Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Dyrck »

Dyrck schreef: vr 03-11-2017, 10:44 Bedankt !
Vanmiddag eens kijken of ze mijn maat nog in de aanbieding hebben (scheelt toch 150 euries die Dirkie goed kan gebruiken)

Het is de Dane Skagen geworden (Limfjord was uitverkocht).
Lijkt me ook een prima alternatief.
http://www.motodrive.nl/product/1042/mo ... ack-skagen
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Gaat helemaal goedkomen zo te zien. Ook een prima keus. :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Mooi jack. Ik heb er ook naar gekeken maar voor €50 meer toch voor de Revit Poseidon gegaan. Deze heeft gelamineerd Goretex en gaf voor mij de doorslag.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Dyrck »

Mijn ervaring met het gelamineerde jack is dat door het ontbreken van de losse Goretexlaag het iets kouder is in de winter.
En in de zomer vond ik het juist jammer dat er geen extra ventilatiemogelijkheden in zat.
(Sommigen hebben ook altijd wat te zeuren hè :mrgreen: )
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Huh, geen ventilatie?? Daarom juist de Poseidon gekocht. Op de borst twee grote gaten, 2 ritsen in de mouwen en een grote rits op de rug.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Camino »

Onlangs tweedehands een goretex Rev'it jas en erbij passende Dane broek gekocht. Zijn zo goed als nieuw van iemand die alleen rijlessen heeft gehad en maar niet kon slagen. Mijn vraag: moet je goretex ieder jaar behandelen met impregneer of iets dergelijks of alleen als het gewassen wordt? Heb geen ervaring met goretex.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marian »

Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Camino »

Op mijn wenken bediend. :duim: :duim:
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Camino »

Vanmorgen eens uitgetest. Nooit met een goretex jas en/of broek gereden. Ik moet zeggen, er komt geen zuchtje wind of kou doorheen. Zelfs een beetje te warm. De Rev'it jas blijkt toch net een beetje zwarter zwart te zijn dan de Dane broek maar een kniesoor die daar op let. Weinig voor betaald nl 75 euro voor de jas en 70 euro voor de broek. Dit jaar op de tocht naar Stevio toch gemerkt aan mijn mederijders dat een Goretex pak erg fijn kan zijn. Past wel goed maar klein beetje afvallen nog dan zit het allemaal wat lekkerder. Mooie stok achter de deur

Afbeelding

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Dat is echt een koopje René en jouw mederijders hebben gelijk. Er gaat niets boven Goretex.

Andere membranen als Raintex, Sympatex, Drytech, HiVent etc bieden een lagere waterkolom en minder ademend vermogen.

Een belangrijke maatstaf voor het bepalen van de waterdichtheid van textiel is de ”waterkolom”. De waterkolom is de hoeveelheid water (in mm per cm2) die op de stof kan staan voordat het materiaal doorlekt. Over het algemeen wordt een waterkolom vanaf 1.000 mm als waterdicht aangemerkt. Echter komt u al snel aan een hogere druk wanneer u op uw knieën in het gras zit of wanneer u met een rugzak op loopt. In deze gevallen kunt u beter kiezen voor een stof met een hogere waterkolom, van minimaal 5.000mm. GORE-TEX® producten hebben een waterkolom van 23.000 tot zelfs 28.000mm!

Een belangrijk aspect van waterdichte kleding is het ademend vermogen. Zeker wanneer u buiten actief bezig bent kan er al vrij snel condensvorming aan de binnenkant van de stof ontstaan, waardoor u alsnog nat wordt. Daarnaast geeft kleding met een slecht ademend vermogen vaak een onaangenaam en benauwd gevoel. Om kleding waterdicht én dampdoorlatend te krijgen kan gebruik worden gemaakt van een membraan of een speciale coating.

Een membraan is een dunne vlieslaag met poriën. Iedere porie is vele malen kleiner dan een waterdruppel, maar groot genoeg om een waterdampmolecuul door te laten. Zo kan water er dus niet doorheen maar waterdamp (zweet) wel.

Om een membraan goed z’n werk te laten doen moet er een verschil bestaan in temperatuur en luchtvochtigheid tussen de binnen- en buitenzijde van het membraan. Doordat de lichaamstemperatuur over het algemeen hoger is dan de omgevingstemperatuur, ontstaat in de kleding een iets hogere druk dan erbuiten. Hierdoor wordt de waterdamp naar buiten 'geduwd'. Hoe groter het verschil in temperatuur, des te hoger het ademende vermogen. Gaat u naar de tropen dan kan het zijn dat de temperatuur buiten uw kleding niet voldoende afwijkt van uw lichaamstemperatuur. In deze gevallen zal transpiratievocht dan ook niet goed kunnen worden afgevoerd.

Het meer en hoe groter de poriën van een membraan, hoe beter het ademend vermogen. Echter neemt de waterkolom af bij een toenemend ademend vermogen. Afhankelijk van hoe actief u bent kunt u daarom kiezen tussen verschillende soorten membranen. GORE-TEX® is al vele jaren het best ademende en meest waterdichte materiaal op de markt.

Bron: https://www.zwerfkei.nl/keuzehulp/waterdichte-kleding

Schiet mij ook nog te binnen :
Bij Goretex handschoenen zou het kunnen zijn, dat bij ingeschakelde handvatverwarming er toch vocht naar binnen komt. Er moet een verschil bestaan in temperatuur en luchtvochtigheid tussen de binnen- en buitenzijde van het membraan. Doordat de hvv waarschijnlijk warmer is dan je lichaamstemperatuur werkt de Goretex membraan niet afdoende.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Camino »

Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Mag hopen dat het een knippen-plakken verhaal was O:-)
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Nog een aanvulling:

Het meeste geknipt van de Zwerfkei.nl site hoor. Ik ben niet zo bijdehand, ha ha.

Bij koude dagen is het raadzaam trouwens om een extra isolatielaagje aan te trekken onder Goretex kleding. Jouw lichaamswarmte gaat verloren door het ademend vermogen van de Goretex membraan. Fleece of iets van wol geniet de voorkeur. Katoen neemt vocht op en voelt kil aan.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Op naar een 'nieuwe herstart'😁En bij een nieuwe herstart, horen nieuwe spullen. Na ruim 8 jaar en +150.000km heeft m'n Dane motorpak van hierboven zich wel bewezen. Niet dat het versleten is, maar 'verandering van spijs, doet eten; (wijze woorden of nie🤪) dus weer een Dane pak. De Drakar uitvoering met Gore-Tex. Fijne van dit pak is, dat je de Gore-Tex (binnen)broek en (binnen) jas kan dragen als regenkleding. Dus over je pak. Het pak is heerlijk voor de zomerse dagen (doorwaai) en krijg je een bui, kan je de Gore-Tex gebruiken als regenkleding. Onder het pak de Dane 4-seasons underwear en voor de frisse avonden een 3 laags Dane Softshell Jacket. Laat het seizoen maar beginnen.🥳 (op motor is het oude pak)
IMG_20230413_141824_resized_20230413_022702070.jpg
IMG_20230413_141751_resized_20230413_022647984.jpg
IMG_20230413_141709_resized_20230413_022722963.jpg
4-SEASONS UNDERWEAR.jpg
3 LAAGS SOFTSHELL JACKET.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sufos »

Het oude pak heeft zich dus wel bewezen. Ik ben benieuwd hoe het nieuwe pak gaat bevallen, met name de Gore-tex jas en broek. Zelf was ik ook aan het kijken voor nieuwe kleding en kwam uit bij de nieuwe Rev'it Sand waarbij je de Gore-tex jas en broek ook als regenkleding gebruiken kan. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan want het leek mij in de praktijk totaal niet handig. Maar goed, zo dacht ik erover dus ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen. Dus bij deze: hou ons op de hoogte van je bevindingen en over 150.000 kilometer lezen we het wel weer :D
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door De Ron »

Ik rij al jaren met een gore tex jas van IXS, ook heel tevreden van. De broek heb ik ook maar is te warm voor de zomer, dan draag ik een "doorwaai broek" en vest, voor s'morgens doe ik even een regenbroek en pullover over aan tot het wat warmer is..
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

@Sufos, Pak heeft zich zeker bewezen. Reed het hele jaar door Woonwerkverkeer en geen nat of kou gehad. Ook niet bij -10. Ik weet niet wat jou niet handig lijkt, maar als je je Gore-Tex als regenkleding gebruikt kan je die gewoon los meenemen. Kleding zelf is warm genoeg. En bij nat of kou trek je je Gore-Tex erover aan. Leek mij wel handig. Broek en jas kan je aan elkaar ritsen, dus geen tocht. Pak zelf is voor de zomer zo gemaakt dat het een heerlijke doorwaaijas en broek is.

Maar zodra er wat km mee gereden is, meld ik me. :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie