Kanttekeningen.....

...voor het gebruik van dit forum!
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Contacteer:

Kanttekeningen.....

Bericht door Daring Red Frank » za 27 sep 2008, 12:23

Even een kanttekening... 1000 leden is maar betrekkelijk... als Tuke zou kijken naar het aantal actieve leden, dan zijn het er nog geen 200. Er zijn gewoon mensen die kijken één keer, registreren zich en kijken er nooit meer naar...

Ik beheer zelf ook een forum. Iedere maand gooi ik mensen die een jaar niet ingelogd hebben eruit. Nu zitten we op 750 leden, iedere maand delete ik er zeker 30 tot 40, als ik dat niet gedaan had, zouden we op zeker 2000 leden zitten..

Nog een kanttekening, (nu ik toch bezig ben :mrgreen:). De software van dit forum (phpbb2) is hopeloos verouderd. Er zou voor beheerders/moderators/gebruikers een hele nieuwe wereld open gaan met phpbb3. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » do 02 okt 2008, 23:55

En toen was het stil...

Een beetje meer bandbreedte bijkopen zou ook niet verkeerd zijn.. :mrgreen:

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Peterzeeland
KLV1000 berijder
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000

Bericht door Peterzeeland » vr 03 okt 2008, 09:23

Frank,
hoe doe jij dat op jouw forum. is dat gratis, en zo ja, waar betaal jij de bandbreedte van? En zo nee, hoe kunnen wij geld genereren opdat wij ook een luxe forum krijgen???

en nee, sponsored by NIMAG lijkt me geen goed idee!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » vr 03 okt 2008, 10:23

Ik denk dat het een kwestie is van de goeie provider kiezen. Er zijn providers die je voor bijvoorbeeld 25€ per jaar je maar 100mb geven en 4000mb bandbreedte, maar er zijn er ook die je 3000mb geven en 20000mb bandbreedte. Dat scheelt een slok op een borrel. Ik denk dat Tuke nog een te dure provider heeft, die te weinig geeft voor het geld.

Mijn forum is ook 'complete selfsupporting'. Dat wil zeggen dat het een hobby is, met wel een hele serieuze achtergrond. De forumsoftware staat op een eigen server. Van de gratis forumruimte zijn we na 2 maanden al afgestapt. Maar ik betaal alles gewoon zelf, want alle hobby's kosten geld.
Sponsoring zie ik ook niet zitten.

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000A L4

Bericht door Stroompje » vr 03 okt 2008, 12:45

Hi Frank/Peter en alle anderen,
A-technisch als ik ben..........heb ik jullie vragen maar even in de Forum admin/mod-groep gegooid.....
We gaan in overleg of er een update cq. upgrade uitgevoerd moet worden :!:
AfbeeldingGreetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}

Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016

Bericht door Iron Horse » vr 03 okt 2008, 19:10

Je kunt ook SMF forumsoftwareoverwegen. Ik ken PHPBB 3 niet, maar ook SMF heeft al heel wat meer voordelen dan PHPBB 2 of is deze versie zelfs nog ouder? Hij stamt uit 2001 dus dat zo maar kunnen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » vr 03 okt 2008, 19:15

Het voordeel van phpbb3 is dat je van dit huidige forum alle berichten en gebruikers kunt overnemen.
Je installeert het op dezelfde server en converteert dan de database naar phpbb3.

Als je met andere software begint, moet je qua gebruikers en berichten helemaal opnieuw beginnen...

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » vr 03 okt 2008, 21:16

Zelf heb ik wel eens een webserver en phpbb 2 geïnstalleerd om het uit te proberen. Verder ben ik beheerder op een forum met SMF software, ik kan alleen niet op de server zelf werken, verder heb ik alle rechten. Degene die dat destijds geïnstalleerd heft, heeft alle berichten en de gebruikers overgezet van phpbb naar SMF. Het enige wat ik er in kon vinden dat een beetje fout was gegaan is dat bij iedereen de eerste letter van het onderschrift verdwenen was en dat speciale tekens zoals trema's niet goed werden overgenomen. De rest was gewoon nog intact. Reden van de overgang was o.a. betere beveiliginsmogelijkheden, maar dat zal inmiddels in phpbb 3 dan ook wel het geval zijn. Het was ook maar een suggestie. :wink:

Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Tuke
Erelid V-Stromforum
Mijn motor is een: Versys 650 ABS '07 / Tenere '94

ter overname aangeboden

Bericht door Tuke » vr 03 okt 2008, 22:25

Voor wat betreft de software. Het forum draait op 2.0.23 van februari 2008. Dus oud... nou nee. Beperkte functionaliteit wel, vergeleken met phpbb 3.0.2.

Conversie heeft nog niet plaatsgevonden. Vanwege de technische aspecten zou ik er even voor moeten gaan zitten. Dit is me tot op heden nog niet gelukt. Dit heeft mede te maken dat ondergetekende al een tijdje nadenkt over het overdragen van het forum. Oudgedienden weten dat ik al geruime tijd V-stromloos ben. Motivatie om dit forum op een hoger niveau te brengen is in de loop der tijd niet toegenomen.

Dusss.... lijkt het mij een goede zaak het beheer van http://www.vstrom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en het forum ter overname aan te bieden. Uiteraard voor nop. Randvoorwaarden is uiteraard dat de nieuwe beheerder een V-strom bezit en tevens contact persoon voor Nimag wil zijn.

Groeten,
Stephan

Remko
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 k7/A

Re: ter overname aangeboden

Bericht door Remko » za 04 okt 2008, 22:06

Tuke schreef: Dusss.... lijkt het mij een goede zaak het beheer van http://www.vstrom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en het forum ter overname aan te bieden. Uiteraard voor nop. Randvoorwaarden is uiteraard dat de nieuwe beheerder een V-strom bezit en tevens contact persoon voor Nimag wil zijn.

Groeten,
Stephan

En toen bleef het ineens angstig stil.........

:( :( :( :( :( :(

Ik heb de kennis niet, de interesse niet en de tijd niet.
En het zou me verbazen als er opeens een vrijwilliger opstond die dit wil gaan beheren!!

Heel veel succes met het zoeken naar een gedreven en gemotiveerde opvolger!!! m/v uiteraard
Heerlijke pekelfiets zo'n DL650/A/K7

lang leve de Tectyl!!!!

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » zo 05 okt 2008, 00:13

Ik heb het al wel even in overweging genomen. Probleempje is dat ik wel eens een keertje de hele handel inclusief een personal webserver (alleen niet met domeinnaam) heb opgezet om het eens uit te proberen, maar er niet verder op heb geoefend en dat is al weer een jaartje of 2 geleden. En ik wil voor zo iets wel iets meer ervaring hebben. Nu heb ik wel het beheer over een ander forum, maar alleen niet de rechten om software te updaten en te beheren / aan te passen. Heb ik ook nooit om gevraagd, anders waarschijnlijk wel gekregen. Verder denk ik ook dat niet iedereen op mij als beheerder zal zitten wachten. Ik heb wel vanaf het begin van het forum een V-Strom, maar ik ben niet altijd even vriendelijk geweest richting Nimag.

Ik overweeg toch maar weer eens die proefopstelling nieuw leven in te blazen voor het geval er niemand anders het oppakt. Ik kan het wel, maar ik zal me er eerst meer in moeten verdiepen. Ik wil niet dat door een miskleun het forum ineens plat ligt of data verloren gaat. Misschien dat de laatse versie van phpbb het nog weer eenvoudiger maakt.

TT-Strom
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A L2 zwart

Bericht door TT-Strom » ma 06 okt 2008, 08:53

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde als Iron Horse.

Heb jaren geleden ook wel eens wat servertjes draaiende gehad links en rechts, maar ben hier op een gegeven moment mee gestopt.

Misschien is het een idee om dit met een paar man te doen (?) die hier interesse in hebben, hoeft natuurlijk niet perse 1 persoon te zijn. Hiervoor wil ik dan best tijd vrijmaken.

@Tuke: heb je toevallig enige informatie over de bandbreedte en het dataverkeer wat het forum per maand gemiddeld verbruikt?

Groet,

Andries
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.

Dgr
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL650 K7

Bericht door Dgr » ma 06 okt 2008, 12:25

Is het een idee om een paypal rekening te openen voor vrijwillige donaties waarmee de kosten gedekt kunnen worden? Dit zie ik wel vaker, ook op MF bijvoorbeeld.

Mocht er dan iemand zijn met de kennis, zin en tijd om het forum over te nemen, dan hoeft deze in ieder geval niet de kosten van de bandbreedte op zich te nemen.

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » ma 06 okt 2008, 14:17

Aangezien ik de aanrichter van deze discussie ben, zal ik ook weer eens iets van me laten horen..
...heb je toevallig enige informatie over de bandbreedte en het dataverkeer wat het forum per maand gemiddeld verbruikt?
Het forum is nu gehost phpbbhost.nl en ik vermoed met het kleinste pakket, dat is 100mb ruimte en 3gb bandbreedte. (Dat is aan het einde van de maand net iets te weinig). Als ik een gokje mag doen, schat ik dat de database ongeveer 40 á 50 mb groot is momenteel.

Het pakket bij phpbbhost.nl is te klein en als je upgrade naar een groter pakket ben je gelijk het dubbele of meer kwijt. (nu Basis, straks start of nog mooier basis, maar daar zijn ze veel te duur mee..)
http://phpbbhost.nl/webhosting/shared_hosting

Ik heb wel de kennis en ervaring om het forum te upgraden van 2 naar versie 3.
Heb het al meerdere malen gedaan en zo dat de berichten en gebruikers gewoon blijven bestaan.

nog een paar vraagjes voor Tuke:
  • 1. Ben jij in staat om via PHPadmin een backup te maken van de database of kun je net als iron horse ook niet bij?
    2. Wat houdt contactpersoon bij Nimag in?
    3. Is het forum momenteel financieel te betalen door Google adsense? (ik heb op mijn eigen fora nooit gebruik hiervan gemaakt, doordat ik altijd voor een non-commercieel, onafhankelijk karakter koos.
Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

TT-Strom

Bericht door TT-Strom » ma 06 okt 2008, 14:48

Goed werk Frank.

Ik zie dat het plan start 51,17 euro per jaar kost.
Dan heb je dus 6GB dataverkeer.

Om het makkelijk te maken: Ik ben bereid om de helft van deze kosten voor mijn rekening te nemen.
Als iemand anders bereid is de andere 26 euro per jaar voor zijn/haar rekening te nemen (of meerdere die delen), zouden we het forum kunnen overzetten naar het Start account met meer bandbreedte.
En een domeinnaam zit er ook eventueel dan al bij.

Let op: het overzetten en beheren heb ik niet in de vingers, daarvoor is het voor mij te lang geleden, maar misschien wil Frank dit doen.

Groet!

Andries

Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Contacteer:

Bericht door Spip70 » ma 06 okt 2008, 17:05

Ik zit ook al een paar dagen te overpeinzen om mijn hulp te bieden in de vorm van:
- tijd
- geld (die resterende 26 euro wil ik best voor mijn rekening nemen)
- .... (afhankelijk van wat nodig is)
Ik heb net als Andries geen verstand van het beheer van een domein maar ben wel leergierig. Laat maar horen!

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"

Stroompje

Bericht door Stroompje » ma 06 okt 2008, 18:35

Gelukkig ....... :arrow: een aantal reakties :!:
Ook ik wil me blijven inzetten voor een goed V-Strom forum en dit moet dus beslist niet verdwijnen :!: :!:
Helpen wil ik altijd.......en ervan leren gaat dan vanzelf.
Alleen weet ik niet of je samen zoiets kan beheren.......technisch gezien..... :roll: :?:

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » ma 06 okt 2008, 19:37

Stroompje schreef:
Alleen weet ik niet of je samen zoiets kan beheren.......technisch gezien..... :roll: :?:
Samen beheren kan zeker.. bij de versie 3 van de phpbb software zitten beheerderfuncties. Alleen is het handiger dat één persoon de database beheert. Dat wil zeggen, de software installeert, de conversie doet en daarna backups maakt van zowel software als database.
Het beheer en moderatie moet dan gevoerd worden door een groep gemotiveerde moderators, die ook weten wat ze doen moeten... (berichten splitsen/verplaatsen/waarschuwen/sluiten/samenvoegen om het forum overzichtelijk te houden)

Ik zit nog even op de antwoorden van Tuke te wachten, maar...
Ik stel me ook beschikbaar om dit tot een goed einde te brengen! In de komende maanden heb ik ook wel tijd en het geld lijkt me ook geen probleem.

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » ma 06 okt 2008, 20:15

Ik ben het geheel eens met Frank dat de database slechts door 1 persoon wordt beheerd. Dit voorkomt fouten en verschillende werkwijzen, met kans op fouten. Zeker als er al iemand met goede ervaring is moet je niet nog een "kapitein" op het schip zetten.

Daarnaast kunnen er 1 of 2 beheerders zijn, liefst niet te veel aangezien ook dat tot verwarring of onenigheid kan leiden. Beheerders kunnen bijna alle technische handelingen verrichten maar blijven verder af van de forum software updates/aanpassingen. Zo kan ik nu op het forum waar ik beheerder ben wel een back-up maken, maar niet terugzetten en kan ik ook geen smileys uploaden aangezien ik de gebruikersnaam en wachtwoord niet heb. Het pad staat gewoon zichtbaar maar dat is niet voldoende.

En verder zijn er natuurlijk een aantal moderators nodig die een oogje in het zeil houden. Die houden zich hoofdzakelijk bezig met het controleren van berichten en de correctie van eventuele foute plaatsing en proberen onenigheden te sussen.

Uiteraard kan iedereen suggesties inbrengen die uiteindelijk ter beslissing zijn van de administrator die de software daadwerkelijk moet aanpassen.

En een bijdrage kan er ook van mij wel af. Als er een paar man/vrouw 1 Euro per maand lapt oftewel 24 Euro per jaar dan is er al snel veel mogelijk lijkt me. Het gaat hier niet zoals bij motor-forum waar eigen servers draaien en eigen software wordt geschreven/aangepast, we laten alles, lijkt me, bij een (goede) provider draaien die ook de nodige basissoftware al geïnstalleerd heeft.

Als dit wat gaat worden dan wordt dat de derde omgeving sinds de start en de introductie van de V-Strom DL 650.

Gezien de huidige goed draaiende situatie zouden denk ik de moderators gewoon kunnen aanblijven aangezien er verder niets veranderd. Je praat dus alleen over een administrator en eventueel een beheerder, maar die laatste is niet perse nodig wanneer de admin genoeg tijd heeft de boel ook te beheren.

Diversion

Re: Kanttekeningen.....

Bericht door Diversion » ma 06 okt 2008, 21:36

Frank schreef:Even een kanttekening... 1000 leden is maar betrekkelijk... als Tuke zou kijken naar het aantal actieve leden, dan zijn het er nog geen 200. Er zijn gewoon mensen die kijken één keer, registreren zich en kijken er nooit meer naar...
Franks schatting van 200 actieve leden is waarschijnlijk nog aan de hoge kant. Ik ben nu een paar maanden lid van dit forum, maar ik merk nu al dat ik steeds dezelfde namen tegenkom. Een aantal van die namen heb ik bovendien al tijdens de bijzonder geslaagde dag bij de Veluwe en IJsselvallei rit kunnen ontmoeten (nogmaals bedankt, Paul). Daarnaast heb ik al vele nuttige tips kunnen vinden.
Ik zou me daarom ook best willen inzetten (ook financieel) om het forum in stand te houden en te verbeteren. Hoewel ik wel het nodige van computers en websites af weet, mis ik de specifieke kennis om "hoofd"beheerder te kunnen zijn. Als Frank deze rol op zich wil nemen, lijkt me dat een prima idee. Als hij zich daarnaast wil laten ondersteunen door 1 of 2 personen, wil ik er daar best een van zijn, ik hoor het wel. Wat moderatoren betreft: die zijn er nu toch ook al? Volgens mij functioneren die prima!
Naar mijn mening is het niet nodig om het forum van reclame te voorzien. Het gaat om een zodanig klein bedrag dat we dat best zelf kunnen ophoesten. Het idee van DGR voor een rekening waar mensen een vrijwillige bijdrage op kunnen storten, lijkt me heel goed. Volgens mij haal je hier binnen no-time een veelvoud van het benodigde bedrag binnen.

Sparkle Black Peter
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino

Bericht door Sparkle Black Peter » di 07 okt 2008, 01:27

Ook ik ben wel bereid om er tijd, geld (met dank aan Kloontje :lol: )en energie in te steken. Uiteraard is een (vrijwillige) bijdrage in de kosten voor meer data, geen probleem. Zodra er een rekening o.i.d. is, laat maar weten.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Stroompje

Bericht door Stroompje » di 07 okt 2008, 11:48

:arrow: even een kanttekening bij............. het idee voor een rekening waar mensen een vrijwillige bijdrage op kunnen storten.
Dit lijkt een goed idee maar geeft wel verplichtingen.
De jaren dat we dit forum draaien hebben we dit met het motto "alles mag en niets moet" gedaan...........
Financiële en administratieve verplichtingen horen daar niet bij!
Je gaat dan al gauw richting club/vereniging.....met de nodige rompslomp.(tenzij er iemand is die zich hierop wil storten :roll: )
:idea: 'n Optie kan zijn :de kosten delen binnen het forumteam.....?

Tuke
Erelid V-Stromforum

Bericht door Tuke » di 07 okt 2008, 12:35

Frank schreef:Aangezien ik de aanrichter van deze discussie ben, zal ik ook weer eens iets van me laten horen..

nog een paar vraagjes voor Tuke:
  • 1. Ben jij in staat om via PHPadmin een backup te maken van de database of kun je net als iron horse ook niet bij?
    2. Wat houdt contactpersoon bij Nimag in?
    3. Is het forum momenteel financieel te betalen door Google adsense? (ik heb op mijn eigen fora nooit gebruik hiervan gemaakt, doordat ik altijd voor een non-commercieel, onafhankelijk karakter koos.
Groetjes,
Frank
Goed om te zien dat het onderwerp leeft.
ad 1) er is totale toegang tot de bestanden en phpadmin. Backup maken is dus mogelijk.
ad 2) contactpersoon is groot woord. Met name contact via mail met de contactpersoon bij marketing. Aangezien het forum geen vereniging is hebben we tot nu toe weinig contact over standjes en dat soort zaken. Er staat wel een vermelding van het forum en mail contactpersoon op hun site.
ad 3) google inkomsten dekt aardig de kosten van het pakket + domeinnamen. is destijd voorgekozen vanwege lage impact (geen al te schreeuwerige banners). Laten betalen door leden/donaties is eigenlijk nooit een echt alternatief geweest.

Voor wat betreft de bandbreedte.... met de 6gb kwam het tot nu toe redelijk uit. Maar je merkt dat ie er net overheen klapt tegen het einde van de maand. ruimtebeslag database e.d. is momenteel 61 mb

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » di 07 okt 2008, 21:34

Ok, we hebben dus meer dan 6 gb dataverkeer. Dat is niet gek voor een forum...

Ok, kom ik weer, Stephan,
  • 1.Tot wanneer loopt het domein? Want phpbbhost.nl is niet echt goedkoop en geeft eigenlijk niet heel veel bandbreedte voor het geld.
    2. Kun je me alvast een backup van de database sturen, zodat ik wat kan experimenteren op mijn eigen server? (mailen via http://www.transferbigfiles.com?)
    3. Ik ben geen voorstander van Google adsense trouwens, ik vind die advertenties vrij irritant.. ik ben dan meer voor gewoon samen lappen...

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Iron Horse

Bericht door Iron Horse » di 07 okt 2008, 21:56

Stroompje schreef: :arrow: even een kanttekening bij............. het idee voor een rekening waar mensen een vrijwillige bijdrage op kunnen storten.
Dit lijkt een goed idee maar geeft wel verplichtingen.
De jaren dat we dit forum draaien hebben we dit met het motto "alles mag en niets moet" gedaan...........
Financiële en administratieve verplichtingen horen daar niet bij!
Je gaat dan al gauw richting club/vereniging.....met de nodige rompslomp.(tenzij er iemand is die zich hierop wil storten :roll: )
:idea: 'n Optie kan zijn :de kosten delen binnen het forumteam.....?
Dat is iets wat mij ook al een beetje "zorgen" baarde, aangezien je dan ook verplicht wordt een boekhouding bij te houden. Je beheert tenslotte geld van anderen. Dan is de laatste suggestie misschien nog niet zo gek om het binnen het forumteam te houden. Met pak em beet 5 man/vrouw komt dat per persoon op minder dan die ene Euro per maand die ik voorstelde. Het blijft dan ook beter controleerbaar en beheersbaar binnen een afgebakende groep. Geeft meteen aan of je echt "hart voor de zaak" hebt als je in het team zit. Het mag echter denk ik geen verplichting worden om in het team te zitten en dan ook te moeten betalen, dat zou weer in strijd zijn met de grondbeginselen van het forum. Het creeert echter wel een klein dilemma als je het voorstelt en een teamlid dat niet ziet zitten. Maar misschien loop ik daarmee vooruit op iets wat nog niet eens is..... :roll: Ik volg de ontwikkelingen nauwlettend.

TT-Strom

Bericht door TT-Strom » wo 08 okt 2008, 16:51

Stroompje: dank voor het terug plaatsen... :lol:

Bij deze ben ik bereid om zoals gezegd de helft van het bedrag voor mijn rekening te nemen. Ik hoef daarvoor niet perse in een forumteam te zitten, maar ben hiertoe best bereid om ook vanuit dat oogpunt iets te kunnen betekenen.

Omdat ik dit gewoon een super forum vindt met veel nuttige info (en niet alleen nutteloos gebabbel, wat soms ook goed is trouwens :wink: ), draag ik hier graag mijn steentje aan bij.

Lastige is inderdaad, hoe regelen we dit. Niet dat ik Frank het meeste werk in de schoenen wil schuiven, maar stel dat Frank bereid is om het technisch beheer gedeelte te doen (dus hosting regelen, database overzetten etc.) is het misschien handig als ik naar hem mijn bijdrage overmaak. Dan kan hij het direct goed inzetten. Daarna wil ik best vanuit een forumteam een stuk beheer doen, om hier ook een bijdrage te kunnen leveren. De huidige Admin's doen hier trouwens al heel goed werk, dus als die het ook willen blijven doen en hier geen uitbreiding nodig is, is dat ook prima.

Groente!

Andries

Die Pesto

Bericht door Die Pesto » wo 08 okt 2008, 20:15

Hee stromvrienden.... ik snap niks tot weinig van een internetsite laat staan van onderhouden...wel ben ik bereid een paar euro te storten in een pot...snap dat het lastig gaat worden om een contributie te vragen maar ik vind wel dat de site in de lucht moet blijven...hoop op reakties van meer strommers, dus niet alleen van de meest actieve site bezoekers.......marco....

PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KTM 990 SMT 2013

Bericht door PvdBogaard » do 09 okt 2008, 11:06

Als iedereen nu op vrijwillige basis 5 euro doneert moet dat toch een voldoende buffer geven waaruit een provider betaald kan worden met voldoende megabyten opslag en gigabyten aan verkeer.

Hee, plaats eens een poll om te zien hoeveel reageren

A la,

1) 0 euro
2) 5 euro
3) 10 euro
4) 25 euro

Paul.

Stroompje

Bericht door Stroompje » do 09 okt 2008, 11:14

Hi Paul,

:arrow: voorlopig gaat het nog niet om de centen.....als het zover is hoor je het vast wel..... :wink: :lol:
Ennn.... zo als Tuke heeft aangegeven, was het tot nu toe zo goed als self supporting.....

TT-Strom

Bericht door TT-Strom » do 09 okt 2008, 17:03

Indeed Stroompje.

Het gaat er eerst om dat we iemand (bereid) vinden die het forum vanuit technisch oogpunt wil beheren, met als voorkeur dat deze persoon door zijn/haar inzet voor het beheer, verder geen kosten voor hosting etc. kwijt is.

Het dagelijkse beheer (forum team) en de centen voor de hosting (en een biertje of flesje wijn voor de technisch beheerder) komen altijd goed, daarvoor zijn inmiddels (gelukkig en super!) al genoeg aanmeldingen, ook via PB bij mij (waarvoor alvast dank aan die personen!)

Het wachten (zoeken) is dus naar een technisch beheerder..... :lol:

Andries

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » do 09 okt 2008, 17:35

Ik denk ook dat we er wel uitkomen... :)
Gaat helemaal goed komen met HET V-stromforum!

Het is nu aan Stephan...

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Tuke
Erelid V-Stromforum

Bericht door Tuke » zo 12 okt 2008, 15:15

@Frank: je hebt pb'tje

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » di 21 okt 2008, 16:03

Tuke schreef:@Frank: je hebt pb'tje
Je hebt een PB terug :mrgreen:

(ik heb een opzetje gemaakt met nieuwe software, geinteresseerden die een sneakpreview willen, mag mij een PB sturen voor de URL)

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Dgr
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL650 K7

Bericht door Dgr » di 21 okt 2008, 17:24

Gaaf!
Goed om te horen dat het nog leeft, 't was al eventjes stil :)

Furiousz
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: BMW R1200GS

Bericht door Furiousz » di 21 okt 2008, 21:17

Ik moet zeggen dat het opzetje van Frank er gelikt uitziet!! De nieuwe software heeft veel leuke/nuttige toevoegingen!

Diversion

Bericht door Diversion » di 21 okt 2008, 21:21

Goed bericht!
Heb je al enig idee wanneer je met het forum in het nieuwe jasje wilt draaien?

Diversion

Bericht door Diversion » vr 24 okt 2008, 21:46

Furiousz schreef:Ik moet zeggen dat het opzetje van Frank er gelikt uitziet!! De nieuwe software heeft veel leuke/nuttige toevoegingen!
De kleurstelling en lay-out van het opzetje van Frank is helemaal up-to-date, ziet er fraai uit en is toch nog voldoende hetzelfde gebleven om voor iedereen het gevoel van herkenning te geven.
Kleine opmerking: ik heb sinds een paar jaar een leesbril nodig voor mijn krantje en het beeldscherm. Ik vind de gebruikte broodletter van het huidige forum beter leesbaar dan het lettertje dat Frank gekozen heeft: dat lijkt iets kleiner en magerder. Wellicht een kwestie van wennen :?

De vele nuttige en leuke toevoegingen heb ik niet onmiddellijk herkend, misschien moet ik wel beter kijken :oops:

Stroompje

Bericht door Stroompje » vr 24 okt 2008, 21:53

Hihi.....over beter kijken gesproken...... :schater:

Kijk eens rechtsboven het woord inloggen, daar staat een A tussen twee "v-tjes" die op hun kant liggen.
Als je daarop klikt ...................krijg je vast wel een lettergrootte die zonder leesbril te lezen is. :!:

Afbeelding

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » vr 24 okt 2008, 22:36

Stroompje schreef:Hihi.....over beter kijken gesproken...... :schater:

Kijk eens rechtsboven het woord inloggen, daar staat een A tussen twee "v-tjes" die op hun kant liggen.
Als je daarop klikt ...................krijg je vast wel een lettergrootte die zonder leesbril te lezen is. :!:

Afbeelding
Mooi hé?

Bedankt voor alle complimenten! (Ook via pb)

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Diversion

Bericht door Diversion » za 25 okt 2008, 00:18

Dat is dan alvast één van die nuttige toevoegingen :!:
Helemaal geweldig :lol:

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » do 30 okt 2008, 11:06

En zo zijn er vele voordelen, Diversion:
  • Bijvoorbeeld..
    *de ongelezen berichten blijven ongelezen, dus als je niet veel tijd hebt en je wilt de volgende dag verder lezen, dan kan dat. In dit forum ben je de ongelezen berichten kwijt.
    * Uitgebreide mogelijkheden om bestanden te plaatsen. Het hoeft niet meer via imageschack, maar kan dus gewoon op de server van vstrom.nl geplaatst worden.
    * PB's naar meerdere personen tegelijk, zelfs met BCC
    * Zeer geavanceerde zoekfunctie op basis van indexering. In feite kun je nu alles terugvinden..
Zo, dit zijn nog maar een paar van de nieuwe opties. Mensen die al met phpbb3 gewerkt hebben in een forum, weten dat, maar voor wie alleen phpbb2 (deze software) kent, zal er een nieuwe wereld qua forumgebruik opengaan!

Even voor het geval jullie denken dat hier de klad in komt, Tuke en ik zitten niet stil, langzaam maar zeker komt er schot in... binnenkort meer...

Neem nog eens een kijkje op het proefforum, ik heb nu iconen van motortjes geplaatst. Ieder icoon heeft een eigen betekenis, zoals blauw, met een knipperende koplamp betekent dat er nieuwe berichten zijn.
Ow ja, onderaan is een testforum, als je wilt experimenteren met posten, liever niet in de reguliere rubrieken en onderwerpen, anders regent het notificaties bij sommige deelnemers.

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

Stroompje

Bericht door Stroompje » do 30 okt 2008, 12:00

Yeah.....de virtuele V-Strom wereld wordt steeds mooier :worship:

TT-Strom

Bericht door TT-Strom » do 30 okt 2008, 19:26

Frank,

Super man, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

En je weet het: stuur ff een pb voor wat betreft de kosten, die hoeven niet op jouw schouders te rusten.

Greets!

Furiousz
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: BMW R1200GS

Bericht door Furiousz » vr 31 okt 2008, 00:36

Ziet er leuk uit, die icoontjes :D ! Kan alleen nog niets posten in het test gedeelte.

En idd, wat de kosten betreft.... mocht het nodig zijn dan hoor ik het wel 8)

Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » vr 31 okt 2008, 00:46

Furiousz schreef:Kan alleen nog niets posten in het test gedeelte.
zie je pbvakje :)

Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___

FireTaz
DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-strom DL 1000

Bericht door FireTaz » vr 31 okt 2008, 20:47

heb net even gekeken op het proef forum. is even wennen aan al die verschillende motortjes en ik zal ook vast niet alle nieuwe mogelijkheden in één keer ontdekken maar het ziet er prima uit.
succes!
loud pipes save lives! zilvergrijze 1000

Savages
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Bericht door Savages » di 14 jul 2009, 14:24

Ik weet niet of deze discussie nog steeds relevant is? :?:

Ik ben zelf net lid van dit forum. Ik heb sinds een week of twee een Vstrom. Ik werk in de ICT, en heb een aantal servers ter beschikking. Ik zou de hosting voor mn rekening kunnen nemen, uiteraard zonder kosten. De enige kosten die er dan nog zijn, zijn voor de domeinnaam registratie. Deze kosten zijn er altijd, en bedragen afhankelijk van de betreffende partner tussen de 6 en 40 euro p/j.

Uiteraard ben ik niet geinteresseerd in het volledige beheer van het forum. Ik heb hiervoor geen tijd. Daarnaast vind ik dat een public forum een handvol 'vaste' aanspreekpunten moet hebben. Ook het aanspreekpunt voor de Nimag trekt mij niet, ook weer vanwege de hoeveelheid werk wat dit met zich meebrengt.

Laat maar weten als er nog behoefte is aan hosting ruimte. Ik ben zojuist een nieuwe virtuele server aan het inrichten daar zou het forum eventueel bijgezet kunnen worden. Bandbreedte is geen probleem (1000 GB /mnd). Ruimte kan een probleem worden, heb maar 5 GB vrij op de disk. Ik heb geen inzicht in hoeveel er nu in gebruik is hier!? De database zal wel meevallen, maar ik weet dus niet of plaatjes en dergelijke ook worden gehost? :?:
To drive or not to drive, that's the question...

TT-Strom

Bericht door TT-Strom » di 14 jul 2009, 15:49

Hej Savages,

Dank voor je aanbod en het meedenken, daar hebben we wat aan!

Het hele forum draait op basis van vrijwilligers en Frank verzorgt op dit moment de hosting en is hoofdbeheerder.

Laten we even op zijn reactie wachten, kijken wat hij vind.

In ieder geval top dat je meedenkt en het aanbied!

BerkRod

oxi

Bericht door oxi » do 13 aug 2009, 11:10

zo is dat ! Zoek me lam om me uit te kunnen schrijven, maar deze optie is wel heel erg verstopt. Bij iedere "mededeling" die aan "leden " ( ongevraagd) wordt verzonden zou de optie D U I D E L I J K zichtbaar moeten zijn, en door één muisklik zou dan daarmee de uitschrijving een feit moeten zijn.

TT-Strom

Bericht door TT-Strom » do 13 aug 2009, 11:45

oxi schreef:zo is dat ! Zoek me lam om me uit te kunnen schrijven, maar deze optie is wel heel erg verstopt. Bij iedere "mededeling" die aan "leden " ( ongevraagd) wordt verzonden zou de optie D U I D E L I J K zichtbaar moeten zijn, en door één muisklik zou dan daarmee de uitschrijving een feit moeten zijn.
Oxi,

Waar doel je op?
Dit is een oude discussie?

Berkrod.

Plaats reactie