lederen pak

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Strommax

lederen pak

Bericht door Strommax »

Ben op zoek naar een kwalitatief, twee-delig lederen pak (broek moet in de botten kunnen dus geen touringbroek), dat zowel winter (met regenoverall) als zomer gebruikt zal worden.
Had al gedacht aan Rev'It en Richa, maar heb absoluut geen idee wat kwalitatief in orde is of niet :( .
Kan iemand, met lederervaring (en dan bedoel ik niet "Ilsa, de wolvin van de SS" :lol: ) mij misschien enkele tips aan de hand doen Budget ergens tss 700 en 1000€ :?:

En ook, wat dragen de lederen pak rijders onder hun pak tijdens de wintermaanden :?: Fleece vestje, speciaal ondergoed, etc 8)
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Je kan merken dat de gemiddelde strommer niet meer tot een van de jongste behoort want dit is toch wel een zeeer oude film die ik nog in m,n jeugd in de bioskoop heb gezien :schater:
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Zelf rij ik met een leren pak van Fieldsheer (vest kan aan de broek geritst worden). En in de winter gaat er een setje thermisch ondergoed onder.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Ik heb een Hein Gericke jack, die aan een Evolution broek geritst kan worden middels een korte verbindingsrits achter.

1 tip van mij: die stretch in je kruis geeft inderdaad veel bewegingsvrijheid, maar met deze temperaturen rijd ik dan met 1 hand voor mijn zaakje, want tochten......

en tip 2: leuk die verbindingsrits, maar HG wordt dat verbonden met de voering en dan krijg je toch geen strakke verbinding. slecht dus.

onder het leren pak, wat ik bijna altijd draag voor de veiligheid, een thermische onderbroek/lang voor als het koud is. en boven: als koud, ook thermisch ondergoed (van dat technische fietsspul is ideaal, want verlengde rug), een fleece (ook weer: fietsspul. lange rug en verlengde mouwen, en strak).
en verder voor kou op de rug: een niergordel.
tegen toch een buff.
en uiteraard handvatverwarming en stuurkappen.

succes met de keuze.
mij is gebleken dat duurder meestal echt betere kwaliteit geeft (HG dus niet he?)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie