Zomerjack

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
v-nicostrom

Zomerjack

Bericht door v-nicostrom »

Ik ben op de valreep nog op zoek naar een veilige maar toch een dunne Zomerjack....iemand een idee of goede tip wat voor iets, bij en waar?
Boris

Bericht door Boris »

Ehm, is het niet een beetje laat daarvoor?
Maar, hoe dun? Echt super dun en ventilerend voor 30 C+?
Indien ja, dan kan je bij motoport kijken voor de DIFI Airvent jack. Kost 100 euro en is als beste getest door Promotor.
v-nicostrom

laat?

Bericht door v-nicostrom »

Is wel al laat, maar een dun jack is toch niet aan mode onderhevig en heb hem de volgende zomer ook nodig.
Brunkes

Bericht door Brunkes »

Hallo V-Nicostrom,

kijk eens effe bij RAD. Daar is het deze maand "jassen-maand".

Groetjes. Brunkes
v-nicostrom

zomerjack

Bericht door v-nicostrom »

RAD, kun je een tipje geven waar en wie dat is..
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

http://www.rad.be" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
v-nicostrom

mercy

Bericht door v-nicostrom »

Bedankt voor de link, hier kom ik wel verder mee.
adro

Bericht door adro »

Ik was benieuwd wat het geworden is. Ik ben zelf ook opzoek naar iets luchtigs, wat wel veilig is, voor de zomer. Het liefst geen korte jas.
Remakil

Bericht door Remakil »

Misschien kan je hier iets vinden... :?:

Door het 3 in 1 systeem wat de meeste jassen hebben, heb je mogelijkheden genoeg... de thermo gebruik je in de winter... samen met het regenmembraam... en in de zomer enkel de buitenjas... luchtschuiven open... aan de voorzijde en achterzijde... en je hebt meer winddoorlaat en toch voldoende veiligheid... :)

Owkee... bij 35° C is het nog steeds fokking warm... :lol:
adro

Bericht door adro »

Gisteren even bij Motoport gekeken. Zij hebben daar de Difi Vent Max.
Afbeelding
Deze jas is te verkrijgen in de maat 3XL. Deze zat gelijk goed. Ik had op de motorbeurs in Utrecht een XL geprobeerd maar daar kwam met de armen niet eens in.
De jassen van Evolution zien er goed uit Remakil.
De 3 in 1 en 2 in 1 vielen al af omdat ik alleen een jas voor warm weer nodig had. Voor de winter, voorjaar en regen heb ik een Difi en een Vanucci all weather jas

De Difi vorig jaar vervangen voor de Vanucci omdat de mouwen niet goed waterdicht zijn. Hierdoor stroomt het water mondjesmaat de handschoenen in en blijft de rest onder in de mouwen steken. :(
Ik heb de jas al een keer gewassen met het daarvoor bestemde wasmiddel om hem daarna weer te impregneren. Helaas was het resultaat toen niet bevredigend. Ook is die jas vrij warm. Voor de winter wel lekker maar niet voor temperaturen boven de 16 graden.
Remakil

Bericht door Remakil »

Mooi ding die jas... ziet er goed uit hoor... :)
The V

Bericht door The V »

Net bij Motoport zo'n jas en broekie erbij gehaald. Was wel even aan wat verkoelends toe
Afbeelding
:!:
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

The V schreef:Net bij Motoport zo'n jas en broekie erbij gehaald. Was wel even aan wat verkoelends toe

:!:
Heb gisteren in Wateringen bij Motoport voor mezelf en mijn vrouw (duopassagier) het zomerjack van SPOOL gekocht, zelfde prijs. Vandaag 300 km aan het touren geweest en ondanks de hitte was het door deze speciale jas nog redelijk te doen. De anderen die meereden waren kletsnat van het zweet en wij lekker niet. Ga van de week nog even voor de broeken kijken.
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb gisteren de zomerjack van Bering gekocht en heb daar vandaag 200 Km mee gereden en ik ben er zeer tevreden over! De Bering Sunrise jack heeft mij € 94.- armer gemaakt maar dat is het mij meer dan waard. De jas zit confortabel en je voelt de "verfrissing" , wat mij betreft een aanrader. Doordat je het niet zo snikheet krijgt als met een normaal jack blijf je meer geconcentreerd op het rijden dus wat dat betreft een stuk veiliger!!
Remakil

Bericht door Remakil »

Heb gisteren 750 km gereden in mijn evo pak... en ondanks meer dan genoeg ventilatie vond ik het behoorlijk warm in die bakoven... en dat had ik vrijdag ook al... toen ik 800 km gereden heb op de heenweg (terug kortere route genomen) naar de Morvan in Frankrijk... :)

Bij +30° houdt volgens mij niets je nog koel op de motor... maar als ik bedenk hoe die mensjes in hun koekblikken zaten toen ik ze in de megafile vlak voor Luxemburg inhaalde... dan had ik het zo slecht nog niet op de Strom... ;)
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Afgelopen vrijdag ook het doorwaaijasje van Spool gekocht bij
Motoport.
Eur 99,00 en je blijft bij deze temperaturen een stuk koeler dan
met je normale motorjas.

Nu nog een helm met goede ventilatie vinden! iemand nog een tip ?

gr.
Richard
Berie

Bericht door Berie »

Deze morgen de zomervest Dainese Zentex gekocht bij RAD :

Afbeelding

Afbeelding

niet de goedkoopste, maar nog steeds uiterst tevreden over Dainese.

De bijpassende broek is nog in bestelling :

Afbeelding

-> dat wordt een lekkere frisse zomer ... :D :-)}
John

Difi vent max

Bericht door John »

Hey,

Kan iemand die zo'n Difi vent max pak (of de jas alleen) heeft, me eens inlichten of er in de jas een vak voorzien is om een rugprotector te plaatsen. Dezelfde vraag stel ik mij ook tav de broek maar dan voor heupprotectoren. Ik rij nl niet graag rond zonder rugprotector (heup-), en als je die bij in het pak kan stoppen, is toch altijd leuker dan dat je er een apart moet aanschaffen/aandoen.


Alvast bedankt voor de info en proficiat met het leuke forum!!!
adro

Bericht door adro »

In de jas zit een vak voor een rugprotector. Deze zit er ook in.
Ongeveer 0,5 x 22(bovenin) x 38
Deze is natuurlijk niet te vergelijken met een losse protector.
Spocky

Re: Zomerjack

Bericht door Spocky »

Even een schopje geven.

Iemand ervaring met deze jas
Motorjacks Held Arco

Lichtgewicht geventileerd jack met mesh binnenvoering, 2 binnen en 2 buitenzakken, om te ritsen naar een volledig doorlaatbaar jasje behalve schouder en elleboogprotectie, zachte kraag, dubbele arm afstelling, heup afstelling, incl.mini tasje, CE protectie, reflectie.

Afbeelding
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Zomerjack

Bericht door TT-Strom »

Het jack die jij noemt ken ik zelf niet.

Zelf heb ik vorig jaar zomer dit jack gekocht (in het blauw) bij Motoport:

http://www.kushitani.nl/nl/model?model= ... 0100010005

Deze bevalt mij op de hete dagen erg goed. Heb direct ook een rugprotector erbij gekocht, zodat je wel goed beschermd rijd.

Groet!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zomerjack

Bericht door Bacchus »

Ik heb een zomerjack van Revit, uit de air serie. Net boven de 100 euro geloof ik. Best te doen dus. Sportief jack, dit prima en ventiteerd goed. Zowel mijn vader (grijze jack) als ik (zwarte jack) zijn erg tevreden. Er is ook nog een witte variant.
Afbeelding

Zomerbroek is van Bering warbij ik de kniestukken heb vervangen door spoepelere. Deze houden de vorm beter vast. Prijs net onder de 100 euro exl vervangende kniestukken.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
V2fun

Re: Zomerjack

Bericht door V2fun »

Ik ben op zoek naar een zwart spijkerjack voor op de motor , dus met extra protectie.
Wie weet waar ze te koop zijn?
Als het echt warm word vind ik dat het meest comfortabel 8)
Spocky

Re: Zomerjack

Bericht door Spocky »

Net deze jas gekocht, evoltution TJ 2.16, mesh met uitneembare waterdichte/ademende voering

Afbeelding
Plaats reactie