Schoonhouden ???

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Nick

Schoonhouden ???

Bericht door Nick »

Ik heb een pak van Revitt. Bevalt prima, maar hoe houd ik hem netjes schoon. Beter gezegd, hoe maak ik zoon pak netjes schoon??

Ben bang dat met bepaalde schoonmaakmiddelen het er niet mooier op wordt.

Iemand tips voor me?? :oops:
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik leg mn pak altijd in b bak water met was middel er in
nachtje laten lkiggen en dan uit laten druppelen
Nick

Bericht door Nick »

crazychris schreef:ik leg mn pak altijd in b bak water met was middel er in
nachtje laten lkiggen en dan uit laten druppelen
Gaat de waterdichtheid daar niet van naar de knoppen?
The V

Bericht door The V »

Wat voor pak heb je? Ik heb mijn Gore-Tex eerst een keer met gewoon wasmiddel gewassen (ZONDER WASVERZACHTER!) en daarna nog een keer gewassen met Hey Sport Wash. Speciaal spul voor Gore-Tex. Kijk maar eens op http://www.danebikewear.nl/nl/overview? ... 0100040004" onclick="window.open(this.href);return false; Zo is er ook een middeltje wat je na het aanbrengen moet verwarmen (ff met het strijkijzer er overheen) om het membraam weer te activeren.

Jas van mijn werk (was ooit wit) heb ik 3X gewassen. 2X eerst ingespoten met Vanish en de 3e keer ook met dat spul van Hey. En zowaar weer wit :idea:
Nick

Bericht door Nick »

The V schreef:Wat voor pak heb je? Ik heb mijn Gore-Tex eerst een keer met gewoon wasmiddel gewassen (ZONDER WASVERZACHTER!) en daarna nog een keer gewassen met Hey Sport Wash. Speciaal spul voor Gore-Tex. Kijk maar eens op http://www.danebikewear.nl/nl/overview? ... 0100040004" onclick="window.open(this.href);return false; Zo is er ook een middeltje wat je na het aanbrengen moet verwarmen (ff met het strijkijzer er overheen) om het membraam weer te activeren.

Jas van mijn werk (was ooit wit) heb ik 3X gewassen. 2X eerst ingespoten met Vanish en de 3e keer ook met dat spul van Hey. En zowaar weer wit :idea:
Thanx voor de tip.. maaruhh gewassen?? in wasmachine? of met de hand.
The V

Bericht door The V »

gewoon in de wasmachine. Uiteraard de protectoren eruit halen. En uiteraard even in het wasvoorschrift kijken :wink:
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik ga vandaag mijn jas en broek wassen in de wasmachine op 30 graden. Ik haal straks bij Motozoom ook wasmiddel en impregneerspray van Hey. De jas heb ik bijna 2 seizoenen dagelijks gedragen, maar begint nu bij hevige regen door te lekken bij 1 arm. De broek heb ik al 6-7 jaar en nog nooit schoongemaakt of behandeld. Het is ook nooit doorgelekt. Beide zijn van merk Difi. Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren en of het spul niet gaat krimpen.

Tip: bij HG en Motoport kun je gratis boeken halen met 2008 collectie. Mooie spullen allemaal. Ik had boek van Louis besteld, maar nog steeds niet in huis. Duurt wel lang zeg.
Remko

Bericht door Remko »

Zorg dat er geen zeepresten meer in je wasmachine zitten en als je denkt dat er te weinig ruimte in je trommel zit, dan broek en jas apart wassen.

En spoelen met veel water.


Bij mijn DANE pak werkte het in ieder geval prima!! En het wassen en het in de wasmachine opnieuw impregneren!!!
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Ik heb m'n jack vorige week nog in het bad gegooid.
Bubbels en jetstream maken er een prima wasmachine van.

Gisteren echter wel tot de ontdekking gekomen dat ie doorlekt op de armen.
(Is mischien eindelijk het excuus dat ik nodig heb om een nieuw jack te kunnen gaan kopen)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

http://www.nikwax.com/nl-nl/activity/in ... OTORBIKING" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hey-sport.de/index.php?kat=d ... t=produkte" onclick="window.open(this.href);return false;

en Revit heeft zelf ook een heel arsenaal aan schoonmaakmiddelen en impregneermiddel.

Zelf heb ik alleen ervaring met de bovenste 2.

groeten
Erik
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Als je gore-tex hebt gebruik dan zeer zeker een wasmiddel speciaal voor goretex. Of in ieder geval een vloeibaar wasmiddel. Dit geeft je membraan weer de eigenschappen wat hij had. Al is het altijd iets minder dan af-fabriek.

Draag al jaren (winter)jassen ook niet-motorjassen met gore-tex. Tot op heden altijd tevreden
Plaats reactie