Gipro DS

...
Plaats reactie
Heltio

Gipro DS

Bericht door Heltio »

Sinds een week heb ik een Gipro DS geinstalleerd, opzich bevalt dit prima. Mooi compact, goed leesbaar en eenvoudig te installeren. (behalve dan dat het ff zoeken was naar de diagnose stekker: wil de idioot die dat ding aan de onderkant van een framebuis heeft geinstalleerd zich ff melden? :? )

Het enige dat me opvalt is de snelheid van het ding, of eigenlijk meer de traagheid. Bij het accelereren zit er een behoorlijke vertraging tussen het 'schakelmoment' en de juiste weergave van de Gipro. Ook wanneer je (bijv bij een verkeerslicht) snel terugschakelt dan duurt het even voordat Gipro de juiste versnelling weergeeft. Soms blijft hij zelfs op 2 staan totdat je weer optrekt, dan gaat hij pas naar 1.

Zijn er meer met deze ervaring?
Thijsvdvl
Berichten: 39
Lid geworden op: do 12-07-2012, 20:12
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 XTA '17
Woonplaats: Hapert

Re: Gipro DS

Bericht door Thijsvdvl »

Ik had hem op mijn vorige motor zitten en heb er nu weer één besteld en beviel mij super. Ik gebruikte hem puur voor wanneer ik op een bocht af kwam of op een kruising om te checken in welke versnelling ik zat. (Wanneer ik de tel kwijt was)
Wanneer ik de koppeling ingetrokken had dan gaf hij regelmatig een verkeerde versnelling, maarja moet je gewoon voordat je gaat schakelen even kijken.

Waar zit trouwens de stekker hoef ik niet te gaan zoeken ;)
Heltio

Re: Gipro DS

Bericht door Heltio »

De stekker zit aan de linkerkant van je motor, onder het zadel. Bij mij zat hij dus een beetje verstopt onder de framebuis die naar achteren loopt. Het is een witte stekker met een zwarte rubberen 'dop'. Met een beetje pielen wist ik hem te bereiken zonder de zijkap te demonteren.
Plaats reactie