handvatverwarming, maar welke?

...
Plaats reactie
Mjgroep

handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Mjgroep »

Hallo Allemaal,

Het is nog niet koud maar die tijd gaat weer komen en wil graag handvat verwarming op me V-strom 650 (2004) zetten.
Er zijn echter vele mogelijkheden met hun prijskaartjes, Ik zou graag advies van julli willen welke de beste prijs/kwaliteit heeft.

Alvast bedankt
Marc
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Soesko »

Ik heb ervaring met Daytona, Saito en Oxford. Daytona en Saito vallen voor mij in de categorie waardeloze rotzooi en Oxford doet wat het moet doen en dat is de handjes lekker warm houden. In de hoogste stand worden de handgrepen zelfs te warm, maar gelukkig zitten er meerdere standen op. Over Oxford ben ik dus erg tevreden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Iron Horse »

Het is wel de bedoeling dat je eerst de zoekfunctie gebruikt. Zeker als je nieuw bent en er al bijna 800 berichten over staan. http://v-strom.nl/forum/search.php?keyw ... verwarming
En voorstellen kan in dit topic. En met nieuw bedoel ik dan niet je aanmelddatum, maar je eerste bericht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Spurm »

Welkom Marc ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Anglais

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Anglais »

Beste Marc,

Ik ben ook opzoek naar handvatverwarming en had inmiddels al begrepen van anderen dat de Oxford een van de beter zou zijn. Ik ga ze waarschijnlijk via deze site bestellen, mocht jij een beter adresje weten laat het mij weten.

http://www.handvatverwarming.nl/


Groeten Chris
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 15-08-2013, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Cplegt »

Ff mijn duit in het zakje te doen. Tot nu toe houden mijn oxford's het steeds 1 seizoen uit. Waarna ze kapot gaan en het is telkens iets anders. Soms het verdeel station, soms de regelunit en soms slechte stekkers. En oxford is niet erg coulant met hun garantiebeid, en zeer traag.
Na goede ervaringen aangehoord te hebben over R&G handvatverwarming ga ik deze maar eens een keer instaleren.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

En die goede ervaring met de R&G HVV komt o.a. van mij. Ik heb deze bij de vorige beurt laten monteren en ze zijn totaal niet duur (zeker niet vergeleken met bovenstaande andere merken).

De HVV kent 5 standen via een drukknop (die bij mij midden op t stuur zit) en in de hoogste stand wordt hij echt goed warm. Ik ben er echt over te spreken.

Een woonwerkrit van 2 uur in de winterochtend en de handjes zijn nog gewoon gelijk lekker warm inzetbaar (geen koude vingers). Je merkt pas dat t koud is als je je handschoenen uit trekt. Voor de echte kou heb ik dan nog wel de verwarmde handschoenen van gerbing (helemaal een genot want die verwarmen de bovenkant van de hand waar de koude lucht op komt).

Het enige wat minder mooi is is dat de handvatten zelf iets korter zijn dan de originele. Dit valt vooral op aan de gashendel.

Succes met de keuze.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Kristof »

Zoals voorgaand al gezegd is; oxfords gaan bij mij ook maar 1 herfst - winter - lente mee, maar ze doen wel goed hun werk :twisted: tot ze ermee stoppen :schater:
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Cplegt »

Daarom ga ik dit jaar die van R&G eens proberen.
Door een minimale hoeveelheid googlen, zag ik dat als je ANWB lid bent, je ze daar in de webshop kunt kopen met korting, voor 49.95 inclusief verzendkosten. Voor niet leden 54.95.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Cplegt »

Ik heb ze vorige week uitgebreid kunnen testen op de heen en terugweg naar Oostenrijk en op de kaunentalergletsjer pas waar het koud en of nat was. En ze werken perfect. Worden absoluut warm genoeg, heb de warmste stand nog niet eens kunnen gebruiken.
Ook de instalatie is gemakkelijk, en minder omslachtig dan met oxfords. Alleen mn gevoel zegt dat die van oxford sneller warm zijn. Maar veel kan het niet schelen in tijd en wat dat nog weer uitmaakt ...
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Piet Zahut »

De KLV is de 3e motor waarop in een setje Oxford handvatverwarming heb zitten en bij mij is er nog nooit 1 kapot gegaan... Ooit eens een setje van Daytona gehad maar dat was ruk, werd niet warm genoeg. De handvatverwarming gewoon rechtstreeks op de accu aansluiten en de nieuwe types van Oxford hebben een beveiliging dat ze de accu niet leegtrekken, deze schakelt uit als de spanning van de accu te laag wordt zodat je nog wel genoeg spanning hebt om de motor te kunnen starten.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Cplegt »

Ja dat beweren ze inderdaad. Je hebt dan nog voldoende stroom om je benzine pomp te horen en je motor die een zwaarmoedige poging doet om 1 cilinder omhoog of omlaag te drukken zonder resultaat. Kortom, werkt ook al net zo consequent als de handvatverwarming zelf na 1 seizoen :).
Gr. Chiel
Mantis

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Mantis »

Ik heb ook de R&G's. Ben er content van, maar na enkele maanden en nog geen 4000km zijn ze al serieus afgesleten, het is blijkbaar erg zacht rubber? Binnen enkele maanden zal ik er misschien grip puppies over trekken.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door RedStrom »

Wat zijn grip puppies?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

Kleine hondjes die je kunt vastpakken en met open bek over je stuur kunt schuiven.
Zo wordt handvat dikker.

Vwb het afslijten heb ik nog niets gemerkt. Vorig jaar oktober laten monteren.

Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Cplegt »

De mijne zijn van nogal een hard rubber/plastic daar kan niks aan slijten lijkt mij.

google-is-your-friend
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door RedStrom »

En je handverwarming werkt dan nog hetzelfde, dwz goed?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

Nog belangrijker bij HVV komt de warmte daar nog wel door naar je hand?


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Hunter6 »

Of de warmte van je HVV de handen bereikt is ook sterk afhankelijk van je handschoen. Heb je een (te) goed isolerende handschoen aan dan zal deze niet alleen de kou buiten houden, maar ook de warmte.
Bij gebruik van HVV dus zoeken naar een handschoen die in de handpalm niet te dik is.
Wie in de winter veel rijdt kan dan ook beter verwarmde handschoenen aanschaffen.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

Ik bedoel dat daar ook mee, want met nog iets tussen de HVV en handschoen komt kon ik me voorstellen dat t lastiger wordt om een goede warmteoverdracht te verkrijgen.

Verwarmde handschoenen zijn heerlijk. Ik heb ze zelf ook. Je handen worden door de rijwind koud. De verwarmingsdraden zitten daarom aan de bovenkant vd handschoen. Volgens mij is de onderkant dunner wat dan fijn is voor de HVV. De combi is fantastisch. Bij aankomst om 06.30u na 2 uur rijden merk je eigenlijk pas hoe koud het is geweest onderweg. Van warmte tintelende vingertje. Makkelijk om de spullen eenvoudig zonder moeite vd strom af te halen.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door John007 »

Soesko schreef:Ik heb ervaring met Daytona, Saito en Oxford. Daytona en Saito vallen voor mij in de categorie waardeloze rotzooi
Ik heb ze ook van saito en ze doen het prima, ben benieuwd wat jou slechte ervaringen zijn.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Leon

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Leon »

een alternatief is verwarmde binnenhandschoenen.


http://www.amazon.com/Powerlet-Rapid-Gl ... +rapidfire


Ik heb een paar (door iemand uit de US mee laten nemen).
Is wat minder simpel dan "aanzetten" en rijden maar (je moet de kabel aansluiten en de control unit inschakelen bij opstappen), maar het comfort is super.
Direct goed regalbare warmte op binnen EN bovenkant hand/vingers
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

De mijne v gerbing. Ook aansluiten op de accu met stekkers en instelbare warmtegraad.
Kan ook op batterij maar werd afgeraden. 1 mnd niet gebruiken / opladen is kapotte batterij.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Iron Horse »

John007 schreef:Ik heb ze ook van saito en ze doen het prima, ben benieuwd wat jou slechte ervaringen zijn.
Even een berichtje kopiëren en plakken van een topic uit november vorig jaar. Het gaat hier weliswaar niet om de vraag wat de waardes zijn, maar het geeft wel aan dat ze niet echt deugen of heel erg grote toleranties hanteren. Ik heb ze toen omgeruild voor Daytona's. Werkten goed alleen de schakelaar roestte onder je kont vandaan. Op deze heb ik er geen meer zitten, ik rij nauwelijks meer met slecht weer.

<<<<<<<<<<<<--------------------------------------------------------------->>>>>>>>>>>>

Om een idee te geven van de bijbehorende waardes, maar die kunnen per merk (sterk) afwijken, nog even een testje van 7 februari 2005 met destijds Saito II handvatverwarming. Het volledige topic (3 pagina's) staat hier. Het volgende is slechts 1 citaat van de test.

Voor de duidelijkheid en het berekenen van de waardes nog even de wet van Ohm. U = I x R waarbij U de spanning in volt is, I de stroom in Ampère en R de gemeten weerstand in Ohm. Dus wanneer je 6 Ohm meet en de spanning is 12 volt is de stroom die er zal lopen -> 12 gedeeld door 6 is 2 Ampère. Dat geeft dan een vermogen van 24 Watt (U x I = P) (P = Vermogen in Watts) Zou er met 14 volt (de laadspanning van de accu) worden gewerkt is de stroom die er zal lopen dus 14 gedeeld door 6 = 2,33 Amp en het vermogen dus 2,33 x 14 = 32,6 Watt.
Ik heb de Saito II set nog niet gemonteerd, maar het leek me wel even aardig om hem vooraf te testen. Ze doen het prima met wel 1 aantekening die ik weer minder vind en ze daarom waarschijnlijk toch ga ruilen voor de Saito I of de Daytona's.

Bij meting blijkt dat de 3 standen die men opgeeft er wel erg veel afwijking zit in de Low-stand.

Alles gemeten bij 12 Volt. De opgegeven vermogens zijn bij 12 Volt opgegeven gezien de gemeten weerstand van de verwarmingselementen. (ca. 7,5 Ohm) Bij 14+ Volt vallen de waardes nog hoger uit.

Start opgegeven 40 Watt, gemeten 38,5 Watt. (Ligt redelijk dicht bij de specificatie)
High opgegeven 20 Watt, gemeten 27,5 Watt (Ligt dus ruim boven de specificatie)
Low opgegeven 10 Watt, gemeten 23 Watt (Is dus 2,3 keer zoveel als de specificatie en zelfs nog hoger dan de opgegeven high-stand)

Bij 14,5 Volt dus resp. 46,5 Watt, 33,2 Watt en 27,8 Watt.

Nu is een bepaalde afwijking "normaal" om te verwachten, dat heet nu eenmaal de tolerantie, maar bij de Low-stand neemt dit wel erg extreme vormen aan.

Nu heb ik ze gevoeld in een niet gemonteerde situatie en zonder handschoenen aan. Maar de Low-stand is daarbij met 23~28 Watt al een dusdanige BBQ-temperatuur dat ik dat op een koele voor- of najaarsrit niet echt prettig zal vinden met mijn zomerhandschoentjes aan. En lager dan uitzetten is dan dus niet mogelijk. Met de afwijkingen bij Start en High heb ik geen moeite, maar wel met die bij de Low-stand.

Ik wil hiermee niet zeggen dat dit voor de hele reeks van Saito II handgreepverwarming geldt, maar het zou me ook niet verbazen als dat wel zo zou zijn. Ik ga ze alleen niet eerst weer voor de II omruilen want ik rij me al een slag in de rondte, ook al is dat gepland gebeurd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door R.Vanmeegen »

Ik heb op internet een originele, nog niet gebruikte handvat verwarming gevonden voor € 75,--. Is dat een redelijke prijs? Originele prijs zou ongeveer € 250,-- zijn.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Frank »

Klopt, ik heb voor mijn nieuwe DL1000 L4 ook de originele Suzuki handvatverwarming besteld.... € 223,00 :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door RedStrom »

Voor 49,95 heb je ze ook. Die van de ANWB. Ik moet hem er nog op zetten. Het is nog niet koud genoeg.
Schijnt een hele goede te zijn. R&G.
Moet je er wel zelf op zetten. Maar dat is poezenurine.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

Hier R&G. Ook direct geadviseerd aan Chiel, heeft m nu ook. Werkt prima. In lengte net iets korter dan originele HVn. Helemaal happy en warm genoeg. Komt goed door handschoenen heen. 5 standen via drukknop.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door R.Vanmeegen »

Bedankt voor de nuttige tips. Al met al is EUR 75,-- voor origineel zeker niet duur, maar de R&G set is goed en gunstiger is prijs.

Weet nog niet zeker of ik dit "nodig" heb, dus nog even paar nachtjes over slapen.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Soesko »

R.Vanmeegen schreef:Ik heb op internet een originele, nog niet gebruikte handvat verwarming gevonden voor € 75,--. Is dat een redelijke prijs? Originele prijs zou ongeveer € 250,-- zijn.
Ligt er een beetje aan. Mijn vrouw heeft op haar Dl de originele van Suzuki. Ik moet zeggen dat de set goed afgewerkt is, maar echt warm worden ze niet en dan is 75 euro wel weer veel geld. Als je overweegt ze te kopen dan zou ik ze even aan een accu koppelen en nagaan of ze warm genoeg worden. Voor de set van mijn vrouw geldt dat het veel geld was voor weinig warmte.
Op mijn oude GSX heb ik momenteel een set van Oxford en die wordt erg warm. In de hoogste stand kun je op een gegeven moment de handgreep niet meer lang vasthouden. Daar staat tegenover dat dit de derde set is in een jaar tijd. Oxfords worden dus goed warm, maar ik plaats wat vraagtekens bij de duurzaamheid. Hetzelfde hoor ik overigens over de sets van R&G, al lees ik dat diverse mensen hier andere ervaringen hebben. Wat betreft de Oxfords moet ik wel zeggen dat ik steeds onder garantie nieuwe heb ontvangen (Ten kate webshop).
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

R&G al sinds okt 2012 gemonteerd. Dat is iig al langer dan met 3 sets per jaar.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Eikie »

Ik heb de originele Suzuki HVV bij aflevering laten monteren, zoals eerder geschreven zijn het niet de warmste maar werkt wel zonder problemen en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Mogelijk omdat de 'goedkopere' merken een veel heter resultaat geven daardoor ook minder lang mee gaan. Het blijft een vorm van weerstand en dat eist zijn tol.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Twinkel »

Hoe lang gaat de originele Suzuki hvv mee?
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

Mijn R&G doet t nu nog steeds erg goed. Dus waarom veel (meer) betalen?


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Twinkel »

Ik heb verschillende ervaringen gelezen over de levensduur van R&G, daarom dacht ik, eens vragen hoe lang de originele Suzuki hvv meegaat omdat ik daar nog niets over heb kunnen vinden. Ik zou alleen meer willen betalen, als de hvv in verhouding ook (veel) langer meegaat.
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Eikie »

Mijn originele Suzuki hvv drie jaar en nog steeds tevreden
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Cplegt »

Ik heb een ik vermoed 5tal oxford setjes gehad, de duurste ergens rond de 100 euro, en ze zijn allemaal ruk. Garantie hebben ze bij oxford nog nooit van gehoord.
Op mn andere motor een booster setje, beter dan Oxford, maar duidelijk minder dan R&G.
R&G veel goedkoper, en ik rij nu ongeveer anderhalf jaar met een setje, en deze doet het nog perfect. Ik zou voor de R&G gaan.
Gr. Chiel
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Silverstorm »

Ik heb ook altijd handvatverwarming gehad maar de buitenkant van je handen blijven koud.Vind het goed voor in het tussenseizoen maar als het kouder wordt voldoet het bijlange niet.
Heb nu verwarmde handschoenen gekocht en dat is pas een luxe :D
Ik kan het iedereen aanraden.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Cplegt »

Klopt als en bus wat je zegt. Ik rij in de winter ook met verwarmde handschoenen.
Echter neem je die niet mee op zomervakantie, en als je dan onverwacht in een sneeuwstorm terrecht komt, is hvv heerlijk (ervaringsdeskundige)
En in de lente en herfst kan het 's ochtends, 's avonds en 's nachts behoorlijk fris/koud zijn, gebruik ik de hvv zeer regelmatig.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

Verwarmde handschoenen en dan de binnenkant met HVV: heerlijk!!

Kan t iedereen aanbevelen : duim:

Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Twinkel »

Ja die verwarmde handschoenen heb ik al en afgelopen winter erg van genoten. Ik wilde nu als extra voor de hvv gaan om inderdaad die koude ochtenden in de herfst net dat beetje extra warmte te hebben als ik nog niet m'n verwarmde handschoenen mee heb
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door Ebrostrom »

HVV ook heerlijk met de verwarmde handschoenen omdat die de buitenkant pakken en de HVV de binnenkant. Afgelopen jr Limburg-Den Haag in de hele vroege morgen (5u). Pas in DH kwam ik erachter met t vastpakken v m'n spullen hoe koud t eigenlijk was. :-) een genot dus!!


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: handvatverwarming, maar welke?

Bericht door SN0Wman »

Hmm ik denk er ook wel eens over om er hvv op te zetten, maar bovenstaande reacties maken mijn gevoel er niet veel positiever over. De ervaringen zijn blijkbaar van meerdere sets per jaar tot sets die het 'wel 1,5 jaar!' uithouden... Zijn ze nou echt zo kwetsbaar? Ik ging er eigenlijk vanuit dat het er 1x op zetten is en het de komende 5 jaar geen problemen geeft..
Groeten,
Rudy
Plaats reactie