Intercom systeem

...
Plaats reactie
Biker

Intercom systeem

Bericht door Biker »

Hallo medestrommers,

Ik wil een intercom systeem aanschaffen voor communicatie tussen mij en mijn duo. Ook moet hier mijn Garmin SP 2610 aan gekoppeld worden. Nu doen zich de wildste verhalen de ronde over de slechte kwaliteit van die dingen en ik wil dan ook geen kat in de zak kopen. Wie heeft er ervaring met een goed intercom systeem en kan er mij wat over vertellen??
Vynka

Bericht door Vynka »

Ik heb een MT-30 er op zitten en die bevalt prima, ik kan met 170 nog mijn mp3 speler goed horen. Wat betreft comm kan dat tot 140 nog. Ik hoor als alles uitstaat nog wel een kleine buzz op de lijn, maar wat geeft dat als je toch al minimaal 80db pakt op de snelweg...
Toontje

Bericht door Toontje »

Biker

Bericht door Biker »

GPS.nl, daar had ik al gekeken. http://www.hobbyist.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar kun je ook veel vinden. Ik denk dat het de Baehr hobby wordt, heeft daar iemand ervaring mee??
Dirk(s)trom

Bericht door Dirk(s)trom »

Ik heb, net als Vynka, een MT-30. Ben hier er te vreden mee. Zeker gezien de prijs in verhouding tot de Baerh. Ook ik merk wel een zeer kleine ruis als alles uit staat maar daar hoor je tijdens het rijden dus echt niets van.
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb een intercom systeem aangeschaft en wel de autocom active rider, hierop is ook mijn garmin aangesloten en dat werkt perfect! Het is alleen even zoeken naar de goede afstelling voor de voice control en de volume regeling maar ik heb vandaag 160 gereden en kon mijn vriendin nog goed verstaan dus wat dat betreft een aanrader !!
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Wat zei ze dan? "NIET ZOOO HAAARDDDD .............." :lol:
suzuki DL rijder Ben

Bericht door suzuki DL rijder Ben »

Hallo mensen.

Ik ben vanplan om een intercom systeem aan te schaffen maar ik weet niet welke.
Hier boven las ik dat mensen tevreden zijn met een MT-30.
Mijn vraag is wat voor merk is dat en hoe veel kost zo iets.
Ook zag ik iets over een "garmin"maar ik vraag me af, wat is dat eigenlijk.

Ik zou graag willen weten hoe het werkt en of het ook vast op je motor kan worden gezet.

Op de beurs zag een ik een setje en dat was nog te doen ( 250 euro ) maar daar zat me toch een berg draaden aan.
Als je met elkaar wilde praten moest je eerst een knopje indrukken die aan je stuur bevestigt was anders hoorde mijn vrouwtje niets.
Mijn vriendin had ook een knopje in haar hand zodat ze ook iets terug kon zeggen.
Dat werk niet vandaar ik iets zoek wat vast op de motor zit.

Al vast bedankt
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb nu een intercomsysteem van Autocom maar als ik nu opnieuw zou moeten / kunnen kiezen dan koos ik toch echt voor de Beahr, kost wel wat meer maar dan heb je ook wat en goedkoop is duurkoop!!
DL650

autocom

Bericht door DL650 »

Biker ,

Wat is dan het probleem ? Rij je altijd harder dan 160 en gil je vriendin dan nog harder of is het een ander probleem.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

suzuki DL rijder Ben schreef:....
Ook zag ik iets over een "garmin" maar ik vraag me af, wat is dat eigenlijk.

......
Dat is een navagatiesysteem. http://www.gps-garmin.nl/body_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Re: autocom

Bericht door Biker »

DL650 schreef:Biker ,

Wat is dan het probleem ? Rij je altijd harder dan 160 en gil je vriendin dan nog harder of is het een ander probleem.
Het probleem zit hem vooral in de afstelling van de Voice Control, deze regelt de aan en uitschakeling van de speakers. Als hij "te gevoellig" staat dan gaat hij door een beetje ruis van de wind al aan en als je hem minder gevoellig zet dan vallen er stukken van het gesprek tussenuit. Ik kan het apparaat niet optimaal afstellen. Ik heb een integraal helm maar de intercom gaat continue aan en uit zelfs nadat ik de microfoon zo heb uitgevoerd zoals hij ook bij een Jet helm wordt gebruikt. Een ander probleem is dat het apparaatje heel gevoelig is voor storingen. De dealer heeft hem al diverse malen verplaatst maar telkens zat er een tikkend geluid in de intercom. Momenteel zit hij ingebouwd voor het achterlicht onder het zadel en is het probleem voor 80% opgelost. Maar 100% tevreden ben k dus niet over Autocom.
CVke

Bericht door CVke »

Ik heb enkele jaren geleden voor een goede 50€ een "Oxford Bike Mike" gekocht. Op mijne CBR had ik bij 90Kmh al problemen om iets te horen van de vrouw die achterop zat. Maar op mijne Strom heb ik bij 150Kmh nog steeds zo goed als perfect geluid.
Waarom weet ik niet, maar dat ding werkt dus perfect. Je kan er zelfs een radio, MP3 speler en dergelijke ophangen.
Persoonlijk ben ik er dus content van.
Fred

Bericht door Fred »

CVke schreef:Ik heb enkele jaren geleden voor een goede 50€ een "Oxford Bike Mike" gekocht. Op mijne CBR had ik bij 90Kmh al problemen om iets te horen van de vrouw die achterop zat. Maar op mijne Strom heb ik bij 150Kmh nog steeds zo goed als perfect geluid.
Waarom weet ik niet, maar dat ding werkt dus perfect. Je kan er zelfs een radio, MP3 speler en dergelijke ophangen.
Persoonlijk ben ik er dus content van.
Weet er soms nog iemand waar dit toestel is te verkrijgen?
CVke

Bericht door CVke »

Geen idee waar je ze nu nog kunt krijgen. De mijne kwam toen van Suzuki shop "Erckens" uit Zonhoven. Naar het schijnt hebben ze die spullen ook gehad bij Hallfords, maar daar ben ik niet zeker van.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

fred schreef:Weet er soms nog iemand waar dit toestel is te verkrijgen?
FF googelen levert dit op...
Kosten € 65,63 als je 'em meteen koopt :wink:.

Of hier, maar dan is 'ie wat duurder...

Voor een piccie:
Afbeelding

Ook hier te bestellen, maar dan ie 'ie al weer 99 Engelse Ponden.

Dit na ongeveer 4 minuten googelen. Als je d'r ff voor gaat zitten, vind je alles :wink: :lol:
Fred

Bericht door Fred »

Be-Outside schreef:
fred schreef:Weet er soms nog iemand waar dit toestel is te verkrijgen?
FF googelen levert dit op...
Kosten € 65,63 als je 'em meteen koopt :wink:.

Of hier, maar dan is 'ie wat duurder...

Voor een piccie:
Afbeelding

Ook hier te bestellen, maar dan ie 'ie al weer 99 Engelse Ponden.

Dit na ongeveer 4 minuten googelen. Als je d'r ff voor gaat zitten, vind je alles :wink: :lol:
In ieder geval bedankt voor het googelen, deze zaken had ik ook al gevonden. Maar zoiets koop ik liever dicht bij huis en dat omdat die dingen nog wel eens willen stuk gaan en kan ik zo mee terug naar de verkoper en zeggen wat er mis aan is.
En das dus niet zo evident om dit snel in Engeland te regelen. :)
Biker

Bericht door Biker »

:idea: Een goed adres voor intercom sysytemen is "De hobbyist" in Hunsel (limburg). Hier verkopen ze alleen maar goed spul en geven je ook echt goed advies en kunnen het eventueel ook op de motor monteren. http://www.hobbyist.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
peter1273

Bericht door peter1273 »

Ik heb dit weekend mijn intercom ( Beahr) op de V-strom gemonteerd, samen met een zender PMR/LPD echter stoort de motor vreselijk ik alleen maar gekraak, ik vermoed dat het van de ontsteking komt.
Hebben meer mensen dit probleem gehad en hoe is het opgelost m.a.w. waar hebben jullie de intecom geplaatst en hoe de kabels verlegd?

Ik zit er aan te denken om de hele intercom helemaal vooraan achter de kuip bij de koplampen te plaatsen, alleen weet ik niet hoe ik de zwartekuip kan demonteren, de zijpanelen krijg ik er wel af maar dan zie ik niet hoe de kuip vast zit.
Plaats reactie