Frame & Carbon.....

...
Plaats reactie
LeChef

Frame & Carbon.....

Bericht door LeChef »

Ave V-strommers,

Dit topic had ik al eens op het oude forum gezet. Bij deze nog maar een keer op het nieuwe forum. Een bekend probleem is het afgeven van de zilvergrijze verf van het frame op je laarzen. Je kan dan de volgende dingen doen. Met je benen wijd gaan rijden, niet zo comfortablel of iets met "carbon folie" proberen.

Met een setje carbon vellen, een scalpel, lineaal en "schaatsen" [dit zijn tekenkamer mallen voor het maken van allerlei curves] alles op maat gesneden. Zo doen de proffesionele beletterings bedrijven het ook. O ja, en vanzelfsprekend het frame van te voren ontvetten. Zie de resultaten aan beide zijden van mijn motor. Tot nu toe werkt het op een klein deel na aan stuurboord [rechter kant]. Doordat het frame daar een dunnere vorm heeft bij de swingarm as, is daar de carbon folie eraf gesleten. Aan die kant moet ik het nog een keer over doen en lijken of er een oplossing voor is.

In het oude forum waren er al reacties gekomen over eventulele mallen in pdf of doc. Ik ben al een beetje aan het hersenwaaien hoe ik dat in de juiste vorm kan gieten.

Groet,

Gabby 8)

Afbeelding Afbeelding
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ziet er goed uit. als je inderdaad die mallen op het forum kan zetten... ik zat namelijk ook al te denken hoe ik die vorm goed moest krijgen. ik had nog geen idee om het goed te doen. ik heb wel interesse in de mallen.

groeten Erik
swintie

Bericht door swintie »

Ik had ook DOLgraag willen overgaan tot het afplakken van dat gedeelte. Het is inderdaad niet zo'n een mooi zicht.
Als je het PDF-bestandje op het forum kunt zetten heb je mij alvast gelukkig gemaakt :D
Groetjes
Scottie

Bericht door Scottie »

Zou over het folie blanke lak aanbrengen de optie zijn om het loslaten van de vellen carbon tegen te gaan :?:
Willum

Bericht door Willum »

tekst verwijderd
Laatst gewijzigd door Willum op zo 25-11-2007, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Mogelijk ten overvloede...........maar kijk ook nog even naar het het bericht op het forum dd jun 17, 2006 8.43 PM van Stroompje bij het onderwerp:
ABS.....DL650 inrijden

Dit is een los onderdeel en lijkt me dan ook apart te bestellen. Ik heb hem in ieder geval 'gepast' op mijn DL 1000 en het heeft op dat model een goede 'pasvorm'.
Hierbij behoeft men niet te ontvetten, knippen en plakken. Tenzij men carbon-look mooier vindt staan..........
Groeten Barry/Stroom2.
Plaats reactie