Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2961
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Nou dat dus
Mooi mooi je kent hem niet meer terug.
Verdere uitleg in de link eronder
http://canadamotoguide.com/2012/11/29/p ... ld-part-2/
Mooi mooi je kent hem niet meer terug.
Verdere uitleg in de link eronder
http://canadamotoguide.com/2012/11/29/p ... ld-part-2/
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Mooi ,Mooi ,deze hadden de motors vroeger bijna allemaal ,wel moeilijk in onderhoud wordt na een tijd donker door oxidatie dit kan je niet verhelpen of je moet er niet meerijden en laten binnen staan.jon
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Die spaken zijn wel ubergeil alleen wel heel erg aan de prijs!
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Ook al aan spaakwielen/lichtere wielen gedacht. Maar het prijskaartje is nét iets te hoog... ahum.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Wow!
How cool is that!
How cool is that!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Spaakwielen .... stalen velgen .... noppenbanden .... hele goeie bellypan ...... Dakar eo ..... bergkamstrassen ......
Nahhhh ..... gaat nie goe komen met mij .
Nahhhh ..... gaat nie goe komen met mij .
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
wat moet dat kosten dan 2 van die spaakvelgen?
vind het idd wel heeel stoer staan!
vind het idd wel heeel stoer staan!
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2961
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Waarom denk je dat ik overal een link aanplak
Onder de foto klikken en naar onder scrollen, schrik niet hè
Onder de foto klikken en naar onder scrollen, schrik niet hè
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Er zijn goedkopere oplossingen op de markt die er ook gaaf uitzien. is dan wel geen Exel, maar daar betaal je dan ook voor.
DL650 ABS ’11-‘12
2.50x19 79040005 € 949,76
4.25x17 79240005 € 1194,62
Prijzen zijn bruto exclusief btw.
De volgende kleuren combinaties zijn mogelijk:
Velg: Zilver, zwart, titanium, magnesium, goud
Naaf: Zilver, zwart, titanium, magnesium, goud
Nipples: Zilver, zwart, titanium, goud, rood, blauw, oranje
Iets voor onder/in de Kerstboom
DL650 ABS ’11-‘12
2.50x19 79040005 € 949,76
4.25x17 79240005 € 1194,62
Prijzen zijn bruto exclusief btw.
De volgende kleuren combinaties zijn mogelijk:
Velg: Zilver, zwart, titanium, magnesium, goud
Naaf: Zilver, zwart, titanium, magnesium, goud
Nipples: Zilver, zwart, titanium, goud, rood, blauw, oranje
Iets voor onder/in de Kerstboom
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
En win je dan gewicht ten aanzien van de originele wielen?
Nu prijs standaard V-Strom + spaakwielen >= prijs standaard Tiger 800 XC met spaakwielen, incl. meer veerweg en betere vering.
Nu prijs standaard V-Strom + spaakwielen >= prijs standaard Tiger 800 XC met spaakwielen, incl. meer veerweg en betere vering.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
hehehh, dan zijn die canadese toch wel goedkoper.
Ik heb er ook wel eens over nagevraagd en ik zat rond de 1500 eu per 2 wielen.
Schijnt dé tuningtip te zijn tov de zware DL1000 wielen. Een van de geheimpjes van KTM denk ik zo. Maja.... 1500 euri....
en dan nog een mooie UPSD vork.... en wave schijven.... en echte remklauwen....
Hee, ik wacht gewoon op de nieuwe DL1000
Ik heb er ook wel eens over nagevraagd en ik zat rond de 1500 eu per 2 wielen.
Schijnt dé tuningtip te zijn tov de zware DL1000 wielen. Een van de geheimpjes van KTM denk ik zo. Maja.... 1500 euri....
en dan nog een mooie UPSD vork.... en wave schijven.... en echte remklauwen....
Hee, ik wacht gewoon op de nieuwe DL1000
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
En daar dan gelijk spaakvelgen in stoppenPeterzeeland schreef:
Hee, ik wacht gewoon op de nieuwe DL1000
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
mwah, schat in dat die nieuwe wieltjes lichter zijn dan de huidige gietijzeren exemplaren...
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Upsidedown voorvork is echt NIET beter, een Upsidedown is leuk om mee te off-roaden maar voor de DL-650 asfalt vreters is een Upside-down echt absoluut 200% klote !
Ben toevallige vandaag weer even op de koffie geweest bij Hyperpro Alphen aan de Rijn, met de vraag : Wat zou het kosten om mijn V-Strom uit te rusten met spaakvelgen en upsidedown voorvork en toen keek hij me heel even aan en antwoorde hij : VEEL TE DUUR voor die motor.
Het alternatief voor de DL-650 voorvork ( als je Hyperpro hebt laten monteren wil je eigenlijk al geen andere meer ) is de vork uit een Suzuki DRZ 400. Dat is door 75% van het all-road minnend nederland ( die ook echt blubber vreten en geen zandpaden )DE keus als er een nieuwe voorvork in moet komen. Veel goedkoper stabieler en vooral RUSTIGER in zijn veerweg en comfort.
Upside down is heel traag waardoor hij op echte drempels en kuilen geweldige demping geeft maar doordat hij trage respons geeft is hij op de weg ( lees : klinkers of hobbelig terein ) verschrikkelijk vervelend omdat hij elke klinker laat voelen als een klap.
Wat betreft spaakvelgen gaat ik dat zeker nog overwegen puur als gewichtsbesparing en uiterlijk vertoon want ik ben er wel achter dat een V-strom prima is voor de weg en stukjes onverhard maar voor het echte zandvreten ik er zeer binnenkort een oude BMW R80 bij koop om te verbouwen naar off-road/on-road monster.
Ben toevallige vandaag weer even op de koffie geweest bij Hyperpro Alphen aan de Rijn, met de vraag : Wat zou het kosten om mijn V-Strom uit te rusten met spaakvelgen en upsidedown voorvork en toen keek hij me heel even aan en antwoorde hij : VEEL TE DUUR voor die motor.
Het alternatief voor de DL-650 voorvork ( als je Hyperpro hebt laten monteren wil je eigenlijk al geen andere meer ) is de vork uit een Suzuki DRZ 400. Dat is door 75% van het all-road minnend nederland ( die ook echt blubber vreten en geen zandpaden )DE keus als er een nieuwe voorvork in moet komen. Veel goedkoper stabieler en vooral RUSTIGER in zijn veerweg en comfort.
Upside down is heel traag waardoor hij op echte drempels en kuilen geweldige demping geeft maar doordat hij trage respons geeft is hij op de weg ( lees : klinkers of hobbelig terein ) verschrikkelijk vervelend omdat hij elke klinker laat voelen als een klap.
Wat betreft spaakvelgen gaat ik dat zeker nog overwegen puur als gewichtsbesparing en uiterlijk vertoon want ik ben er wel achter dat een V-strom prima is voor de weg en stukjes onverhard maar voor het echte zandvreten ik er zeer binnenkort een oude BMW R80 bij koop om te verbouwen naar off-road/on-road monster.
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Upside down zou juist sneller moeten reageren. Je hebt minder onafgeveerd gewicht dat in beweging moet worden gezet om de vering te doen reageren. Bijkomend voordeel is de frontale stijfheid van het geheel. Bij een langere veerweg kan de laterale stijfheid misschien wat minder zijn. Dat valt (deels?) op te lossen door dikkere buitenpoten.
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Net ook ergens gelezen dat (goedkope) upside-down vorken traag reageren. In theorie zou het niet mogen. Maar misschien dat te stugge dichtingen in de praktijk wat anders opleveren...Leville schreef:Upside down zou juist sneller moeten reageren.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
De vraag of een upgrade van 1.500 euri voor een vork (ex kroonplaten) op een relatief goedkope motor de moeite is.... nee.
UPSD is in principe wel stijver, en als je eens op een ktm, triumph of stelvio hebt gereden, zul je een goede upsd niet versmaden. Dat rijdt stukken strakker dan mijn KLV.
Maar goed, spaakwielen dus.
UPSD is in principe wel stijver, en als je eens op een ktm, triumph of stelvio hebt gereden, zul je een goede upsd niet versmaden. Dat rijdt stukken strakker dan mijn KLV.
Maar goed, spaakwielen dus.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Even een tussendoor vraagje :
Stel dat je op wereldreis zou vertrekken met een vstrom is het dan beter om spaakwielen te plaatsen of de standaard te laten zitten?
Kristof.
Stel dat je op wereldreis zou vertrekken met een vstrom is het dan beter om spaakwielen te plaatsen of de standaard te laten zitten?
Kristof.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Ik zou voor spaakwielen gaan. Enkele voordelen!
1- als je originele velgen (gegoten) kapot zijn, ben je uitgereden en moet je nieuwe kopen. Bij spaakwielen is de velg uitdeuken, spaken stellen en rijden maar. Kunnen bijna overal gemaakt worden.
2- Lichter
3 - off-road zijn spaakwielen zeker in het voordeel.
4 - sterker
Nadelen!
Duur
1- als je originele velgen (gegoten) kapot zijn, ben je uitgereden en moet je nieuwe kopen. Bij spaakwielen is de velg uitdeuken, spaken stellen en rijden maar. Kunnen bijna overal gemaakt worden.
2- Lichter
3 - off-road zijn spaakwielen zeker in het voordeel.
4 - sterker
Nadelen!
Duur
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Op wereldreis moet je helemaal geen DL gebruiken! Veel te zwaar....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Dat klopt .. maar het is wel een bak lef hebben, en gewoon super stoer
Gr. Chiel
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
hoezo? alst met zo'n gs lukt, waarom met de strom niet!?Peterzeeland schreef:Op wereldreis moet je helemaal geen DL gebruiken! Veel te zwaar....
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Gs: tot nu vooral luchtgekoeld, stalen frame, meer veerweg, meer bodemvrijheid, spaakwielen, kuipwerk minder kwetsbaar.
Nu, veel hangt af van de wegen die je denkt de berijden. In de drab is eender welke zware machine een blok aan het been.
Nu, veel hangt af van de wegen die je denkt de berijden. In de drab is eender welke zware machine een blok aan het been.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
[/quote
hoezo? alst met zo'n gs lukt, waarom met de strom niet!/quote]
Alles kan, ook met Goldwing door de Sahara. of met R1 naar de noordpool. of het handig is?
Reed ooit in Guatemala over een 'weg' met vriendin en bagage achterop. glibber glibber over de natte klei, 3 dagen over 240 km. CX500 honda
Komt er een gast met een TT600, kletsje maken, vroem, weer ervandoor, op het achterwiel.
En wij weer voortploegen
vind trouwens op youtube altijd leuke filmpjes met gs-en, 'dat het best wel lukt'
hoezo? alst met zo'n gs lukt, waarom met de strom niet!/quote]
Alles kan, ook met Goldwing door de Sahara. of met R1 naar de noordpool. of het handig is?
Reed ooit in Guatemala over een 'weg' met vriendin en bagage achterop. glibber glibber over de natte klei, 3 dagen over 240 km. CX500 honda
Komt er een gast met een TT600, kletsje maken, vroem, weer ervandoor, op het achterwiel.
En wij weer voortploegen
vind trouwens op youtube altijd leuke filmpjes met gs-en, 'dat het best wel lukt'
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2961
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
En maar hopen dat je niets krijgt aan al die elektronica in de " middle of nowhere " ( die de Strom niet heeft )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Model zonder ABS en TCS nemen, he. Zonder ESA ook.
De beste GS om wat meer op terrein te gaan is de F800. En dan nog, een echte enduro is het niet.
De beste GS om wat meer op terrein te gaan is de F800. En dan nog, een echte enduro is het niet.
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
De beste GS om mee in het terrein te gaan, is nog altijd de G serie. Het liefste de sertao.
Maargoed, we dwalen af.
Spaakwielen zijn voor mij de investering zeer zeker niet waard. Mijn strom is al dusdanig in waarde verminderd, dat ik beter een andere motor kan kopen dan spaakwielen.
(en dan gelijk een motor met spaakwielen natuurlijk, want zo'n erge alleskunner is de V-strom nu ook weer niet)
Maargoed, we dwalen af.
Spaakwielen zijn voor mij de investering zeer zeker niet waard. Mijn strom is al dusdanig in waarde verminderd, dat ik beter een andere motor kan kopen dan spaakwielen.
(en dan gelijk een motor met spaakwielen natuurlijk, want zo'n erge alleskunner is de V-strom nu ook weer niet)
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Maken ze die nog?MacReal schreef:De beste GS om mee in het terrein te gaan, is nog altijd de G serie. Het liefste de sertao.
(Wat mij betreft is de V-Strom een halve Pan European, met adventurelooks. Zonder geintegreerde koffers.)
Re: Wel eens aan spaakwielen gedacht ?
Jazeker!
De sertao, met spaakwielen:
En de "gewone" met gietwielen:
Met de V-strom kan je trouwens erg veel, maar hij is voor het mooie gewoon een kilo of 50 te zwaar...
De sertao, met spaakwielen:
En de "gewone" met gietwielen:
Met de V-strom kan je trouwens erg veel, maar hij is voor het mooie gewoon een kilo of 50 te zwaar...