Enduro Helm

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Loxos

Enduro Helm

Bericht door Loxos »

Zijn er hier mensen dat ervaring hebben met een enduro helm? Ik zoek een nieuwe helm en zou graag een "enduro" helm hebben.

Of welke "enduro" helm is goed/stil?

In mijn gedachte had ik:
- Arai tour x 2 motard
- BMW enduro helm
- HJC CL-XS Vapor
- Airoh S4

dankuwel,
LoXoS
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

http://www.touratech.com/shops/011/inde ... e3c0bedc82" onclick="window.open(this.href);return false;

Vemar?

zelf geen ervaring mee, maar bij touratech zijn ze er enthousiast over....en die testen echt alles zelf uitvoerig
current

Off Road helm

Bericht door current »

Hallo Loxos,

Sinds ik een BMW foto heb gezien van iemand op een HP2
met een hele gave Offroadhelm komt het idee om zo'n
ding te kopen af en toe weer boven drijven.
Ik vraag me alleen af, of het niet een beetje "overdone"
is om met een crosshelm op een DL1000 te gaan zitten....
Ik heb je links bekeken en vind die van Airoh heel stoer!

Grtz Current.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik vraag me alleen af, of het niet een beetje "overdone"
is om met een crosshelm op een DL1000 te gaan zitten....
Een beetje "overdone"? Naar mijn bescheiden mening is dat er echt wel serieus over... Maar ja, smaken verschillen... :oops:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Naar mijn smaak inderdaad een beetje overdone.
Op een KTM adventure, ja.
op een V-strom, neuh
Loxos

Bericht door Loxos »

Kogel is door de kerk -> ik heb mij een Arai Tour X2 Motard Black gekocht gisteren - dit omdat deze zonder de crossklep er ook mooi uitziet. 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Zit er ook aan te denken omdat het wel de bescherming van een integraal biedt maar ook het luchtige van een jethelm, waar ik 20 jaar mee gereden heb, toch wel lekker met die hete zomers van tegenwoordig!

effe gekeken maar die arai tour is wel heeeeel mooi!
heb nu een concept 2 en ik merk dat ik in de zomer het kindeel het liefst open heb (met dank aan kloontje en mra spoilertje)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

peterzeeland schreef: toch wel lekker met die hete zomers van tegenwoordig!

HETE ZOMERS :?: :?: :roll: :roll: :?: :?: :wink:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

mwah, vorig jaar Dolomieten, 38 graden, 's ochtends om halfnegen al 30 graden in Mandello.

dit jaar dik 40 graden in Florence.......

nee, niet in Nederland natuurlijk, dommie ..... :shock:

Ik ga maar eens serieus over een doorwaaipak denken. strak leer moet je na zo'n dag echt van je afpellen :?

Hee Loxos,
hoe bevalt je helm??? Maakt hij niet te veel lawaai bij hogere snelheden (=> 140 km). Buurman met kekke streetfighter helm klaagt daar wel over!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Loxos

Bericht door Loxos »

peterzeeland schreef:mwah, vorig jaar Dolomieten, 38 graden, 's ochtends om halfnegen al 30 graden in Mandello.

dit jaar dik 40 graden in Florence.......

nee, niet in Nederland natuurlijk, dommie ..... :shock:

Ik ga maar eens serieus over een doorwaaipak denken. strak leer moet je na zo'n dag echt van je afpellen :?

Hee Loxos,
hoe bevalt je helm??? Maakt hij niet te veel lawaai bij hogere snelheden (=> 140 km). Buurman met kekke streetfighter helm klaagt daar wel over!
Hey,

Over de helm ben ik zeer tevreden. Lawaai valt goed mee, behalve dat ik mijn uitlaat nu beter hoor :D . Bij 140 km/h heb ik trilling aan die crossklep maar ik vind dat niet storend. Hele lange afstanden op autosnelweg heb ik er nog niet mee gereden.
Plaats reactie