Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
The V

Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door The V »

Ik heb zelf op het moment een zwarte, goedkope systeemhelm van een dusdanig onbekend merk dat ik de naam er niet eens van weet... :?
Uiteraard wel met keurmerk!

Toen ik 'm aanschafte waren mijn enige eisen; moet een systeemhelm zijn, hij moet goed zitten, veilig en zwart zijn. Nu ben ik vaker rij merk ik toch dat ik niet helemaal tevreden ben over o.a. het aansluiten van de verschillende delen, de sluiting etc. Maarja, wat wil je met een helm voor heel weinig...

Nou ben ik een beetje aan het orienteren voor een nieuwe "dop". Vandaar mijn vraag; wie heeft welke helm, wat zijn de opvallende voordelen/pluspunten en hoe bevalt 'ie? Ookal is dat laatste natuurlijk allemaal erg persoonlijk maar ik ben er wel erg benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Het is heel persoonlijk. Wel eens een Arai gepast en deze 'zat' ook lekker qua pasvorm. Ik zelf 'draag' enkele jaren een shoei helm. Het type weet ik niet maar is vergelijkbaar met de tegenwoordige Raid-serie van carbon/fyber ??. Voordeel is dat de helmen vrij licht zijn van gewicht. Voorheen had ik een helm "made by shoei" van ongever 1500 gram. Nu heb ik er een van 1200. Het lijkt weinig, maar als je tijdens het rijden in de wind zit en je draait je hoofd naar links of rechts, is het zeker een behoorlijk merkbaar verschil. Jammer is dat ik de wangstuken er niet uit kan halen ivm reinigen, je kan echter niet alles hebben. Laatste tijd wel eens een systeemhelm gepast omdat me dat wel aan zou staan. Nadeel van systeem helm vind ik echter het hoge gewicht van de helm in vergelijking met die ik nu heb. Belangrijkste lijkt me de pasvorm.
Groeten Barry/Stroom2.
Scottie

Bericht door Scottie »

Shoei, al jaren. Inmiddels mijn 6de onderhand denk ik.
Heeft een goede pasvorm. Fijne voering. Ook voor brildragers geschikt.
Alleen kost ie wel wat.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

medestrommers,

Over helmen: ik rij al vanaf de N 31 met Nolan helmen (1980), de laatst was een N100 systeem helm(1999-2004), zeker een degelijke helm doch er zat bij mij een foutje in de bekleding bij mijn voorhoofd en hij is erg zwaar voor een systeem helm.
Over alle voorgaande helmen van nolan was ik altijd goed te spreken.

Inmiddels heb ik in november 2004 een AIROW SV 55 systeem helm met geintergreerde zonnebril gekocht. Dit is perfekt! hij is iets minder zwaar en de zonnebril met deze laaghangende zon in de winter is erg handig.
Wat mij betreft een aanrader de AIROW SV 55
Ook de prijs is redelijk met een beetje babbelen kreeg ik hem mee voor €199,= Ipv €249,= adviesprijs.

Probeer altijd de tijd te nemen met het zoeken van een helm de "looks" is niet altijd zo belangrijk dan de pas.

Een helm moet stevig om je hoofd sluiten en zeker niet klemmen.

Bleuberry
The V

Bericht door The V »

Die AIROH SV55 was me ook opgevallen ja. Met name door die geintregeerde zonnebril. Bij Louis is 'ie € 199,95 heb ik al gezien. Mooi model. Was van plan om die sowieso even te gaan proberen.
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Ik heb me onlangs ook 'n Airoh sv-55 aangeschaft, voorheen had ik een Airoh Matthisse, alletwee systeemhelmen, maar een wereld van verschil qua draagcomfort , de sv-55 is iets duurder maar veel comfortabeler.
In België kost ie nu 269 euro,vóór de jaarwisseling was dat nog 249.

Groetjes ,BB.
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Voorheen altijd gereden met een Caberg-J1 (Systeemhelm) perfect! Nadat
ik deze helm voor de zoveelste keer had laten stuiteren :oops: toch maar besloten om een ander te kopen.
Ik rijd nu rond met een zwarte Nolan N100 E met smart lift met standaard Pin-lock dus ook weer een systeemhelm.
De Nolan is wat gehoriger maar met Comfoor oordoppen is ook dat verleden
tijd. Verder een prima en goed zittende helm.

Gekocht in de aanbieding bij Termaat in Nijmegen.
Prijs weet ik zo niet meer. :(

Succes met je keuze :!:
Tuke

Bericht door Tuke »

Hoewel peperduur zweer ik zo'n beetje bij Arai. Met m'n aparte kop :evil: passen de meeste helmen niet goed. Arai dus wel. Ik ben begonnen met een zwarte NR-III om vervolgens een blauwe NR-V Starflag te kopen. Nu rijd ik rond met een Route/GT (white design).

Afbeelding
Biker

Bericht door Biker »

Ik hen een Shoei raid, op zich bevalt hij erg goed heeft eengoede pasvorm alleen als ik op mijn strom rijd en ik krijg een beetje turbulentie en als dan mijn vizier een centimeter open staat begint het vizier irritant te resoneren (trillen). Als ik mijn vizier dicht heb trilt hij natuurlijk niet en heb ik weinig last van die turbulentie alleen dan zie ik niets meer met mijn beslagen vizier.
Scottie

Bericht door Scottie »

biker schreef:Ik hen een Shoei raid, op zich bevalt hij erg goed heeft eengoede pasvorm alleen als ik op mijn strom rijd en ik krijg een beetje turbulentie en als dan mijn vizier een centimeter open staat begint het vizier irritant te resoneren (trillen). Als ik mijn vizier dicht heb trilt hij natuurlijk niet en heb ik weinig last van die turbulentie alleen dan zie ik niets meer met mijn beslagen vizier.
pinlock.......opgelost :D
LeChef

Laser helm...

Bericht door LeChef »

het enige wat ik goed aan deze klaphelm is het visier. Dwz. dubbel plastic vizier en ingebouwde zonnebril à la jet piloot. Perfect bij de lage winterzon en geen aanslaan van het vizier aan de binnenkant.

Verder is het vizier lastig schoon te maken en te demonteren zonder schade, de klapconstrutie voelt goedkoop aan, een vermogen voor een vervangend vizier, slechte afdichting (schuimrubber) op de naad aan de bovenkant waardoor water op je vizier loopt, gezichtshoek kan ook beter, saaie kleuren, loslatende carbon-look stikkers, een klantenservice waar men nog steeds op zit te wachten... o ja een jachtpiloot mondstuk voor in je helm (leuk als je een bril draagt...past niet!)...laat maar voor de volgende keer.

Dan maar een helm à la BMW systeem met (het makkelijk te demonteren) dubbel plastic vizier ditto ingebouwde zonnebril à la Lazer, in mijn lieveliingskleur en de geluids (arme) karakteristiek van een Bahr etc. 'Dream on.... :D

Groet,

Gabby 8)
The V

Bericht door The V »

LeChef, over welke helm heb jij het hierboven? :roll:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Staat dat niet zijn titelkopje? Laser helm.....? Dat onderwerpregeltje gebruikt echter bijna niemand en zie je snel over het hoofd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Foutje!

Bericht door The V »

Mmmh, je hebt gelijk... Duidelijk! Ik heb niets gezegd :oops:
tatanka

Schuberth S1

Bericht door tatanka »

Schuberth S1 Dudri Dark wordt mijn nieuwe helm....! Krijg hem eind van de maand, en heb er een testrit mee gereden...! Echt TOPPIE hoor....!

Het zonnescherm is veel stabieler als de Concept & C2, en de S1 zat mij beter! Je moet altijd eerst een helm gaan passen, en niet afgaan op andersmans ervaringen..>! De betere zaken laten je ook een testrit ermee maken!

Momenteel rijdt ik met een Nolan 100E systeemhelm...! Jezus want een windruis...>! Nooit meer.....!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat van die testrit is een hele goeie, maar dat laat niet iedere zaak zomaar toe. Ik zou dat ook graag even gedaan hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Eigenlijk zou het heel gewoon moeten zijn dat je om een proefrit vraagt. In de winkel kan 'ie wel goed zitten, maar het is natuurlijk even belangrijk hoe de helm zich "gedraagt" in de situatie waar 'ie voor gemaakt is. Al raad ik het niet aan om ermee tegen het asfalt te gaan beuken... :wink:

Is tenslotte geen halfje wit wat je bij de bakker haalt...
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Heb een Shoei Syncrotec II systeem helm. Had hiervoor een HJC systeemhelm (volgens de zaak waar ik die kocht een hele goede Shoei-imitatie :roll: ), maar daar was ik niet heel erg tevreden mee. Niet zo stevig en na drie jaar vervang ik sowieso een helm, maar de HJC was er ook echt aan toe.

De Shoei kost wel wat (was € 349,00 kwijt), maar ben er vooralsnog zeer tevreden over.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb me de Laser Revolution gekocht. Voor een systeemhelm vrij licht. Met zonnevizier en geen ruis. Zeer tevreden over. Alleen het prijskaartje viel wat tegen. En je moet ook wel voor de look vallen. Heb is de commentaar gekregen dat ik op Darth Vader Leek. :P
Corre

Bericht door Corre »

ik rijd al jaren met een lazer systeemhelm hij voldoet prima voor mij
en ik moet hem niet betalen (is van het werk) als het scherm bekrast is wissel ik hem om voor een nieuwe
hij voldoet beter als de Schuberth die ik er voor had (de oude BMW helm)
Biker

Bericht door Biker »

corre schreef:ik rijd al jaren met een lazer systeemhelm hij voldoet prima voor mij
en ik moet hem niet betalen (is van het werk) als het scherm bekrast is wissel ik hem om voor een nieuwe
hij voldoet beter als de Schuberth die ik er voor had (de oude BMW helm)
zo'n baan wil ik ook!!
xlrider

Bericht door xlrider »

Ik ben ook begonnen aan een zoektocht naar een nieuwe helm. Maar blijkt in mijn geval niet zo eenvoudig te zijn. ( of ben ik te veeleisend :wink: :?: :wink: )

Mijn keuze gaat naar een systeemhelm.

Nolan N101 ( denk ik )
Is mij te klein. Het onderste deel van de helm drukt tegen mijn kin.
Een grotere maat is te groot

Shoei syncrotec II
Past perfect, dampt niet aan.
Alleen.. tijdens de testrit kreeg ik met volledig gesloten helm een koude wind op het voorhoofd. Daardoor 'niet ok ' bevonden.
Ook is er geen windafscherming onderaan

Airoh SV55
Leuke helm. Zit heel comfortabel.
Alleen ...... :cry:
k krijg de helm niet open met de handschoenen aan. Knop zit aan de binnenkant.
Ik wordt getrakteerd op een 'mini straalstroom' van onder naar boven in de helm.

De BMW systeem helm zit er leuk uit.
Maar die kan ik niet testen.

Ondertussen rij ik dus gewoon verder met mijn Caberg J1Plus :?
tatanka

Bericht door tatanka »

Schuberth Concept II is ook een optie, en zéér goede helm!

P.s. De Nolan 101 E heb ik hier liggen. Mooie helm qua uitzien, maar veels te veel ruis......!

M.v.g. Stormke
LeChef

Lazer Revolution

Bericht door LeChef »

het enige wat ik goed aan deze klaphelm is het visier. Dwz. dubbel plastic vizier en ingebouwde zonnebril à la jet piloot. Perfect bij de lage winterzon en geen aanslaan van het vizier aan de binnenkant.
Ter info de site van de Lazer helm (sorry had het eerst met een s geschreven).. http://www.lazerhelmets.com/site/motorc ... t=0&item=0

Groet,

Gabby 8)
P2U

Bericht door P2U »

ik heb me eind vorig jaar een C2 van Schuberth aangeschaft. De vorige was een Concept, maar die moest vervangen worden na m'n ongeval. De C2 heeft een zeer goede pasvorm maar hij heeft één groot nadeel: hij dampt aan. Kan ook niet anders want deze helm werd onderaan zo goed als helemaal dichtgemaakt omwille van het lawaai. Tijdens de winter kan dat dus tot zeer vervelende situaties leiden. Ik heb wel een FogShield geprobeerd, maar na een tijdje helpt dat ook niet meer.
Maar goed, deze helm zit me als gegoten. En geloof me, ik heb er heel wat gepast eer ik de knoop doorgehakt heb.
Ondertussen heeft mijn vrouw er ook eentje en, alhoewel ze niet makkelijk tevreden is :wink: ,is ze zeer blij met haar nieuwst aanwinst.


VSRi 423
Laatst gewijzigd door P2U op do 10-03-2005, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Hoi,

Ik heb een UVEX flip-up systeemhelm. Bevalt goed na een paar modificaties. Het vizier is van speciaal materiaal (macrolon), dat niet beslaat. Een nieuw vizier kost echter € 49,=.

Voor een luttel bedrag heb ik een Chinese systeemhelm van het merk VCAN met typegoedkeur besteld (zie http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=6415" onclick="window.open(this.href);return false; ) voor mijn zoontje. Als het goed bevalt, neem ik er zelf ook een. Ik kan namelijk maar net een vizier van Uvex kopen, voor de prijs van deze helm. Op deze site staan nog meer helmen, waarvan er geen een de prijs van € 100,= te boven gaat.

Als er belangstelling is voor goedkope helmen, kun je het melden bij mij.

Ton
P2U

Bericht door P2U »

tobo01 schreef:Hoi,

Ik heb een UVEX flip-up systeemhelm. Bevalt goed na een paar modificaties. Het vizier is van speciaal materiaal (macrolon), dat niet beslaat. Een nieuw vizier kost echter € 49,=.

Voor een luttel bedrag heb ik een Chinese systeemhelm van het merk VCAN met typegoedkeur besteld (zie http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=6415" onclick="window.open(this.href);return false; ) voor mijn zoontje. Als het goed bevalt, neem ik er zelf ook een. Ik kan namelijk maar net een vizier van Uvex kopen, voor de prijs van deze helm. Op deze site staan nog meer helmen, waarvan er geen een de prijs van € 100,= te boven gaat.

Als er belangstelling is voor goedkope helmen, kun je het melden bij mij.

Ton
Hola ToboO1,
no offence, maar zullen we dit dan maar op rekening van Hollandse zuinigheid zetten :oops: :wink:
Kijk, ik zeg niet dat goedkoop per definitie altijd slechte koop hoeft te zijn, maar ik heb slechts één hoofd en daar wil ik dan wel een degelijke en comfortabele bescherming voor voorzien. Als er iets is waar ik dus niet op wil beknibbelen is het wel de helm. Ik heb in mijn 'motorrijderscarriere' al heel wat meegemaakt, en ik mag van zeer veel geluk spreken dat ik ALTIJD een goede helm heb gehad. Ik wil daarmee niet zeggen dat je fortuinen aan een helm moet uitgeven, maar naar mijn bescheiden mening is 100 neuro wel HEEL weinig. Hij mag dan al een goedkeuring hebben, maar ergens zal er toch een kwaliteitsverschil zijn. En ik wil dit niet zelf aan den lijve ondervinden.
Mijn 2 centen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kwaliteit en prijs zijn uiteraard met elkaar verbonden. Een goedgekeurde helm voldoet aan de minimale eisen en zal heus niet slecht zijn. Maar het kan (veel) beter. De goedkopere helmen zul je over het algemeen eerder moeten vervangen. Of omdat de pasvorm slecht wordt, of omdat het binnenwerk verteert en dus ook de pasvorm slecht wordt. En de schaal, daar zit heel erg veel verschil in qua materiaal. Dat kan goedkoop ABS zijn wat voldoet aan de minimale eis, maar ook een combinatie van hoogwaardige glasvezel en carbon en nog veel meer materialen en combinatie daarvan. Een ding is zeker en dat is dat de glasfiberhelm meer bescherming geeft. Verder is vooral bij een klaphelm het scharnier en de sluiting een belangrijk punt waar aanzienlijke kwaliteitsverschillen in te zien zijn. En ook al voldoen die aan de minimale eisen, bij een val kan de goedkopere het zomaar een stuk eerder begeven en openschieten dan de duurdere (betere) geconstrueerde helm. Zelf heb ik een Caberg, maar kwam er later achter, toen ik eens verder aan het snuffelen was, dat er toch wel heel wat beter geconstrueerde helmen zijn. En ja, die zijn (heel) veel duurder. De reden dat ik de Caberg destijds kocht was eigenlijk de pasvorm. Die is natuurlijk erg belangrijk, maar die andere punten bij nader inzien toch ook wel. Een volgende zal ik dus wat meer tijd insteken.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 09-03-2005, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

De goedkope helm is voor mijn jongste zoontje van 11. Die gaat maar af en toe mee. Hij zal hem maar af en toe gebruiken. Hij voldoet aan de veiligheidseisen, maar zal kwalitief best minder zijn.

Voor een kinderhelm vind ik het een goed alternatief.

Ton
Bandit

Ik heb het gevonden (denk ik) ???

Bericht door Bandit »

Tot vierweken terug gereden met een intergraal van HJC, best een lekkerding, allen bij snelheden boven de 120 (komt natuurlijk noooooiiittt voor) werd het gezichtsvermogen door het trillen bijna nul :( . Dat heeft mij doen besluiten om op de beurs in Den Bosch een uitgebreid op zoektocht te gaan en na een helm of dertig over mijn dop heen geperst te hebben werd ik helemaal verliefd op een Caberg systeemhelm, uitgevoerd met een heel simpel wegklapbaar zonneschermpje. De liefde was wederzijds, en na een betalingsregeling getroffen te hebben kon hij mee naar Hellevoetsluis.
Jammer alleen dat ze hem niet in mijn geliefde kleur (blauw) konden mee geven. Pas een rit gedragen maar ik moet zeggen, hij bevalt mij (tot nu toe) uitstekend, ook met snelheden die hoger liggen dan dat oom agent tolereerd. :D
8)
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

De VCAN helm voor mijn zoontje is inmiddels binnen.

Prachtige systeemhelm. Ik zag inmiddels helmen van dit merk ook bij de Dealer liggen voor een prijs van 109 euri's.

Ik ben zeer tevreden over wat ik gezien heb. Ik ga nu ook de handschoenen van dit merk aanschaffen.

Ton
The V

Bericht door The V »

Gisteren op en neer naar Apeldoorn moeten rijden. De terugweg een aardige stortdouche over me heen gehad. Was weinig door de file heen rijden want ik zag geen....

Vandaag dus maar gelijk een andere helm gehaald (wat ik dus allang van plan was!)
Het is een Nolan geworden en wel de 101 Classic Plus (met Pinlock). Vandaag mooi weer dus gelijk maar even gaan rijden; heerlijk! Wat een rust en wat een draagcomfort!

Tevens maar gelijk nieuwe laarzen gehaald, die waren ook aan vervanging toe. Dit zijn Oxtar laarzen geworden.

Afijn... geld op :wink:
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Ik heb nu een Schuberth Concept systeemhelm. Deze bevalt, voor wat betreft de pasvorm, perfect, alleen vindt ik deze veel meer windgeruis hebben ten opzichte van mijn vorige een Airho 2000 systeemhelm. Ook de turbulentie is toegenomen, maar niet echt hinderlijk. :?

Ron....
Prof

Bericht door Prof »

Sinds afgelopen vrijdag een schuberth c2. Zag in een van de vorige berichten de melding over aandampen. Heb zelf direct het afsluitstuk verwijderd. Klitteband. Dus is heel makkelijk. Hierna geen problemen meer met beslaan. Ook niet met het rijden in de regen. Wel een zware helm in vergelijking met mijn vorige suomy integraal helm. Pasvorm vanaf het begin al goed. Verder een hele stille helm in vergelijk met mijn vorige. In neerklapbare zonnebril is echt geweldig. Een van de belangrijkste reden dat ik deze helm gekocht heb.
Wat turbulentie betreft merk ik geen verschil met de vorige.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik heb dezelfde 'ervaring' als MotormuisDL650, en heb óók een Schubert Systeemhelm, met een goede comfortabele pasvorm, maar wél veel windgeruis ........ én een beetje 'zwaar aanvoelend'.

Op de beurs in Utrecht daarom nog een Airoh Warrior matzwarte intergraalhelm erbij gekocht, en afgelopen zondag uitgeprobeerd tijdens het leuke 'V-Strom-uitje' naar de Euromast ! (....Robert, nog bedankt voor jouw 'bemoeienissen'!) :wink:
Deze Airoh helm, zit ook goed -óók voor brildragers- en is een stuk(kie) stiller, én lichter van gewicht (... in ieder geval zó aanvoelend, want ik heb van beide helmen álle stickertjes verwijderd.)
Bovendien is het t.o.v. de Schubert helm, die een beetje een 'suffig imago' heeft, een 'stoere' helm!
Geheel tegen mijn eigen principes, heb ik er namelijk ook nog een donker/getint vizier opgezet, omdat ik deze helm alléén wil gebruiken met écht 'zonnige dagen'.

Voor 'boodschappen' in- en om de stad tijdens extra warm weer, heb ik ook nog een 'open-jet-helm' van het merk 'HJC'.

Nog een TIP, voor een ieder die dat nog NIET doet: GEBRUIK ALTIJD BESCHERMENDE OORDOPJES :!: :idea:
Het is namelijk niet de vráág óf je een gehoor-beschadiging oploopt zónder dopjes, maar eerder de vraag wannéér je het krijgt!
Ikzelf heb deze gehoorbeschadiging al opgelopen, in de periode dát er nog géén sprake van was (was nog niet bekend) tussen 1975 en 1993.
Daarna heb ik nóóit meer zonder gereden! (.....wat je nog hebt, kan je behouden ..... :cry: )
Juke

Bericht door Juke »

In willekeurig motorblad kwam mij een foto van n helm onder de ogen.
Enen zwarte (Weinig)genuanceerd met geel en met zilverkleurig traanplaat afbeeldingen.
Ik was verkocht, puur door uiterlijk.

Het is er eentje van het merk Bayard, leverbaar via Motoport. ( nu inmiddels niet meer in deze kleurstelling)
Ik moet zeggen dat ik er nu al 2 jaar schik mee heb, maar dat de pasform nu wel minder word.

Gelukkig draag ik wel oordopjes op maat :)

gr Jack
Lange

Bericht door Lange »

Heb vandaag dan toch de knoop doorgehakt.
Na veel testen van verschillende modellen, merken en vele bezoekjes aan verschillende winkels een Arai Astro R aangeschaft.
heb hem aangekocht in de winkel waar ik ook mijn 1000 heb gekocht.
Mijn vorige helm een AGV was aan vervanging toe.
Het vizier stond vol met krassen en ook de pashouding was niet meer wat het geweest was :roll:
In deze winkel hadden ze demo modellen waarmee je ook de straat op kon om een testrit te maken met de helm.
Was ie niet goed geen probleem gewoon een andere te nemen.
Mijn oog was gevallen op de Astro R omdat deze zo eenvoudig was van kleur en design maar het belangrijkse om de pasvorm.
Na de pinlock te hebben geinstalleerd dan maar gaan testrijden.
Begon het natuurlijk te sneeuwen en te hagelen etc maar toch volhard en doorgereden.
De helm had een perfecte pasvorm en sluit dan ook perfect aan.
Toch ietsjes meer windgeruis dan de AGV die half in prijs was dan wel 4 jaar geleden :lol:
Ivm met de turbulentie moet ik zeggen dat het heel wat geminderd is tov de AGV maar toch niet volledig uit te sluiten.
Ook heeft de helm tal van mogelijkheden ivm met de verluchting wat ik niet had met de AGV.

Uiteindelijk heb ik dan toch nog een leuke korting gekregen wat me besloot de helm te kopen (490€ ipv 580€)

Vanavond +1Celsius naar het werk rijden met volledig gesloten verluchting moet ik zeggen dat de pinlock echt wel helpt.Geen aandampen enz..Dus ook niet meer bezig met viziertje open en toe :lol: wat ook al veel bijbrengt in het rijplezier.

Ook een reden voor een aankoop van deze helm is dat Arai door de meeste winkels wordt verdeeld wat het makkelijker maakt later ivm met vervangingen etc..

Echt wel een heel verschil tov van de AGV.
Wat mij betreft een aanrader.

Groeten Lange..
Gast

Bericht door Gast »

ik rij met een shoei syncrotec (systeem helm) en ben er zeer tevreden mee.
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
arai quantum sinds vorig jaar. halve prijs bij motoport leek, maar dan nog steeds erg duur. goede pasvorm, erg licht, zeker als je van de schubert systeemhelm af komt. deze integraalhelm houdt ruzie met mijn bril, maar die heeft gelukkig een flexibel montuur. hij is duidelijk stiller dan de schubert, maar dan vergelijk ik wel een integraal met een systeemhelm. het vizier blijft bij mij droog door de goede ventilatie. petra heeft hetzelfde model, maar was niet tevreden over het beslaan. ze heeft nu dan ook een pinlock aangehaakt.

nog een tip: gebruik van rainex laat je vizier vrij van druppels in de regen.
en natuurlijk de otoplastiek gebruiken, je wilt de motor toch blijven horen!
Harrie.
V-Twin

Bericht door V-Twin »

Sinds kort heb ik een Airoh SV-55. Prima helm voor een prima prijs ( 199 Euro).De kwaliteit is eerlijk gezegd prima, maar een ietsie pietsie minder als een dure Arai of Shoei die ik hiervoor had. maar voor deze prijs kun je 2 keer een Airoh SV-55 kopen t.o.v. een veel duurdere Arai of Shoei.
Ben dus zeer in mijn nopjes met mijn systeemhelm met handige ingebouwde zonnebril..........

Groeten V-Twin 8)
Blackbird

Bericht door Blackbird »

V-Twin schreef:Sinds kort heb ik een Airoh SV-55. Prima helm voor een prima prijs ( 199 Euro).
De SV-55 heb je in twee soorten: Die met coolmax interieur en anti-damp vizier voor+/- 250€, en die met gewoon interieur en zonder anti-damp voor 199€.
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

Rijdt er iemand rond met een crosshelm ??

Ik ben van plan mijn intergraal helm'ke te ruilen voor zo eentje.
Lijkt me in de zomer veel frisser,...ik kan het trouwens niet verdragen dat een helm volledig dicht is.

Iemand ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Is die crosshelm dan E3 goedgekeurd? Want als dat niet zo is mag er dus eigenlijk niet mee rijden. Net als een braincap.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

geen idee. :oops:

wat is eigenlijk het verschil tussen E1, E2, E3 ????
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Geen idee, maar laten we het er maar op houden dat het een goedgekeurde helm is. Hoe ze het noemen zal me worst zijn. Het zal wel een klassificatie zijn. Maar ik weet er het fijne ook niet van. Belangrijker voor jou is dat je daarmee straks ook veilig de weg mee opgaat!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

Thnx. :P

Maar er zijn wel degelijk crosshelmen met een E-Keuring.
v-nicostrom

Bericht door v-nicostrom »

Heb nu sinds 3 weken de nieuwe NOLAN N102 N-COM met zonnevizier en moet zeggen hij zit als gegoten en ben er uiters tevreden over, maar goed denk dat ieder zo zijn eigen smaakt en pasvorm heeft.
MacB

Bericht door MacB »

N-COM? :oops:
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

MacB schreef:N-COM? :oops:
Ja dat is het nieuwe systeem van Nolan. Er is al ruimte om communicatie hulpmiddelen in de helm te zetten. Er zijn een heleboel mogelijkheden. Blue Tooth enz.
Black Rhino

Airoh SV 55 LUXE

Bericht door Black Rhino »

Blackbird schreef:
V-Twin schreef:Sinds kort heb ik een Airoh SV-55. Prima helm voor een prima prijs ( 199 Euro).
De SV-55 heb je in twee soorten: Die met coolmax interieur en anti-damp vizier voor+/- 250€, en die met gewoon interieur en zonder anti-damp voor 199€.
Ik heb gisteren de Airoh SV 55 LUXE gekocht voor €199,50 en dat is de uitvoering met anti-dampvizier, coolmax, ingebouwd zonnevizier enz. Was op zoek naar een helm die een beetje bij de kleur van mijn motor past en deze was er in het matzwart. Staat bij een heleboel motorzaken voor rond de €270,00 te koop maar bij Jos Smit in Haarlem voor de prijs die ik betaald heb.

Vandaag even uitgeprobeerd op de grote weg en binnendoor, geluidshinder is iets minder dan bij mijn Nolan 100E, zonnevizier is heerlijk.
Plaats reactie