Leer of textiel?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Calliope

Leer of textiel?

Bericht door Calliope »

Draag je leer of textiel of beide?

Voorlopig doe ik het nog met m'n textielpak met knalrode jas (IXS). 's Winters prima warm maar 's zomers wel erg zweten. Ik ben er heel blij mee, maar heb ook al een leren pak gepast en... WOW :shock: Dat stond wel erg goed, al zeg ik het zelf :D . Dat leren pak komt er nog wel een keertje.

Afbeelding

Die jas dus. Bij een zwarte motor. Zag laatst een andere rijder met een rode jas en die viel erg op in het verkeer. Die opmerking krijg ik ook van andere motorrijders :D
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik heb een prachtig textielen pak van BMW. Antraciet broek en getailleerde jas in de kleuren geel,wit en antraciet (ook erg opvallend). De wind en waterdichte laag en in dit pak is uitneembaar, dus in de zomer is het pak relatief koel. De jas draag ik momenteel niet, ik krijg hem niet meer dicht... Van mijn zus een zwarte niet getailleerde textielen jas geleend, dat gaat nog net. Binnenkort een jas erbij kopen en deze laten vermaken tot ... positiejas :-).

Ik heb ook nog een leren pak, maar dat hangt op zolder. Het rijdt het lekkerst, maar ik pas er al jaren niet meer in. Volgens mij is verkopen een betere optie en dan volgend jaar weer een passend leren pak.
Richard

Bericht door Richard »

Suuz schreef: ik krijg hem niet meer dicht...
te heet gewassen of...... :lol:
Suuz

Bericht door Suuz »

Richard schreef:
Suuz schreef: ik krijg hem niet meer dicht...
te heet gewassen of...... :lol:
Als je een regel verder leest, vind je daar je antwoord... :lol:
Richard

Bericht door Richard »

gevalletje dyslectie; ik had politiejas gelezen :oops: begreep het al niet.

maar in ieder geval gefeliciteerd en wanneer komen de virtuele beschuiten met muisjes op het forum?
Suuz

Bericht door Suuz »

Ach, een politie jas past mischien ook wel :D

Ergens in februari komt de kleine motorrijder (m/v).
Richard

Bericht door Richard »

ow, dan kan je nog een zomer en een najaar vrolijk rondtuffen.

en natuurlijk niet vergeten in februari een foto van het jongste forumlid te plaatsen
Calliope

Bericht door Calliope »

Suuz schreef:Van mijn zus een zwarte niet getailleerde textielen jas geleend, dat gaat nog net. Binnenkort een jas erbij kopen en deze laten vermaken tot ... positiejas :-).
Leuk! Gefeliciteerd :D
Nero

Re: Leer of textiel?

Bericht door Nero »

Spijtig dat hier weinig animo over is.

In de zomer een lederen hypersport vest van Evolution voor woon-werk + stevige gevoerde lederen broek voor touring activiteiten.

In de natte lente en herfst draag ik een waterdichte textieljas + textiel broek van Evolution.
Dunne kagoule.

Voor putje winter heb ik een twee maten te lange (ter opwarming van weke delen) dubbeldikke textieljas.
Het merk ontsnapt me. Op- en afstappen is dan ook wat moeilijker :mrgreen:
Tevens ++geisoleerde motorboots. Het lijken wel sneeuwlaarzen. Daarin gaat bij extreme koude een cellulose verwarmingskussentje.
Een dikke kagoule.
Drievingerige handschoenen + verwarmde handvaten en windkappen.
Spocky

Re: Leer of textiel?

Bericht door Spocky »

Nero schreef:kagoule.

Wat is een kagoule?

In de zomer een lederen broek met ventilatiegaatjes en een meshjas van Evo. In de winter een een driekwart jas van Evo met gewatteerde voering en, afhankelijk van droog of nat weer een lederen broek of een cordura broek
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Leer of textiel?

Bericht door Frank »

Spocky schreef:
Nero schreef:kagoule.
Wat is een kagoule?
Is een regenjack, zoiets: http://www.sportus.nl/store/sportus_vie ... roduct=811" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens wiki is een Kagoule: http://en.wikipedia.org/wiki/Cagoule_(raincoat" onclick="window.open(this.href);return false;)

Handig hé? Google.nl! :bye:

Ik heb gewoon textielpak van Difi. Met de binnenvoering heerlijk warm en zonder voering met de aircoritsen open lekker koel! (moet je met warm weer wel blijven rijden, anders doet de airco het niet... :mrgreen:)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Savages

Re: Leer of textiel?

Bericht door Savages »

Ik heb bij de aanschaf van mn motor bij de dealer een textielpak van Macna gekocht. Kost wel een paar knaken, maar dan heb je ook wat. De jas bestaat uit 3 lagen, de thermo-voering had ik er uiteraard al uitgeritst, maar de regenvoering zit er nog in. Aan de voorkant zit een extra flap/laag die eraf geritst kan worden voor extra ventilatie. De verschillende lagen zijn door middel van het zogenaamde Sandwich systeem aan elkaar gezet. Verder is de jas achter aan de broek vast te ritsen. 8)

Verder zitten er een aantal airvents in, en meerdere dingen om de zichtbaarheid te vergroten, zoals een fluor-vest wat geintegreerd kan worden in de jas. Tevens zitten er CE-projectoren in, en een aantal andere stevigheidverhogende zaken. :-)}

Tot nu toe bevalt dit pak echt perfect. Alleen een paar weken terug toen het echt bloedheet was, was het niet uit te houden in dat pak. Ik had eventueel wel de regenvoering er nog uit kunnen halen, maar toch. Ik wacht dus nog een aanbieding af voor een echt zomer-pakkie. De koudere periodes zie ik wel met een gerust hart tegemoed. :wink:

Ik heb verder nog een paar zomer en winterhandschoenen, en laarzen van Difi. Alleen de helm die ik nu heb vind ik echt waardeloos, een HJC fg14 geloof ik. Die moet nog vervangen gaan worden, icm headset en navigatie. Dat wordt alleen nog even sparen..:roll:
Ed Jonkmans

Re: Leer of textiel?

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik heb 2 lederen combi's van IXS en van RevIt heb ik een 3/4 cordura jas en broek.
Verder draag ik soms een zomerbroek van Richa.
Het voordeel van leder vind ik dat het zit als een tweede huid en dat de protectoren netjes op hun plaats blijven zitten.
Bij onze valpartij zat alles waar het moest zitten. Dus mijn voorkeur gaat uit naar leder.
En dan maar hopen dat het niet regent want met een regenpak aan is het wel zweten.
Grtz
Ed
Nero

Re: Leer of textiel?

Bericht door Nero »

Frank schreef:
Spocky schreef:
Nero schreef:kagoule.
Wat is een kagoule?
Is een regenjack, zoiets: http://www.sportus.nl/store/sportus_vie ... roduct=811" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens wiki is een Kagoule: http://en.wikipedia.org/wiki/Cagoule_(raincoat" onclick="window.open(this.href);return false;)

Handig hé? Google.nl! :bye:

Ik heb gewoon textielpak van Difi. Met de binnenvoering heerlijk warm en zonder voering met de aircoritsen open lekker koel! (moet je met warm weer wel blijven rijden, anders doet de airco het niet... :mrgreen:)
Wiki kent geen gewestelijk vlaams blijkbaar.
Een Kagoule is in mijn streek een soortement muts die Paracommando's en Bandieten over hun kop trekken alvorens een raid te doen. Motorrijders dragen dat onder hun helm om nog meer te kunnen zweten.
Spocky

Re: Leer of textiel?

Bericht door Spocky »

Nero schreef:
Frank schreef:
Spocky schreef:
Nero schreef:kagoule.
Wat is een kagoule?
Is een regenjack, zoiets: http://www.sportus.nl/store/sportus_vie ... roduct=811" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens wiki is een Kagoule: http://en.wikipedia.org/wiki/Cagoule_(raincoat" onclick="window.open(this.href);return false;)

Handig hé? Google.nl! :bye:

Ik heb gewoon textielpak van Difi. Met de binnenvoering heerlijk warm en zonder voering met de aircoritsen open lekker koel! (moet je met warm weer wel blijven rijden, anders doet de airco het niet... :mrgreen:)
Wiki kent geen gewestelijk vlaams blijkbaar.
Een Kagoule is in mijn streek een soortement muts die Paracommando's en Bandieten over hun kop trekken alvorens een raid te doen. Motorrijders dragen dat onder hun helm om nog meer te kunnen zweten.
Weer wat geleerd
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Leer of textiel?

Bericht door Joskestiller »

Ik rij meestal in mijn lederen pak van Revit omdat het nu eenmaal het beste aanvoelt om mee te rijden.
Ook haal ik soms mijn 3/4 waterdichte jas van Wintex al eens van de haak maar dan meestal toch met de lederen broek.
Op heel warme dagen trek ik een katoenen broek aan die verstevigd is en voorzien van protectoren, van het merk Sidi.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Leer of textiel?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Joskestiller schreef:Ik rij meestal in mijn lederen pak van Revit omdat het nu eenmaal het beste aanvoelt om mee te rijden.
Ook haal ik soms mijn 3/4 waterdichte jas van Wintex al eens van de haak maar dan meestal toch met de lederen broek.
Op heel warme dagen trek ik een katoenen broek aan die verstevigd is en voorzien van protectoren, van het merk Sidi.
Hé Joske, vergeet je niet iets :!: :!: En je gebreide wollen ondergoed met plasgoot dan :?: :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Leer of textiel?

Bericht door Joskestiller »

Rhino VStrom schreef: Hé Joske, vergeet je niet iets :!: :!: En je gebreide wollen ondergoed met plasgoot dan :?: :schater:
Moet je dat hier nu weer uit de doeken doen, Peter?? Die informatie was echt wel vertrouwelijk! :evil:
Honi soit qui mal y pense!!
Jokapo

Re: Leer of textiel?

Bericht door Jokapo »

Rhino VStrom schreef:
Joskestiller schreef:Ik rij meestal in mijn lederen pak van Revit omdat het nu eenmaal het beste aanvoelt om mee te rijden.
Ook haal ik soms mijn 3/4 waterdichte jas van Wintex al eens van de haak maar dan meestal toch met de lederen broek.
Op heel warme dagen trek ik een katoenen broek aan die verstevigd is en voorzien van protectoren, van het merk Sidi.
Hé Joske, vergeet je niet iets :!: :!: En je gebreide wollen ondergoed met plasgoot dan :?: :schater:
GÁÁÁÁÁÁÁF ZEG :schater: waar kan ik dat aanschaffen :P

Of is Joske goed in Breien doet mij maar een size L dan O:-)
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Leer of textiel?

Bericht door Joskestiller »

Jokapo schreef:
Rhino VStrom schreef:
Joskestiller schreef:Ik rij meestal in mijn lederen pak van Revit omdat het nu eenmaal het beste aanvoelt om mee te rijden.
Ook haal ik soms mijn 3/4 waterdichte jas van Wintex al eens van de haak maar dan meestal toch met de lederen broek.
Op heel warme dagen trek ik een katoenen broek aan die verstevigd is en voorzien van protectoren, van het merk Sidi.
Hé Joske, vergeet je niet iets :!: :!: En je gebreide wollen ondergoed met plasgoot dan :?: :schater:
GÁÁÁÁÁÁÁF ZEG :schater: waar kan ik dat aanschaffen :P

Of is Joske goed in Breien doet mij maar een size L dan O:-)
Sorry Jokapo, al het breigaren was nodig om mijn exemplaar te fabriceren!!! :mrgreen:
Honi soit qui mal y pense!!
Korsan

Re: Leer of textiel?

Bericht door Korsan »

Ik rij al een tijd geen motor meer, maar zag deze site voorbij komen. Ze zitten in Almere en je kunt er dagelijks langs om te kijken of op te halen. Kijk vooral de zwarte leren jas voor een prijs van 120 euro.

Heb geen aandelen in de zaak.

http://www.trendsboutique.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tonmjk59

Re: Leer of textiel?

Bericht door Tonmjk59 »

altijd leer [eigen merk] in de zomer met vocht regulerend shirt. en voor extreme hitte op vakantie een cooling vest.in het voor en najaar thermo shirt en evt broek http://www.mjk-motorkleding.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dennis013

Re: Leer of textiel?

Bericht door Dennis013 »

Heb een broek en jas vanTextiel van Evolution gekocht van de 3=1 serie is zeer comfortabel en warm en in de zomer rits je de gewatteerde en lamineer laag uit en heb je een perfecte zomer jas/broek
Brambo.650

Re: Leer of textiel?

Bericht door Brambo.650 »

Dennis013 schreef:Heb een broek en jas vanTextiel van Evolution gekocht van de 3=1 serie is zeer comfortabel en warm en in de zomer rits je de gewatteerde en lamineer laag uit en heb je een perfecte zomer jas/broek
Heb ik ook. 3-1 jas en 2-1 broek (vaste regenlaag) en in de zomer heb ik voor mijn vriendin en mezelf een Evo zomerdoorwaaipak (broek + jas) gekocht. Dat is ideaal. Met 30 graden nog niet zwetend op de motor (alleen bij stilstand, maar dan kun je er heel weinig tegen doen denk ik), toch volledige bescherming op waar mijn winterpak ook bescherming biedt.

Het cooling vest waar Ton het over heeft, heb ik ook gezien bij hem (in Andorra bij Johan van de Wal, leuk je hier te treffen, Ton. Zoals je ziet heb ik na het proefzitten op je Adventure ook de knoop doorgehakt en kan morgen mijn DL650A ophalen. Ik heb een tijd met je gesproken over de verzending van je pakketten) en lijkt me echt ideaal. Werkt als een persoonlijke airconditioning op je lijf. Vest doorweken onder de kraan, uitwringen en aantrekken over je t-shirt. Het houdt je dan een groot deel van de dag koel op je lichaam. Als ie op begint te warmen gewoon weer onder de kraan en het vest koelt weer.
Tonmjk59

Re: Leer of textiel?

Bericht door Tonmjk59 »

Brambo.650 schreef:
Dennis013 schreef:Heb een broek en jas vanTextiel van Evolution gekocht van de 3=1 serie is zeer comfortabel en warm en in de zomer rits je de gewatteerde en lamineer laag uit en heb je een perfecte zomer jas/broek
Heb ik ook. 3-1 jas en 2-1 broek (vaste regenlaag) en in de zomer heb ik voor mijn vriendin en mezelf een Evo zomerdoorwaaipak (broek + jas) gekocht. Dat is ideaal. Met 30 graden nog niet zwetend op de motor (alleen bij stilstand, maar dan kun je er heel weinig tegen doen denk ik), toch volledige bescherming op waar mijn winterpak ook bescherming biedt.

Het cooling vest waar Ton het over heeft, heb ik ook gezien bij hem (in Andorra bij Johan van de Wal, leuk je hier te treffen, Ton. Zoals je ziet heb ik na het proefzitten op je Adventure ook de knoop doorgehakt en kan morgen mijn DL650A ophalen. Ik heb een tijd met je gesproken over de verzending van je pakketten) en lijkt me echt ideaal. Werkt als een persoonlijke airconditioning op je lijf. Vest doorweken onder de kraan, uitwringen en aantrekken over je t-shirt. Het houdt je dan een groot deel van de dag koel op je lichaam. Als ie op begint te warmen gewoon weer onder de kraan en het vest koelt weer.
brambo je hebt een pb
FastLoe

Re: Leer of textiel?

Bericht door FastLoe »

Ik heb twee jacks van Textiel (blauw/zwart) en een broek (zwart). Meestal draag ik m'n leren jack (grijs).
Met een klein beetje kans op regen, gaat het leer aan de kapstok en komt het textiel tevoorschijn. Temperaturen onder de 15°C, ook het textiel.
Het leren jack is voornamelijk op uiterlijk gekocht, de textieltjes juist op functionaliteit.
Als ik het leren jack aan kan (weersomstandigheden en temp) rij ik verder met m'n standaard spijkerbroekje, geen protectie, geen protectors.
Als het te warm word voor het leren jack, gewoon een zomerjack, geen motorkleding meer. (alleen boven de 20°C en bij lage cruissnelheden)
Mocht het nog warmer worden, 30°C en daarboven, dan gewoon in een T-shirtje, zeker als ik binnendoor rij. Tja ik hoor jullie al denken :schater:
Heb in Frankrijk, tijdens een hittegolf, zelfs heerlijk in m'n zwembroek (en niet meer dan dat) rondgereden en weetje, dat was bevrijdend. :worship:

Tja, ik weet het, kan waarschijnlijk niet door de beugel bij de meeste van jullie, maarre, da's mijn zaak. Toch??

Zo heb ik met mijn GSX ooit eens een toerrit ILLEGAAL mee moeten rijden. Mijn (textiele zomerjack) motorkleding voldeet niet aan de eisen die gesteld werden. Minimaal leren (be)kleding met CEE gekeurde protectors en blablabla gebeuren. Omdat het warm genoeg was, het zomerjack maar in de topkoffer opgeborgen en 300 Km achter aan de rij meegereden, in T-shirt. Een metertje of 10 achter de laatste (betweterige) official in een stalen harnas.
Na 300 Km bleek ik ongeschonden uit de strijd tevoorschijn gekomen te zijn, wat niet echt viel te zeggen van de 5 rijders die vooraan reden en waarbij Nr1 erachter kwam dat los grind toch wel heel weinig grip bood. De vier collega's achter hem, kregen op deze manier ook direct de kans, de slijtvastheid van leer en protectors uit te testen.

Het markantste is dan achteraf nog dat ze alle 5, ondanks hun verwondingen nog de hele middag napraatten over het geluk dat ze hadden gehad, kijk en dat begrijp ik dan weer niet
Capri

Re: Leer of textiel?

Bericht door Capri »

Ik heb zelf nog nooit een comfortabele motorbroek gevonden, echt ondingen, ik vind het helemaal niks.
Zodra de temperatuur het toelaat rij ik in een spijkerbroek, behalve bij regen, dan doe ik die motorbroek maar weer aan.
Wel draag ik bijna altijd een motorjas van textiel en (zomer)handschoenen. de jas moet wel goede doorwaai ritsen hebben vind ik.
Ik weet dat ik onder de categorie onverstandige rijders zal vallen, maar bij mooi weer wil ik de wind gewoon lekker kunnen voelen.
Iedereen die wel eens in Italië is geweest weet dat het ook anders kan..... korte broek, t-shirt en slippers is daar heel normaal.
En kijk ook eens naar onze bromscooterrijders in Nederland, die rijden (net als ik vroeger op mijn Yamaha FS1) altijd zonder protectie.

Natuurlijk is het veel slimmer om met goede beschermende kleding te rijden, maar compleet ingepakt in een waterdicht pak beleef ik weinig fun aan het rijden in de zomer.
Dennis013

Re: Leer of textiel?

Bericht door Dennis013 »

Capri schreef: En kijk ook eens naar onze bromscooterrijders in Nederland, die rijden (net als ik vroeger op mijn Yamaha FS1) altijd zonder protectie.
Humor is het als je zo'n scootertje ziet rijden met 40 en dan zo'n knurft op dat ding ziet zitten in een complete cross outfit compleet met stofbril.

Hoezo praat je dan over overkill aan protectie hahaha :schater:

Oh ja en je er dan nog "proberen" uit te trekken met hun opgevoerde "schroothoop" :-)}
Suzie

Re: Leer of textiel?

Bericht door Suzie »

Een aantal jaren geleden heb ik een aanrijding gehad met een auto. Zelf was ik op de motor.Mijn snelheid was slechts 30 km/h!!.
Op m'n leren jack zaten forse schuur sporen, maar m'n torso kwam er ongeschonden van af. Kan ik niet zeggen van mijn knieen, na 5 jaar zijn de littekens nog goed zichtbaar. Ik had een spijkerbroek aan. :frusty:

Sta je in Italie onder de hete zon voor het verkeerslicht naast een italiaan. Hij op een dikke Kawa supersport gekleed in een t-shirtje en teenslippers, grote grijns. Ja dan voel je je wel een beetje lullig met je 6 en een halfje en full-dressed :o)
Graafie68

Re: Leer of textiel?

Bericht door Graafie68 »

ik heb zelf persoonlijk dit.

liever dik in 't zweet, als geen vel op me reet.

maar ieder zijn meug, vanaf mijn lessen voor rijbewijs A in 2007 al in vol ornaat.
en als ik nu wel eens even een stukje rij zonder motorrijbroek dan voelt dat "naakt" en onveilig.

maar even verder ON TOPIC, ik ga voor textiel.
heb nog nergens een leren broek kunnen vinden die ik prettig vond zitten en dat ligt gewoon aan mij.
ik heb geen wasboordje maar meer een droogtrommeltje en normale benen. als je dan een leren broek zoekt kan krijg je zo'n duitse pofbroek effect van HERR FLICK uit allo allo.
dus daarom textiel van EVO, een all weather broek en een difi H2Out jas en voor van de zomer een EVO doorwaai jas en broek.
Plaats reactie