Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

Ik heb een Rocc systeemhelm met daarin de interphone gemonteerd.
Bevalt prima, mooi intern zonnekapje die je naar beneden kan klappen.
geluid is prima, goed stevig geen nadelen tot zo ver. keurmerk E9

gr
Jasper
Maassluis

hoe bevalt de helm

Bericht door Maassluis »

Ik, brildragend , heb een tijdje een jethelm gebruikt van GPA. Niets bijzonders maar wel lekker bij mooi weer. Ik heb nu sinds een maand een systeemhelm HJC FS-max Shadow. de helm heeft een geïntergreerde zonnebril die je boven op de helm kan bedienen. Ik heb ook de nieuwe Nolan systeemhelm gepast maar de bediening van de zonnebril bleek bij het passen al niet goed te werken. (bediening aan de kinrand). Prijs bij motoport 299,- op internet al voor 269 gezien.
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Ik draag de Schuberth S1 PRO. Top helm. Qua geluid met afstand de stilste die ik heb gehad. Toen ik nog een bril droeg heb ik ook nog even een systeemhelm gehad. Beviel niet zo, deze zijn namelijk veel rumoeriger. Ik kijk wel of er af fabriek een pin-lock systeem op is gemonteerd, dat voorkomt een hoop mist.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Ik heb sinds 2 maanden een Shoei XR1000 (uitvoering: Diabolic Revelation), met Shoei whisper strip en chin curtain. Standaard zit er een pin-lock vizier in. Ik heb er ook een rainbow vizier bij. Echt een heerlijke helm!!! Ik vond het een hele hoop geld (alles bij elkaar zo`n dikke €550,-), maar dat is het absoluut waard!

Afbeelding

Mn andere helmen, een HJC & een Airoh Mathisse systeemhelm, blijven nu lekker op zolder liggen :D . De Shoei is een stuk "stiller", en zit ook veel comfortabeler. Ook de ventilatie in de helm is erg lekker op warme dagen.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Wel een mooie helm...

maar ik zweer bij een systeemhelm. Ik vind het heerlijk om binnen de bebouwde kom met open helm te rijden... ik heb een HJC

Qua lawaai valt het allemaal wel mee, want sinds gisteren heb ik de Scala Rider FM ingebouwd en geniet nu van een heerlijk muziekje tijdens het rijden...




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Diversion

Bericht door Diversion »

Hey Furiousz,
wat een schitterende helm. Ik heb sinds 2 maanden een Shoei Multitec, omdat ik absoluut een systeemhelm wilde. Ik had hiervoor een Nolan N100, die ik qua design mooi vond, maar de binnenafwerking was helemaal nix (na 5 jaar tot op de draad versleten) en hij is erg lawaaiig.

Ik had ook een Schuberth C2 gepast, maar de pasvorm beviel mij niet, bovendien zie je eruit als Sinterklaas als je het kinstuk omhoog hebt geklapt.

De Shoei Multitec zit me als gegoten en hij is behoorlijk stil, zeker als je de whisper strip gemonteerd hebt. Op het eerste gezicht lijkt in dit topic deze helm de favoriet onder de systeemhelmen. Na 2 maanden kan ik dat onderschrijven. Nadeel is wel de behoorlijke prijs, ik had gelukkig een kortingsbon van 20%.
Paul

Bericht door Paul »

Helemaal met je eens,

maar vraag je eens af of je de helm ook duur vind als je deze 5 jaar met heel veel plezier kan dragen. ten opzichte van bijvoorbeeld een N100.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Diversion schreef:Hey Furiousz,
wat een schitterende helm. Ik heb sinds 2 maanden een Shoei Multitec, omdat ik absoluut een systeemhelm wilde. Ik had hiervoor een Nolan N100, die ik qua design mooi vond, maar de binnenafwerking was helemaal nix (na 5 jaar tot op de draad versleten) en hij is erg lawaaiig.

Ik had ook een Schuberth C2 gepast, maar de pasvorm beviel mij niet, bovendien zie je eruit als Sinterklaas als je het kinstuk omhoog hebt geklapt.

De Shoei Multitec zit me als gegoten en hij is behoorlijk stil, zeker als je de whisper strip gemonteerd hebt. Op het eerste gezicht lijkt in dit topic deze helm de favoriet onder de systeemhelmen. Na 2 maanden kan ik dat onderschrijven. Nadeel is wel de behoorlijke prijs, ik had gelukkig een kortingsbon van 20%.
Gisteren maar eens mijn "oude" Airoh Mathisse systeemhelm opgedaan voor het woon-werk rijden. In mijn Shoei heb ik mijn (bedraade) headset van de Garmin/intercom gezet, en die had ik deze week niet nodig. Ik was even vergeten wat een $%&^$&$@#!@ helm dit was...... na 5 minuten rijden snel gestopt en mijn oordoppen ingedaan en mijn colletje aangetrokken, wat bij de shoei in principe niet eens nodig is :!: . Zo is het nog wel vol te houden, maar wat een verschil zeg :shock: .

Hier een paar punten die mij gelijk opvielen (vergeleken met de Shoei helm):
1) een ontzettend dunne, harde voering
2) veel lucht/wind binnen in de helm boven de 100km/h
3) oordoppen moeten er eigenlijk standaar bij geleverd worden

Ach ja, als ik alles van te voren had geweten dan had ik mezelf een hoop geld kunnen besparen :lol: ! 1 ding is zeker, de Shoei XR1000 is zijn geld tot nu toe absoluut waard!!!
Paul

Bericht door Paul »

Ik kon het niet laten :roll:

Ik heb de Uvex Enduro gekocht. Hij is wonderbaarlijk stil in vergelijk tot de Nolan N101 en de N102.

De klep voel ik een heel klein beetje bij 140+. ( ik heb wel een verhoogde ruit van Puig) Vind ik trouwens helemaal niet erg dat ik die klep een beetje voel. Heel bewust gekozen voor een "enduro" helm. Vind het er gewoon rete gaaf eruit zien op de Rhino.

Helaas is de helm niet voorbereid op een intercom, dus dat word even puzzelen.

Afbeelding
Dgr

Bericht door Dgr »

Stoere helm Paul! Waar heb je hem gekocht? Heb 't ding nog nooit in het echt gezien eigenlijk :)

Sluit het vizier goed aan op het kinstuk?
Ik heb eens een Shoei Hornet test gereden, maar ik vond de kier onderaan het vizier onacceptabel voor een helm uit die prijsklasse :?
Het vizier had ook maar 3 posities, dus op een klein kiertje zetten om net voldoende te ventileren was geen optie, dan stond ie meteen 2-3cm open.
Paul

Bericht door Paul »

dgr schreef:Stoere helm Paul! Waar heb je hem gekocht? Heb 't ding nog nooit in het echt gezien eigenlijk :)

Sluit het vizier goed aan op het kinstuk?
Ik heb eens een Shoei Hornet test gereden, maar ik vond de kier onderaan het vizier onacceptabel voor een helm uit die prijsklasse :?
Het vizier had ook maar 3 posities, dus op een klein kiertje zetten om net voldoende te ventileren was geen optie, dan stond ie meteen 2-3cm open.
Het vizier sluit SUPER goed! (gaat met een duidelijk klik het laatste stukje dicht)

Kan op een klein kiertje open!

En kost de HELFT van een Shoei Hornet!


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dgr

Bericht door Dgr »

Klinkt goed! :mrgreen:

Aangezien jij ook uit N-B komt ben ik dus wel benieuwd waar je 'm hebt gekocht ....Dan kan ik eens gaan proberen of 't ding een beetje aansluit op mijn hoofd :)
Paul

Bericht door Paul »

Ah ja, sorry dat was ik vergeten te vertellen.

Ik heb hem gekocht bij Motorcentrumdekempen.nl voorheen Geboers Motoren in Eersel.

De helm is te krijgen in mat zwart, zwart grijs (zoals de mijne) in het blauw en bijna Fluo Oranje.

Als je er bent doe Dirk-Jan de groeten van me!

Paul
Dgr

Bericht door Dgr »

Thanks! Nu nog even de tijd vinden om daar een keer langs te rijden :)
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Deze week viel het mij op dat mijn pinlock beslaat..... :shock: ! Zo ook vanochtend. Is dit iets wat makkelijk op te lossen is? Ik heb natuurlijk geen 500 euro uitgegeven aan een helm met pinlock die alsnog beslaat... :!:
Remko

Bericht door Remko »

Furiousz schreef:Deze week viel het mij op dat mijn pinlock beslaat..... :shock: ! Zo ook vanochtend. Is dit iets wat makkelijk op te lossen is? Ik heb natuurlijk geen 500 euro uitgegeven aan een helm met pinlock die alsnog beslaat... :!:
Pennetjes een stukje draaien zodat het binnenvizier weer goed aansluit.
Jan uit K'nie

Bericht door Jan uit K'nie »

Vandaag een Schuberth c3 gekocht helm is heel stil en wind /waterdicht.Wat ik van mijn vorige nolan helm met zonneklepje aan de buitenkant niet kan zeggen.
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Shoei van 7 jaar oud,zit geweldig maar is erg rumoerig.
Skystar

Re:

Bericht door Skystar »

Heb de helm sinds afgelopen week ook in mijn bezit. Het inbouwen van de BT2 Intercom was geen probleem. Alles kan je uit de helm halen, draden zijn netjes weggewerkt en de speakers zitten tussen de wangstukken. Alleen een stukje stof tussen de speakers en mijn oren. Microfoontje zit boven het stukje onder de kin. Bevalt prima, geen last van de klep. Heb wel een cross bril gekocht ipv het vizier naar beneden. Is iets kouder maar vind ik niet erg.

Ik heb de Uvex Enduro gekocht. Hij is wonderbaarlijk stil in vergelijk tot de Nolan N101 en de N102.

De klep voel ik een heel klein beetje bij 140+. ( ik heb wel een verhoogde ruit van Puig) Vind ik trouwens helemaal niet erg dat ik die klep een beetje voel. Heel bewust gekozen voor een "enduro" helm. Vind het er gewoon rete gaaf eruit zien op de Rhino.

Helaas is de helm niet voorbereid op een intercom, dus dat word even puzzelen.

Afbeelding[/quote]
DL'er

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door DL'er »

Ik heb de nieuwe Arai Tour-X3 Motard Black op mijn hoofd als ik aan het rijden ben.
Zeer goeie en prettige helm.

Groetjes Erwin.
Ssteijn

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Ssteijn »

Hoi,

Ik had eerst een Shark. Dit is een goede helm, zat goed etc. Maar ik had in dit weer bijna constant last van een beslagen vizier (als ik het vizier dicht deed). Nu heb ik afgelopen zaterdag een Arai gekocht met Pinlock systeem: GEWELDIG! Ik zou niet meer anders willen. Het is een dure helm (450,-) maar ik vind het dat nu al waard. De pasvorm is perfect en je kunt de wangstukken eruit halen en wassen of vervangen.
Jeffrey

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Jeffrey »

Ik wil ook een nieuwe helm hebben. Nu rijd ik op me Black Rhino met een Nolan N102 systeemhelm. Deze bevalt goed alleen het zonneklepje aan de buitenkant vind ik niks. En volgens mij zijn er genoeg helmen waarbij je veel minder geluid hoort van de wind en dergelijke.

Ik wil nu graag een Schuberth C2, want een C3 is mij veels te duur. Ik wacht nog ff de motorbeurs af want ik hoop dat ze daar goed in de aanbieding zijn. :D want we blijven nederlands he O:-)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Aad900 »

Jeffrey schreef: Ik wil nu graag een Schuberth C2, want een C3 is mij veels te duur. Ik wacht nog ff de motorbeurs af want ik hoop dat ze daar goed in de aanbieding zijn. :D want we blijven nederlands he O:-)
Bij Motozoom is de C2 in de aanbieding, deze Afbeelding kost nu 260,- euries
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Jeffrey

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Jeffrey »

Ja klopt inderdaad, Die zou ik ook willen hebben en dan zeker de matzwarte want die past goed bij me matzwarte Vstrom :D
Maar, ik denk dat ik toch nog ff op de beurs wacht. Weet niet of het verstandig is. :?:

Het klopt toch dat de C2 een stuk beter is dan Nolan N102?
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Aad900 »

Afgaande op diverse tests, zou je er van uit mogen gaan dat de C2, beter of in ieder geval stiller is dan de Nolan. Zelf heb ik een Shoei Raid, die me goed bevalt. Maar die gaat al weer het 6e jaar in, dus ik ben ook aan het rondkijken. Behalve de Schubert ben ik ook wel gecharmeerd van de Uvex, Enduro, deze dus: Afbeelding
Ik vind deze wel passen bij een Strom 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Xavier »

Heb ook de N102, en zonnevizier aan de buitenkant is geen goede oplossing vanwege meer herrie en snel vies. Verder is mijn 102 nog nooit waterdicht gebleken, met behoorlijke regen komt er altijd een straaltje water aan de binnenkant van het vizier langs en schoonmaken met de gemonteerde pinlock is geen leuk klusje :evil: Verder ook het idee dat hij veel herrie maakt, soms ook een soort gebulder dat MET oordoppen soms erger lijkt.

Ben ook nog zoekende naar wat wel goed is, maar dat betekent volgens de verkoper uitproberen. Want iedere rijder verschilt in lengte, ieder motor is anders en ieder ruitje staat anders. Moeilijk-moeilijk dus..... ook maar eens op beurs kijken, en anders rijden we voorlopig met de N102, want qua looks vind ik die zo slecht nog niet........
GSA1200
M.A.D

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door M.A.D »

Ik heb afgelopen een Shoei XR1000 gekocht & deze bevalt me tot nog toe prima .
Wat een lichtgewicht tegenover mijn huidige marechauchee-helm ( volgens mij van BMW - of schubert )

Het is deze in Artifact kleuren geworden :

Afbeelding
Furiousz

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Furiousz »

M.A.D schreef:Ik heb afgelopen een Shoei XR1000 gekocht & deze bevalt me tot nog toe prima .
Wat een lichtgewicht tegenover mijn huidige marechauchee-helm ( volgens mij van BMW - of schubert )

Het is deze in Artifact kleuren geworden :
Werk je ook bij de Kmar?

Ik heb de XR-1000 ook, echt een perfecte helm! Ik heb er een whisper strip op gezet, daarmee word de helm nog stiller!
M.A.D

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door M.A.D »

Die whisper kit wil ik eigenlijk eerst in het echt ff bekijken .
Ben benieuwd hoeveel plaats ik nog over hou om m'n koppie hierlangsaf te proppen ...
Vanmiddag moet ik zowieso bij Motor center Venlo zijn , dus ik check daar eerst even.
Furiousz

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Furiousz »

M.A.D schreef:Die whisper kit wil ik eigenlijk eerst in het echt ff bekijken .
Ben benieuwd hoeveel plaats ik nog over hou om m'n koppie hierlangsaf te proppen ...
Vanmiddag moet ik zowieso bij Motor center Venlo zijn , dus ik check daar eerst even.
Ik twijfelde ook eerst of ik hem zou kopen, maar ik mocht hem van de Motoport (Hippolytushoef) een paar dagen proberen :worship: , en toen was de keus snel gemaakt! Het opzetten van de helm gaat in het begin wat lastiger, maar na een poosje merk je niet eens meer dat de strip er op zit. Ik heb dat dingetje voor onder de kin er ook op gezet, en dat maakt het helemaal af! Vaak rij ik met een colletje, en de strip maakt het nu wel iets lastiger om de sluiting vast te maken.
Eerder trok ik de col half over mijn gezicht, maar dat is nu niet meer mogelijk i.v.m. de nauwe opening.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Xavier »

ik ben nog steeds benieuwd wat nu precies de verschillen zijn tussen de Shoei Raid (1 dan wel 2) en XR1000, met name in de praktijk. Ik voel namelijk wel wat voor Shoei gezien de goede ervaringen qua geluid.
GSA1200
Dgr

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dgr »

Probeer ze beide... De Raid 2 zat mij veel beter dan de XR1000.
Capri

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Capri »

Bij Louis in Duitsland de C2 van Schuberth vanaf 249,- Euro (Als je maat en kleur erbij zit teminste).

Eventueel even passen bij Motozoom, het bestelnummer van Motozoom is namelijk bijna hetzelfde als Louis.
Je moet alleen even het tweede getal van het bestelnummer aanpassen van 0 naar 2
Dus bij Motozoom.nl is het nummer 52464054 en bij Louis.de is het nummer 50464054
En zoek de (prijs)verschillen. (werkt bijna altijd) O:-)
Ed Jonkmans

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Ed Jonkmans »

Zelf ben ik aan m'n 2-de Arai bezig: eerst een Mick Douhan replica en nu 'n Chaiser. Ik draag m'n oude helm ook nog zeer regelmatig: hij zit nog steeds als gegoten. In beide helmen heb ik oortjes voor m'n Gps. Dus kwalitatief zit je wel goed met Arai denk ik . Bij de aankoop van m'n nieuwe Arai heb ik verschillende Shoei's opgehad, maar voor mijn hoofd was Arai het beste wat pasvorm betreft.
Mijn vrouw heeft nu een Shoei Raid en had daarvoor een OGK. De Shoei is superieur aan de OGK qua pasvorm, afwerking.
Grtz
Ed
Spocky

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Spocky »

Heb net de Nolan N43 Air besteld.

Afbeelding
V-Strom Jopie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-Strom Jopie »

He, he, sinds tijden weer eens op het forum.
Ben aan het kijken naar een nieuwe systeemhelm. Ben gecharmeerd van de Shark Evoline. Zag dat de motowebshop, ze nu in de aanbieding heeft voor 289 euries, dat wordt dus in ieder geval een stuk aantrekkelijker dan de standaardprijs.

Heeft iemand inmiddels ruime rijervaring met deze helm en wil je dat voor geinteresseerden delen ?

(Wacht iig even de beurs af om te kijken wat ik daar te pakken kan krijgen....)

Greetz Johan
Calliope

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Calliope »

Mijn man en mijn broer hebben beiden een Shark Evoline en ze zijn er bijzonder tevreden over, wat comfort betreft. Mijn man rijdt ook graag met het kinstuk opgeklapt.

Afgelopen zaterdag was ik met mijn broer bij Motorplaza, waar ze de helmen hebben aangeschaft. Hij wilde namelijk vragen naar pinlock. Zijn vizier beslaat soms. Maar pinlock is niet verkrijgbaar voor deze helm en dat is dan wel weer jammer. Het vizier is voorzien van een coating, aldus de dame van Motorplaza en zou dus niet moeten beslaan. Mja. Die coating werkt dus blijkbaar niet zo goed als pinlock.
Calliope

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Calliope »

Zelf heb ik trouwens een Nolan N102 zonder com. Het is m'n eerste helm en hij voldoet aan de belangrijkste voorwaarde: hij zit heerlijk. Als ik de komende jaren op allroads blijf rijden, wil ik wel een enduro-achtig type helm. Je moet tenslotte wel in stijl blijven :lol:
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Joskestiller »

Dag Calliope,

Mooie naam trouwens!!! :roll:

Er bestaat een goed alternatief voor een pinlock. Er zijn namelijk stukjes folie die je in je scherm kan kleven en die hetzelfde effect hebben als een pinlock. ttz, het kleeft enkel langs de kanten, tussen de folie en het scherm blijft een luchtlaagje zitten zodat het scherm niet meer aanslaat.
Ik heb er jaren mee gereden en kan het echt aanbevelen! Indertijd heb ik ze in Aachen bij Louis gehaald, maar waarschijnlijk vind je ze ook elders.

Groetjes,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Remko

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Remko »

Joskestiller schreef:Dag Calliope,

Mooie naam trouwens!!! :roll:

Er bestaat een goed alternatief voor een pinlock. Er zijn namelijk stukjes folie die je in je scherm kan kleven en die hetzelfde effect hebben als een pinlock. ttz, het kleeft enkel langs de kanten, tussen de folie en het scherm blijft een luchtlaagje zitten zodat het scherm niet meer aanslaat.
Ik heb er jaren mee gereden en kan het echt aanbevelen! Indertijd heb ik ze in Aachen bij Louis gehaald, maar waarschijnlijk vind je ze ook elders.

Groetjes,
Joske


Fogcity heet dat spul


hier bijvoorbeeld te vinden


Persoonlijk vind ik een Pinlock beterderderder en qua kosten is er ook niet zo heel veel verschil geloof ik.
Calliope

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Calliope »

Ha, die Jo! :lol: en Remko

Zelf heb ik wel pinlock en ik ben er zeer over te spreken.

Ik zal de info even doorspelen naar mijn broer, misschien heeft hij er iets aan :) Thanks!
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Soesko »

Ik heb altijd Shoei's gehad en ben momenteel aan mijn vierde bezig. Ik heb nu de Raid2 en die bevalt me erg goed. Ik ben zowiezo te spreken over de kwaliteit en pasvorm van Shoei. Daarnaast is de service goed.
Ik heb er een HJC naast. Daarvan is de pasvorm ook goed, alleen de kwaliteit is echt een stuk minder. Ook maakt hij meer geluid. Mijn volgende helm gaat daarom zeker weer een Shoei worden.
TooTall

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door TooTall »

Als cadeautje voor mezelf de nieuwe Schuberth C3 aangeschaft, in het matzwart.

Wat een fantastisch ding is dat....Ik kom van een goedkopere RXA systeemhelm, die eigelijk dezelfde functies heeft als de C3 (ook zonnevizier enzo) maar wat een verschil, gewoon een andere wereld. Alles is zo solide, zo goed afgewerkt, nergens een foutje te bespeuren. Het zonnevizier werkt nu ook echt tegen de zon, hij heeft een heel positieve sluiting, het scherm kan je makkelijk bedienen en de nieuwe city-setting is ideaal voor te cruisen! De gordijntjes aan de nek en vooraan aan de kin zorgen voor een totale afwezigheid van windgegrommel, hij is zo glad aan de buitenkant dat het windgeruis heel miniem is. Sluit perfect, past perfect, kortom niets slechts over te zeggen!

Behalve misschien de prijs. 499€ bij RAD in Tienen. Kreun. :|
Dgr

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dgr »

Goed om te horen dat de C3 bevalt! Heb er op de Motorbeurs in Utrecht nog mee in m'n handen gestaan, maar ze hadden 'm niet meer in Large, dus heb geen idee of ie mij past :|
Binnenkort maar eens proberen bij de plaatselijke motorzaak...
TooTall

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door TooTall »

Je gaat er geen spijt van hebben, geloof me :wink:
Furiousz

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Furiousz »

TooTall schreef:Als cadeautje voor mezelf de nieuwe Schuberth C3 aangeschaft, in het matzwart.

Wat een fantastisch ding is dat....Ik kom van een goedkopere RXA systeemhelm, die eigelijk dezelfde functies heeft als de C3 (ook zonnevizier enzo) maar wat een verschil, gewoon een andere wereld. Alles is zo solide, zo goed afgewerkt, nergens een foutje te bespeuren. Het zonnevizier werkt nu ook echt tegen de zon, hij heeft een heel positieve sluiting, het scherm kan je makkelijk bedienen en de nieuwe city-setting is ideaal voor te cruisen! De gordijntjes aan de nek en vooraan aan de kin zorgen voor een totale afwezigheid van windgegrommel, hij is zo glad aan de buitenkant dat het windgeruis heel miniem is. Sluit perfect, past perfect, kortom niets slechts over te zeggen!

Behalve misschien de prijs. 499€ bij RAD in Tienen. Kreun. :|
Absoluut een mooie helm! Mocht ik ook ooit weer overstappen op een systeemhelm, dan word het zeker een schubert of een shoei. Het is misschien een hele hoop geld, maar je krijgt er veel voor terug. Zo heb ik als eerste systeemhelm een Airoh Mathisse gekocht voor €160,-..... Leuk voor in de zomer, want dat ding tocht als een gek, veel kabaal, en superdunne voering :? . Als je dan eenmaal zo`n schubert of shoei op je hoofd heb gehad wil je eigenlijks niets anders meer!!!
Die gordijntjes bij de nek (bij Shoei noemen ze dat een Whisperer kit/strip) helpen echt enorm, ze sluiten de helm van onderen "af" :worship: .
V-Strom Jopie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-Strom Jopie »

Na op de motorbeurs flink gepast en geprobeerd te hebben ben ik er uit. Ik ga voor de Nolan N103 (N-Com voorbereid)

Wat je natuurlijk niet kon nagaan is het windgeruis met deze helm in aanmerking genomen alle eerder gepubliceerde opmerkingen mbt eigen ervaring, soort motor kleding en wel of niet ruitjes op je motor e.d.

Toch voor de vuist weg,

Wie heeft ervaring met deze helm en wil zijn mening daarover geven ?

Ik heb inmiddels via Internet een prijs gezien van € 279,- heeft iemand hem ergens goedkoper gezien ?

Groet Johan
Meesterdesign

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Meesterdesign »

Ik ben op zoek naar een andere helm maar kan nog niet slagen. Op de motorbeurs een aantal helmen geprobeert maar door tijdsdruk niets gekocht.

Mijn vraag is of meer mensen de ervaring hebben dat de helm aan de achterkant en dus voorkant klemt maar dat bij de oren voldoende ruimte is. Ik heb maten L en XL geprobeert maar zelfs bij XL knelt de voorkant en bij de oren is dan veel te veel ruimte. Maw ik heb denk ik een heel raar hoofd heb maar zal waarschijnlijk niet de enige zijn. Ik heb oa Nolan geprobeert maar dit is een echte ronde helm waar ik dus pijn in mijn knar van krijg.

Ik leen nu een Shuberth maat 61 waarvan gezegd wordt dat hij te groot is.

Wie kan deze ervaring delen en heeft goede suggesties?
V-Strom Jopie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-Strom Jopie »

NOLAN N103

Zo knoop doorgehakt en de N103 gekocht afgelopen weekeinde. Uiteraard al een flink stuk meegereden en ik moet zeggen wat een verschil met mijn vorige helm ! (zie avatar)

Maar dit is logisch want dat is een open helm.

Tot nu toe bevalt ie uitstekend, heel klein beetje last van trillingen vanaf 150KM/uur maar daaronder prima.

Goede geluiddemping (behalve als je in jezelf mompelt onderweg...) Prima sluitsysteem voor de kinbak en lekkere ingebouwde zonnebril.

Tot nu toe zeer tevreden, maar moet nog een rit maken met meerdere uren achter elkaar deze bak op mn kop want het gewicht is relatief hoog.

Greetz Johan
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door DutchHornet »

Vandaag mijn eerste ritje gemaakt met mijn Schubert C3, in een woord een fantastische helm, lekker windstil, vizier werkt prima tegen de zon. En met opgeklapte helm rijd het nog prima. Alleen nog effe een headsetje uitzoeken en erin proppen.
Plaats reactie