Zonnevizier icm bril

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
iSponge

Zonnevizier icm bril

Bericht door iSponge »

Ik ben aan het zoeken geweest, maar kon niet echt het antwoord vinden dat ik zocht, vandaar dat ik toch maar even een nieuw topic begin.

Ik vroeg me namelijk af in hoeverre een helm met ingebouwd zonnevizier goed samen kan met een bril. Het lijkt me namelijk niet echt handig elke keer dat je last van de zon krijgt te stoppen om een zonnebril op te zetten, en weer af te zetten als de zon even weg is.. Vandaar dat mij een helm met ingebouwd zonnevizier een goede oplossing lijkt voor dit probleem. Maar ik vraag me ook af of het zonnevizier wel dicht kan nog als je een bril op hebt? of dat de ruimte tussen je gezicht en het vizier groot genoeg is voor een gemiddelde bril?

Misschien dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke helmen (icm een bril natuurlijk)?
Compa

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door Compa »

Met mijn N103 van Nolan (met zonnevizier) kan ik mijn zonnebril nog op - dat is wel een model wat al vlak voor mijn gezicht zit dus ik weet niet of het hetzelfde is als wanneer je 'gewoon' brildragend bent?
Mijn nachtbril (1x geprobeerd met les) paste wel, maar besloeg te snel met rijden (en ja alleen geprobeerd natuurlijk, want nachtbril met zonneklep en vizier bij het rijden slaat nergens op) O:-) Dat is meer een 'gewoon' model bril dus in elk geval zou het daarmee moeten passen - maar wellicht een kwestie van even een sokje mee en proberen in de dichtstbijzijnde winkel? (Kijken kost niets?)
Gebruikersavatar
Jasperk
DL650 berijder
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09-07-2010, 11:34
Mijn motor is een: Suzuki DL-650 V-strom Adventure 2009
Woonplaats: Bemmel

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door Jasperk »

Mijn helm Nolan 103 gaat prima met een gewone bril en het zonnevizier, heerlijk! Alleen bij laagstaande winterzon vind ik dat het zonnevizier wat aan de lichte kant is. Weet iemand hier een oplossing voor
't was een grijze DL 650 V-Strom Adventure uit 2009 , nu een zwarteYamaha XT 1200 Super Tenere
Compa

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door Compa »

Waarom denk je dat ik weet dat m'n zonnebril in die 103 past :P Nog niets op gevonden dus helaas behalve '2' brillen
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door Fogel »

@iSponge,

Alle ruimte voor je bril. Zowel bij HJC fs-max als Schubert C3. Het zijn wel allebei systeemhelmen.
Heb je al gepast in de winkel?

succes!
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Leville

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door Leville »

Ingebouwd zonnevizier is een van de redenen waarom ik mijn helm genomen heb. Super-praktisch, vooral voor brildragers.
iSponge

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door iSponge »

Tot zo ver begrijp ik uit de reacties dat het in principe geen probleem is om als bril drager een ingebouwd zonnevizier te kunnen gebruiken, waarvoor bedankt! Ik zie alleen wel dat'r veel systeemhelmen genoemd worden, van dat type ben ik niet zo'n fan (stom van me dat ik dat in de openings post niet vermeld had). Maar ik neem aan dat qua ruimte achter het zonnevizier om een bril te dragen geen of weinig verschil zit tussen systeemhelmen en integraalhelmen?

@Fogel,
Ben nog niet wezen passen, maar dat zal ik tzt zeker uitgebreid gaan doen. Wou hier alvast wat informatie inwinnen ivm mijn 'eis' dat de helm een zonnevizier moet hebben en hoe dit mogelijk/onmogelijk is icm een bril. Zodat ik niet op zoek ga naar een helm die niet bestaat zeg maar :)

Uiteindelijk is het natuurlijk altijd het belangrijkste om gewoon te passen en proberen in de winkel, maar ben zeker al blij met alle reacties tot nu toe :) Mochten er meer mensen zijn die iets toe te voegen hebben, dan hoor ik het graag natuurlijk!
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door Wullebolle »

Jasperk schreef:Mijn helm Nolan 103 gaat prima met een gewone bril en het zonnevizier, heerlijk! Alleen bij laagstaande winterzon vind ik dat het zonnevizier wat aan de lichte kant is. Weet iemand hier een oplossing voor
Hoofd omlaag buigen zodat de zon net achter de rand van de helmschaal blijft.
Zonnevizier in zo'n situatie is klote: je ziet al geen steek vanwege het extreme contrast van de zon in je ogen, en dan ga je nog de rest extra contrastrijk maken met je donker vizier? (of mis ik iets?)
Alternatief: andere route kiezen ? O:-)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door Dyrck »

Shubert S1 gaat prima samen met bril.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
cb550

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door cb550 »

Ben laatst ook wezen passen. Zit ook met het probleem van de bril. Vooral het beslaan is erg lastig.
Moet bekennen dat ik er ook nog niet uit ben.
Alle helmen uit de winkel op mn hoofd gehad :oops: waar ik vooral mee zit is dat ik met een systeem helm te weinig ruimte boven mn bril had, waardoor die op mn neus werd gedrukt. Het zonnevizier ging in elke helm goed voor mn bril langs.
Uit eindelijk is mijn blik op de C3 gevallen en moet zeggen de pasvorm is goed systeemhelm is leuk maar voor mij niet noodzakelijk :wink:
Ben dus nog niet 100% om.
Succes
cb550

Re: Zonnevizier icm bril

Bericht door cb550 »

Ben overstag gegaan en heb een C3 gekocht en hij bevalt :P :P
Plaats reactie