Veiligheidshesjes worden verboden!

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Frank »

De Europese politie denkt erover om gele veiligheidshesjes te verbieden, omdat ze hun waarde verliezen daar ze ongevallen moeten markeren. En als iedereen met zo'n hesje rijdt is dat niet meer duidelijk!

Zie: http://www.motorradonline.de/vermischte ... ten/723516

Ow.. ja.. denk ff aan de datum van vandaag!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Iron Horse »

:duim: helemaal mee eens. Het is een wildgroei geworden zonder betekenis.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Roncor
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
Woonplaats: Deventer

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Roncor »

Mee eens, nu ook die gele helmen en jassen nog verbieden. Wil je dat toch moet je maar bij de politie solliciteren ;-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Tulipan »

In Portugal viel het ons op dat velen die naast de weg liepen ( en dat waren er velen )
een hesje droegen. Kan niet zeggen dat dat zo`n slecht idee was :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Wullebolle »

Daring Red Frank schreef:De Europese politie denkt erover om gele veiligheidshesjes te verbieden, omdat ze hun waarde verliezen daar ze ongevallen moeten markeren. En als iedereen met zo'n hesje rijdt is dat niet meer duidelijk!
Ik had ergens gelezen dat ze volgend jaar deze tijd het motorrijden totaal gingen verbieden op alle dijken, tussen 06u en 22u
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Camino »

Zeker volgend jaar op 1 april? :D In zo'n ding zie je mij toch niet. En er zijn figuren bij die met helm en uiterlijk erg hun best doen om op een politie motorrijder te lijken. Zeker bepaalde BMW rijders. Zielig hoor.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Sparky »

Zullen de Fransen dit ook lezen?
Kunnen ze nog wat van leren.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Wullebolle »

Wa ist probleem met die fransen?

Dat hun wet zegt dat op je motorkledij er minimum 150 cm² reflecterend materiaal moet aanwezig zijn op je motorkledij.
Volgens mij voldoen zowat alle motorjassen aan die regel, en jeansvestjes en t-shirts niet.
Verklaart meteen waarom die rare regel bestaat. Het zou nooit gelukt zijn in Fr om 'echte' motorkledij te verplichten. Nu is dat omzeild met die rare regel die reflectiemateriaal verplicht.
De alcotester historie is van de baan. Forget it.

Belangrijker is dat je geen flitspaalverklikbestandje op je gps mag hebben. TomTom lost dit op door dat stuk weg aan te duiden als gevaarlijk stukkie waar je extra aandachtig moet zijn.
En ook dat motorrijders die hun motorrijbewijs nog geen 2 jaar hebben (ook de niet-fransen) op de snelweg niet harder dan 100 mogen. Hoe ze dit kunnen controleren weet ik niet. Maar bij een ongeval zal de verzekeringsmaatschappij dat wel interessant vinden.

Voor de rest is frankrijk HET motorland bij uitstek, en is iedereen en zeker al de politie & gendarmerie zeer motorminded. Bij files op de snelweg kun je je meestal Moses wanen ...
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Dyrck »

In de nieuwste Garmins kun je info over 'gevaarlijke punten' in Frankrijk, Duitsland e.d. legaal via je telefoon binnen laten komen en doorsturen naar je Garmin.
In de toestellen is dan geen info over flitspalen aanwezig, maar als je zo'n ding nadert krijg je via je telefoon op je Garmin wel een waarschuwing.

Zeker nu je bij T-mobile in het buitenland een deel van je databundel kosteloos hiervoor kunt gebruiken, ben ik zeker van plan om dit van 15-18 april in de Harz uit te gaan proberen. :-)}
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Iron Horse »

Behalve wanneer de politie dit zo interpreteert dat je je telefoon (mede) als navigatie gebruikt, dan ben je alsnog de Sjaak. En aangezien de meeste telefoons gewoon standaard navigatie als mogelijkheid hebben zal het moeilijk worden je hier uit te kletsen. Maar we zijn natuurlijk altijd in voor een test case :D
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Dyrck »

Ik gebruik de Smartphone-link app van Garmin: https://play.google.com/store/apps/deta ... link&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false; samen met m'n Zumo 590
Hierbinnen heb ik een abonnement op verkeersinfo, het weer en flitspalen.

Als Herr oder Frau Polizei dit allemaal weet en na gaat speuren, dan kon Dirkie inderdaad wel eens 'Die Zigarre' zijn :mrgreen:
In dat geval horen jullie het wel (Bezorg ik mensen in ieder geval nog wat leedvermaak voor m'n euries).
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Wullebolle »

Ik trek mij er niet zoveel van aan, aangezien ik toch nooit te snel rij :o)
Behalve Zwitserland, daar lachen ze er echt niet mee, en is controle reeel.

Even van het net geplukt:

België
Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsapparatuur en roodlicht-camera's is verboden. GPS apparatuur die gebruikt maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.

Duitsland
Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dit geldt niet alleen voor navigatiesystemen, maar dus ook voor laptops en telefoons waar deze informatie op staat. Verwijder voor vertrek alle flitspaalinformatie van de apparatuur, want ook het bezit van een apparaat met deze informatie is verboden.

Frankrijk
Ook voor Frankrijk geldt dat het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering verboden is. Overtredingen kunnen worden bestraft met een boete van € 1500,-. Informatie over gevarenzones is wel toegestaan op een navigatiesysteem.

Oostenrijk
In Oostenrijk is alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roodlichtcamera's verboden. GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.

Zwitserland
Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalinformatie is verboden. Dit geldt niet alleen voor navigatiesystemen, maar dus ook voor bijvoorbeeld laptops en telefoons waar deze informatie op staat. Verwijder voor vertrek alle flitspaalinformatie van de apparatuur want ook het bezitten en vervoeren van een apparaat met deze informatie is verboden.


En nu back on topic !
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Veiligheidshesjes worden verboden!

Bericht door Ballie »

Wat een 1-april al aan discussies los kan maken. Maar wel interessant :duim:
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Plaats reactie