Tyre fix

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Tyre fix

Bericht door Iron Horse »

De Tyre fix voor het eenvoudig vastmaken van de motor op een aanhanger.

Misschien bij anderen wel bekend maar ik kende het niet. Het beste in combinatie met een voorwielklem te gebruiken en dan heb je in principe niks meer nodig om de motor muurvast te zetten op een aanhanger. Ik denk dat het zelfs ook een heel goed middel is om op de ferries te gebruiken. Blijft dan alleen de vraag; waar laat je het wanneer je weer wilt gaan rijden, want het neemt wel aardig wat ruimte in beslag.

Helaas kan ik hem met de Motolug niet toepassen aangezien de bevestigingspunten teveel naar voren liggen. Maar voor anderen kan het misschien DE oplossing zijn. Deze is ook betaalbaar (ca. 70 euro). Je hebt ook een andere versie/merk (kya tyre down), maar die kost bijna 2 keer zoveel en doet hetzelfde.

Zie voor meer info hier. En selecteer Tyre fix in het menu. (Is een oer Hollands product!)

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Tyre fix

Bericht door Tulipan »

Op de ferry ( ik spring nogal eens over ) worden de riemen aan de valbeugels vastgemaakt: Muurvast :worship:
Enige jaren geleden werd de spanband over het zadel getrokken; karton erop, extra man de motor omlaag drukken.
Daar zijn ze gelukkig vanaf gestapt; maar jouw oplossing is eigenlijk veel beter, past op alle motoren :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Tyre fix

Bericht door Iron Horse »

Ze zouden dit soort bevestiging standaard op de ferries moet toepassen dan zou er veel minder schade aan motoren optreden. Over het zadel is een crime voor je zadel en je voorvork doortrekken is ook niet de meest optimale optie.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Tyre fix

Bericht door Spurm »

ff mailtje sturen naar de ferry mensen! Laat hun maar een bult van die dingen bestellen :)
liefst voor 7 augustus :) dan vertrek ik naar the UK :) (zin in!)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Tyre fix

Bericht door Iron Horse »

Misschien kun jij het voortouw nemen :D ? Kunnen wij er ook gebruik van maken :worship:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie