Plaatsen van foto's en 'mooie' links in je berichten.

...voor het gebruik van dit forum!
Plaats reactie
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016

Plaatsen van foto's en 'mooie' links in je berichten.

Bericht door Iron Horse » za 12 feb 2005, 23:40

Toch maar weer eens wat aandacht voor het plaatsen van een foto of het plaatsen van een mooie link in je berichten. Dit lijkt toch voor een aantal deelnemers een obstakel te zijn en dat is jammer want het is niet echt zo moeilijk als het lijkt. E.e.a. staat ook in een paar woorden in de FAQ, maar ik geef er voor diegene die daar wat moeite mee heeft dan nog maar even een uitgebreidere uitleg van.

Om te beginnen zie je boven je antwoordschermpje een aantal “knoppen” waarmee je zogenaamde tags kunt invoegen. Dit is zeg maar een stukje gereedschap in de programmatuur, zodat het programma weet dat jij, in dit geval, een plaatje wilt laten zien. Als je er de eerste keer op klikt wordt de eerste tag ingevoegd waarna je het tussenliggende deel invult door in te tikken of door kopiëren en plakken (wordt nog verklaard). Klik je dan nogmaals op de tag-knop, die nu een sterretje heeft om aan te geven dat de tag nog niet is afgesloten, dan verschijnt de afsluit-tag. Deze is dezelfde als de eerste echter met toevoeging van een ‘/’. De tags staan altijd tussen rechte haken [ ]. Wanneer je de knoppen gebruikt dan wordt de tag altijd achteraan geplaatst, ook al staat je cursor ergens anders. Dit kan ook anders maar dat komt zo aan de orde.

Voor het laten zien van een foto of plaatje gebruik je de img-tag. Het plaatsen van tags kan ook worden gedaan door ze gewoon in te tikken op de plaats waar ze nodig zijn.

Op dit forum is het op het moment niet mogelijk foto’s te uploaden. Dat wil zeggen dat het plaatje ergens anders op internet moet staan. Dat kan je eigen homepage zijn maar dat kan ook een openbare of betaalde server zijn. Nadeel van je eigen website/homepage kan zijn dat je die misschien eens wilt veranderen en de links dan weg zijn of niet meer kloppen. En het kan bij veel foto’s ook een probleem worden met de beschikbare ruimte. Verder zijn die websites en homepages over het algemeen niet beveiligd en voor iedereen toegankelijk. Als je dan 1 plaatje hebt gepubliceerd kan ik zo je hele fotoverzameling gaan bekijken die in andere mappen hebt staan die je misschien niet openbaar had willen maken. De oplossing is dan een, liefst gratis, server elders op het internet. Een voorbeeld daarvan zijn http://imageshack.us" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.photobucket.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Daar zitten wel wat verschillen in. De eerste heeft een beperking m.b.t. de tijd dat een foto beschikbaar blijft nadat die voor de laatste keer bekeken is. Dat is 1 jaar. Daarna wordt hij verwijderd. Na elke “oproep” wordt de teller weer op nul gezet. Bij de tweede kun je ook meerdere foto’s (tot 20 stuks) als bulk uploaden en zit er geen limiet aan de “houdbaarheid”. Maar hier is een maximale ruimte voor opslag aan de orde terwijl je bij de eerste er onbeperkt kunt uploaden. Voor de specifieke verschillen moet je gewoon op de website kijken

Voor foto’s die al elders op een website staan kun je ook een directe link leggen zonder dat je die eerst weer op een eigen plek moet opslaan. Uitzondering hierop is wanneer er in de URL (het adres waar de foto op internet staat) een php-verwijzing staat. Dan moet je het plaatje eerst opslaan en vervolgens uploaden naar de server van jouw keuze.

Enkele voorbeelden van hoe je te werk kunt gaan.

Je wilt een foto plaatsen van een website die je bezocht hebt:

Klik op de foto met je rechtermuisknop en kijk of er in de URL een php-verwijzing staat. Is dat niet zo dan kopieer je dat adres en plakt dat vervolgens in de antwoord. Daarna selecteer je die gehele geplakte code en klikt vervolgens op de img-tagknop. Nu verschijnen er om de eerdere URL de img-tags en wordt straks het beeld zichtbaar.

Staat er wel een php-verwijzing in dan sluit je dat venster en klik je weer met de rechtermuisknop op de foto en kiest voor “afbeelding opslaan als”. Daarna upload je het naar de server van jouw keuze. Vervolgens moet je dan weer de gegevens van de URL van die foto in je bericht plaatsen. Bij de genoemde servers wordt ook meteen een kant-en-klare code gegenereerd voor gebruik in diverse situaties, waaronder plaatsing op forums. Daar zijn die img-tags dan al bijgeplakt. Ook vind je daar mogelijkheden om i.p.v. de totale foto een Thumbnail ofwel een miniatuur te plaatsen. Dit is vooral handig wanneer de foto ofwel te groot van formaat is of dat je de downloadtijd voor de gebruiker wilt beperken. Een acceptabele grootte voor een foto ligt zo rond de 100 kbyte. De breedte van een foto is het liefst niet groter dan dat hij geen schuifbalken veroorzaakt. (En dat is weer afhankelijk van je beeldresolutie, maar ga uit van de gemiddelde gebruiker met een beeldschermresolutie van 1024 x 768 wat voor de foto op het forum uitkomt op ca. 700~750 pixels breedte)

Hierbij moet ik opmerken dat er websites zijn die doorlinken blokkeren om hun dataverkeer te beperken. Het kan dus voor komen dat het een keertje niet lukt of dat later blijkt dat de link niet meer werkt

Je hebt een eigen foto:

Dan up-load je de foto naar de server van jouw keuze en plakt de URL in je bericht waarna je de geplakte URL met de muis selecteert en de img-knop indrukt. Klaar.

Dan is er nog het plaatsen van verwijzingen oftewel links.

Die gaan over het algemeen een stuk gemakkelijker maar ze kunnen vaak mooier en leesvriendelijker. Dat is even een handigheidje maar eigenlijk eenvoudig te doen.

Wanneer je gewoon een website vernoemt of een e-mailadres dan is er weinig aan de hand, want dat is over het algemeen kort en dan wordt dat ook meteen omgezet in een werkende link. Vervelender wordt het wanneer je een bepaalde link kopieert die een mega stuk aan verwerkingsinformatie in zich herbergt. Dat kan uiteraard wel, maar er staan dan soms 3 regels link op het scherm en die wordt ook niet in alle gevallen afgebroken.

Wil je het “mooi” doen ga dan als volgt te werk.

Tik je tekst in. Bijvoorbeeld: …. ga naar de volgende website. Waarbij je de link aan “website” wilt koppelen. Kopieer de link die je wilt invoegen van de bezochte website. Ga terug naar je bericht. Selecteer met de muis het deel waar je de link op wilt betrekken, in dit geval dus “website”. Druk nu op de tag-knop “url” en er verschijnen de url-tags om “website”. Zet nu de cursor in de eerste tag [url] na de ‘l’ en voeg het ‘=’ teken in. Druk nu de toetscombinatie Ctrl en ‘V’ in (of met de rechtermuisknop ‘plakken’). E voila er is een mooie link gecreëerd.

En mocht het nog steeds niet lukken, stuur dan maar een PB-tje of reageer hier op het forum en ik of een medeforumlid loodsen je er wel doorheen.

Om het nog redelijk beperkt te houden heb ik geen voorbeelden met plaatjes en codes ingevoegd, maar dat kan nog in vervolgreacties worden toegevoegd indien er onduidelijkheden zijn.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 14 sep 2005, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Biker
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****

Bericht door Biker » ma 14 feb 2005, 14:37

Bedankt voor de uitleg. Het maken van "mooie" links lukt mij nu ook!
Beter 1 motor in bezit dan 10 bij de dealer!

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » ma 14 feb 2005, 15:14

Ik zeg ook maar zo, al is het er maar eentje die er wat aan heeft dan was het bericht al niet voor niets. 8) :wink:

Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Biker

Bericht door Biker » ma 14 feb 2005, 21:00

Eerlijk gezegd denk ik dat er wel meerdere zijn die blij zijn met jouw berichten op dit forum :!: Ga zo door!!

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » ma 14 feb 2005, 21:13

Biker AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » do 02 jun 2005, 16:46

Mijn ervaring is dat zulke uitleg altijd van pas komt..!!

Ik wou namelijk ook vast een fotooke plaatsen van mijn aanstaande bruid (lees Vstrom)... maar krijg het plaatje niet los van de site :::

http://www.divmo.nl/motoren_zoeken.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

het is de blauwe Vstrom waar verkocht bij staat.
Nu heb ik de link maar geplaatst, maar misschien is dat tegen de regels ivm bv reclame ofzo, kan ik me best voorstellen, in dat geval mijn excuus, en link wordt verwijderd door U of mij..

Ben ook nog aan het zoeken naar een topic, plaats hier een foto van jouw motor... als ik dat gevonden heb neem ik volgende week zelf wel een fotooke, als de zon schijnt... :wink: en plaats het dan, dat lukt me WEL hoor...

grt.frans.

grt.frans.

Biker

Bericht door Biker » wo 14 dec 2005, 12:39

Als ik foto's upload via imageshack.com en dan op deze site plaats dan staat er een zwarte balk onder met het formaat erbij. Hoe moet ik dit doen zodat ik die balk er niet onder krijg? En ook is de foto zoals die op de site getoond wordt aan de kleine kant, hoe kan dat anders? Tja digibeetje..... :oops:

Voorbeeld:

Afbeelding

Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4

Bericht door Stroompje » wo 14 dec 2005, 18:58

Hi Biker,

Als je het vinkje weghaalt bij:
Resize Image? 320x240 (for websites and email)
Dit staat onder het "bladeren" ........naar je foto op je PC

Dan blijven da afmetingen van je foto origineel........

Heleen.
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » wo 14 dec 2005, 19:55

Wat Stroompje schrijft klopt voor wat betreft het formaat. Als je de zwarte balk van de thumbnail (miniatuur) weg wilt hebben en het origineel wilt plaatsen (dat overigens automatisch wordt geresized indien te groot voor het forum, maar wel dezelfde downloadgrootte blijft behouden) moet je de onderste link nemen waar "Direct link to image" bij staat. Die plak je hier in je bericht en plaatst er de Afbeelding

Biker

Bericht door Biker » do 15 dec 2005, 19:43

Dank voor de reacties morgen ga ik ermee aan de slag. Mooie foto trouwens of niet......, daar heb ik rondgestromt 8)

Jambo
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014

Plaatsen foto

Bericht door Jambo » wo 22 mar 2006, 22:08

Hallo Iron Horse,

De volgende tekst is te moeilijk voor mij "dan upload je de foto naar de server van jouw keuze en plakt de URL in je bericht, waarna je de geplakte URL met de muis selecteert en de IMG-knop indrukt".

Mijn vraag, kun je bovenstaande tekst nog simpeler in Jip en Janneke taal vertalen voor mij. Ik wil een foto die in een map op mijn D-drive staat, en die 850 kb groot is, verkleinen en verplaatsen naar mijn profiel.

Groet,

Hans
Hakuna Matata

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » wo 22 mar 2006, 22:39

Okay Hans, ik begrijp je probleem.

Wanneer je een account hebt bij een imageserver dan open je dat. Daar staat dan (meestal) een bladerfunctie waarmee naar het plaatje op je pc (D-drive bij jou) kunt zoeken. Kies daarna de upload of dergelijke funktieknop om het plaatje te uploaden. Bij o.a. http://www.imageshack.us/" onclick="window.open(this.href);return false; is er ook een automatische resizemogelijkheid die je vooraf kunt instellen. Kies dan voor een formaat dat de maximale grootte van de toegestane groote van de avatar niet overschrijdt. Daarna kopieer je de directe link in je profiel op de plek van je avatar en plaatst daar ofwel handmatig of door selectie de IMG-tags omheen. (De img-tags zijn [img]voor%20het%20gekopieerde%20en[/img] na het gekopieerde.)

En ja, als ik het zo teruglees is het nog steeds geen Jip en Janneke taal. Maar dat is ook wel erg moeilijk voor iemand die de handelingen voor van zelfsprekend houdt. Maar stel gerust meer vragen wanneer je er niet uitkomt. We doen het doen desnoods stap voor stap.

Jambo
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014

Tips en trucs

Bericht door Jambo » do 23 mar 2006, 20:35

Bedankt Rob,

Ik ga er in het weekend mee stoeien. Wanneer er een Cheetah onder mijn naam verschijnt is het gelukt. Een aantal kreten sloegen gelijk aan bij mijn dochter (15) dus ik kom er wel uit.

Vriendelijke groet,

Hans
Hakuna Matata

Jado

Bericht door Jado » za 17 feb 2007, 19:35

Ik probeer al een maand om een foto te plaatsen maar het lukt mij niet ik begrijp er niets van.
Op het forum van de tdm lukt het mij wel maar op het forum van de V-Strom niet wie o wie kan mij helpen ???????????

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » zo 18 feb 2007, 10:53

Wat is precies het probleem, oftewel waar gaat het fout? Zo moeilijk is het niet. Belangrijkste is dat je een foto elders op het internet hebt geupload. Zonder dat gaat het niet lukken. Daarna zet je een link (verwijzing naar die plek op internet in je bericht en zet er de tags omheen. Bij sommige andere forums kun je rechtstreeks vanaf je pc naar het forum uploaden, dat is hier niet mogelijk.

Jado

Bericht door Jado » zo 18 feb 2007, 12:41

Ik heb de foto op het net staan als ik de link plaats de komt wel de tekst van de link maar niet de foto.
[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u191 ... C00080.jpg[/IMG]

zo dus

RvGS
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS | Actual een FGSA

Bericht door RvGS » zo 18 feb 2007, 12:50

Jado schreef:...maar niet de foto....
Alsjeblief, ik heb het net even geprobeerd met jouw link en zie de foto wel in het bericht. Nu kan iedereen van je Mooie TDM :) genieten.
Afbeelding
Groet, Robert | Der rote Fuerstuhl |

Jado

Bericht door Jado » zo 18 feb 2007, 13:03

Wat doe ik fout???????????

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » zo 18 feb 2007, 13:42

Jado schreef:Wat doe ik fout???????????
Ik denk dat je "Schakel BBCode uit in dit bericht" aangevinkt hebt staan. Dit staat onder het vakje waarin je je bericht typt. Als dit standaard bij jou is aangevinkt kun je dat in je profiel wijzigen. Als hier een vinkje bijstaat werken de tags namelijk niet en krijg je de link als tekst in je bericht te zien en niet als foto.

Jado

Bericht door Jado » zo 18 feb 2007, 15:42

Ga nu proberen!

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » zo 18 feb 2007, 16:59

Zo te zien is het je nu wel gelukt (in het andere topic).

Jado

Bericht door Jado » zo 18 feb 2007, 17:03

Ja zeker nog bedankt voor de hulp

Dyrck
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL650 Rattus Nigra

Bericht door Dyrck » zo 18 feb 2007, 18:37

Jado schreef:Wat doe ik fout???????????
Verkeerde motor?

(geintjuh.., hij 's prachtig)
Groeten;
Dyrck

Gib mir Benzin
Es fließt durch meine Venen, Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren, Herz und Nieren sind Motoren

Bericht door Karma » do 05 apr 2007, 09:17

aha, gelukt om een foto te plaatsen
[img][img]http://i156.photobucket.com/albums/t23/ ... zuki10.jpg[/img][/img]

Renevw
DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 '04

foto test

Bericht door Renevw » za 22 mar 2008, 17:46

Afbeelding

Testje :D

Renevw
DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 '04

Bericht door Renevw » za 22 mar 2008, 17:57

Zo dan nu toch maar via photobucket.com. Vorige was dus via google geprobeerd maar daar krijg je geen goede link naar de foto zelf.

Afbeelding

Sanscorp
DL1000 berijder
Mijn motor is een: DL1000 K2 - KNALgeel :-)

Bericht door Sanscorp » vr 20 jun 2008, 16:55

Afbeelding

link voor volledig formaat:
http://www.studio-lahaye.nl/HDR.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

link is niet mooi, foto vind ik van wel (anders zet ik hem niet online...)

grtz
Originele topkoffer op origineel Suzuki rek gemaakt -- Scottoiler -- HID verlichting -- LED voor en achter -- 2-weg Alarmsysteem -- DIY Yoshbox -- Tandwiel 16 voor -- DIY USB lader --

Stroompje

Bericht door Stroompje » vr 20 jun 2008, 20:09

StudioLahaye schreef: ...........................................
link is niet mooi, foto vind ik van wel (anders zet ik hem niet online...)

grtz

:schater: ....ja mooi issie.....maar das bij jou geen kunst!! :wink:
Valt dit onder de tips of de trucs.... :?:

Biker

Re: Plaatsen van foto's en 'mooie' links in je berichten.

Bericht door Biker » zo 15 feb 2009, 20:17

De site van Imageshack is gewijzigd en ik wil graag een foto in mijn bericht plaatsen echter het lukt me niet. Welke link moet ik hiervoor gebruiken en moeten er dan nog de IMG tags omheen?

Na even puzzelen heb ik het uiteindelijk gevonden.

Ga naar de site http://www.imageshack.us" onclick="window.open(this.href);return false;
Blader naar je foto.
Resize image naar 800x600 (15-inch monitor)
Host it.

Kies van de 7 opties die vervolgens gegeven worden, optie 4:
Hotlink for forums (1)
Zet het vinkje bij "inlcude details" af.
Kopieer deze link en plak deze in je bericht. Het gebruik van de "Img" is niet meer nodig.

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » ma 16 feb 2009, 13:19

Mijn advies is om op het knopje Img te klikken boven je bericht en daarna de onderste optie in Imageshack te nemen.

Die waar boven staat in het rood: DO NOT Use Link Below when posting. Use FORUM Links above for posts.
Ook al zegt de waarschuwing dat je het niet moet doen...
Dit is namelijk de 'direct link' naar de foto en krijg je bij het plaatsen geen reclame en andere links naar Imageshack in het forum.
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Stroompje

Bericht door Stroompje » ma 16 feb 2009, 13:50

Frank, wat is nu eigenlijk de maximale afmeting bij het direct uploaden van af je PC?
Zodat er rechts geen scrollbalk verschijnt, die oa. errug onhandig is......

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » ma 16 feb 2009, 14:56

Bij 800*600 heb je geen problemen...

Trouwens die scroll balk gaat weg als je op de foto klikt!
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Stroompje

Bericht door Stroompje » ma 16 feb 2009, 18:30

Frank schreef:Bij 800*600 heb je geen problemen...

Trouwens die scroll balk gaat weg als je op de foto klikt!
Yep bedankt......snap ik maar vind het gewoon irri.... :mrgreen:

Van
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: WR450

Bericht door Van » di 14 jul 2009, 09:12

ik wil wat picca's plaatsen en heb de volgende constructie bedacht.
ik maak een hyves aan en zet daar foto's op en zet dan via de url de foto's op deze site. kan dat? en gaat dat ook als ik de hyves privé (alleen voor 'vriendjes') maak?
yamaha wr450

Longjohn007

Bericht door Longjohn007 » di 14 jul 2009, 10:10

Helaas, had ik al geprobeerd, via hyves en je "vriendjes" beveiliging krijg je geen goede URL en dus niks te zien......

Wat wel werkt is een openbaar album voor deze foto's maken met Picasa-webalbums, en dan een link naar de betreffende foto maken.

groet,

Johnny

Stroompje

Bericht door Stroompje » di 14 jul 2009, 15:22

Doorlinken kan alleen van echte openbare site's( Imageshack.us / photobucket.com / mijnalbum.nl /pixum.nl etc) , via Hyve's en mijn space (MSN) gaat dat niet lukken.

Plaats reactie