Iemand ervaring met Nolan N90?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Kikkertjeuh

Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Heej allemaal,

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een andere helm, het moet zowiezo een systeemhelm zijn omdat ik het nu een geklooi vind om mijn bril telkens op en af te moeten zetten. Het N-com systeem spreekt mij ook erg aan, zeker omdat mijn vriendin bijna altijd wel mee gaat voor een ritje en gecombineerd kan worden met mijn TT rider 2.

Ben een beetje aan het twijfelen tussen een Nolan N-103 of een N-90, over de N-103 is zat te lezen maar over de N-90 toch een stuk minder. Hij schijnt wat beter te zijn als de N-103, maarja, dat werd maar gezegd in een filmpje van youtube :)

Dus heeft iemand ervaring met de N-90, zou ik het graag willen weten voor ik hem aanschaf :)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door PDvD »

Met dit specifieke type heb ik geen ervaring. Toen ik een paar jaar geleden mijn N100 verving door een C2 (schubert) heb ik gezworen nooit meer een Nolan te nemen. Wat een pleurisherrie maakte dat ding. Zo te zien heeft Nolan het donkere visier nu ook geintegreerd in plaats van buitenlangs, ik ga liever voor het echte ipv van een replica.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Maarten

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Maarten »

Geen ervaringen met Nolan hier, maar zou een Schubert C3 met Schubert SRC Bluetooth niets voor je zijn? Wel iets andere prijscategorie, maar je hoort een hoop mensen vol lof over de geringe herrie rond de helm. Daarnaast ben ik zelf gecharmeerd van het feit dat het bluetooth-systeem in de kraag van de helm zit.
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Ik vind de prijsklasse van een Nolan precies goed, met een N-com systeem erin is het bij elkaar toch ook wel zo`n 500 euro. Vind ik wel een beetje het matje eigenlijk, ga je naar een C3 zit je daar zo overheen, daarom de vraag over de N-90, als het goed is hebben ze een hoop dingen verbeterd zodat je minder windruis zou hebben.
Kikkertjeuh

Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Heej allemaal, had dit bericht al bij overige accessoires geplaatst maar volgens mij staat het hier beter op zijn plek :)
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een andere helm, het moet zowiezo een systeemhelm zijn omdat ik het nu een geklooi vind om mijn bril telkens op en af te moeten zetten. Ik wil graag een Nolan, het N-com systeem spreekt mij ook erg aan, zeker omdat mijn vriendin bijna altijd wel mee gaat voor een ritje en gecombineerd kan worden met mijn TT rider 2. De prijs ligt voor mij een stuk gunstiger ten opzichte van een C3 die ik zelf een beetje aan de dure kant vind.

Ben een beetje aan het twijfelen tussen een Nolan N-103 of een N-90, over de N-103 is zat te lezen maar over de N-90 toch een stuk minder. Hij schijnt wat beter te zijn als de N-103, maarja, dat werd maar gezegd in een filmpje van youtube :)

Dus heeft iemand ervaring met de N-90, zou ik het graag willen weten voor ik hem aanschaf.
Laatst gewijzigd door Stroompje op zo 17-10-2010, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Alles in 1 onderwerp geplaatst!
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Ik zie dat mijn bericht verplaatst is :) Dank u :)
Leville

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Leville »

Toch even melden dat ik als beginnend motorrijder toch maar geïnvesteerd heb in een C3 (in basiskleur), en heb me dat nog geen seconde beklaagd. Licht, comfortabel, stil, superpraktisch zonnevizier voor een brillendrager, pinlock...

Niet dat ik dus kan vergelijken, maar je krijgt wel wat weer voor je geld.

In ieder geval veel succes met je zoektocht.
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Leville schreef:Toch even melden dat ik als beginnend motorrijder toch maar geïnvesteerd heb in een C3 (in basiskleur), en heb me dat nog geen seconde beklaagd. Licht, comfortabel, stil, superpraktisch zonnevizier voor een brillendrager, pinlock...

Niet dat ik dus kan vergelijken, maar je krijgt wel wat weer voor je geld.

In ieder geval veel succes met je zoektocht.
Dat is wel het makkelijke van een C3 kopen, dan weet je zeker dat ie goed is :) Daar kan je bijna geen slecht woord over vinden. Helaas vind ik hem toch te prijzig :(
Rukapul

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Rukapul »

Kikkertjeuh schreef:Dus heeft iemand ervaring met de N-90, zou ik het graag willen weten voor ik hem aanschaf :)
Heb een N90. Voordelen voor mij zijn pasvorm (1 van de 3 die pasten, Schubert pastte niet lekker), ingebouwd zonnevizier, prijs. Nadelen zijn missend pin-lock (vizier besloeg bij mij continu), standaard pin-lock heeft geen siliconenrandje tegen krassen, geluid (ok, heb niet echt vergelijkingsmateriaal) en het gebrek aan een minimale kierstand van het vizier (is meteen >1cm open).

Het blijft een compromis. Als de Schubert lekker had gepast dan had ik die gekocht. Afwerking van een Schubert is bijvoorbeeld ook veel fijner.
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Rukapul schreef:Het blijft een compromis. Als de Schubert lekker had gepast dan had ik die gekocht. Afwerking van een Schubert is bijvoorbeeld ook veel fijner.
Misschien wacht ik Sinterklaas en Kerst even af:) Kijken of die nog ergens een zakje met geld voor mij verstoppen. De Schubert zal ongetwijfeld beter zijn, misschien is die op de motorbeurs wel voor een leukere prijs:)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Kikkertjeuh schreef:
Rukapul schreef:Het blijft een compromis. Als de Schubert lekker had gepast dan had ik die gekocht. Afwerking van een Schubert is bijvoorbeeld ook veel fijner.
Misschien wacht ik Sinterklaas en Kerst even af:) Kijken of die nog ergens een zakje met geld voor mij verstoppen. De Schubert zal ongetwijfeld beter zijn, misschien is die op de motorbeurs wel voor een leukere prijs:)
Hier met 19% korting tijdens het TAX-FREE WEEKEND. Is toch bijna €100,= : http://www.mcrijen.nl/ Zal 'Sinterklaas' best blij mee zijn 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Rhino VStrom schreef:
Kikkertjeuh schreef:
Rukapul schreef:Het blijft een compromis. Als de Schubert lekker had gepast dan had ik die gekocht. Afwerking van een Schubert is bijvoorbeeld ook veel fijner.
Misschien wacht ik Sinterklaas en Kerst even af:) Kijken of die nog ergens een zakje met geld voor mij verstoppen. De Schubert zal ongetwijfeld beter zijn, misschien is die op de motorbeurs wel voor een leukere prijs:)
Hier met 19% korting tijdens het TAX-FREE WEEKEND. Is toch bijna €100,= : http://www.mcrijen.nl/ Zal 'Sinterklaas' best blij mee zijn 8)
Ik zal Sinterklaas even inseinen, met een beetje geluk woont daar een hulppiet die het zou kunnen regelen :)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door RedStrom »

Beetje laat wellicht, maar welke heb je gekocht? Als je al gekocht heb.
Ik kwam op http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... nolan-n90/ een positieve review tegen.
De N90 heb ik nog niet vele op het forum gezien. Veel C2/C3 en Multitec.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Heej:) Beter laat dan nooit ^^

Ik heb nog steeds geen andere helm gekocht, waarschijnlijk ga ik even kijken op de motorbeurs voor een helm. Hopelijk zit er wat voor me tussen, iig vind ik die N90 toch nog steeds een hele mooie helm en ga die zeker passen. Mocht de C3 toch lekkerder zitten. Dan wordt het denk ik toch die. Eventjes afwachten:)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door RedStrom »

In Reise Motorrad van januari 2011 is de Nolan N90 samen met 2 andere als empfehlung uit de bus gekomen in een test van 12 Klapphelme.
Oftewel een aanrader. Ik kan nog niet vinden welke die andere 2 zijn. Bij Louis staat aangegeven in welke testen een helm meegenomen is.
Bij de C3 en de Multitec staat niets. Of die niet in deze test zaten?
De Nolan wordt andere genoemd vanwege geluid. Wat door reviews op de Louis site niet ondersteunt wordt.

Ik ga ook op de beurs verder kijken. Als het dit weekend droog is ga ik misschien wel een paar testen. Later !
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Lijkt me super als je er een paar test en een klein verslagje wil neerzetten:) Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen, zelf zit ik ook steeds testjes op te zoeken en de meningen zijn zo erg verschillend dat ik er persoonlijk niet echt wijzer van wordt!

Van de N90 vind ik het wel iets prettiger dat ie iets minder duur is en N-com lijkt me een supergoed systeem. Kan ik eindelijk met me vriendin praten als ze achterop zit zonder telkens om te kijken en viziertje open:)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door RedStrom »

Als het allemaal doorgaat zaterdag laat ik het weten.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door RedStrom »

:arrow: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 143#p80143
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. De N90 zit mij niet goed genoeg. En heb er ook niet mee gereden. Succes met je keuze.
:bye: :-)}
Laatst gewijzigd door Stroompje op za 15-01-2011, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast -->dubbelpost......
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Kikkertjeuh

Re: Iemand ervaring met Nolan N90?

Bericht door Kikkertjeuh »

Helaas helaas, dat lees je idd ook veel dat je voor een Nolan echt een model hoofd voor moet hebben en dat ie anders niet lekker zit. Ik zal hem binnekort ook gaan passen en mocht dit model mij ook niet zo goed passen dan ga ik toch voor de C3 mits die lekker zit uiteraard:)

Succes met verder zoeken en ik hoor het wel wat de keuze is geworden:)
Plaats reactie