Schuberth C3 versus C3 Pro
Geplaatst: wo 08-05-2013, 15:33
Sinds een jaar rijd ik rond met een C3+SRC kraag.
Mijn broer heeft nu ook maar de knoop doorgehakt (ik *had* hem nog gezegd *geen* HJC klaphelm te kopen *zonder* eerst te testen hoeveel herrie een HJC maakt, maar vooruit..)
En wel de C3 Pro+SRC.
Onderstaand een aantal foto's met de verschillen; mijn broer heeft een medium en ik een large hoofd dus verschil in gewicht is niet echt vast te stellen.
een Large+SRC is 1810 gram een medium+src 100 gram lichter
Comfort op de motor ook niet want die van heb krijg ik ECHT niet op mijn hoofd...
Het eerst dat opvalt is de lucht inlaat
oud (met vliegen)
Ik heb geen klachten mbt de happer
Nieuw
Luchtinlaat in kinstuk (ook geen klachten)
oud
nieuw
De oplettende kijker ziet het al...... de Pro heeft spoilertjes "Nu! met Wings!! " onderaan het kinstuk
Achterkant heeft nu een soort spoiler/ribbel
Punt van kritiek op de C3+SRC is de FM radio ontvangst. De Pro heeft een antenne in de helm schaal. dmv een stekkertje wordt eea verbonden
Een zwaar punt van kritiek bij de C3 is de vormgeving van de binnenvoering bij je voorhoofd. die drukt bij veel mensen -en bij mij- zo erg dat het pijn gaat doen. een maatje grotere binnenvoering (a 35 eurie) brengt wel verlichting maar af en toe zeurt het toch. Schuberth had in elk geval geen echte oplossing.
Ik raadt dan ook eenieder AF om een Schuberth te kopen ZONDER 'm een lange tijd of je hoofd te hebben.
Schuberth heeft klaarblijkelijk geluisterd want bij de Pro is eea veranderd.
oud
nieuw
Microfoon is een stuk kleiner geworden, niet alleen het foam maar ook het deel zelf.
Als laatste is het raster mechaniek veranderd (ik heb geen klachten over het oude mechaniek)
oud
nieuw
Mijn broer heeft nu ook maar de knoop doorgehakt (ik *had* hem nog gezegd *geen* HJC klaphelm te kopen *zonder* eerst te testen hoeveel herrie een HJC maakt, maar vooruit..)
En wel de C3 Pro+SRC.
Onderstaand een aantal foto's met de verschillen; mijn broer heeft een medium en ik een large hoofd dus verschil in gewicht is niet echt vast te stellen.
een Large+SRC is 1810 gram een medium+src 100 gram lichter
Comfort op de motor ook niet want die van heb krijg ik ECHT niet op mijn hoofd...
Het eerst dat opvalt is de lucht inlaat
oud (met vliegen)
Ik heb geen klachten mbt de happer
Nieuw
Luchtinlaat in kinstuk (ook geen klachten)
oud
nieuw
De oplettende kijker ziet het al...... de Pro heeft spoilertjes "Nu! met Wings!! " onderaan het kinstuk
Achterkant heeft nu een soort spoiler/ribbel
Punt van kritiek op de C3+SRC is de FM radio ontvangst. De Pro heeft een antenne in de helm schaal. dmv een stekkertje wordt eea verbonden
Een zwaar punt van kritiek bij de C3 is de vormgeving van de binnenvoering bij je voorhoofd. die drukt bij veel mensen -en bij mij- zo erg dat het pijn gaat doen. een maatje grotere binnenvoering (a 35 eurie) brengt wel verlichting maar af en toe zeurt het toch. Schuberth had in elk geval geen echte oplossing.
Ik raadt dan ook eenieder AF om een Schuberth te kopen ZONDER 'm een lange tijd of je hoofd te hebben.
Schuberth heeft klaarblijkelijk geluisterd want bij de Pro is eea veranderd.
oud
nieuw
Microfoon is een stuk kleiner geworden, niet alleen het foam maar ook het deel zelf.
Als laatste is het raster mechaniek veranderd (ik heb geen klachten over het oude mechaniek)
oud
nieuw