Dane Varme handschoenen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
RvdW
Berichten: 7
Lid geworden op: za 08-12-2018, 16:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Dane Varme handschoenen

Bericht door RvdW »

Bizar. 31 december. 7 graden op weg naar kantoor, wat een verschil met vorige week 😊

Maarrrr.... als je nieuw speelgoed hebt moet je er mee spelen heb ik geleerd dus HOP die nieuwe verwarmde handschoenen uittesten. Vanwege deze tropische temperatuur op de laagste stand maar man ... wat fijn, dat belooft wat voor als het weer kouder gaat worden 🎅🏻.

(Wel even wennen dat ik nu in mijn ooghoek lampjes op mijn polsen heb.... ik doe gewoon net alsof ik een transformer ben 😉)

Afbeelding

Het zijn overigens Dane Varme XPR-TEX handschoenen. Met accu in de schacht. Los is nog een kabel bij te kopen waardoor je alternatief je handschoenen op je motoraccu in kunt prikken. Ik probeer het eerst zonder kabel, Dane belooft 4 uur op low, 3 uur op medium en 2 uur op high dus voor mijn woon-werk is dat voorlopig meer dan voldoende. Persoonlijk vind ik dat Dane vrij hoog zit in zijn prijsstelling van €289. Door een actie gaat daar op dit moment aardig wat van af waardoor ze in vergelijk met bijvoorbeeld Gerbing iets reëler geprijsd zijn maar het blijft een hoop geld :wink:

Ik ben benieuwd hoe ze op langere termijn bevallen, vandaag was het op standje-laag in ieder geval érg prettig rondtokkelen, ik kom er over een tijdje hier vast nog wel eens op terug als ik meer ervaring heb :duim:

Zijn er meer hier die deze handschoenen gebruiken?
DL650 K4 :-)}
RvdW
Berichten: 7
Lid geworden op: za 08-12-2018, 16:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Dane Varme handschoenen

Bericht door RvdW »

Tussentijdse update; dit had ik veeeeel eerder moeten doen 😊 Wat is het fijn om warme handen in de winter te hebben. Mijn focus gaat nu naar de weg ipv naar die klompjes aan het stuur.

In de praktijk gebruik ik 90% van de tijd de lage stand. Voor mij meestal warm genoeg. De beloofde 4 uur gebruik op lage stand en op 1 lading wordt in ieder geval gehaald. Fijn. Verder; waterdicht, niet te dik, lekker soepel en top dat mijn touchscreen te bedienen is met wijsvinger en duim.

Niets te miepen? Jawel, maar wat mij betreft minimaal. De batterijen in de handschoen (en dus de verdikking op die plek) zijn bij het aantrekken even wennen. Ik zorg er inmiddels voor dat ik geen horloge of armband aanheb om niet extra te vechten bij het passen over de mouw. Gelukkig is mijn motorjas aan de mouw niet al te lomp. Zonder accu (maar met aansluiting op de motoraccu) minder een probleem maar goed om even vooraf te proberen als je de batterijen gaat gebruiken. Vooralsnog heb ik de - extra te kopen - aansluiting op de accu niet gemist.

Tot slot; bij het aanzetten van de handschoenen springen deze automatisch naar de hoogste stand. Ik mag dan ook elke keer 2x extra op die knop drukken om weer naar 'low' te gaan. Zou fijn zijn geweest als hij de laatste stand zou onthouden. That's it for now, zondag lekker naar de motorbeurs met warme handen 😉
DL650 K4 :-)}
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Dane Varme handschoenen

Bericht door Calimero »

RvdW schreef: di 12-02-2019, 15:19 dit had ik veeeeel eerder moeten doen
:duim: :duim:
Al heb ik dan Gerbing verwarmde handschoenen, ik kan jouw opmerking helemaal beamen.
Het is even een investering maar het geeft zoveel extra comfort :D
Groeten,
Adri
Plaats reactie