motorlaarzen die wel lekker lopen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Udo van Dongen

motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Udo van Dongen »

Mede-Strommers,
Ik ben op zoek naar een paar motorlaarzen die voor de verandering eens WEL lekker lopen. Ik was op de motorbeurs en heb daar onder andere een paar prachtige Daytona's aangehad waarvan ik had gehoopt dat ze naast lekker motorrijden ook lekker zouden lopen. Maar helaas, ze hebben dan misschien wel een redelijk voetbed, maar de zool lijkt wel van plastic, zo hard. Dus ik vraag aan een van die verkopers of ze dan geen laarzen hebben die wel lekker lopen en het antwoord is dan steevast: 'daar zijn ze niet voor gemaakt'. Daar kan ik nou dus niets mee. Ben ik nou de enige motorrijder die niet graag heel de dag op motorlaarzen staat als hij ergens heengaat? De beurs zelf is al een goed voorbeeld: je loopt daar een hele dag te slenteren op je motorlaarzen met als gevolg een paar stalpoten aan het eind van de dag waar je 'u' tegen zegt. Is er dan geen enkele fabrikant die bedenkt dat een motorrijder soms ergens heen gaat i.p.v. alleen maar rondjes/tourtjes rijdt voor de lol? Ik kan me voorstellen dat iemand die woon/werk vereer rijdt, op zijn werk andere schoenen heeft staan. Maar om nou altijd maar een paar fijn zittende schoenen mee te moeten slepen vind ik ook nogal wat. En rijden met mijn wandelschoenen acht ik niet echt veilig en waarschijnlijk kan ik ze dan ook binnen de kortste keren weggooien omdat ze bovenop niet versterkt zijn.

Wie weet de oplossing?

gr, udo
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Patrick8888 »

Voor op de motor zijn er ook schoenen waarop je volgens mij best een tijdje kan lopen. Sommige modellen lijken een beetje op werkschoenen en andere hebben wat meer een "motor" schoen uiterlijk.

Kijk maar eens op deze sites:
http://www.difi.nl
http://www.motorzoom.nl

Als je dan bij schoeisel kijkt vind je wel een paar.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Erik Hofstee

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Erik Hofstee »

Ik heb een paar Daytona travel star GTX. En daar kan ik een hele tijd goed op rondlopen.
Welk model heb je getest op de beurs dan? want ook bij Daytona zit er veel verschil tussen de modellen en de gebruiksdoelen.
Daytona maakt hele fijne laarzen.

tipje: in duistland is Daytona veel goedkoper!
www.louis.de

Wat je ook kan doen is naar een paar bergschoenen te kijken. Zo heb ik ook jaren rondgereden.
Het beste kun je dan voor een klasse B of C schoen kiezen. Dit ivm met de hoogte van de schoen en de stevigheid.
Bergschoenen kun je dagen lang op rondlopen, maar ook goed rondrijden op de motor.
Goede merken daarin zijn: Meindl, Lowa, Hanwag

Waarom heb ik dan nu toch motorlaarzen hoor ik je denken, nou het schakelgevoel is wél beter met motorlaarzen.

:bye:
Laatst gewijzigd door Erik Hofstee op di 02-03-2010, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Jokapo

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Jokapo »

heb zelf de daytona roadstar GTX en op het gemakkie op de motorbeurs rond gelopen zonder een greintje pijn zeg van 1700 tot 2145
Ed Jonkmans

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik heb een paar Sidi's (B-2) en een paar Daytona's (Bandit XCR). Om te rijden zijn voor mij de Sidi's perfect, maar als je er mee moet wandelen dan zijn het echte krengen die me zelfs blaren bezorgen. De Daytona's zijn voor mij echt hemels: daar stap je ganse dagen mee rond zonder enige hinder: ze zijn veel soepelder dan de Sidi's die een stijvere zool hebben. Dat is ook de reden dat ik ze kocht; ga je met de motor op vakantie dan wil je ook wel eens wat van dichtbij gezien hebben en dan moet je helaas vaak een heel eind stappen. Heb ook al eens gemakkelijk schoeisel in de koffer gestoken en aangetrokken om een eind te stappen. Maar dan heb je echt beziens hoor: een lederen pak en daaronder Nike's! M'n Daytona's zijn daarbij ook nog eens waterdicht, en voelen frisser aan om te dragen bij heet weer. De Sidi's vind ik wel een pak mooier, maar laarzen zijn om je voeten te beschermen en moeten zondermeer als gegoten zitten. Dus doe voor mij maar Die Daytona's.
Grtz
Ed
Capri

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Capri »

Ook ik gebruik de DAYTONA (TOURING STAR GTX).
Daar kun je heus een flinke wandeling mee maken zonder blaren oid.
Ook van gratis de tip: van Louis.de
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Frank »

Als je goeie rij-laarzen hebt, kun je ook een paar wandelschoenen meenemen in de koffer? Toch?

Ik heb meestal een paar slippers bij me, als ik even mijn laarzen uit wil... :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door RvGS »

Frank schreef: . . . Ik heb meestal een paar slippers bij me, als ik even mijn laarzen uit wil. . . .
Of dat de omgevings 'odeur' ten goede komt is de vraag :mrgreen: -> Had je dat niet even op de beurs kunnen doen, was het tenminste niet zo druk :schater:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Frank »

Ja, nog nooit klachten over gehad.. heb geen zweetvoeten... *LOL*.... had niet geholpen op de beurs...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Udo van Dongen

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Udo van Dongen »

Ik loop dus normaal op een soort van bergschoenen van Keen (best wel dure), en ik ken verder weinig schoenen die bij mij zo goed zitten. Maar als ik dus ergens op de brommer heenga, dan is dat meestal niet vanwege de rit zelf en ik had het fijn gevonden als er iets op de markt daar bij aansloot. Een volwaardige motorlaars (desnoods met veters; soort van legerkist maar dan mooi) maar ook tenminste met de bedoeling dat je er een stevig eind op kunt lopen, dus met een goede zool (gedempt en met profiel enzo) eronder. Als ik bijvoorbeeld een paar duikschoentjes koop dat zit er nog wel een soepele gedempte zool met meer profiel onder dan onder iedere motorlaars die ik aan mijn voeten heb gehad. Puur met de bedoeling om je iets comfortabeler van je auto naar de duikstek te kunnen laten lopen en om het water in en uit te klauteren. Zoals met de ontwikkeling van motorfietsen is het ook met de motorkleding: inovatie staat niet hoog op de prioriteitenlijst bij de producenten (uitgezonderd de Track T-800CDI; dat was eigenlijk het enige wat echt indruk op me heeft gemaakt qua inovatie op de beurs). Ik weet het, de markt is niet zo groot enzo, maar dat neemt niet weg dat ik het jammer vind dat alles maar hetzelfde moet blijven.

BTW, ik weet niet meer welke Daytona's ik aan had, maar ze waren iets van 279 euro en zagen er eigenlijk ook best comfi uit en ze zaten ook best lekker tot ik ging staan... (maar daar waren ze blijkbaar niet voor bedoelt, want op een motor zit je nou eenmaal...)
V-instructeur

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door V-instructeur »

Probeer eens laarzen van het merk TCX voorheen OXTAR. Het tourmodel met gore-tex. NIET het hele hoge model die ook de motorpolitie draagt.
Ik heb als rij-instructeur inmiddels het 4e paar. Zitten mij uitstekend en zijn waterdicht.
Maar ook voor mij heel belangrijk: ze lopen lekker!!!!
Betekent wel dat de zolen binnen een jaar zijn versleten. Voor goede grip zijn de zolen nu eenmaal aan de zachte kant.
Bedenk wel dat je mororlaarzen wel ff moet inlopen. Ze zitten niet gelijk als pantoffels.....
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door RvGS »

Yep, heb ik ook, prima laars. :P
Groet, Robert |
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Soesko »

Ik ben afgelopen zaterdag bij Termaat geweest om nieuwe laarzen te kopen en heb aldaar Alpinestars, Dainese en Daytona gepast. Uiteindelijk heb ik de Alpinestars gekocht, omdat ik die het mooist vond en er al een positieve ervaring mee had. Alpinestars zijn echter niet gemaakt om veel mee te lopen en bij Dainese kreeg ik dezelfde indruk. De verkoper vertelde me dat eigenlijk alleen Daytona's daarvoor geschikt is en toen ik ze aan had begreep ik wat hij bedoelde. Het paar wat ik aan had was lekker licht en liep heel soepel. Ik vond het een heel comfortabele laars.
Het is denk ik ook wel iets persoonlijks. Hierboven stelt iemand dat je op Sidi's niet lang moet lopen. Ik heb toevallig ook een paar Sidi's (sportlaarzen) in gebruik en vind die juist heel fijn lopen. Ik ben er in Francorchamps eens een keer het hele circuit mee rond gewandeld en dat is toch zo'n zeven kilomter (schatting), zonder een centje pijn.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Sparkle Black Peter »

Soesko schreef: Ik ben er in Francorchamps eens een keer het hele circuit mee rond gewandeld en dat is toch zo'n zeven kilomter (schatting), zonder een centje pijn.
Soesko, hebben ze je niet verteld, dat je dat ook op de motor mag doen. :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Cronny
DL1000 berijder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: belgie

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Cronny »

ABL legerbottinen.
Het ziet er misschien niet uit,maar het rijdt goed en het wandelt nog veel beter.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Soesko »

Rhino VStrom schreef:Soesko, hebben ze je niet verteld, dat je dat ook op de motor mag doen. :mrgreen:
Ik heb, denk ik, even niet opgelet toen het uitgelegd werd. Lijkt me trouwens wel erg gaaf een circuitdag op Francorchamps. Dat is nog een echt circuit, zo'n baan die alles in zich heeft. De V-strom is er echter wat minder geschikt voor. Alhoewel, als je dan in de grindbak terecht komt, zie ik ook wel weer voordelen.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Bacchus »

Mijn Dane laarzen lopen best ok, voor zover je op een motorlaars lekker loopt. En dat voor een 180 euro.

Puur voor het lopen dan kun je beter bergschoenen kopen, Ik loop al jaren op Berg/wandelschoenen. Maar gezien ze veters hebben die los kunnen gaan toch maar besloten laarzen te kopen. En een topkoffertje met een paar schoenen een oplossing?
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Wannabee Stromer

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Wannabee Stromer »

V-instructeur schreef:Probeer eens laarzen van het merk TCX voorheen OXTAR.
Inderdaad, mijn oxtars lopen ook prima. Na een tijdje gaan ze wel erg kraken, maar dat is met een spuitje siliconenspray gemakkelijk te verhelpen.
Ik heb deze eigenlijk gekocht omdat andere laarzen te smal zijn voor mijn voeten of er veel te lomp uitzien. Dit is een goede trade-off
Ik heb ze ook wel hele dagen op mijn werk aangehad als ik mijn schoenen was vergeten. Ze zijn natuurlijk wel warm om een hele dag aan te hebben

Deze zijn het volgens mij. Afbeelding
V-instructeur

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door V-instructeur »

Wannabee Stromer schreef:
V-instructeur schreef:Probeer eens laarzen van het merk TCX voorheen OXTAR.
Inderdaad, mijn oxtars lopen ook prima. Na een tijdje gaan ze wel erg kraken, maar dat is met een spuitje siliconenspray gemakkelijk te verhelpen.
Ik heb deze eigenlijk gekocht omdat andere laarzen te smal zijn voor mijn voeten of er veel te lomp uitzien. Dit is een goede trade-off
Ik heb ze ook wel hele dagen op mijn werk aangehad als ik mijn schoenen was vergeten. Ze zijn natuurlijk wel warm om een hele dag aan te hebben

Deze zijn het volgens mij. Afbeelding
Nee, deze bedoel ik niet maar de tourlaars. Heb ff geen plaatje voorhanden...

Groeten, Eric
Ed Jonkmans

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door Ed Jonkmans »

Onze oudste zoon, Maarten heeft al verschillende jaren dezelfde "Oxtars" (nieuwe merknaam nu is XTC).
Ze zitten hem prima (ze zijn een heel stuk breder dan mij Sidi's, die lijken wel ontworpen voor smalle fijne Italiaanse voetjes), ook om er een eind mee te lopen.Ik heb ze ook al verschillende keren aangehad en ze voelen inderdaad comfortabel aan (niet zo fijn als mijn Daytona's, want die dragen als gewone schoenen). Het enige nadeel: men hoort je al van ver aankomen (ze kraken enorm ondanks dat er verschillende producten reeds zijn geprobeerd: ze helpen maar heel even...)
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: motorlaarzen die wel lekker lopen

Bericht door PDvD »

Ik heb een setje van gericke, met gore-tex, geheel waterdicht en lopen ook nog goed!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie