Naast de meningen ook graag de feiten.

...voor het gebruik van dit forum!
Plaats reactie
Viki-650A
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A-K7

Naast de meningen ook graag de feiten.

Bericht door Viki-650A » ma 05 nov 2007, 22:27

Beste V-Strom-ers,
ik lees op dit forum allerlei interessante en leuke dingen. Maar al te vaak vraag ik me dan af: zou dat ook voor mij, mijn Viki, mijn rijstijl en wijze van gebruiken gelden?
Bijvoorbeeld discussies over brandstofverbruik: zet daar even bij welke V-Strom/KLV je hebt en MET modeljaar of K-nummer. Het verschil tussen een 1000 en 650 is evident, maar vanaf K7-2007 heeft de 650 2 bougies per cylinder en dat zou verschil kunnen maken. En als je de ontsteking & inspuiting opnieuw hebt laten mappen, is dat voor een model-genoot ook relevant. En iets over rechterpols, rijstijl, gemiddelde snelheden en zo...
Dus zoiets: Mijn 650A- K7 verbruikt 1l op 21,96km (solo, topcase, eerste 2.660 km's, merendeel rustig toerend over dijk-/binnen-wegen).

Als tweede voorbeeld: de ruiten-en-turbulentie-discussie. Het maakt een heel verschil of iemand van 1,65 m een mening geeft over een standaard ruit bij een 650-K2 met verlaagd zadel of iemand van 1,87 op een 1000 met een verhoogd zadel en een verstelbare standaardruit in de hoogste van de 3 standen. En de mening over herrie op de V-Strom wordt ook wel gekleurd door wat je vorige motor aan windbescherming bood of niet.
Hier wordt het: Vergeleken met mijn Yam Diversion 600 vind ik het lawaai om mijn helm op mijn V-Strom nogal storend (650A-K7, standaard ruit in alle 3 standen geprobeerd, 1,84 m lang/75 kg/Nolan systeemhelm). Ik doe nu altijd die gele 'ear-plugs' in en dan is het goed uit te houden.

Ofwel mijn verzoek aan jullie is om zoveel mogelijk bij elk topic waar je iets meldt even de daarvoor relevante feiten erbij te geven.
MVG
Hans
alias Viki-650A

Peterzeeland
KLV1000 berijder
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000

Bericht door Peterzeeland » di 06 nov 2007, 09:55

beste Hans,

ik vind (.......) dat je wel een beetje gelijk hebt. Het informatiegehalte zou zeker stijgen.

FEIT is echter wel dat niet iedereen met een huishoudboekje bijhoudt wanneer, onder welke omstandigheden etc. welk verbruik gerealiseerd is. Ik schrik me altijd weer dood als ik het rekensommetje weer gemaakt heb (wat! 1 op 12,5 deze tank, dat is niet zo mooi zeg!) en wil dan zsm weer weg van die pomp!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: KTM 990 SMT 2013

Bericht door PvdBogaard » wo 07 nov 2007, 08:30

kan dit alleen maar toejuichen. Strommers, geef zoveel mogelijk gegevens als je hebt. Alleen dan vormt zich een waardevolle set aan informatie.
En rij je na de schrik snel door, weg van het benzine station? Weet dan dat je weldra de volgende kan opzoeken :lol:

--Paul

Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016

Bericht door Iron Horse » wo 07 nov 2007, 12:37

In de meeste gevallen staan de relevante feiten er wel bij vermeld. Zoals bij de turbulentie wordt meestal wel vermeld hoe lang iemand is aangezien we allemaal wel weten dat dit van invloed is. En of het om een 650 of een 1000 gaat kan gemakkelijk getackeld worden door je type motor onder je forumnaam te laten vermelden. Alleen doen de meesten dat niet. :roll: Even een mailtje of pb-tje naar Tuke en het wordt geregeld. En het brandstofverbruik is in ruime mate aan de orde geweest, daar hoeft dus geen twijfel over te zijn. De 650 is afhankelijk van je rijstijl (erg) zuinig en de 1000 een stuk minder. Het ligt er maar aan waar en wat je leest. Het gebruik van de zoekfunctie levert ook vaak de nodige ontbrekende informatie op..... :wink: Maar ook die wordt vaak vergeten te gebruiken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Plaats reactie