Speakers in Gmac bouwen

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Speakers in Gmac bouwen

Bericht door Kampendiek »

Ha die forummers (?!), heeft iemand van jullie ervaring met het inbouwen van speakers bij een helm van het merk Gmac (de Liberty). Ik heb de binnenkant er uit gehad, maar ik zie nergens ruimte waar ik eventueel iets weg kan halen of in kan bouwen. Wie is hier mee bekend. Dank u.
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Blue-Rhino

Re: Speakers in Gmac bouwen

Bericht door Blue-Rhino »

Waarom zou je wat weg willen halen??? Ik heb zojuist de G-mac Glide gekocht, de speakers uit de "verpakking" gehaald en ze rechtstreeks op de schuimlaag in de helm geplakt met klitteband. Bijkomend voordeel is ook nog dat de speakertjes luider klinken omdat er minder materiaal tussen zit dan.
Overigens zat er in de G-mac Glide net boven de aanhechting van de kinbandjes wel een uitsparing dus de meest logische plek is daar in mijn geval.

Gr. Martin
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: Speakers in Gmac bouwen

Bericht door Kampendiek »

Ha, een naamgenoot. Het gaat er mij om dat ik dus daar volgens mij geen ruimte voor heb (misschien een iets te dikke kop). Het speakertje van de cardo gaat ieder keer weer dubbel aan mijn oor en het zit half op de helmsluiting. Dus vandaar de vraag of ik iets weg moet halen van de binnenschaal zodat het beter past.
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Speakers in Gmac bouwen

Bericht door Eikie »

Afbeelding
Vroeger hadden we nergens last van... :o)

alleen bij een flinke val misschien een hersenschudding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Blue-Rhino

Re: Speakers in Gmac bouwen

Bericht door Blue-Rhino »

Ik weet niet welke cardo je hebt maar er zijn volgens mij ook platte speakertjes voor cardo te koop. En heb je het laatste model dan zou je ook eigen headset kunnen gebruiken!
Je moet natuurlijk wel eerst de uitneembare oorpad weghalen he!!! Dan zie je vlak boven het bandje genoeg ruimte voor een speakertje.

Gr.
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: Speakers in Gmac bouwen

Bericht door Kampendiek »

Volgens mij kan er bij mijn helm er niets van het binnengedeelte uit.
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Speakers in Gmac bouwen

Bericht door Eikie »

Elke helm heeft polystyreen (piepschuim) achter de bekleding. Ook bij de oren. Daar zal je iets weg moeten halen maar lijkt mij niet verstandig ivm de veiligheid.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie