Laarzen.

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Blueberry

Laarzen.

Bericht door Blueberry »

Ben op zoek naar een paar mooie laarzen, ben eigenlijk wel weg van die PUMA dingen die je nu bijna overal ziet.
Prijs is alleen helemaal maf, vragen soms meer dan € 300, voor een paar laarzen (zit niet eens bluetooth of CV in!).
Ook givi heeft wel leuke, iemand ervaring met PUMA laarzen of een dealer gevonden waar mee te praten is over de verkoopprijs?

Advies over andere zwarte of blauwe laarzen uiteraard ook welkom.

Blueberry
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Voor mij de Daytona's...........niet echt goedkoop maar warm en waterdicht.....en goede garantie afhandeling na anderhalfjaar nog nw goretex binnenschoenen gekregen!
Ik zie dat er weer nieuwe laarzen zijn uitgebracht ..........keus genoeg en bij Louis schijnen ze goedkoper te zijn als hier in NL.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Goeie tip ! , zojuist SIDI B-2 laarzen gekocht via louis € 149,95.

Zien er perfect uit, wachten op de postbode nu maar.

Bedankt

Blueberry
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

hmmmm... Mijn Sidi's waren na half jaar lek, kreeg geld terug en toen wat bijbetaald en Daytona;s gekocht.
ook wel omdat ik toch liever echte leren laarzen had ipv dat kunstleer.
Die sidis zaten wel heel erg lekker trouwens, maar de neus sleet al af van het oliepeilen op je knieen./

de daytonas bevallen heel goed, en wel duur ja, maar hoop er 10 jaar mee te doen, dan valt het wel mee.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Kijk hier eens.Afbeelding http://www.motozoom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. dit zijn de goedkoopste(79 €) en die heb ik zelf ook.Absoluut waterdicht!!
Als je iets gevonden hebt moet je ook even op de duitse dochter http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; kijken,want meestal zijn ze daar nóg goedkoper,en dat allemaal incl.verzendingskosten. :mrgreen:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Willystrom schreef:Kijk hier eens.Afbeelding http://www.motozoom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. dit zijn de goedkoopste(79 €) en die heb ik zelf ook.Absoluut waterdicht!!
Als je iets gevonden hebt moet je ook even op de duitse dochter http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; kijken,want meestal zijn ze daar nóg goedkoper,en dat allemaal incl.verzendingskosten. :mrgreen:
Probiker Scout?
Willystrom

Bericht door Willystrom »

SI !! :D
Willystrom

Bericht door Willystrom »

20245547 PROBIKER SCOUT GR.47
WASSERDICHT DRYGATE Schwarz 47
69,95 (99,95)
wat ik dus al dacht,de oosterburen zijn wéér de goeikoopste!
Roeleke

Bericht door Roeleke »

:D
Ikke deze of volgende week naar Louis om te proberen :D
Zien er leuk uit, niet duur en ze zijn waterdicht.
Mijn huidige laarzen (Falco) waren ook waterdicht :cry:
Diffie

Bericht door Diffie »

Heb ze net besteld en ben erg benieuwd.
Zijn in ieder geval niet duur !!

Gr. Simon
Remko

Bericht door Remko »

Diffie schreef:Heb ze net besteld en ben erg benieuwd.
Zijn in ieder geval niet duur !!

Gr. Simon


Daytona is ook niet duur, je moet ze alleen over meer jaren afschrijven!!!


:D :D :D
Diffie

Bericht door Diffie »

Daar zal je best wel gelijk in hebben, en er zal best wel kwaliteitverschil in zitten, maar ik vind het niet nodig om jaren en jaren met dezelfde laarzen te doen en dan is het toch leuker om slechts 80 euries i.p.v. een paar honderd euries te moeten afrekenen.
Korsan

Bericht door Korsan »

Met dit soort larzen heb ik mijn enkel gebroken. Bieden niet veel bescherming. De Alpinestars die ik nu heb zijn stukken steviger.
Remko

Bericht door Remko »

Korsan schreef:Met dit soort larzen heb ik mijn enkel gebroken. Bieden niet veel bescherming. De Alpinestars die ik nu heb zijn stukken steviger.

Het feit dat je je enkel gebroken hebt lag niet aan je laarzen, maar aan "vanaf de buitenzijde toegepast geweld". De oorzaak van dat geweld vermijden werkt ook goed. Met een laars met betere (=stijver) enkel protectie had het breekpunt mogelijk elders gelegen.



Ik rij zelf geen meter zonder volledig pak en dan bedoel ik laarzen, broek, jas helm en handschoenen. In mijn pak zit de "normale protectie" op de geijkte plekken. Ik ga geen rugbeschermer dragen, ik koop geen jas met ingebouwde airbag en ook HANS komt niet op mijn schoudertjes.

Ik kies voor veiligheid en voor comfort en wil niet in een harnas op de motor zitten.

Qua gebruiks gemak en kwaliteit kan er weinig aan mijn Daytona's tippen. D'r valt goed op te lopen en ik hou drogen en warme voeten, daar ligt mijn prioriteit!!

:D :D :D :D :D :D :D
V2fun

Bericht door V2fun »

Volgende week in Motoplus een test over motorlaarzen :idea:
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Toch vallen de ,Probiker scout laarsen,mee hoor.Het is een vrij stevige laars(niet zo slap,vrij stug zelfs)er zit een verdikking op de neus(ivm met schakelen)en er zit aan weerszijde een verdikking voor de enkels.
Al met al zijn 69 € dubbel en dwars waard. :mrgreen:
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Goedkope laarzen en waterdicht, is dit geen synoniem voor zweetvoeten? :?
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Wie heeft er ervaring met alpinestars off-road laarzen. Ik heb een hoge wreef. Zijn die alpinestars dan geschikt?
Remko

Bericht door Remko »

Rino Negro schreef:Wie heeft er ervaring met alpinestars off-road laarzen. Ik heb een hoge wreef. Zijn die alpinestars dan geschikt?

Passen, passen en nog eens passen. Dat is de enige manier om aan laarzen te komen die voor JOU geschikt zijn!!!

8) 8) 8)
Spijker

Bericht door Spijker »

Weet iemand of je laarzen met goretex of soortgelijk membraan met gewone poetsmiddelen kan schoonmaken of dat daar speciale middelen voor nodig zijn.
ik hoor hier tegenstrijdige berichten over.
de ene zaak zegt dat je een speciaal middel moet gebruiken ( en dat is ook gelijk een stuk duurder) de andere zaak zegt dat dat onzin is.
Wat zijn jullie ervaringen ??
Remko

Bericht door Remko »

Als je een paar 100 euri voor laarzen en kleding uitgeeft, ga je dan voor een paar euro bezuinigen op het onderhoud????

De meeste producenten en leveranciers geven aan welke onderhouds producten ze adviseren.

8) 8) 8) 8)
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb goretex laarzen van alpinestars. Bij alle beschrijving van artikelen waarbij dit is gebruikt staat dat je apart middel nodig hebt. Mijn laarzen heb ik tot nu toe nog niet behandeld. Ik heb ze gekocht op de motorbeurs in 2007.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Laarzen.

Bericht door Aad900 »

Vandaag bij Martijns deze laarzen gekocht, Oxtar TCX Infinity, met Gore-tex (plaatje is klikbaar)

Afbeelding
Adviesprijs Euro 289,-
IVM uitverkoop 30% korting, voor 199 euries ben ik er blij mee :mrgreen:

Er zit een kompleet boekwerkje bij als gebruiksaanwijzing en onderdelenlijst.

De Cops schijnen er ook gebruik van te maken is mij verteld :worship:

Morgen worden ze uitgeprobeerd :-)}
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Laarzen.

Bericht door Peterzeeland »

wel hele mooie die van Oxtar !

mijn daytona's zijn inmiddels ook voorzien van nieuwe goretex sok, want niet meer waterdicht.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Re: Laarzen.

Bericht door Stroom2 »

Deze laarzen werden/worden inderdaad door de KLPD ook gedragen. Hadden toen echter een BMW logo.....Voorts is deze laars nu ook onder de naam van
Rev-it opgedoken. Zie de site van Promoter.

Ik draag ze zelf al enkele jaren en bevallen mij zeer goed. Geen natte voeten meer. In den beginne zijn ze echter wel erg stug, maar dat gaat er vanzelf vanaf.
Groeten Barry/Stroom2.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Laarzen.

Bericht door Aad900 »

Dat stugge klopt helemaal Barry. Het voelt een beetje aan als Ski-laarzen, maar de steun is toch prettig en inderdaad zijn ze heel warm. :mrgreen:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Van

Re: Laarzen.

Bericht door Van »

ik ben ook op zoek naar andere laarzen. maar ik wil er ook mee kunnen (vlieg)vissen.
dus ze moeten echt waterdicht zijn. ik vraag mij af of goretex hiervoor geschikt is.
heeft iemand een tip?
Eggie

Re: Laarzen.

Bericht door Eggie »

Van schreef:ik ben ook op zoek naar andere laarzen. maar ik wil er ook mee kunnen (vlieg)vissen.
dus ze moeten echt waterdicht zijn. ik vraag mij af of goretex hiervoor geschikt is.
heeft iemand een tip?

Lieslaarzen? :idea:
Paul

Re: Laarzen.

Bericht door Paul »

Ik weet niet of je antwoord een half jaar na het laatste bericht nog op tijd is??
Eggie

Re: Laarzen.

Bericht door Eggie »

Ik ook niet ... 't is te proberen toch :?:
Van

Re: Laarzen.

Bericht door Van »

't zijn de revit apache geworden. deze hebben een goed profiel om mee te waden.
lieslaarzen heb ik niet, wel een waadpak, da's warmer :mrgreen:
Leipo

Re: Laarzen.

Bericht door Leipo »

Van schreef:ik ben ook op zoek naar andere laarzen. maar ik wil er ook mee kunnen (vlieg)vissen.
dus ze moeten echt waterdicht zijn. ik vraag mij af of goretex hiervoor geschikt is.
heeft iemand een tip?
Ik heb met mijn Oxtar Infinity's een half uur in een koude bergbeek gestaan als afkoeling en test van de waterdichtheid en mijn voeten waren nog warm en droog achteraf :P
Jokapo

Re: Laarzen.

Bericht door Jokapo »

ik geniet heerlijk van mijn daytona roadstars GTX
Spocky

Re: Laarzen.

Bericht door Spocky »

Leipo schreef:
Van schreef:ik ben ook op zoek naar andere laarzen. maar ik wil er ook mee kunnen (vlieg)vissen.
dus ze moeten echt waterdicht zijn. ik vraag mij af of goretex hiervoor geschikt is.
heeft iemand een tip?
Ik heb met mijn Oxtar Infinity's een half uur in een koude bergbeek gestaan als afkoeling en test van de waterdichtheid en mijn voeten waren nog warm en droog achteraf :P
Rijd ik ook al een paar jaar mee. Intussen gebruik in mijn tweede paar (TCX) en de laars bevalt mij super. Inderdaad heel goed waterdicht.

Afbeelding
Plaats reactie