Nieuwe helm gekocht, Nolan N102.

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Biker

Nieuwe helm gekocht, Nolan N102.

Bericht door Biker »

Ik heb sinds een week een nieuwe helm. De nolan N102 N-com klaphelm. Hiervoor had ik een Shoei Raid integraalhelm. De Shoei zat een beetje strak (te lang in de zon gelegen en gekrompen denk ik) en ik had altijd last van zere oren door de speakers van de intercom. Dus een nieuwe helm nodig. Ik heb dus de Nolan gekocht, vooral om zijn pasvorm. Deze zit als gegoten. De nolan heeft een zonnescherm aan de buitenkant van het vizier zitten maar deze begint boven de 90km windruis te veroorzaken. Ik rijd toch altijd met een zonnebril dus ik had al voor aanschaf besloten deze eraf te halen. Zoals bekend maakt een klaphelm iets meer geluid dan een integraal echter het valt mij reuze mee. Wat wel raar is, is dat ik van de Shoei maat L had en de Nolan is maat M, dat is dan toch wel een beetje geruststellend.
V-strom Jack

Bericht door V-strom Jack »

Ben ook geïntresseerd in die Nolan-helm.

Vraag me af of het intercom-systeem erg ruist tijdens het rijden.
Zoek vooral de combinatie: telefoon met de headset via een kabeltje.

Kan ik ook radio luisteren (Files bv.)

Groet Jack
M-Strom

Re: Nieuwe helm gekocht, Nolan N102.

Bericht door M-Strom »

biker schreef:Hiervoor had ik een Shoei Raid integraalhelm. De Shoei zat een beetje strak (te lang in de zon gelegen en gekrompen denk ik)
:shock: Ja, Ja . . . je zal wel wat aangekomen zijn in je vakantie ! ! :shock:
Biker

Re: Nieuwe helm gekocht, Nolan N102.

Bericht door Biker »

M-Strom schreef:
biker schreef:Hiervoor had ik een Shoei Raid integraalhelm. De Shoei zat een beetje strak (te lang in de zon gelegen en gekrompen denk ik)
:shock: Ja, Ja . . . je zal wel wat aangekomen zijn in je vakantie ! ! :shock:
Ik heb hem voor de vakantie gekocht :wink:
Biker

Bericht door Biker »

V-strom Jack schreef:Ben ook geïntresseerd in die Nolan-helm.

Vraag me af of het intercom-systeem erg ruist tijdens het rijden.
Zoek vooral de combinatie: telefoon met de headset via een kabeltje.

Kan ik ook radio luisteren (Files bv.)

Groet Jack
Over het N-Com systeem dat bij deze helm te leveren is kan ik je niets vertellen. Ik heb een intercom van Baehr op de motor zitten. Ik heb veel lopen sukkelen alvorens ik een goed systeem en dat is dus een Baehr. Volgens mij is het N-Com systeem ook erg duur en dan lijkt mij de keuze niet zo moeilijk Baehr is namelijk het beste dat er is volgens mij.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Jack,

Op het Topic "Overige Accessoires" (welke helm heb jij enz... )staat een LINK met daarin alle informatie over de Nolan helm. Ikzelf heb 'm ook en ik moet zeggen, bevalt me erg goed.

Je kunt er zelfs mobiel mee bellen, Mp3 afluisteren, navigatiesysteem op aan sluiten en gebruiken als intercom. En wat je zegt klopt. 'het is een duur systeem' om de nabij de € 300 per helm. Maar dan heb je wel Bluetooth.

groetels,

Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Biker

Bericht door Biker »

Rhino VStrom schreef:Hoi Jack,

Op het Topic "Overige Accessoires" (welke helm heb jij enz... )staat een LINK met daarin alle informatie over de Nolan helm. Ikzelf heb 'm ook en ik moet zeggen, bevalt me erg goed.

Je kunt er zelfs mobiel mee bellen, Mp3 afluisteren, navigatiesysteem op aan sluiten en gebruiken als intercom. En wat je zegt klopt. 'het is een duur systeem' om de nabij de € 300 per helm. Maar dan heb je wel Bluetooth.

groetels,

Peter.
+ de kosten van de helm natuurlijk...
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

UITERAARD :D . Niks voor niks en weinig voor een beetje!
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Robopot

Bericht door Robopot »

Heb zelf een Nolan met bleutooth. Geluids kwaliteit is redelijk (speakers met kabeltje werkte beter) maar geen snoeren. Ik gebruik hem met de garmin 2820. Bleutooth werkt helaas niet met de nieuwste software update van garmin maar verder bellen, MP3 en navigatie. Erg prettig.
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Hier ook een N102 met BT.

Werkt goed....geluidskwaliteit is ook goed.

Heb een HTC Tytn telefoon die mp3's navigatie en telfoon combineerd.

Dus helm op 1 druk op de knop en ik heb alles binnen bereik.. :wink:

Het enige kleine nadeel vind ik dat de microfoon nogal stijf op je mond gedrukt wordt met het kinstuk dicht...
Je zou verwachten van Nolan dat als het systeem speciaal voor die helm is dat ze een uitsparinkje zouden maken in het kinstuk...

Zit er nu over te denken om dat zelf te doen.....

Maar verder goede helm....


Danny.
Ter Land Ter Zee en........
Plaats reactie