgelopen weekend eens gekeken naar ski helmpjes voor de kleinkinderen. Prijzen variërend van 87€ tot 299€. in een sportwinkel in Willingen Dld.

Maandag bij de LIDL 3 kinderhelmen gekocht (1 voor mijn vrouw). voor 8€ in de aanbieding. :schater: :worship: :schater:

Polycarbonaat schaal en verder ook net zo mooi als een hele dure. Ook verstelbaar etc.

Ieder mag net zo duur kopen als hij wil, maar LIDL verkoopt gewoon prima spul. :mrgreen:

gr, Martin
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Silverstorm »

Ik zou daar ook geen motorkleding kopen en al zeker geen motorhelm.Ben daar ook eens gaan zien voor een systeemhelm,van de 3 dozen die ik opende waren er al 2 met slechte scharnierpunten.Zo wat motorondergoed of een niergordel en handschoenen zeg ik ok,maar na mijn ongeval ben ik wel overtuigd van een goede helm, jas en broek met voldoende bescherming in.Ieder doet hier natuurlijk mee wat hij wil,alleen begrijp ik niet dat men 10.000 euro en meer aan een motor uitgeeft en dan zit men een paar honderd euro te besparen op hun eigen veiligheid.
Laatst gewijzigd door Silverstorm op wo 02-03-2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2961
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Tulipan »

Sluit mee volledig aan bij het bovenstaande
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Graafie68

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Graafie68 »

Er zijn verspreid over nederland diverse motor outlet centers, daar kan je kleding kopen van vorige seizoenen.
Daar is niets mis mee, alleen het is niet de mode van dit jaar.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Dyrck »

Die helmen zijn allemaal gekeurd, dus goed (ongekeurd mag niet verkocht worden).
Het verschil zit voornamelijk in pasvorm, comfort, geluidsniveau, e.d.

Ik haal misschien wel zo'n jethelm voor de pasagiers in de bak van m'n zijspan.
Daarin zitten ze achter 'glas', in een 5 puntsgordel en met een rolbar achter hun hoofd, maar moeten toch een helm op :roll:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Ridge

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Ridge »

Gekeurd wil niet zeggen dat ze goed zijn maar dat ze aan de minimale eisen voldoen. Maar wat zijn die eisen,dat je net niet dood hoeft te gaan bij een val of dat je er nog geen hoofdpijn aan over mag houden??
En bij welke snelheid, verschil in brommer en motorhelm?

Weet het zelf ook niet maar ga het er niet op wagen. Heb zelf een ongeluk gehad en daarbij de shoei helm van veel geld helemaal defect. Maar zelf niet vervelends aan over gehouden. Had ik dit nog kunnen typen als ik een aldi/lidl helm had opgehad? Toch maar weer een shoei gekocht!
tonnio

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door tonnio »

Bedankt voor alle reacties voor de helm wou ik toch al naar een motozaak ook omdat je dan meer keus hebt
en geen hoofd/helm het zelfde is. Voor het pak ben ik er nog steeds niet uit denk dat ik even ga kijken wat voor
kwaliteit het is. Iemand nog tips waar je op moet letten, en het is een pak voor af en toe gebruik.

Groetjes Tonnio
Ton

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Ton »

Mocht je nog een jas zoeken, ik heb net een nieuwe gekocht en de vorige mag weg voor €30,--
Maat L, met extra voering. Kleur rood/zwart. Merk Jopa.
Wel even op komen halen.

Groetjes,
Ton
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Silverstorm »

Een goede elleboog en rugbescherming is een noodzaak en dan spreek ik niet over een dunne mousse die er bij de goedkope brol in zit.
En nog iets "af en toe gebruik",laat je nou net eens vallen of een ongeval krijgen tijdens dat "af en toe gebruik".
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
tonnio

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door tonnio »

Ok dank je silverstrom het is inderdaad waar af en toe kan er ook wat gebeuren.
Iets met een ongelukje en een kleine hoekje, maar verder nog tips waar je een goede jas/ broek aan
kan herkennen?

Groetjes.
Compa

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Compa »

Ik ben gelukkig nog ongeval-vrij maar ik heb mijn pak gekocht op 'goed' - uiteraard wel op de prijs gelet!
Maar een pak voor 'af en toe' zou ik ZEKER bij een motorzaak of outlet halen, maar af en toe dragen klinkt wel ergens als maar af en toe (mee)rijden, dan zou ik zeker voor goed spul kiezen :) Maar dat is mijn mening natuurlijk
FastLoe

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door FastLoe »

Ik denk niet dat je met Outlet spul slechter af bent. 'T is uit de mode zeg maar, maar da's het spul van mij ook, meer dan een jaar oud.
Heb mijn laatste jack ook bij een outlt store gekocht, voor de helft van de prijs die ze aan de overkant van de straat vroegen bij Motoport. Daar hing het ook ng steeds in het rek. Dus zo achter liep ik vorig jaar dus ook weer niet.
Compa

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Compa »

ik doelde ook meer op de lidl, liever merkkleding (outlet danwel motorzaak) dan achteraf spijt, toch?
FastLoe

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door FastLoe »

Ligt ook een beetje aan je gebruik en manier van rijden. Ik heb bijvoorbeeld alleen in december en januari soms mijn motorbroek aan gehad, de rest van de tijd gewoon in jeans.
Motorpa
DL1000 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 05-03-2010, 12:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XTA L7
Woonplaats: Baarn

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Motorpa »

Uit ervaring kan ik zeggen dat b.v. een systeemhelm slechts 1 syzoen meegaat maar dat de kleding prima is.
Het binnenwerk slikt snel waardoor geen goede pasvorm meer, (te ruim) verder is de helm voor zover bekend uit een bekende fabriek die de aan de eisen zoals die er zijn (de E nummers) gebruikt.
Bij de kleding zijn de beschermingsmiddelen erin zoals dat ook zit in veel duurdere pakken, dus daar moet je vooral voor de rugprotector een losse (harde) kopen in de motorzaak.
Het zijn wel textiel pakken natuurlijk.
Verder zit het prima zeker als je op de pasvorm let voor de persoon die het gaat dragen.
o.a.de handschoenen zien er prima uit met bescherming op de juiste plaatsen.

Motorgroet
Motorpa
Loud pipe's
Wat een herrie !!!!!!!
tonnio

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door tonnio »

Nou we hebben het weekend de knoop door gehakt. We zijn naar motorrado gegaan in Leeuwarden en hebben daar
een mooi pak gehaald. En voor 600,- laarzen pak (textiel van Magna) en handschoenen en helm denk dat het een nette prijs is.
Bij deze wil ik de mensen bedanken die tips gaven. Nu hopen dat het snel mooi weer wordt :-)} .
Graafie68

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Graafie68 »

tonnio schreef:nu hopen dat het snel mooi weer wordt :-)} .
Hoezo wordt ??? Het vriest niet, het sneeuwt niet en het ijzelt niet.
Zonnetje schijnt lekker, en je moet toch kijken of de laarzen,pak en helm wind en watrdicht zijn.
Nou heb je nog garantie :o) :o) :o)
:-)}
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Redhead »

Goed gedaan Tonnio, eigen keus maken en niet de opgedrongen keus die bv LIDL biedt.

gr, Martin
Gebruikersavatar
Jasperk
DL650 berijder
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09-07-2010, 11:34
Mijn motor is een: Suzuki DL-650 V-strom Adventure 2009
Woonplaats: Bemmel

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Jasperk »

http://www.motor.nl/nieuws/17267-lidl-g ... uiten.html

Dit geeft al te denken, in ieder geval over de sloten. Bij diefstal kun je een hoop gezeur krijgen over wel of niet het juiste slot.
't was een grijze DL 650 V-Strom Adventure uit 2009 , nu een zwarteYamaha XT 1200 Super Tenere
Compa

Re: Vraagje over Lidl motorkleding

Bericht door Compa »

MZ tweette het ook al zag ik al eerder ... op zich maakt het nog niet eens veel uit want volgens mij moet je bij de meeste verzekeringen een 'ART4' hebben, dus dan was een afgekeurde ART3 zowiezo al niet goed genoeg :( Wel inderdaad erg stom van de Lidl, als het niet hun eigen fout was dan hebben ze in elk geval misschien geleerd dat ze anderen moeten controleren
Plaats reactie