Waterdichte Motorlaarzen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
PeterK

Waterdichte Motorlaarzen

Bericht door PeterK »

Jep, de boel is niet meer waterdicht. :cry: Ondanks veel gepoets, sprays die de boel waterdicht zouden moeten houden zijn m'n motorlaarzen niet meer waterdicht. Lastig om 's morgens na een bui of een natwegdek met je natte sokken op je werk rond te lopen. Ik heb maar vast een paar droge sokken op het werk gelegd voor het geval dat. :idea:
De kraanjes lek in kwestie zijn van het merk sidi en zijn mij de afgelopen 2 1/2 jaar probleemloos dagelijks van dienst geweest. Ik rij ook in de winter.
Vraag: mag ik meer kwaliteit van dit soort producten verwachten of is de levensduur nu gewoon echt aan het einde. Wie heeft er evaring dan wel een goed advies voor een volgende koop op dit gebied.

Peter Koeleman
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Peter,
Ik ben helemaal tevreden over mijn Daytona's ook nog na dit verhaal:
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1812" onclick="window.open(this.href);return false;

Je betaald er wat meer voor dan de gemiddelde motorlaarzen prijs........maar tot nu (2 jaar intensief gebruik) toe tevreden!!!

Groetjes,
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Kermit

Re: Waterdichte Motorlaarzen

Bericht door Kermit »

PeterK schreef:Jep, de boel is niet meer waterdicht. :cry: Ondanks veel gepoets, sprays die de boel waterdicht zouden moeten houden zijn m'n motorlaarzen niet meer waterdicht. Lastig om 's morgens na een bui of een natwegdek met je natte sokken op je werk rond te lopen. Ik heb maar vast een paar droge sokken op het werk gelegd voor het geval dat. :idea:
De kraanjes lek in kwestie zijn van het merk sidi en zijn mij de afgelopen 2 1/2 jaar probleemloos dagelijks van dienst geweest. Ik rij ook in de winter.
Vraag: mag ik meer kwaliteit van dit soort producten verwachten of is de levensduur nu gewoon echt aan het einde. Wie heeft er evaring dan wel een goed advies voor een volgende koop op dit gebied.

Peter Koeleman
hoi Peter:
de meeste zaken geven een jaar garantie op de waterdichtheid, omdat de (gore)texsokjes in het gebruik hun waterdichtheid verliezen. in mijn geval kon ik op de eerste dag van mijn vacantie constateren dat de laarzen niet waterdicht zijn. het stiksel was door de texsok gegaan. vandaar.
waarop letten bij de aankoop? vraag een emmer met water, trek de laarzen aan en ga er in staan. de laars moet zeker enkele minuten droog blijven.
:mrgreen:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Hoi Peter.

Ook ik heb waterdichte laarzen van Sidi. Deze heb ik een kleine 2 jaar gekocht bij Safe en bleken na anderhalf jaar niet meer waterdicht.
Gebeld met Safe en deze vertelden dat er maar een jaar garantie opzat. Toen ik ze vertelde dat ik volgens het burgerlijk wetboek recht had op 2 jaar garantie, moest de dame eerst overleggen mer de chef.
Toen ze me later terugbelde gaf ze toe dat ik 2 jaar garantie had, ook op waterdichtheid.
De laarzen zijn verstuurd naar de importeur en opnieuw geimpregneerd. Dit zal uiteindelijk ook wel weer gaan lekken, maar ze hebben er in ieder geval wel moeite voor gedaan, en me niet met een kluitje het riet ingestuurd :lol:
Biker

Bericht door Biker »

Hunter6 schreef:Hoi Peter.

Ook ik heb waterdichte laarzen van Sidi. Deze heb ik een kleine 2 jaar gekocht bij Safe en bleken na anderhalf jaar niet meer waterdicht.
Gebeld met Safe en deze vertelden dat er maar een jaar garantie opzat. Toen ik ze vertelde dat ik volgens het burgerlijk wetboek recht had op 2 jaar garantie, moest de dame eerst overleggen mer de chef.
Toen ze me later terugbelde gaf ze toe dat ik 2 jaar garantie had, ook op waterdichtheid.
De laarzen zijn verstuurd naar de importeur en opnieuw geimpregneerd. Dit zal uiteindelijk ook wel weer gaan lekken, maar ze hebben er in ieder geval wel moeite voor gedaan, en me niet met een kluitje het riet ingestuurd :lol:
Ik vind het wel een slechte zaak dat je in eerste instantie wel met dat kluitje in het riet werd gestuurd en pas nadat je liet merken te weten wat je rechten zijn wel op de juiste manier behandeld werd. Voor mij geen Safe dus.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

de meeste zijn na n tijdje niet waterdicht meer

ga eens bij martijn's motor kleding langs voor info
altijd wijze tips die mensen
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Biker schreef:Ik vind het wel een slechte zaak dat je in eerste instantie wel met dat kluitje in het riet werd gestuurd en pas nadat je liet merken te weten wat je rechten zijn wel op de juiste manier behandeld werd. Voor mij geen Safe dus.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is wel vaker zo dat de zogenaamde "algemene voorwaarden" een kortere garantie beloven dan dat de wet ons toezegt. Ik denk dat 80 % van de klanten niet beseft dat ze op nieuwe consumenten artikelen altijd 2 jaar garantie hebben :?
Ze laten zich dan toch vaak afschepen met de kortere garantie.
Sterker nog, het zal met niet eens verbazen dat de verkopende dame of heer niet eens op de hoogte is van deze wetgeving!
Maar goed, wij weten het nu wel :lol: :lol: :lol:
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Heb gore-tex botten van Dainese, en nog steeds waterdicht :lol:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Goretexlaarzen van Oxtar.
perfecte laars, al twee jaar waterdicht :D

gr.
Richard
V2fun

Bericht door V2fun »

Mijn miskoop dit jaar waren motorlaarzen van het merk Probiker,gekocht bij Motorzoom.
Ze zijn waterdicht maar niet ademend dus toch natte voeten door zweten :(
Moose

Bericht door Moose »

Goretex-laarzen van Daytona (GTX ) !
Heb ik al jaren en nog nooit nattevoetenwerk gehad ! :wink:

Groet
Vic
Ikke

Bericht door Ikke »

Ik heb nog nooit natte voeten gehad met mijn Oxtar.
Ik rij trouwens ook niet als het regent :lol: :o)

Marco
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Moose schreef:Goretex-laarzen van Daytona (GTX ) !
Heb ik al jaren en nog nooit nattevoetenwerk gehad ! :wink:

Groet
Vic
Dito.. :D
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

mijn sidi's zijn na 7 mnd extensief gebruik al lek. wel nu naar italie want.garantie. toch valt dit tegen wat kwaliteit betreft.
Knut

Bericht door Knut »

Heb nu al 4 jaar Daytona laarzen .
Eerste 3 jaar iedere dag gebruikt , ( zolen beginnen beetje te slijten ) maar nog steeds waterdicht .

Nu rijdt ikke even wat minder , maar de volgende worden weer Daytona .
Ben er zeer tevreden over , pasvorm goed en ze lopen ook goed .
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Hulde aan SIDI: gewoon nieuwe gekregen!
ook hulde aan Goedhart motoren: ik kan ze ook omruilen tegen andere, en ik denk aan Oxtar, want daytona vraagt wel superprijzen.....
africadero

Bericht door africadero »

heb drie en half jaar waterdicht gereden met tuareg laarzen van hein gericke. toen kwam er water binnen aan de hielen. laarzen zagen er eigenlijk nog goed uit na ze al die tijd dagelijks misbruikt te hebben. Rij nu al weer een dikke twee jaar met pharao laarzen van polo. tot nu toe niks op aan te merken.
Plaats reactie