Wie heeft een endurohelm

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Wie heeft een endurohelm

Bericht door HD2W4W »

De endurohelm is al een keer voorbij gekomen in eerdere topics maar die zijn niet zo actueel meer.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie een endurohelm heeft en natuurlijk hoe die bevalt. Van Schubert E1 tot de LS2 MX436. Nu worden de E1 en de Caberg Tourmax ook wel adventure helmen genoemd omdat zij een combinatie zijn van systeemhelm en endurohelm.
Persoonlijk lijkt mij zo'n endurohelm als de LS2 MX436 of de Airoh S5 wel een fijne "zomerhelm". Licht, zonnevizier en toch veel ventilatie en kinbescherming.
Ze zullen ongetwijfeld lawaaiiger zijn dan de meeste integraal en systeemhelmen, maar of je veel verschil merkt wanneer je b.v. achter een AirFlow scherm zit?
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Valetek »

Hi,

ik had juist om dezelfde redenen gekeken voor die tourmax van Cauberg. Het voelde allemaal erg losjes en bros...het gaf mij een beetje het idee dat het geen duurzame helm was. ik zou die afstrepen .

Ter indicatie: ik rij nu met een Shoei XR 1100 ( destijds gekocht toen ik een comfortabele helm zocht voor lange ritten op een GSX 1400 )
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Eikie »

Nog redelijk vers maar inmiddels een goede 1500 km met de Schuberth E1 gereden. Heerlijk stille helm, voor mij goede pasvorm en fijne (zonne)klep die ook nog eens verstelbaar is in 3 standen. Ook kan de klep er zeer eenvoudig af en dan heb je eigenlijk een C3 pro. Moet eerlijk bekennen dat boven de 130 kmh de klep wat begint te trillen. Het materiaal is niet stevig genoeg om dit tegen te gaan.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Shifty »

Heb een tijdje een Shoei Hornet DS gehad maar deze ook weer verkocht. Was niet stil genoeg.
Rij nu weer met een potje van Scorpion. Heerlijk.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Eikie »

Gisteren Aad op de whatsapp en kwam deze 'enduro' helm ter sprake. Scorpion ADX-1. Kost rond de €250. Nu nog eens een dealer vinden die deze op voorraad heeft.

Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Camino »

Ik vind zelf de roof boxer helm wel gaaf maar ik weet niet of dat een enduro helm genoemd mag worden. Zelf vind ik het wel fijn als bij een systeemhelm het opklapgedeelte in zijn geheel naar achteren kan zonder dat het nog wind vangt. Shark Evoline heeft dat ook. Die heb ik nu.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Eikie »

Da's geen enduro Rene. Een enduro heeft een klep.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Camino »

Oké weer wat geleerd. Zie trouwens de meerwaarde van zo'n klep niet. Hoogstens hinderlijk bij veel wind.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
RedboyChefke
Berichten: 301
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Tukkerland

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door RedboyChefke »

Maar staat meestal wel stoer zo'n allroad / off road helm met een Klep.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Eikie »

En met die laagstaande zon een uitkomst !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gerv
KLV1000 berijder
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 12-06-2016, 21:09
Mijn motor is een: Kawasaki klv 1000
Woonplaats: Lepelstraat

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Gerv »

Heb zelf de couberg tourmax,inmiddels al 9000km mee gereden. Ben er zelf wel over te spreken. Had alleen een probleempje met t condensvizier,maar is netjes verholpen door de dealer.
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd. :duim:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Bozobin † »

Bij mijn Scorpion Exo kan ik het kinstuk vervangen voor een zonneklep. Het zonnevizier blijft dan beschikbaar, want zit in de helm.
De kwaliteit van deze helm is matig, heb al diverse garantiegevallen gehad en het scharnier van het kinstuk breekt snel af.
De losse klep heb ik nog nooit gebruikt omdat je er dan eigenlijk een bril bij moet gebruiken.

Waar laat je de losse onderdelen op vakantie ? En met het vizier open rijden heeft bijna hetzelfde effect.

Wil je een luchtige helm kun je nmi beter een crosshelm met bril aanschaffen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Kampendiek »

Ik heb de Roof Boxer sinds deze zomer en hij/zij bevalt prima ! De binnenkant kan er helemaal uit om bijvoorbeeld te luchten/wassen.... En windgeruis heb ik geen last van. Het enige nadeel is dat de helm niet helemaal waterdicht is. Bij een flinke bui komt er wel water naar binnen. Dat zijn dus de momenten om een pauze in te lassen.
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door HD2W4W »

Was na het lezen van allerlei sites en het bekijken van een paar youtube video's enthousiast geraakt over de Scorpion AD X1. Een adventure systeemhelm voor minder dan Euro 250 en ook nog voorzien van pinloc maxvision vizier. Dus vorige week naar TenKate gereden en de helm bekeken en geprobeerd. Helaas, helaas, de vorm van mijn hoofd is niet geschikt voor deze helm. Anders had ik hem gegarandeerd gekocht. Nog wat andere helmen in deze prijsklasse geprobeerd en de systeemhelmen die mij wel lekker zaten waren een HJC IS Max 2 en een AGV compact. Aangezien de HJC net een paar tientjes goedkoper was en zeer goede testresultaten had gescoord bij Motorrad/Motoplus heb ik die genomen. Zowel de HJC als de AGV hebben 4 sterren gehaald bij de Sharp test.
Aangezien mijn V-Strom alleen de kleuren grijs en zwart heeft en mijn pak ook nog eens zwart is heb ik maar een fluorgele helm gekozen. Steekt mooi af en valt goed op.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Wie heeft een endurohelm

Bericht door Eikie »

Dan heb je geen endurohelm gekocht Harry. Wel een mooie HJC. Die had ik vóór mijn E1.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie