Ervaringen met gele brilleglazen?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Diversion

Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door Diversion »

Beste V-strommers,
Omdat de donkere tijden weer zijn aangebroken rijd ik 's avonds met een bril (op sterkte) op. Ik gebruik hiervoor mijn sportbril. Omdat ik overweeg om speciaal voor het rijden (motor én auto) een nieuwe bril te nemen, ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen met gele glazen. Een paar jaar geleden hoorde je hier veel over, nu hoor je hier echter niets meer over.
Zijn er mensen die gele brilleglazen gebruiken? Geven die beter of comfortabeler zicht of meer contrast? Nog andere voordelen? Zijn er ook nadelen?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door Peterzeeland »

geen ervaring met gele glazen, wel doe ik vaak mijn donkere zonnebril op als het veel regent met stuifwater. het contrast wordt sterk verbeterd, is ook de idee van die gele Franse koplampen, toch? en van die speciale autobrillen. volgens mij moet het gewoon werken. en zo niet, ziet het er toch heeeel cool uit :o)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remko

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door Remko »

De juiste gele glazen geven bij schemer en mist een verhoging van het contrast.

In het donker gaat deze vlieger minder op.

Ik heb een Alpina bril met verwisselbare glazen, waar ik ook nog eens geslepen glazen in kan monteren.
Die zijn er bij te koop als een losse set glazen die je op het montuur van de bril kan klemmen, zodat je de gekleurde glazen ook gewoon kan gebruiken.
Erik Hofstee

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door Erik Hofstee »

als je pin-lock in je helm hebt, kun je ook een gele of oranje pin-lock nemen. Ik vond zelf de oranje het contrast erg goed verhogen in de regen en zo.
MacB

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door MacB »

Met de gele glazen rijd je in de regen en heb je toch nog het gevoel dat de zon schijnt, zalig.
Enkel zouden deze glazen dan weer schadelijk zijn voor de ogen als de zon schijnt omdat ze het licht nog versterken. :wink:
Furiousz

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door Furiousz »

Als dit niet geel genoeg is dan weet ik het niet meer :mrgreen:

Afbeelding
HIER te vinden
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door V-Stoom »

Ik heb vorig jaar bij Hans Andes zo'n night-vision bril aangeschaft 8) (ik meen voor 50 euro). Als het mistig is en als het regent overdag helpt het echt. Alleen als je er s'avonds mee rijd vind ik dat het averechts werkt. Meer schittering en juist eerder verblindend :shock: . Ik denk dat gele glazen (al dan niet op sterkte) in combinatie met polaroid beter zou werken.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Diversion

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door Diversion »

V-Stoom schreef:Ik heb vorig jaar bij Hans Andes zo'n night-vision bril aangeschaft 8) (ik meen voor 50 euro). Als het mistig is en als het regent overdag helpt het echt. Alleen als je er s'avonds mee rijd vind ik dat het averechts werkt. Meer schittering en juist eerder verblindend :shock: . Ik denk dat gele glazen (al dan niet op sterkte) in combinatie met polaroid beter zou werken.

Groet, Allard.
Dat is inderdaad precies waar ik naar op zoek ben. Had jij een bril op sterkte gekocht?
Ik gebruik mijn bril opsterkte vooral in het (schemer)donker. Voor die omstandigheden zie ik nog niet echt positieve reacties. Dat is op zich ook een goede uitkomst, want dan ga ik niet iets aanschaffen waar ik spijt van ga krijgen.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ervaringen met gele brilleglazen?

Bericht door V-Stoom »

Ja, ik heb hem inderdaat op sterkte gekocht. Voor deze brillen gebruiken ze bij Hans vaak monturen die "over" zijn dus kunnen ze de bril voor een scherpe prijs aanbieden. Op dezelfde manier heb ik bij hun ook mijn zonnebril gekocht. Maar nogmaals ik denk dat zo'n gele bril in combinatie met een polaroidcoating(?) beter zal werken omdat je volgens mij dan geen schittering hebt, maarja die zijn ongetwijfeld ook duurder.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Plaats reactie