Advies voor nieuwe jas en broek

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Advies voor nieuwe jas en broek

Bericht door Jan1966 »

Ik heb een circa 10 jaar oude Damen road jas.

Ik rij zomer en winter en heb gemerkt dat de waterdichtheid nu toch wel minder wordt. Ook is hij (of zij) niet meer zo warm als vroeger.

Ik wil een textielen jas kopen die absoluut waterdicht moet zijn en ook lekker warm is.

Kan iemand mij een jas aanraden?

De maximum prijs die ik wil betalen is ongeveer 350 a 400 euro.

Ik heb uiteraard al op internet gezocht, maar het aanbod is groot en je moet maar afwachten hoe zo´n jas in de alle daagse praktijk bevalt.

Alvast bedankt en groeten van Jan
Korsan

Bericht door Korsan »

Is dat het max bedrag voor alleen de jas of samen met een broek?

Als het alleen de jas is dan kan je voor dat geld een Goretex jas kopen bij Motoport bij jou in de buurt. Het allerbeste kwaliteit. Heel veel keus en goed advies in Hillegom. Ze hebben ook een mooi catalogus (gratis) of op hun site te bekijken. Voor het zelfde geld heb je van Difi ook goed spul. Een broek en jas. Heb ik ook en draag het allseason. Absoluut waterdicht, ook de broek.
Blueberry

kleding

Bericht door Blueberry »

Binnenkort is het seizoensafsluiting van diverse grote motorwinkels, zou even afwachten.

Op internet kunt je m.i. het beste op louis.nl kijken, maar ook op 14 oktober komt in Rotterdam de Safe jaarmarkt waar je altijd wel een leuke aanbieding kunt vinden.
Ook hans van Wijk, Zoetermeer zal binnenkort wel adverteren in de motorbladen dat hij weer gaat ruimen om plek te maken voor de nieuwe collectie.

Wacht en af dan komt het vanzelf in orde.

Sukses !
Pim

Bericht door Pim »

Hoi Jan,

Ik heb zelf een Kushitani goretex jas, http://www.kushitani.nl/nl/model?model= ... 0100010003" onclick="window.open(this.href);return false;
bevalt me prima, is wel iets duurder, maar voor mij het geld zeker waard. Motoport Uithoorn is ook niet zo ver van Hoofddorp en heeft een zeer grote collectie kleding.
Ze organiseren ook regelmatig van die actie weekenden met korting, ff de website checken.

Groeten
Pim
Remakil

Bericht door Remakil »

Zie de site van Evolution... :)
Warm, waterdichtmembraamsysteem, meerdere uitneembare lagen... werkt prima... ;)

Is betaalbaar en voldoet aan je budget... ;)
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Altijd acties van Motorzaken afwachten.
Inderdaad SAFE-Jaarmarkt, Hans van Wijk, Zoetermeer etc.
En niet te vergeten de Motorbeurs in februari in Utrecht!!
Scheelt altijd vele Euri's met de normale prijs.

Kan je geen tips geven over aan te schaffen merken.
ik denk dat dat een kwestie is van persoonlijke voorkeur. Wat zit lekker,
wat vind je er goed uit zien, hoeveel geld wil je er voor uitgeven,
wil je perse Goretex of voldoet een minder kostbaar membraan ook etc.

Persoonlijk vind ik Rev'it! een merk wat bij mij lekker zit en niet te
duur is.Daarnaast zijn er meer merken die goed genoeg zijn en niet
te duur(DIVI, LOOKWELL, MQP etc.)
Wil je de topmerken en de bijbehorende prijzen dan kun je ook kijken
naar bv. Dainese en Rukka.

Kortom het is maar net hoe goed het moet zijn en hoeveel geld je er voor
over hebt.

succes bij je zoektocht.

gr.
Richard
Moer60

Bericht door Moer60 »

Met Rev'it heb ik ook goede ervaringen. Wat weersbescherming dan. Inclusief de keer dat ik het ijs eraf kon plukken omdat de mist was vastgevroren op mijn pak :lol:
Of het goed beschermt als ik eraf val weet ik niet, en ik ben ook niet van plan om het uit te proberen :D :D :D

Hou er wel rekening mee dat je, als je er in de winter ook mee wilt rijden, nu waarschijnlijk dunnere kleren aan hebt. Extra ruim zitten kan in dat geval geen kwaad
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Kijk ook een bij :arrow: Macna, deze kent ook het systeem van 2 uitneembare lagen (regenmembraan en thermo) + een afritsbaar front waar door de airco kwaliteiten toenemen naar mate je snelheid hoger wordt :!: :!:
Ik draag deze jas al een aantal jaren zomer en winter met veel plezier!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

De 350 a 400 euro zijn voor de jas alleen. Vooral een nieuwe jas heeft prioriteit.

Voor dit bedrag moet je denk ik wel wat goeds kunnen kopen, hoewel je natuurlijk nog niet in de topcategorie kleding zit.

Probleem is dat ik ook nog een vrouw heb, die dit al een heel bedrag vindt (en ze heeft natuurlijk gelijk; de kinderen moeten ook weer schoentjes hebben etc.)

Ik heb de ervaring dat goedkoop duurkoop is.
Ik betaal liever wat meer voor iets goeds dan dat ik voor een stuk minder een jas koop die (hoogst waarschijnlijk) later niet de kwaliteiten van een duurdere blijkt te hebben.

De seizoens opruiming heeft denk ik betrekking op zomerspullen, en daar heb ik natuurlijk nu weinig aan.
Wachten op de motorbeurs in maart is ook geen optie want dan heb ik de winter al weer bijna achter de rug.

Ik heb al met al aardig wat adviezen gekregen en ga de verschillende jassen gewoon in een grote zaak bekijken.

Allemaal bedankt en zodra ik wat gekocht heb laat ik dat weten.
Broekie

Bericht door Broekie »

Dag Heleen, :)

Macna levert vele jassen, met allerlei veschillende specificaties en bijbehorende prijzen, welke draag jij al jaren met veel plezier :?:

Betekent dit ook dat de jas ook echt waterdicht is bij (langdurige) regenval of moet er dan toch een regenjas overheen :!:
Is de jas daarnaast "ademend" bij warmere omstandigheden :?:
Daarnaast let ik graag op het budget.

Door de grote hoeveelheid die er heden ten dage aangeboden wordt begint het mij af en toe te "duizelen". Vandaar dat ik graag hoor van anderen wat hun + of - ervaringen zijn,
vooral van Km-vreters zoals jullie zijn als ik het goed begrijp :?:


met vriendelijke groet,

Hans :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Hans,

Ik draag sinds maart 2004 deze jas: Afbeelding
De Air Hybrid.

En kan je vertellen dat hij het Schotse weer trotseerd en zo ook al het water wat elders naar beneden komt.... :wink: :lol:
Als je het regenmembraam/voering eruit haalt is het zeker een ademende jas en de 'airco' gaat echt aan als je de kraag+ged. voorpand eruit ritst(wel afhankelijk van de windtemp.)

Mijn eega is ook bijna aan een nieuwe toe en gaat dan ook voor zo'n type jas!!

Wat de prijs betreft zit'ie onder jou aangegeven budget.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Broekie

Bericht door Broekie »

Bedankt Heleen,

voor je reactie inclusief foto :!: , alleen weet ik niet waar je mijn budget gelezen hebt :?:


In de folder van macna staat de jas afgebeeld met bijbehorende broek, is dit een set of dien je ze apart aan te schaffen :?:


In een andere topic las ik dat je daytona roadstar laarzen ook goed bevielen, nu ben ik ook wel benieuwd wat voor helm je gebruikt en welke handschoenen.

Verder durf ik hier in het "openbaar" niet te gaan :oops: , maar ongetwijfeld draag je meer als voornoemde zaken :!:


Met hartelijke groet,



Hans
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:oops: :oops: 't budget....dat was van de topicstarter......
Ik heb alleen de jas...... een set zal ook wel een setprijs hebben... :lol:

............ wat een vragen...... :roll:

Kom a.s. zondag naar Amsterdam :arrow: gratis modeshow :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Broekie

Bericht door Broekie »

Oeps !!!

Blijkbaar heb ik wat grenzen overschreden, sorry dat was niet mijn bedoeling :oops:

Wat de uitnodiging voor A'dam betreft daar was ik van plan om heen te gaan , ondanks de forse aan- en terugreis, alleen heeft mijn vrouw een andere afspraak gemaakt die dag :( .

Met betrekking tot de vragen ging het mij voornamelijk om de kwaliteit, prestaties en gebruikservaringen, ik ben niet verlegen om een modeshow, (er is al teveel aanbod naar mijn mening) zoals ik al eerder schreef :roll:

Gezien de bedragen van tegenwoordig ben ik ongerust een verkeerde aankoop te doen, dat kan ik mij helaas niet veroorloven.


Uiteraard wens ik jullie alvast allemaal een prettige meeting zondag :D




Met nederige groeten, Hans
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nee hoor Hans....dat van die grenzen valt wel mee.. :lol: :lol:
Ik begrijp je dilemma.... maar het ene product is het andere niet en ook ik/wij hebben wel eens wat aangeschaft wat niet voldeed.

Oké.....wat helm betreft is een goedgekeurde goed voor jou hoofd passende helm de enige richtlijn die ik je kan geven.....dus wat ik op mijn hoofd heb past jou waarschijnlijk niet......

Handschoenen heb ik meerdere paren, zeer luchtige van Lookwell voor de tropische temperaturen en dunne leren IXS voor de temperaturen ronde de 15 graden en voor de koude dagen een paar Goretex van Dane en er ligt ook nog een paar oude hele dikke van MQP :!: :!:
Het lijkt wel een bak vol met opruimings handschoenen..... :lol: :lol: :lol: :arrow: daar moet je maar eens in graaien en passen.......elk motorstore heeft wel zo'n bak :!:

Zo dass nog niet alles maar ik zou zeggen succes met het shoppen.

Ik ben touwens afgelopen weekend in Nijmegen geweest bij TerMaat....wat een zaak en wat een keuze......vooral voor de dames onder ons een uitgebreide kleding hoek!!
Ze bestaan ......eh ik geloof 70 jaar....en geven daarom leuke kortingen!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Broekie

Bericht door Broekie »

Dank je Heleen :) ,

Het wordt tijd dat ik eens op pad ga :!: Er zal vast wel een leuke aanbieding op mij liggen te wachtten.



Met V-Strom groetjes, Hans
V2fun

Bericht door V2fun »

Begin dit jaar was er bij Lidl motorkleding te koop,ik was helaas te laat :( maar heb ik nog wel een paar [zomer] motorschoenen kunnen kopen waar ik wel tevreden mee ben :)

Volgens een medewerker van Lidl komt er in 2007 weer een partij.
Ik zou daarom graag willen weten wie er dit jaar bij Lidl een textiel jas en/of broek gekocht heeft en hoe het bevalt :?:

Dick
Jan1966
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Het heeft even geduurd, maar ik heb vandaag een nieuwe jas gekocht.

Ivm de actiedagen ben ik naar de dichtstbijzijnde Motoport gegaan (Hillegom) en daar een mooie Kushitani TJT-4 GTX jas gekocht.

De kleur is zwart met grijs, wat weer mooi past bij mijn grijze V-strom.
Het is een sportieve jas met veel verstelmogelijkheden.

Door de 20 % korting was hij nu ipv 459 "maar" 367,20 euro.

Nou nog maar hopen dat hij in de praktijk bevalt, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Nog bedankt voor alle adviezen en groeten van Jan
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ik heb afgelopen weekend mijn 3de jas in 6 jaar gekocht en mijn ervaring is dat je gewoon heel goed moet zoeken om een jas te vinden die precies goed (bij je) past. Nu zal dit ongetwijfeld per persoon anders zijn, maar als je een iets incourante maat hebt (zoals ik :shock: ) is mijn ervaring dat je een hoop kikkers moet zoenen voordat je je Gore-tex prins vindt.

Ik ben relatief klein (1,74) en heb een stevige bouw (type sportschool jongen? :roll:) en als je dan (nog?) niet helemaal goed weet waar je op moet letten (zoals bij de aanschaf van mijn eerste jas), of iets te gefixeerd bent op een bepaald merk, omdat anderen daar toevallig goede ervaringen mee hebben (zoals bij de tweede jas), kan je wel eens iets kopen waarvan je later denkt; had ik wellicht anders moeten doen. Ik heb een Lookwell en MQP gehad, en over beiden was ik redelijk goed tevreden. Beiden goed waterdicht, prettig ademend en eigenlijk weinig klachten (al was bij MQP na 2 jaar het klitteband aardig gaar...)

Afgelopen weekend (toevallig) tegen een nieuwe jas aangelopen en dit is eigenlijk de eerste die echt helemaal 'goed' voelt. Vanwege mijn omvang, komt ik terecht bij maat 56 en veelal zijn dan de mouwen iets aan de lange kant. Nadeel is dan dat wanneer je niet op de motor zit, de elleboogbescherming anders kan zitten dan wenselijk (bij voorbeeld in het voetbal stadion). Bij mijn nieuwe jas is dat geenszins van toepassing. Je betaalt dan wellicht iets meer, maar de pasvorm is er dan ook wel naar.

Met broeken zelfde laken een pak. Nog geen nieuwe besteld, maar bij bijvoorbeeld IXS hebben ze speciale lengtematen, voor als je iets langer of iets korter bent dan je breedtemaat zou doen veronderstellen. Bij Goedhart heb ik een broek op bestelling (zonder verplichting tot koop, overigens), want hier gold voor mij altijd hetzelfde; voor mijn omvang net iets te lang... Misschien dat ik over een week of drie voor het eerst echt helemaal :D ben. Time will tell...
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ben,
kan je ons ook verklappen van welk merk die nieuwe superjas nu is?
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Oops ja....

Het is een Stadler Dream GTX, in het zwart en zilvergrijs (net als de motor :P). Gekocht bij Goedhart, waar 'ie met 20% korting hing, maar waar ik (door een blufje, ben niet zo'n goede pingelaar) nog een ruime extra 10% vanaf kreeg. Was € 559,00, mocht 'em voor € 400,00 meenemen.

Afbeelding

De broeken van IXS zijn aanzienlijk goedkoper. De broek die nu in bestelling is kost maar (?) € 155,00. Nu nog waterdichte Daytona's :wink: en ik ben er voor komend jaar weer helemaal klaar voor. Tot die tijd heb ik gelukkig de Oxtar laarzen nog.
V-Mac

Bericht door V-Mac »

Moer60 schreef:Met Rev'it heb ik ook goede ervaringen. Wat weersbescherming dan. Inclusief de keer dat ik het ijs eraf kon plukken omdat de mist was vastgevroren op mijn pak :lol:
Of het goed beschermt als ik eraf val weet ik niet, en ik ben ook niet van plan om het uit te proberen :D :D :D

Hou er wel rekening mee dat je, als je er in de winter ook mee wilt rijden, nu waarschijnlijk dunnere kleren aan hebt. Extra ruim zitten kan in dat geval geen kwaad
Geloof me een Rev'It pak beschermd heel goed,ik heb het aan de lijve moegen ondervinden vorig jaar :? Motor total loss, vest en broek wat geschaafd en verbrand op sommige plekken, maar voor de rest heel 8)
Juke

Bericht door Juke »

Afbeelding

Deze jas van Evolutin heb ik bij de V-strom gekocht en bevalt mij prima.
Tis de moeite eens wat van evolution te bekijken( ook voor de schappelijke prijs.

http://www.evolutionmotorcycleclothing. ... range.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Jack
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yep prima.........toevallig rij ik een paar maanden deze broek rond, vooral knie protectie heeft voor mij een extra PLUS :arrow: deze is in hoogte/breedte verstelbaar en zit nu eindelijk op de juiste plek :!: :!:
Ik heb lange benen..........en vooral bovenbenen, daardoor zit de protectie op het bovenbeen in alle andere broeken.........:evil:



Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie