buitentemperatuur sensor L2

...
Plaats reactie
Bergdus

buitentemperatuur sensor L2

Bericht door Bergdus »

goedenavond,

Ik ben op zoek naar de buitentemperatuursensor, ik heb het idee dat ie links in de kuip zit maar weet dit niet zeker.
De reden is dat ik denk dat ie veel warmte van het blok oppikt, en daardoor een te hoge waarde aangeeft, wordt dit herkend en zijn er al oplossingen?

ben benieuwd,

groet

Ron
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: buitentemperatuur sensor L2

Bericht door TT-Strom »

Goede vraag, vroeg me al hetzelfde af :-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: buitentemperatuur sensor L2

Bericht door Martien_1000 »

Zit volgens mij inderdaad links in de kuip. Ik denk dat de werking wel goed is, begin april heb ik nog regelmatig de waarschuwing voor glad wegdek gezien.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: buitentemperatuur sensor L2

Bericht door Iron Horse »

Ik herken het "probleem" alleen van de auto. De juiste temperatuur wordt dan eigenlijk alleen maar aangegeven wanneer je een tijdje rijdt. Maar eigenlijk is dat ook logisch want dan sluit je zoveel mogelijk andere invloeden uit omdat je dan met rijwind, de echte omgevingstemperatuur, te maken hebt. In een statische situatie ga je al snel de mist in door in- of aanstraling, reflectie of weet ik niet wat nog meer.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: buitentemperatuur sensor L2

Bericht door Aad900 »

Daar heb je helemaal gelijk in Rob. De sensor van de L2 zit weliswaar zover mogelijk van het blok vandaan en ook niet in de rijwind. Zolang je rijdt geeft hij vrij nauwkeurig de temperatuur aan, maar als je voor een verkeerslicht staat dan loopt de temperatuurindicatie op door de straling van het blok.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Plaats reactie