Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
V-Strommer

Bericht door V-Strommer »

Ik rij met een X-Lite X801-R en hij bevalt me zeer goed!
Hiervoor reed ik met een Shark S500, maar die kan niet tippen aan mn huidige helm.
Zowel qua draagcomfort en geluidsdemping een zeer goede helm voor een zeer goede prijs!
The V

Bericht door The V »

Sinds vorige week heb ik een probleem met mijn 1,5 jaar oude Nolan N101 helm. Bij snelheden vanaf 100 km/u. of bij lagere snelheden maar met een beetje meer wind dan normaal valt mijn vizier dicht. Heel irri! Vandaag terug naar Motoport gegaan om te laten kijken waar dat aan ligt. Daar hebben ze het binnenwerk bekeken, maar alles zag er nog goed uit en er was niets afgebroken of versleten oid. Dus ik met hetzelfde probleem weer terug naar huis :x Lekker dan, heb je ook een helm van 1,5 jaar oud die eigenlijk wel 4 of 5 jaar mee zou moeten gaan volgens de verkoopster maar waar nets aan te doen is. Wil niet zeggen dat het bij andere merken niet voor kan komen, maar voor mij geen Nolan meer.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik zou hem eens nader bestuderen. Meestal zit er wel e.o.a. klik-, ribbel- of wrijvingssyteem in zodat het vizier open blijft staan. Als dat bijvoorbeeld lostrilt dan blijft hij niet meer openstaan. Je zou het vizier er eens af kunnen halen om te kijken of je er zo achter kunt komen. Die voorziening zit zo goed als altijd in het scharnierende deel. Let wel goed op wat je doet, want als het ietsjes ingewikkelder in elkaar steekt ben je wel een uurtje zoet om hem weeer in elkaar te zetten. Maar in principe moet elk vizier eraf (en er weer op) kunnen. Verder zou je de winkelier erop kunnen wijzen dat je volgens het Europees recht minimaal 2 jaar garantie hebt dus dat hij moet zorgen dat het wordt opgelost. Succes
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Het vizier is er ook al afgeweest en die aardige verkoopster heeft in mijn nieuwsgierige bijzijn alles bekeken en uitgelegd maar we konden beide niets bekennen wat niet goed zou kunnen zijn. Alles wat los kan is los geweest. Het vreemde is dat zij er een nieuwe helm bij heeft gepakt om te kijken/voelen of er verschil was tussen de nieuwe en de mijne. Maar ik moet haar gelijk geven dat beide vizieren even soepel omlaag gingen. Dwz dat beide vizieren evenveel/even weinig weerstand gaven. Ik ga van de week nog wel even ergens heen voor een seconde opinien.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan zou ik het ook niet weten. Dubbelzijdig tape misschien? :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Kermit

Bericht door Kermit »

onder de 100 blijven rijden? :mrgreen:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ik heb ook een Nolan en als ik boven de 100 nou zeg 110 - 120 komt kiepert tie ook dicht.
Het enige wat wel helpt.. :idea: :roll: is je kinstuk omhoog klappen....
Maar of dat nou de oplossing is :?: :?:
The V

Bericht door The V »

ABo schreef:Ik heb ook een Nolan en als ik boven de 100 nou zeg 110 - 120 komt kiepert tie ook dicht.
Het enige wat wel helpt.. :idea: :roll: is je kinstuk omhoog klappen....
Maar of dat nou de oplossing is :?: :?:
Ja maar je gekke is dat ik het pas sinds een paar weken heb. En ik heb echt wel eens eerder 100 km/u of zelfs meer gereden :wink:
MarcT

Bericht door MarcT »

Jullie hadden het over test-rijden met een nieuwe helm. Bij Louis kan dat dus. Je kunt een helm kopen, en na een paar dagen terugbrengen (zonder gebruiks-sporen).
Biker

Bericht door Biker »

ABo schreef:Ik heb ook een Nolan en als ik boven de 100 nou zeg 110 - 120 komt kiepert tie ook dicht.
Het enige wat wel helpt.. :idea: :roll: is je kinstuk omhoog klappen....
Maar of dat nou de oplossing is :?: :?:
Dat lijkt me niet verstandig om met een omhooggeklapte systeemhelm te rijden. De farikant raad het af. Je hoofd wordt dan "topzwaar'" en de kans op een gebroken nek bij een val of ongeval is een aantal malen groter!!!
The V

Bericht door The V »

biker schreef:
ABo schreef:Ik heb ook een Nolan en als ik boven de 100 nou zeg 110 - 120 komt kiepert tie ook dicht.
Het enige wat wel helpt.. :idea: :roll: is je kinstuk omhoog klappen....
Maar of dat nou de oplossing is :?: :?:
Dat lijkt me niet verstandig om met een omhooggeklapte systeemhelm te rijden. De farikant raad het af. Je hoofd wordt dan "topzwaar'" en de kans op een gebroken nek bij een val of ongeval is een aantal malen groter!!!
Sterker nog; een openstaande systeemhelm is angstaanjagend zwak. Heb een keer een test gelezen waar in stond dat de helm dan ca. 50% van zijn sterkte verliest :!:
Ook bij diverse "voortgezette" rijopleidingen word daar aandacht aan besteed.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

sorry boys :oops: , was niet serieus bedoeld.
100 met een opgeklapte helm geeft wel lekker wat wind over je gezicht, maar natuurlijk is het niet verstandig.
Maar ik heb het al een tijdje, dat mijn vizier dicht klapt, is heel irritant.
Maar wat ik nu meestal doe is het half dicht (of open tis maar hoe je de fles :wink: bekijkt )zetten. Haalt de wind goed uit de ogen maar blijf wel het ''frisse'' gevoel houden.
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Ik heb een splinternieuwe Caberg 104 solo, maar ook deze klapt dicht boven de 90 km.
Ziet er wel mooi uit en met handig ingebouwd zonnescherm, maar als het vizier dicht zit, fluit hij een beetje.
Mijn vorige helm Uvex Boss Vision was fijner, maar helaas niet meer te krijgen en de opvolgers daarvan passen voor geen meter.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Mijn Caberg rij ik met 150+ nog openhelmed, maar misschien ligt dat aan m'n windscherm, maar hoe dan ook no problem
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Was gisteren even bij Safe Z'meer. Daar stond ik even bij de helmen te kijken toen iemand anders zonder problemen met een helm en proefritje mocht maken. Dus doe er je voordeel mee! Bij de buurman Hans van Wijk is dit helaas niet mogelijk.
The V

Bericht door The V »

Ik heb een nieuwe helm besteld en binnengekregen. Een zwarte Schuberth C2. Aangezien ik steeds minder tevreden werd met mijn Nolan. Zoals al eerder beschreven bleef het vizier niet meer openstaan, de binnenvoering was niet meer om over naar huis te schrijven en wat mij de laatste keren toen het regende (is alweer een tijd geleden ja!) opviel was dat als ik de helm helemaal dicht had ik nog regendruppels in de helm voelde. Blijkt een bekend probleem te zijn bij dat type Nolan.
Uiteraard eerst uitvoerig verschillende helmen gepast in de diverse winkels in de regio. Elke verkoper/verkoopster probeerde mij natuurlijk een helm te verkopen maar ik heb voet bij stuk gehouden en elke keer gezegd dat ik er nog "even over na moest denken"
De C2 zat bij mij toch het lekkerst en met de goede maat en de winkelprijzen in mijn hoofd achter mijn pc gaan zitten en ff lekker gaan Googelen.

Uiteindelijk deze helm die in de winkel € 439,- kost op internet voor € 298,- aangeschaft bij een nederlandse webwinkel http://www.motowebshop.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had deze helm met drie dagen in huis.

Echter als ik nu ga kijken op die site hebben ze de prijs aangepast naar € 349 dus volgens mij heb ik een mazzeltje gehad met deze aankoop :lol:
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb een Concept 1. Anti kras en condenslaag op het vizier bevielen me niet. Heb toen Fog City erop genomen niet wetende dat dit niet kon voordat je het vizier een dag in koud water hebt laten liggen. Geen verbeterde effect dus. Zaten trouwens ook redelijk veel krassen op. Nieuwe vizier gekocht voor een belachelijke prijs van 49 euro. Ik heb een mail gestuurd naar de fabrikant over een aantal klachten en opmerkingen, zoals waarom geen vizier zonder voorbehandeling en met een maatje voor de pinlock. Na 2 maanden nog geen reactie gekregen wel een leesbevestiging. Helm bevalt trouwens uitstekend.
Krunck

Bericht door Krunck »

Iemand enig idee waar ik XXXL systeemhelmen kan vinden?
Mijn huidige (integraal) helm van Arai is toen (nog witgekleurd) overgekomen uit de fabriek want geen andere helmen pasten...
Gisteren is bij frontaal contact tussen mijn hoofd en de weg mijn Arai serieus beschadigd geraakt.
Zou nu een systeemhelm willen maar arai zou deze niet zo groot maken.
iets ivm maximale kuipgrote en mechanisme zou teveel binnenruimte in beslag nemen om nog voor zulke hoofden te passen (volgens de verkoper he)
Geronimo

Bericht door Geronimo »

C2 moet nog steeds oordoppen gebruiken dat zal wel nooit veranderen helm is gewoon goed, ook bij Motowebshop voor € 298,-.

Vlak daarna zag ik 'm nog goedkoper ergens anders maar het is nog steeds een koopje.

In de winkel kost ie vaak € 499,-
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Folks,

Ik heb sinds 3 weken een Nolan N102 systeemhelm en ik moet zeggen, zit lekker. Erg prettig zijn de extra ventilatiemogelijkheden, die het rijden met dicht vizier veraangenamen. Het aanslaan van het vizier is door, het dubbele vizier verleden tijd. Ook de ingebouwde 'zonnebril' is bij laagstaande zon, erg prettig. Met een open vizier vang je best veel wind, maar met de temperaturen van afgelopen weken is dat niet zo erg. Op de snelweg, niet doen.

Er zit wel een nadeel aan deze helm. Als je een grote adamsappel hebt zit de sluiting bij het slikken erg in de weg. Ben terug geweest om te vragen of de sluiting veranderd kan worden. Helaas kunnen ze niets aan de sluiting veranderen omdat dit het keurmerk en de garantie laat vervallen. Het kan wel, maar dan op eigen risico. Zit er niets anders op dan naar de plastische chirurg te gaan voor een adamsappelcorrectie . (zou dat in het ziekenfonds zitten :? ?) Ik zal Nolan wel eens vragen naar de mogelijkheden.



HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Peter/Black Rhino,
misschien ben ik de enige .......maar om jou foto's te zien wordt me elke keer gevraagd om in te loggen op jou homedrive.home.nl :!:
:arrow: dat kan ik dus niet en zie ook alleen maar kruisjes op de plek van je foto's in je bericht.

Mischien ff ergens anders laten 'hosten'....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Korsan

Bericht door Korsan »

idem dito
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Sorry mensen, :oops: Maar bedankt voor de tip. Bij mezelf zie ik wel gewoon de foto's, dus is het moeilijk voor mij om te controleren of het goed werkt. Ik zal checken of ik het kan verhelpen zodat jullie de foto's ook gewoon kunnen zien.

Groetels,

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Korzan en Stroompje,

Ik denk dat ik het gevonden heb. Laat even weten of je de foto's nu wel kunt zien in dit bericht?

Afbeelding

Afbeelding
Thanks4Now

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké....zijn de foto's voor iedereen toegangkelijk...!
Ik heb ze wel ff weggehaald in he oorspronkelijke bericht want die bleven vragen om in te loggen.....

Vraagje :arrow: gebruik je de communicatie mogelijkheden ook van je Nolan?
Dit is iets wat voor mij in de toekomst een oplossing zou zijn.....
MijnTTR Bluetooth helmsetje is al 1 keer vervangen wegens draadbreuk... dit systeem is daar neem ik aan wat minder gevoelig voor.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik heb het communicatiesysteem (nog) niet nodig. Maar zodra ik meer met mijn partner ga toeren (die is er nu nog een beetje huiverig van), wil ik het wel gaan aanschaffen. Ik denk dat het Bluetoothsysteem wel mogelijkheden biedt. Alles draadloos, dus geen draadbreuk meer. Het is wel aan de prijs (€ 300,- per helm) Hier de LINK voor nog meer informatie.

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

SERVICE :!: :!:

Zoals gemeld in het bericht van 4 augustus over een te grote adamsappel. Ik heb van de Importeur van Nolan een reactie ontvangen. Zoals al gezegd, kunnen ze de sluiting niet aanpassen i.v.m. het keurmerk. Wel hebben ze een kinband opgestuurd om het leed een beetje te verzachten en te kijken of dat helpt. HELEMAAL GRATIS :D . Als het niet helpt moest ik het laten weten. TOF TOCH?

ZE PROBEREN TENMINSTE NOG IETS :!:

groetels,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Vant

Bericht door Vant »

Rhino VStrom schreef:Hoi Folks,

Ik heb sinds 3 weken een Nolan N102 systeemhelm en ik moet zeggen, zit lekker. Erg prettig zijn de extra ventilatiemogelijkheden, die het rijden met dicht vizier veraangenamen. Het aanslaan van het vizier is door, het dubbele vizier verleden tijd. Ook de ingebouwde 'zonnebril' is bij laagstaande zon, erg prettig. Met een open vizier vang je best veel wind, maar met de temperaturen van afgelopen weken is dat niet zo erg. Op de snelweg, niet doen.

Er zit wel een nadeel aan deze helm. Als je een grote adamsappel hebt zit de sluiting bij het slikken erg in de weg. Ben terug geweest om te vragen of de sluiting veranderd kan worden. Helaas kunnen ze niets aan de sluiting veranderen omdat dit het keurmerk en de garantie laat vervallen. Het kan wel, maar dan op eigen risico. Zit er niets anders op dan naar de plastische chirurg te gaan voor een adamsappelcorrectie . (zou dat in het ziekenfonds zitten :? ?) Ik zal Nolan wel eens vragen naar de mogelijkheden.


Hoi Rhino,

Ik heb net dezelfde helm als jij. Was ongeveer de enige die mij paste op alle mogelijke plaatsen (heb blijkbaar een moeilijk hoofd...) en hij zit inderdaad heel lekker. Ook de ventilatie is best aangenaam. Ik heb net als jij ook het zonneklepje, wat heel fijn is bij laagstaande zon. Enig probleem is dat, eens de zon onder en het klepje dus omhoog, dat vervelende ding op de autosnelweg zo veel wind vangt dat je hoofd ervan gaat schudden. Heb jij daarvoor al een oplossing gevonden? Of ligt dat nu toch aan het ruitje (ben 1.90m en staat in hoogste stand)?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Vant,

Ook ik heb, net als u, in het begin veel last gehad van een "schuddend hoofd" en dat rijdt erg onaangenaam kan ik zeggen. :( Dacht eerst dat het aan de helm lag, maar na menig experiment (zonnescherm er af halen, ruit in verschillende standen gezet enz...), ben ik er achter dat het daar NIET aan ligt. Ik rij nu met open vizier (niet met open helm) op de snelweg, zonder last van het schudden. Ook ik heb mijn ruit in de hoogste stand gezet en de "Flip-Up" in stand 4 (de Flip-up is het kleine ruitje boven op het scherm, is standaard bij een Black Rhino). Nu slaat de wind, ondanks mijn 1,90 mtr, niet meer achter de helm terug. :D Je kunt zelf ook wat experimenteren en wie weet :?: Ik hoop dat u er snel achter bent, waar het bij u aan ligt. Laat nog even iets weten!!!

See You

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Vant

Bericht door Vant »

Rhino,

Thx! Mijn ruitje staat momenteel ook in de hoogste stand en was er over aan het denken om het een beetje lager te zetten. Ik heb geen flip-up, maar als het helpt, zou ik die zeker overwegen (kost 75€). Is jouw ervaring dat de flip-up het verschil maakt? Is open vizier niet zeer luidruchtig op de autosnelweg? Staat zonneklep er nu nog op? Open of dicht?

Sorry voor de vele vragen, maar alles is nog nieuw (motor en helm) en ben nog een beetje aan het zoeken. Was zondag ook aan het zwabberen op de autosnelweg, maar ik denk dat mijn jas een beetje te los om mijn lichaam zat en dat dat de oorzaak was. Ga volgende keer eens proberen om een riem om mijn middel te binden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Vant,

Vragen staat vrij, daar is dit forum o.a. voor bedoeld. :?: :?:

Hier mijn antwoorden:

Ik heb i.v.m. de levertijd van het scherm met "Flip-Up" enige tijd gereden met een ander scherm in de middelste stand. dat was geen succes kan ik zeggen. Na de montage van het scherm met "Flip-Up" was de turbulentie en het "schudden"nagenoeg verdwenen. Het was wel even zoeken naar de juiste stand, dat moet je gewoon uitproberen. laag, middel of hoogste stand. Ik zelf heb het idee dat de "Flip-Up" voor mij geholpen heeft. Maar ja, dat is persoonlijk.

Met open vizier rijden geeft natuurlijk iets meer geluid, maar voor mij is het niet hinderlijk. Is wel lekker als het warm is. De zonneklep staat er nog op, maar gebruik ik niet veel, ik heb altijd een zonnebril op, 8) is erg prettig met open vizier. Daar komt nog bij dat, als je met open vizier rijdt, je de zonneklep niet kunt gebruiken. Ik haal die er ook af.

Ik hoop dat deze antwoorden je iets meer op weg helpen. Mocht je nog meer vragen hebben, je weet me te vinden :!: :!:

Groetels,

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Rhino VStrom schreef:Hoi Vant,

Ook ik heb, net als u, in het begin veel last gehad van een "schuddend hoofd"

See You

Peter
Ik had er ook last van, volgens de dokter niks aan te doen :lol:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Dutchchef schreef:

Ik had er ook last van, volgens de dokter niks aan te doen :lol:
Je HAD er last van, met andere woorden, NU niet meer! Dus toch iets aan te doen. De medische wereld :shock: van tegenwoordig, KNAP HÉ
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Rhino VStrom schreef:
Dutchchef schreef:

Ik had er ook last van, volgens de dokter niks aan te doen :lol:
Je HAD er last van, met andere woorden, NU niet meer! Dus toch iets aan te doen. De medische wereld :shock: van tegenwoordig, KNAP HÉ

Ik heb net 11 dagen gewerkt :shock: dus het kwam weer boven dat schudden :frusty: , nu ff 3dagen rust ook voor mijn V-strom. O:-)
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

Van de week een HJC CS10 'tattoo black' gekocht voor 75 Euro, mooie helm voor weinig.
Had hiervoor een HJC CS12 maar die werd na twee jaar wat te wijd.

Een systeemhelm ga ik pas halen als ik een BMW ga kopen...
Nooit dus. :wink:
Jan1966
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Een Nolan N100 en een Nolan N83.

De N100 is al wat ouder en inmiddels dusdanig opgerekt dat ik hem alleen nog ´s winters draag met helmmuts. Dan past hij nog net.

De N83 zit goed pas en draag ik ook wel in de winter, maar dan alleen met zo´n halsding wat je tot je neus omhoog trekt.

Groeten van Jan
africadero

Bericht door africadero »

rij al vier jaar met N 100. fijne helm, maakt meer lawaai dan gewone integraal maar ik rij graag open, en daar is de nolan met zijn axiale opening ideaal voor, kan 160 met helm open zonder problemen. ik koop normaal om de drie jaar een nieuwe, maar nolan geeft vijf jaar garantie, dus moeten we hem ook zo lang gebruiken, hé. die garantie trouwens al twee keer nodig gehad. de bovenste vizierdichting kapot. iedereen die ik ken met een N100 heeft dit al voorgehad. heb nu gezien dat de nieuwe 102 ook nog soortgelijke dichting heeft, weet niet of die beter is?
Lucky Luck

Bericht door Lucky Luck »

Ik heb een hjc helm bevalt prima , maar er is een nieuwe uit met ingebouwde zonnebril en een prettige coolmaxvoering.
Voor mij is de pasvorm van deze helm erg prettig, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Een goede fiberglashelm voor een redelijke prijs
zowel in systeemhelm als in standaard helm leverbaar. :idea:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Ik rij nu al ruim 2 jaar met een Schuberth S1 Power (blue) rond. Deze helm bevalt me uitstekend. Door het kussen van het asfalt ben ik nu aan m'n tweede bezig :oops: . Vooral de ingebouwde zonneklep is heel erg lekker als je aan het rijden bent in een bosrijke omgeving of als je 's ochtends de opkomende zon mag begroeten. Vroeger werd dat vaak een tankstation opzoeken om de zonnebril op te zetten. Ook wel gereden met de Schuberth C2 van de vrouw en ik moet zeggen dat deze op de strom een fractie stiller is. Aangezien ik geen bril draag, wil ik het liefst een "vaste" kinbescherming.....
Korsan

Bericht door Korsan »

Zijn er ervaringen met de Caberg Rhino?
Chally

Prima match

Bericht door Chally »

Ook al moet ik nog 4 dagen wachten op mijn Black Rhino heb ik al wel enkele weken een Rhino (Carberg) mat zwarte systeem helm met geintregeerde zonnevizier. Erg fijne helm makkelijk met 1 hand open te klappen en ook met +180Km(GSx1100E ,81)stevig en fijn op hoofd. Heb hem natuurlijk ook voor kleur en naam gekocht passend bij BLACK RHINO. Het extra zonne vizier is erg handig niet elke keer zonnebril op of af en tunnels worden nu een makkie.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Chally schreef:Ook al moet ik nog 4 dagen wachten op mijn Black Rhino heb ik al wel enkele weken een Rhino (Carberg) mat zwarte systeem helm met geintregeerde zonnevizier.
Veel sterkte de komende 4 dagen :wink:
Bandit

Bericht door Bandit »

Dos Nijntjes schreef:
Chally schreef:Ook al moet ik nog 4 dagen wachten op mijn Black Rhino heb ik al wel enkele weken een Rhino (Carberg) mat zwarte systeem helm met geintregeerde zonnevizier.
Veel sterkte de komende 4 dagen :wink:
Ik zou die "Rhino"dag en nacht ophouden, kun je daar mooi alvast aan wennen.
Veel plezier (en voorpret)

8)
Berie

Bericht door Berie »

ikzelf heb een SHOEI syncrotec II, zou geen andere meer willen, mede omdat ik een bril draag en deze perfect past door de uitsparing binnenin de helm

Afbeelding
Broekie

Bericht door Broekie »

GoeieDag @ All :D

Gisteren voor het eerst op pad geweest met mijn nieuwe

Afbeelding

Caberg Justissimo

en ik moet zeggen hij zit lekker, sluit overal lekker strak aan en dat zonnescherm went wel heel snel, zalig zo'n hulpmiddel. 8)

Qua "geluid" vindt ik hem stiller dan m'n vorige helm, de Shoei RF 200, maar die is al 15 jaar oud (laatste 10 jaar niet gebruikt) dus misschien geen eerlijk vergelijk. :?:

Op de heenweg de bekende gele industrie-oordopjes in gehad en ik moet zeggen uitermate stil in m'n helm wat rijwind betreft, de motor was nog goed te horen. op de terugweg zonder gehoorbescherming geprobeerd en uiteraard was het rumoeriger maar zeker nog niet onacceptabel voor kortere stukjes vindt ik .

Ben benieuwd hoe de helm zich gaat houden, met vr,gr, Hans :wink:
Laatst gewijzigd door Broekie op ma 19-03-2007, 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

berie schreef:ikzelf heb een SHOEI syncrotec II, zou geen andere meer willen, mede omdat ik een bril draag en deze perfect past door de uitsparing binnenin de helm

Afbeelding
Dat dacht ik ook. Weer een nieuwe Synchrotec II, echter die moet je tegenwoordig gaan zoeken als de spreekwoordelijke speld. Dus afgelopen vrijdag toch de keuze gevallen op zijn opvolger, de Shoei Multitec, en dan in het mat zwart;
Afbeelding
Los van het feit dat ik 'em mooi vind, heeft 'ie enkele prettige verbeteringen ten opzichte van de Synchrotec II. De schaal is nog steeds van glasvezel, maar er wordt bij de Multitec onder andere een uitneembare en wasbare kinriemafdekking en wangkussens geleverd. Ook in de nek zit er een 'whisper strip kit'. Je kunt de winddoorstroming ook beter regelen dan bij de Synchrotec II. Tevens krijg je er twee vizieren bij waarvan één dégradé (een van boven naar beneden van donker naar licht overlopende) en een transparante. Beiden met Pinlock, wat mij heeft gebracht tot deze keuze ten opzichte van de C2 van Schuberth.
Het kost een beetje, maar dan heb je ook wat. En op je veiligheid moet je niet bezuinigen...
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Sinds afgelopen vrijdag ook in 't bezit van een Shoei Multitec.
(matzwart). Dit naar aanleiding van een valpartij waarbij mijn
Caberg Justisimo beschadigt werd (Vstrom ook, helaas :cry: :cry: ).

Mooie helm, zit erg prettig, heb er nog niet mee gereden maar volgens
de verkoper 1 van de stilste systeemhelmen van dit moment.
Laatst gewijzigd door Blackstrom op ma 19-03-2007, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Strommax

Bericht door Strommax »

blackstrom schreef:Sinds afgelopen vrijdag ook in 't bezit van een Shoei Multitec.
(matzwart). Dit naar aanleiding van een valpartij waarbij mijn
Caberg Justisimo beschadigt werd (Vstrom ook, helaas :cry: :cry: ).

Mooie helm, zit erg prettig, heb er nog niet meer gereden maar volgens
de verkoper 1 van de stilste systeemhelmen van dit moment.
Jongens, systeemhelmen zijn NIET stil :roll: . Ik rij momenteel met een Schuberth S1, and die is STIL 8)
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Strommax schreef:Jongens, systeemhelmen zijn NIET stil :roll: . Ik rij momenteel met een Schuberth S1, and die is STIL 8)
:roll: Heel leuke bijdrage, maar geen systeemhelm. Geen brildrager, zeker?
Laatst gewijzigd door Be-Outside op ma 19-03-2007, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Strommax schreef:Jongens, systeemhelmen zijn NIET stil :roll: . Ik rij momenteel met een Schuberth S1, and die is STIL 8)
Schuberth S1?? Ik heb het over systeemhelmen, niet over
integraalhelmen.

Ik draag afwisselend lenzen en een bril en dat is met een integraalhelm
bijna niet te doen. Daarom de keuze voor een systeemhelm.

Daarnaast ziet de multitec er ook nog mooi uit, in tegenstelling tot
de waarschijnlijk stillere Schuberth systeemhelm (je weet wel, dat
badkuipmodel).
Plaats reactie