helmtest?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

helmtest?

Bericht door V-Stoom »

Hallo,

weet iemand of er op internet een goede, tamelijk actuele, helmtest te vinden is die je kunt raadplegen bij de aankoop van een nieuwe (systeem)helm?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Komt er deze week een in de motorplus als ik het goed gelezen heb.

Groet,

blueberry
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Whoei, eens afwachten.

Ben zeer nieuwschierig hoe de Schubert J1 het doet in de testen.
Korsan

Bericht door Korsan »

Als ik het goed gelezen heb dan ging het inderdaad over systeemhelmen.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

:D Jippie :D
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

:( Helaas geen systeemhelmen. Iemand anders nog suggesties?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Remko

Bericht door Remko »

V-Stoom schreef::( Helaas geen systeemhelmen. Iemand anders nog suggesties?

Groet, Allard.

Er heeft een Test in de Promotor gestaan, geloof ik.

Schubert en Shoei zijn de lijst aanvoerders.


Caberg is de Best of the Rest.



En persoonlijk zou ik heel goed oppassen met de Nolan N103!!


Gewoon gaan passen en proberen is echt het beste!!


:D :D :D :D
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: helmtest?

Bericht door Chopperbiker »

Sinds enige tijd is er een Engelse test-club die SHARP heet. Zij testen verschillende helmen uitvoerig en geeft ze vervolgens een rating.
Goeie informatieve site. Zo zie je dat duurder niet beter hoeft te zijn!

Zie http://sharp.direct.gov.uk/

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
V-Strom Jopie

Re: helmtest?

Bericht door V-Strom Jopie »

Hi Remco,

Waarom geef je aan: "heel goed oppassen met de Nolan N103 ?"

Dat is nu juist de helm die ik overweeg aan te schaffen....

Groet Johan
Dgr

Re: helmtest?

Bericht door Dgr »

Zal wel gaan over het mechanisme dat het vizier naar beneden klapt als je het kindeel omhoog zet. Erg leuke functie, maar lijkt me erg kwetsbaar?

Vond de pasvorm ook wat apart, maar dat is iets heel persoonlijks en zal wel aan mijn hoofd liggen :o)
Remko

Re: helmtest?

Bericht door Remko »

V-Strom Jopie schreef:Hi Remco,

Waarom geef je aan: "heel goed oppassen met de Nolan N103 ?"

Dat is nu juist de helm die ik overweeg aan te schaffen....

Groet Johan
Waar gaat het toch mis met lezen....

Mijn naam is nog steeds met een K!!

:D :D

Vizier constructie en zonnevizier constructie is niet je dat.

Ik heb er vorig jaar in een maand tijd 2 gehad en ben daarna maar overgestapt naar een Shoei. De dealer deed gelukkig niet moeilijk bij terugbrengen en omruilen.

Vizier wou af en toe niet sluiten en het zonnevizier viel vanzelf dicht. Daarna alle exemplaren hier bij de dealer bekeken en die heeft besloten ze van het schap te halen. Neron gaf niet thuis bij deze klachten, het waren kinderziektes en zou op termijn wel verholpen worden.... Dat is niet zo handig bij een helm, vind ik persoonlijk. Als je iets in de markt zet moet het werken. Zou nu verholpen zijn door het listig plaatsen van wat geleide stripjes hier en daar.

Maar er zullen nu ongetwijfeld gebruikers zijn die deze N103 een prima helm vinden, dus trek vooral je eigen plan en probeer en weest objectief!!

:D
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: helmtest?

Bericht door Joskestiller »

Remko schreef:
V-Strom Jopie schreef:Hi Remco,

Waarom geef je aan: "heel goed oppassen met de Nolan N103 ?"

Dat is nu juist de helm die ik overweeg aan te schaffen....

Groet Johan
Waar gaat het toch mis met lezen....

Mijn naam is nog steeds met een K!!
Het kan natuurlijk ook aan het schrijven gelegen hebben Remko!! :o)
Honi soit qui mal y pense!!
Remko

Re: helmtest?

Bericht door Remko »

Joskestiller schreef:
Het kan natuurlijk ook aan het schrijven gelegen hebben Remko!! :o)

Is inderdaad ook een mogelijkheid!!

:twisted:
Suzie

Re: helmtest?

Bericht door Suzie »

Hi Remko,
Jouw ervaring met de Nolan 103 kom ik in verschillende draadjes tegen. Terecht geef je aan dat het slechts jouw ervaring is en dat een ander misschien toch tot een andere conclusie komt.
Zelf rijd ik nu een jaar met de Nolan 103 en ik ben redelijk tevreden:
- Belangrijkste van een helm is de pasvorm en die is voor mij uitstekend !!
- De helm is niet licht en met een headset en N-com wordt dat er niet beter op. Bij een lange rit krijgen de nekspieren flink wat te verduren.
- Het openen en sluiten van de helm gaat uitstekend, nooit een probleem. Sluit als een kluisdeur. Kennelijk zijn jouw problemen exemplarisch
geweest :frusty: .
- In gesloten toestand levert het visier het meeste windgeruis. met 1 standje open of geheel open rijdt het een stuk stiller. Ik heb de randen van het visier al eens afgetaped en dan is het windgeruis ook een stuk minder. Verbetering van de aerodynamica is de volgende uitdaging van Nolan. :roll:
- De helm is redelijk stil al heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal. Zie dit punt wel in samenhang met je windscherm. Heb je dat goed voor elkaar dan is de helm erg stil. Mijn scherm is sub-optimaal (standaard) en rijd nu (nog wel) zonder gehoorbescherming.
- de eerste 2 standen van een geopend visier zijn vrij slap. Bij een windvlaag van een vrachtwagen klapt het visier weer dicht. De uiterste geopende stand is wat steviger.
- Het ingebouwde zonnescherm is fantastisch. Het is zeer praktisch zonder geknoei met een losse zonnebril. Nu na een jaar gebruik valt het scherm niet
vanzelf naar beneden. Ook bij het nemen van een kuil die je te laat had opgemerkt valt het scherm niet op je neus. Wel is door de tijd heen de bediening
(schuifje aan de linkerzijde van de helm) wat losser geworden. Deze kan weer wat strakker worden gezet aan de binnenkant van de helm. Achter de voering zie je een ronde metalen veer op de schuif, die je wat strakker kunt zetten. :D
- Het N-com systeem ziet er gelikt uit en is prachtig geintegreerd in de helm. De kwaliteit van het materiaal is naatje als je ziet wat je er voor neer moet
tellen. In eerste instantie gaf het systeem bij mij problemen, omdat het contact tussen Bluetoothmodule en headset werd verbroken bij het opzetten van de helm. Na veel gepruts heb ik de zaak goed gemonteerd en het probleem is opgelost. De set maakt uitstekend contact met mijn Zumo, het werkt prima.
Omdat het een monoset is, valt het gebruik van de mp3-speler tegen. Als je de helm overweegt vanwege het N-com systeem, dan adviseer ik je om de
inbouw van de headset door de leverancier te laten uitvoeren (bijv. waypoint)
- De snelsluiting van de kinband werkt gewoon prima.


Al met al ben ik zeer tevreden en met mij m'n 2 zwagers die ook dezelfde helm hebben. Ook zij rijden nu een jaar met deze helm rond, waarvan 1 knaap het hele jaar door weer en wind ww-verkeer. :-)}

Groet,
André
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: helmtest?

Bericht door Chopperbiker »

De helm is niet licht en met een headset en N-com wordt dat er niet beter op. Bij een lange rit krijgen de nekspieren flink wat te verduren.
Al bekend dat bij motorrijders een zware helm de grootste veroorzaker is van ernstig nekletsel? Goed voor Whiplash-achtige kwetsuren. Hoofd heel, nekkie niet.
Door het gewicht van de helm gaat je hoofd ermee aan de haal.

Heb na jaren nog steeds pijn in mijn nek omdat ik met een helm van ongeveer 1900gram bij een gangetje van 40km/uur onderuit ging.
Valletje van nix, grote gevolgen. Ik zal jullie niet verder vermoeien met alle (medische) consequenties.

Met andere woorden, een laag gewicht van je helm is extreem belangrijk. Niet voor hoofdletsel, maar voor je nek.
Helm-testen gaat alleen over 'hoe goed wordt het hoofd beschermd', helaas wordt daarbij een uiterst kwestbare schakel over het hoofd gezien...

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Suzie

Re: helmtest?

Bericht door Suzie »

En dat wordt er niet beter op met alle accesoires zoals headsets en helmcamera's e.d.
De Nolan N103 weegt 1700 gr. Systeemhelmen zijn zo wie zo wat zwaarder. Ook de steeds zwaardere eisen t.a.v. geluid zorgt
voor meer (dempend) materiaal aan boord.Toch maar ff langs de sportschool?

Overigens kun je soms met 40 km/h meer kwetsuren oplopen dan in volle vaart afstappen. Ik ben eens van een enduromotor af gekukeld, notabene in het mulle zand en stapvoets, maar wel een jaar bij de fysio gelopen :frusty:
V-Strom Jopie

Re: helmtest?

Bericht door V-Strom Jopie »

Bedankt Rem K o en Suzie voor jullie reacties mbt de N103.

Inderdaad toch zelf passen en ervaring mee opdoen.

Greetz Johan
Remko

Re: helmtest?

Bericht door Remko »

V-Strom Jopie schreef:Bedankt Rem K o en Suzie voor jullie reacties mbt de N103.

Inderdaad toch zelf passen en ervaring mee opdoen.

Greetz Johan


Heel goed!!!!!

8)
Diversion

Re: helmtest?

Bericht door Diversion »

Het gewicht van een helm is m.i. geen onderscheidend criterium bij aanschaf, alle systeemhelmen wegen ongeveer evenveel. Ik heb zelf een Shoei Multitec die ik zeer licht vind t.o.v. een Nolan N100 (mijn vorige helm), maar toch weegt de Shoei 1590 g volgens de fabriek. Mogelijk zijn goedkope helmen zwaarder.
Pasvorm en comfort lijken mij de belangrijkste aankoopcriteria die je zelf kunt nastreven. Info over veiligheid en geluidsisolatie zul je uit vergelijkende tests of andere gebruikerservaringen moeten halen, want dit kun je niet zelf constateren.
Michael

Re: helmtest?

Bericht door Michael »

Ik ga maar even door met deze threat omdat deze goed past bij de reacties.
Ik heb onder meer een Nolan N100 en die bevalt goed. Echter is deze intussen echt oud dus tijd voor een nieuwe. Na enige overweging gekozen voor de N103 en vanmiddag gekocht.Reden voor deze keuze is dat ik de Nolan kan opzetten ZONDER mijn bril af te zetten. Bij andere geprobeerde merken kan dit niet. Geweldige pasvorm en een zonnevizier MET UV400 filter.
Kan nooit slechter zijn dat mijn oude...dacht ik. Ondanks goede recensies, mijn ervaring met het "oude" model ben ik van een koude kermis thuisgekomen. Het windgeruis is zo hevig dat ik er een gehoorbeschadiging van kan overhouden. Zoals André ook al vermeld is het veel minder met het vizier een klein stukje open.

Ik ben hiervan geschrokken. Kost toch een paar cent en heb ik dit. Met mijn oude Nolan en mijn Premier helm geen last van. Veel anderen hebben er ook geen last van. Helaas rest mij niets ander dan ermee terug gaan.
Helm testen zijn prima maar zegt niets over de persoonlijke situatie. Lengte, zithouding en vooral de V-Strom ruit in combinatie met de helm moet worden geprobeerd. Weer een ervaring rijker.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Mijn eisen zijn nogal hoog. Helm op zonder bril af en correct zonnevizier (UV400). Shark, Airoh, Shoei en nog wat geprobeerd zonder succes.

Een motor kopen is makkelijker.

Goed motor weekend,
Michael.
Diversion

Re: helmtest?

Bericht door Diversion »

Michael schreef: Ik heb onder meer een Nolan N100 en die bevalt goed. Echter is deze intussen echt oud dus tijd voor een nieuwe. Na enige overweging gekozen voor de N103 en vanmiddag gekocht.Reden voor deze keuze is dat ik de Nolan kan opzetten ZONDER mijn bril af te zetten. Bij andere geprobeerde merken kan dit niet. Geweldige pasvorm en een zonnevizier MET UV400 filter.
Kan nooit slechter zijn dat mijn oude...dacht ik. Ondanks goede recensies, mijn ervaring met het "oude" model ben ik van een koude kermis thuisgekomen. Het windgeruis is zo hevig dat ik er een gehoorbeschadiging van kan overhouden. Zoals André ook al vermeld is het veel minder met het vizier een klein stukje open.
Michael.
Het verhaal klinkt bekend. Een eigenschap van de Nolan helmen is dat ze veel ruimte hebben aan de voorkant. Ik kan overigens mijn Shoei Multitec ook opzetten als ik mijn zonnebril op heb, maar dat kostte wel enige oefening. In de winkel lukt het je zeker niet als je de helm niet gewend bent. De helm zit aan alle kanten veel strakker rond je hoofd, maar mede daardoor is de helm bijzonder stil. Een mogelijk nadeel van een Multitec is dat er daardoor erg weinig ruimte is voor een microfoon, mocht je een navigatiesysteem willen. Ik gebruik zelf geen speakersetje, dus ik heb hierover geen gebruikerservaringen.
Michael

Re: helmtest?

Bericht door Michael »

Zoals aangegeven was de Nolan 103 voor mij geen succes. Onlangs een proefrit gemaakt met de Airoh Miro. Dit type Airoh helm kon ik prima opzetten zonder mijn bril af te doen. De pasvorm was gezien de prijs acceptabel en de (proef) rit verliep goed...dacht ik. Probleem was het zonnevizier. Met zonnevizier in gebruik perfect maar zonder ervoer ik een vervelende luchtstroom langs mijn ogen. Uit met de pret. Dit is vervelend en resulteerd in ontstoken ogen.
Te veeleisend, pietje precies? Ik weet het niet. Wil gewoon plezierig rijden.

Uiteindelijk gekozen voor het ultime: Een Schubert C3. Dit is de helm waar ik nu mee rond rij en ik vind het geweldig. Perfecte pasvorm, geen kabaal, gewoon...prettig.

Uiteindelijk dus een lege knip maar een grijns op mijn gezicht. Jammer dat ik volgende week (zonder motor) op vakantie ga. :bye:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: helmtest?

Bericht door Sparkle Black Peter »

In de Promotor van deze week een uitgebreide test van diverse systeemhelmen, waaronder de Nolan N103 (329,=), Schubert C3 (€ 519,=), Shark Evoline ( € 369,=), Shoei Multitec ( € 459,=) , Lazer Paname GL (€ 229,=(, BMW System 6 ( € 495,=)en de HJC FS-Max (€ 289.95). Om een lang verhaal kort te houden: De C3 van Schubert en de Shoe Multitec komen als beste uit de bus. Er is o.a. gekeken naar; gewicht, comfort, geluid, botsproef en klapmechanisme. De Nolan N103 laat een beetje te wensen over. Met name het lawaai.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Diversion

Re: helmtest?

Bericht door Diversion »

Beetje citeren uit de Promotor mag vast wel. Het tabelletje over het geluidsniveau is veelzeggend. Voor ons extra relevant omdat de test op een V-strom is uitgevoerd.
dBA.jpg
Met de Nolan N103 heb je 10 dB(A) meer geluid dan met de andere 6 geteste helmen. Dat is een verdubbeling van de geluidsoverlast, want de dB-schaal is logarithmisch! De Nolan valt hiermee definitief door de mand als zeer lawaaiig.
Voor de Multitec geldt wel dat je de whisperstrip gemonteerd moet hebben. Uit eigen ervaring weet ik dat dit inderdaad veel verschil uitmaakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: helmtest?

Bericht door Frank »

Hmm, ik heb de Promotor van deze week nog niet mogen ontvangen, maar ik heb de HJC FS-Max en ben niet ontevreden over deze helm...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Polder-Strom

Re: helmtest?

Bericht door Polder-Strom »

Frank schreef:Hmm, ik heb de Promotor van deze week nog niet mogen ontvangen, .
Mocht je je ongeduld niet meer kunnen bedwingen dan kan je dezelfde test hier ook lezen:

http://www.tourenfahrer.de/index.php?id=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens, ben ik van de FS-MAX (ook niet ontevreden over) overgestapt naar de C3....op te zetten met de bril op het hoofd en vergeleken met de FS-MAX een oase van rust en draagcomfort. Alleen de ventilatie had wel wat forser mogen zijn. Ondanks Pinlock toch soms een beslagen raam
Jokapo

Re: helmtest?

Bericht door Jokapo »

Rhino VStrom schreef:In de Promotor van deze week een uitgebreide test van diverse systeemhelmen, waaronder de Nolan N103 (329,=), Schubert C3 (€ 519,=), Shark Evoline ( € 369,=), Shoei Multitec ( € 459,=) , Lazer Paname GL (€ 229,=(, BMW System 6 ( € 495,=)en de HJC FS-Max (€ 289.95). Om een lang verhaal kort te houden: De C3 van Schubert en de Shoe Multitec komen als beste uit de bus. Er is o.a. gekeken naar; gewicht, comfort, geluid, botsproef en klapmechanisme. De Nolan N103 laat een beetje te wensen over. Met name het lawaai.

Peter
en dan niet eens meer de ouwe trouwe C2 erbij gehaald zeg :-S
Big V

Re: helmtest?

Bericht door Big V »

Na jaren custom gereden te hebben met een jet helm + vizier, moest ik na de aanschaf van de Vstrom (afgelopen winter) toch maar een nieuwe helm aanschaffen. het moest een systeemhelm worden, bij verschillende helmenboeren langs geweest en van alles gepast. Niet gekeken naar de prijs, maar naar de pasvorm, model, bedieningsgemak, zonnevizier, gewicht e.d. De Nolan N103 kwam bij mij als beste uit de bus, mede ook door het Ncom systeem. Ik kocht deze helm bij een gerenormeerde motorzaak. Ik was al in het bezit van een Zumo, maar wou later, als ik weer genoeg centjes had, een bleutooth-set erbij kopen. Toen ik genoeg geld had voor een bleutooth-set, ben ik weer naar die motorzaak gegaan. Nou toen kwam ik mooi van een koude kermis thuis, het werd me afgeraden om een Ncom set te kopen, omdat daar toch wel de nodige problemen mee waren. Dat was balen, ik dacht mooi een goed passende helm met ook nog een ingebouwde Bleutooth-set. Het vervelende van het hele verhaal vindt ik, dat ik bij aanschaf van de helm duidelijk heb aangegeven dat ik later zo'n setje erbij wou kopen, en toen werd mij niets verteld :evil: Ik naar waypoint, waarbij ik ook mijn zumo gekocht heb, en inderdaad daar werd mij het zelfde verteld. Uiteindelijk heb ik een Scala Rider Q2 gekocht, prima ding, errug tevreden mee. Alleen het nadeel, dat het niet ingebouwd zit !! Ik heb nu zo'n 6000 km met de helm gereden, en dan komen de voor en tegens aan het licht. De voordelen: goed bedieningsgemak, de pinlock, goed zicht, zonnevizier en de ventilatie. De nadelen: na zo'n 3-4 uur rijden krijg ik last van pijn in mijn oren, ja ja ik weet dat ik grote oren heb, en het vizier sluit te soepel. Dat wil zeggen, natuurlijk afhankelijk van de windhoek en snelheid en hoogte ruitje, gaat hij mij te snel dicht. Wat betreft het windgeruis, inderdaad komt de Nolan niet goed uit de bus, en dat kan ik beamen. Aangezien ik al geruime tijd slecht horend ben, en al zo'n drie jaar dagelijks met twee gehoorapparaten loop, wat zeker geen pretje is, en wat mij ook niet geheel een voldoening geeft, adviseer ik dan ook een ieder, om altijd met goeie gehoorbescherming in te rijden. Wees daar alert op, je hebt eerder een gehoorbeschadiging dan je denkt. Koop een goeie bescherming bij een gehoorzaak, en niet van die vlutdingen.

Suc6 & grtz. Eric
Stromtrooper

Re: helmtest?

Bericht door Stromtrooper »

Hij zal ondertussen toch al wel een helm hebben gekozen/gekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: helmtest?

Bericht door Chopperbiker »

Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
SWR

Re: helmtest?

Bericht door SWR »

nice, mijn helm heeft 2 sterren van de 5 :)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: helmtest?

Bericht door Sparkle Black Peter »

SWR schreef:nice, mijn helm heeft 2 sterren van de 5 :)
En als je valt, zie je die andere 3 :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
M.A.D

Re: helmtest?

Bericht door M.A.D »

Rhino VStrom schreef:
SWR schreef:nice, mijn helm heeft 2 sterren van de 5 :)
En als je valt, zie je die andere 3 :mrgreen:

's nachts om half drie geplaatst .... en dan toch nog zo wakker :worship: kan er maar weer 1 zijn hé :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: helmtest?

Bericht door Frank »

Bij dat tweede filmpje zou een muts ook gewoon kunnen ipv een helm....
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: helmtest?

Bericht door Chopperbiker »

Zeker weten of je helm voldoende beschermd?
Just do the test

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TRRwIwo1MRk[/youtube]
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Tonmjk59

Re: helmtest?

Bericht door Tonmjk59 »

volgens een test uit belgie is een wollen muts het beste. een helm van een bekend merk en de muts werden beide van een flat gegooid.resultaat?helm total los muts in a1 conditie. muts btw.was ook nog de lichtste van de test! :schater:
Nero

Re: helmtest?

Bericht door Nero »

Tonmjk59 schreef:volgens een test uit belgie is een wollen muts het beste. een helm van een bekend merk en de muts werden beide van een flat gegooid.resultaat?helm total los muts in a1 conditie. muts btw.was ook nog de lichtste van de test! :schater:
Tiens, wijle vertelle dei mop al jare met nen biker uit Oudenbosch in den hoofddrol :schater:
Tonmjk59

Re: helmtest?

Bericht door Tonmjk59 »

Nero schreef:
Tonmjk59 schreef:volgens een test uit belgie is een wollen muts het beste. een helm van een bekend merk en de muts werden beide van een flat gegooid.resultaat?helm total los muts in a1 conditie. muts btw.was ook nog de lichtste van de test! :schater:
Tiens, wijle vertelle dei mop al jare met nen biker uit Oudenbosch in den hoofddrol :schater:
zelfs in de mooie belgische taal word hoofdrol met een D geschreven :!:
Nero

Re: helmtest?

Bericht door Nero »

Tonmjk59 schreef:
Nero schreef:
Tonmjk59 schreef:volgens een test uit belgie is een wollen muts het beste. een helm van een bekend merk en de muts werden beide van een flat gegooid.resultaat?helm total los muts in a1 conditie. muts btw.was ook nog de lichtste van de test! :schater:
Tiens, wijle vertelle dei mop al jare met nen biker uit Oudenbosch in den hoofddrol :schater:
zelfs in de mooie belgische taal word hoofdrol met een D geschreven :!:
Denk je echt?
Tonmjk59

Re: helmtest?

Bericht door Tonmjk59 »

toch wel of heb je een DDL650? dan heb je gelijk :bye:
Nero

Re: helmtest?

Bericht door Nero »

Tonmjk59 schreef:toch wel of heb je een DDL650? dan heb je gelijk :bye:
LOL, je snapt 'em echt niet hé? Enfin, soit. Case closed.
Plaats reactie