V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

...
Plaats reactie
Karolien78

V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door Karolien78 »

Gisteren had ik eindelijk de kans om een testrit te maken met de v-strom 650 abs 2012. Ik ben behoorlijk onder de indruk van deze moto en overweeg de aanschaf ervan :D Ik weet dat in Nederland verschillende versies van de v-strom 650 worden aangeboden: standaard, touring en black rhino. Deze worden in België niet aangeboden. Over het algemeen vind ik de originele suzuki accessoires in België vrij duur :cry: en vroeg me daarom af of iemand ervaring heeft met "package deals" in België of misschien zelf gesloten deals met de dealer? Een paar accessoires zou ik graag al bij aankoop erop hebben: middenbok, handbeschermers, handvatverwarming, valbeugels, 12v plug. Ik weet dat je deze zaken ook aftermarket kunt kopen (motech, touratech, ...) maar ik veronderstel dat een suzuki dealer ze dan niet voor je plaatst? Alvast bedankt voor de suggesties. Groetjes, Karolien
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door Eikie »

Originele accessoires zijn zeker duur en worden in het algemeen door de dealer 'gratis' gemonteerd.

Natuurlijk zijn tal van accessoires via de aftermarket te vinden (en zien er vaak beter uit ook) maar dan zal je zelf met de gereedschapkoffer aan de slag moeten. Of een handige vriend of buurman?

Al met al zijn de accessoires niet zo moeilijk te plaatsen ofschoon bij de montage van de handvatverwarming wat kennis van elektra handig zou zijn.

GIVI biedt via Italiaanse webshops ook leuke zaken aan als koffers, valbeugels, onderkuipen en windschermen.
Dat scheelt je enorm veel centjes als je die in Italie besteld.

Succes !!
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Leville

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door Leville »

Hier op het forum hoor je vaak zeggen dat leden de accessoires als onderhandelingsmiddel gebruiken bij de aankoop. Zodat de dealer geen rechtstreekse korting moet geven.

Als een mechanieker geen ander werk heeft, is het monteren van accessoires toch een nul-kost voor de dealer. Want de mechanieker moet aan het eind van de maand toch betaald worden. Of hij nu iets doet of niet.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door Silverstorm »

Van waar ben je ?Ik ben ook van België en mijn dealer monteert bij aankoop van een nieuwe motor alle accessoires gratis en geeft op alles 10 % korting gedurende het eerste jaar na aankoop.En je hoeft niet persé originele suzuki accessoires te nemen,je kunt alles bij hem bestellen.Zo heeft ie bvb handvatverwarming van oxford geplaatst voor 70 euro.
Laatst gewijzigd door Silverstorm op zo 19-05-2013, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door John007 »

Ik weet wel dat de originele handvatverwarming van Suzuki in nederland € 314,95 kost.
Dat is gewoon veel te duur en kun je dus beter van een ander merk kopen.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door Sparkle Black Peter »

John, in België kost de handvatverwarming € 408,=. Maar Karolien, Vele accessoires op de touring en BR uitvoering zijn van Givi of SW Motech. Hier doet Suzuki Nederland zaken mee. Je kunt ze ook zelf bij SW-Motech bestellen, ben je stukken goedkoper uit. Voorbeeld: Middenbok bij SW-Motech is € 160,= Bii Suzuki Belgié € 286,=, Valbeugels bij SW-Motech € 154,= . Bij Suzuki Belgié € 201,= en deze zijn niet goed.
Ik zou zelf de accessoires bestellen, mits je deze niet als korting kunt bedingen bij aankoop van een nieuwe V-Strom.

Met V-Strom groet,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door John007 »

Rhino VStrom schreef:John, in België kost de handvatverwarming € 408,=
Niet te geloven Peter, wat een stelletje afzetters.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Karolien78

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door Karolien78 »

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik zal eens met de dealer moeten gaan praten en kijken in welke mate hij bereid is om accessoires van andere merken te installeren.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7822
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: V-strom 2012 ABS accessoirepakketten België?

Bericht door Eikie »

Of anders toch die handige buurman of Vlaamse Strommer :-)}
Succes en we horen / zien het wel :bye:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie