motorkleding Macna

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Janoost64

motorkleding Macna

Bericht door Janoost64 »

Hallo v-strommers :bye:

Zit er aan te denken om kleding aan te schaffen van MACNA. !!

Mochten er rijders zijn die dus kleding dragen van MACNA, dan lees ik graag de ervaringen. 8)

groeten Jan Oost :-)}
Snipes

Re: motorkleding Macna

Bericht door Snipes »

Ik heb sinds dit seizoen een nieuwe jas van Macna gekocht. Deze zit zeer comfortabel en is op vele manieren aan te passen dmv klittenband en/of elastiek. Ook is mijn jas voorzien van een aantal ritsen aan de onderzijde van de jas en voering. Deze worden zo geleverd dat je één van de ritshelften aan je broek vast kan naaien zonder dat dit dus perse een broek van Macna moet zijn. Verder een losse voering voor de warmte en een regen voering. Dit houdt wel in dat je jas zelf dus niet waterdicht is maar op zijn best waterafstotend. Je regenvoering houdt het water dan wel tegen maar je jas is dan dus wel nat. Je zult dus zo nu en dan even moeten ritsen of een losse regenjas voor er overheen aanschaffen. Ik vindt dit geen probleem en de jas bevalt mij dus prima. Ook zitten er meerdere ritsen in de jas die voor een fris zuchtje wind zorgen in de zomer. Nog een voordeeltje is dat je een zichtbaarheidsvest over je jas kunt aanschaffen van Macna, hiervoor is de jas voorbereid.

Bovenstaande is voor mijn jas de Macna Traveller.
Longjohn007

Re: motorkleding Macna

Bericht door Longjohn007 »

Hey Jan,

heb nu een jaartje de kleding van Macna, drie lagen jas waarvan voordeel is dat je 's zomers alleen de buitenlaag draagt met mogelijkheden om te ventileren dmv ritsen op armen en lichaam.
Heb met de drie lagen erin en de standaard broek zelfs bij -10 gereden en geen noemenswaardige kou geleden dus dat zit wel goed....
enig nadeel dat ik ondervind is dat wanneer je het waterdichte gedeelte niet draagt (vanwege snel zweten) maar wel het extra binnenjasje je deze niet kan vastmaken aan de buitenjas.

Broek heeft ook extra laag, maar die gebruik ik alleen als het onder de 5 graden is 's morgens.

Verder vind ik de optie met het extra fluor jasje vast aan het pak erg prettig zitten en blijft ook mooi 1 geheel met de rest.

groet,

Johnny
Janoost64

Re: motorkleding Macna

Bericht door Janoost64 »

Hallo Jongens :bye:

Bedankt voor jullie reacties!! :worship:
groeten Jan Oost :-)}
Savages

Re: motorkleding Macna

Bericht door Savages »

Ik heb ook een pak van Macna, zie voor meer info:
viewtopic.php?f=20&t=3537&p=56617#p56617

[edit] Voor het gemak de tekst maar even neergezet: O:-)
Savages schreef:Ik heb bij de aanschaf van mn motor bij de dealer een textielpak van Macna gekocht. Kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat. De jas bestaat uit 3 lagen, de thermo-voering had ik er uiteraard al uitgeritst, maar de regenvoering zit er nog in. Aan de voorkant zit een extra flap/laag die eraf geritst kan worden voor extra ventilatie. De verschillende lagen zijn door middel van het zogenaamde Sandwich systeem aan elkaar gezet. Verder is de jas achter aan de broek vast te ritsen. 8)

Verder zitten er een aantal airvents in, en meerdere dingen om de zichtbaarheid te vergroten, zoals een fluor-vest wat geintegreerd kan worden in de jas. Tevens zitten er CE-projectoren in, en een aantal andere stevigheidverhogende zaken. :-)}

Tot nu toe bevalt dit pak echt perfect. Alleen een paar weken terug toen het echt bloedheet was, was het niet uit te houden in dat pak. Ik had eventueel wel de regenvoering er nog uit kunnen halen, maar toch. Ik wacht dus nog een aanbieding af voor een echt zomer-pakkie. De koudere periodes zie ik wel met een gerust hart tegemoed. :wink:

Ik heb verder nog een paar zomer en winterhandschoenen, en laarzen van Difi. Alleen de helm die ik nu heb vind ik echt waardeloos, een HJC fg14 geloof ik. Die moet nog vervangen gaan worden, icm headset en navigatie. Dat wordt alleen nog even sparen..:roll:
Nu een update na wat meer rij-ervaring met het pak: het pak bevalt prima nog. Alleen had ik de broek een maatje groter moeten kopen, de welvaart zorgt ervoor dat deze wel erg krap is gaan zitten... :roll:
Ik moet alleen nog steeds een nieuwe helm hebben... :-)}
Janoost64

Re: motorkleding Macna

Bericht door Janoost64 »

hallo Savages :bye:

Nu een update na wat meer rij-ervaring met het pak: het pak bevalt prima nog. Alleen had ik de broek een maatje groter moeten kopen, de welvaart zorgt ervoor dat deze wel erg krap is gaan zitten!!

Kijk, dat probleem heb ik nu ook vandaar ik op zoek ga naar andere kleding!!( iets groter) :schater:
Ik denk zelf aan de jas van Macna type Geo fluor,maar de broek weet ik nog niet :?:
mvg Jan Oost :-)}
Polly

Re: motorkleding Macna

Bericht door Polly »

Zelf ook een jas en een broek van macna, Jas volledig uitritsbaar met drie verschillende voeringen zo aan te snoeren dat ie nooit klappert tijdens het rijden.
De broek kan ik van boven naar beneden openritsen waardoor je met warm weer lekker doorwaait.

Ik vind het kwalitatief goed spul en in de zomer is de jas zo uit teritsen dat je echt een zomerjas hebt met wel de beschermstukken op zijn plek Heerlijk!!!!!


Gr Polly.
V-for-Herman
Berichten: 292
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: motorkleding Macna

Bericht door V-for-Herman »

Vandaag in Duiven bij Balvert een Macna Oasis gekocht met maar liefst 50% korting
Gelijk maar een broek erbij gekocht ook van macna, type Nomad met 30% korting deze zat erg comfortabel en voelt lichtdragend aan met de binnenvoering er nog in.
Setje koste mij maar 219,- ipv. 400,-
Deze zaak wilt een groot deel van z'n kleding hoek kwijt dus als je niet kan wachten op de beurs of gewoon flink wat geld wilt besparen sla dan je slag.

GrtZ Herman
V-Strom Bj.2010
Plaats reactie