Auw!

...
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Auw!

Bericht door Clau »

Hi vriendelijke medestrommers...

afgelopen weekend stukje gereden (225 km) en in de avond kon ik op me buik op de bank liggen! echt last van me stuitje.
Ik MOET dus een ander zadel kopen, he vervelend, en erg grote kans dat dit een bagster gaat worden, schijnt toch wel op nr. 1 te staan bij vele dealers die div merken voeren.

Het gevalletje pijn in me achterwerk of stuitje beter gezegd wil ik natuurlijk niet meer. Ik ben maar 1.73 en ik denk erover na om het zadel dus korter te maken, dat de verhoging naar duo plek dus eerder begint zeg maar (denk dat de duo plek dan wat langer wordt?)

Zit ik nu goed met mijn gedachten? door me lengte zit ik dus aardig voorraan het zadel, na langere tijd ga ik steeds wat meer inelkaargezakt zitten, hou me rug niet recht. Nou zat ik dus te denken dat als ik het nieuwe zadel, mijn zitplek, wat korter maak dat ik dan wat beter in het zadel zit, wat meer steun heb in me rug en daardoor minder last zal hebben van me stuitje....
of.... ga ik hiermee juist het tegenover gestelde bereiken?

:frusty:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Auw!

Bericht door Iron Horse »

Ik denk niet dat dat werkt, maar hoe wel zou ik ook niet weten. Misschien kun je hiervoor beter eerst overleggen met een zadelmaker. Het is natuurlijk zonde om een hoop geld uit te geven en er dan achter te komen dat het niet werkt. Bijvoorbeeld Tijger leathers Den Haag. Vraag maar aan Bozobin.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Jaaa! Ik heb een ergonomisch zadelmaker bij mij in de buurt gevonden, hij gaat mijn zadel vermaken en ik kan eerst proefrijden voordat hij de cover gaat maken! Ik had een zadel gemaakt via bagster en dat voorbeeld gaat hij precies zo maken :-) ik ben dus helemaal blij en hoop dat het gaat helpen. Zadel vandaag weggebracht en morgen weer ophalen! En ik kan voor de prijs die ik bij bagster kwijt zou zijn 5 zadels bij hem laten maken! Echt, ik ga hem zelfs meer betalen dat dat tie vraagt!

Blij! Blij!
Ma Bella

Re: Auw!

Bericht door Ma Bella »

Is een niergordel niet iets om te proberen?
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Ja ook idd, dat is beter voor mijn zithouding, rechte rug Clau! Alleen denk ik altijd aan de niergordel als ik al onderweg ben, te laat dus... En het zit zo warm.

Maar idd moet hem misschien standaard in me topkoffer leggen!

Thx
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Auw!

Bericht door Peterzeeland »

Clau, ben zelf 1.75

Denk erover om stuur naar achter te brengen dmv SW-motech risers/convertors of van dat merk in de HG catalogus, want die kost 'maar' 70 euro ipv 90.

Ook ik zit net wat te ver naar voren voor mijn comfort, rechtop zittend. Tenzij ik dus me wat buig. Maar serieus lijkt me dat je een motor op jouw maten moet afstellen, net zoals een serieuze fiets, omdat het een verlengstuk van je lichaam moet zijn, als je echt actief rijdt :mrgreen:

Wil graag weten waar en hoe duur jij je zadel laat vermaken!

Stuur anders pb als je geen reclame wil maken, maar waarom ook niet ????
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

80 euro!!!!! Compleet hoe jij je zadel wilt hebben :-)
Ik geloofde mijn oren niet en ben ook echt van plan om hem meer te geven....maar... Heb het resultaat nog niet maar vind het al erg prettig dat ik eerst kan testen voordat hij het uiterlijk aanpast...schuim, dus je zit, is toch het belangrijkste! Hij wil eerst dat goed hebben voordat hij het leer er omheen gaat maken...
Hij is orthopeed dus je krijgt echt een orthopedisch zadel gemaakt door iemand die verstandheeft van de drukpunten en botjes in je lichaam.

Hieronder zie je hoe ik mijn zadel laat maken, zwart leer met mat zwart leer en carbonlookleer... Met zilver stiksel.

Hij wil niet op internet maar leeft puur van de mond op mond reclame. Als hij zichzelf op internet zet dan kan hij de aanvragen niet meer aan. Hij werkt voor vele motorzadel die de inkopen bij hem doen en dan voor honderden euro's aan de klant verkopen (denk ik).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Clau op za 05-05-2012, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Als mensen dus echt geïnteresseerd zijn kun je via pb naam en tel krijgen... Het is bij mij in de buurt dus voor vele zal het een stuk rijden zijn ;-)

Maar wellicht eerst ff afwachten naar het resultaat :-) die hoop ik komende week te krijgen voordat de zon weer gaat schijnen!
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Auw!

Bericht door Aad900 »

Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring. Ik ben niet ontevreden over het standaard zadel van de L2, maar het kan natuurlijk altijd beter.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Auw!

Bericht door Tulipan »

Hé Bozobin, kom er eens in :D

ik lees niks van je ? Normaal ben je er als de kippen bij O:-) ,
hebbie die prijs gezien :bye:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Ma Bella

Re: Auw!

Bericht door Ma Bella »

Al doe je het niet voor de betere zit...t lijkt sws al veel mooier zo'n zadel...leuk moederdagcadeau...Ohnee, heb ik al een paar keer gehad dit jaar :schater:
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Auw!

Bericht door TT-Strom »

Moet zelf zeggen, dat voor mij het zadel van de L2 al een hele verbetering is tov het oude zadel. Hij ziet er niet alleen al veel beter uit met de stiksels, maar zit veel beter.

Voorbeeld: na de Frieslandrit stapte ik af zonder de hele dag ook maar een centje pijn/last gehad te hebben. Dit was met het oude DL650 zadel wel anders. Had zelf dan ook een DL1000 zadel, wat al een hele verbetering was.

Dus ben zelf al blij met het zadel van de L2. Vooralsnog geen behoefte aan een ander of aangepast zadel.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Ik heb zojuist het zadel opgehaald om te passen :-) wat een verbetering, op de plek waar je met je stuitje zit zit maar 1cm schuim, dat is dus veel te dun en dus raak je heel snel het harde plastic eronder! De ruggesteun is iets verhoogd (overgang naar de bijrijder zit) en naar voren gehaald, de plekken waar je billen zitten is verhard zodat je echt op je billen zit en je stuitje niet kan doorzakken naar beneden. Als ik nu op de motor zit voel je echt de steun in je onderrug en ik voel me stuitje niet! Het is natuurlijk nog niet getest met een paar honderd km maar op het oude zadel voelde ik het gelijk wanneer ik opstapte en dat heb ik nu niet. Op die twee punten, rug en stuitje, zit dus al gelijk een enorm verschil!

Vanmiddag ga ik terug om het zadel aan te laten passen aan het design, zie plaatje een paar threads terug :-)

Ik kan niet wachten, zo benieuwd...
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Zo het zadel is weer weg, de laatste wijzigingen doorgesproken welke worden aangepast, dan nog het nieuwe design, maandag avond ophalen :-) spannend!
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

TT-Strom schreef:Moet zelf zeggen, dat voor mij het zadel van de L2 al een hele verbetering is tov het oude zadel. Hij ziet er niet alleen al veel beter uit met de stiksels, maar zit veel beter.

Voorbeeld: na de Frieslandrit stapte ik af zonder de hele dag ook maar een centje pijn/last gehad te hebben. Dit was met het oude DL650 zadel wel anders. Had zelf dan ook een DL1000 zadel, wat al een hele verbetering was.

Dus ben zelf al blij met het zadel van de L2. Vooralsnog geen behoefte aan een ander of aangepast zadel.
Helaas past het nieuwe zadel niet op een oudere machine, dat had ik al ff gepast maar paste niet. Moest het dus echt in een andere hoek zoeken....
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Auw!

Bericht door TT-Strom »

Clau schreef:
TT-Strom schreef:Moet zelf zeggen, dat voor mij het zadel van de L2 al een hele verbetering is tov het oude zadel. Hij ziet er niet alleen al veel beter uit met de stiksels, maar zit veel beter.

Voorbeeld: na de Frieslandrit stapte ik af zonder de hele dag ook maar een centje pijn/last gehad te hebben. Dit was met het oude DL650 zadel wel anders. Had zelf dan ook een DL1000 zadel, wat al een hele verbetering was.

Dus ben zelf al blij met het zadel van de L2. Vooralsnog geen behoefte aan een ander of aangepast zadel.
Helaas past het nieuwe zadel niet op een oudere machine, dat had ik al ff gepast maar paste niet. Moest het dus echt in een andere hoek zoeken....
Klopt, sorry voor de spraakverwarring, mijn post was in reactie op Aad :lol:

Wat betreft het zadel van de 650 oude stijl, ben ik het helemaal met je eens. Daar zat ik ook niet lekker op.
Ben erg benieuwd naar hoe je nieuwe zadel bevalt en hoe hij eruit komt te zien. Duur is het i.i.g. zeker niet!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Auw!

Bericht door Aad900 »

Ik had je wel begrepen hoor Andries :schater:

Al ben ik niet ontevreden over het zadel van de L2, maar zoals gezegd, het kan altijd beter. Op mijn K8 had ik een Bagster zadel en dat zat toch echt iets beter (voor mij dan :o) )
Dus ben ik altijd geïnteresseerd naar ervaringen van anderen.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Auw!

Bericht door Framomile »

Nog even een toevoeging Clau,

Ik heb zelf ook altijd ontzettend veel last gehad van mijn stuitje op het standaard zadel en dan met name bij lange ritten. Niet normaal zo'n pijn.
Wat ik bij toeval ontdekte, eigenlijk door de pijn, is dat wanneer ik mijn bekken naar voren kantel en (overdreven) de bips naar achteren druk het veel langer is vol te houden. Sinds ik hier bewust op let tijdens het rijden houd ik het veel langer vol zonder pijn.

Bij mij werkt het, het is maar een tip.

Een beter zadel is natuurlijk sowieso geen overbodige luxe maar bewust op je houding letten helpt in mijn geval dus ook wel wat.

Veel plezier vast met je verbeterde zadel. :P

Gr Franc
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Hi Franc, dat ga ik sowieso proberen, dat in combi met mijn nieuwe zadel zou dat geen centje pijn meer mogen opleveren :lol:

En anders moet er maar een goldwing komen...


Nee sorry nooooooooooit! :frusty:
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

yes yes yes ik heb mijn nieuwe zadel vandaag al kunnen ophalen :-)

het resultaat; zie hieronder, ik ben er onwijs blij mee, met het design maar ook de veranderingen aan het zadel zodat mijn achterwerk zonder pijntjes vele km's kan blijven zitten :D :D :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V-Warrior
DL650 berijder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 01-05-2012, 14:30
Mijn motor is een: Een Suzuki DL 650 Grey Metalic
Woonplaats: Emmen
Contacteer:

Re: Auw!

Bericht door V-Warrior »

clau,

dat ziet er goed uit,als ik een strom heb dat stuur ik jou een pbtje voor het adres.


veel plezier ermee

harry uut emmen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Auw!

Bericht door Aad900 »

Dat ziet er heel netjes en comfortabel uit Clau. Laat de kilometers nu maar komen...toch :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

jaaaa :-)

denk dat ik me ga inschrijven voor de elfstedentocht op 2e pinksterdag :-)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Auw!

Bericht door Aad900 »

Dat lijkt me een goed plan. Ik ga 2e Pinksterdag naar de Eifel. De Nurburgring om precies te zijn....nee ik ga daar niet het circuit op, ff kijken en dan met een groep een rondje Eifel, en dan weer naar huis.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

dat klinkt ook erg leuk :-)
je bent neem ik aan op de hoogte van de laatste veranderingen in duitsland mbt je uitlaat?

http://www.mtcdehondsrug.nl/let-op-voor ... #more-1041
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Robino schreef:clau,

dat ziet er goed uit,als ik een strom heb dat stuur ik jou een pbtje voor het adres.


veel plezier ermee

harry uut emmen
Prima Harry, ik zou zeggen, koop snel een mooie strom, dan kun je nog lekker toeren deze zomer!
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Auw!

Bericht door Spurm »

Clau schreef:Als mensen dus echt geïnteresseerd zijn kun je via pb naam en tel krijgen... Het is bij mij in de buurt dus voor vele zal het een stuk rijden zijn ;-)

Maar wellicht eerst ff afwachten naar het resultaat :-) die hoop ik komende week te krijgen voordat de zon weer gaat schijnen!
heb je miss voor mij die naam en bijbehorend telefoon nummer? :mrgreen:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Auw!

Bericht door Aad900 »

Clau schreef:dat klinkt ook erg leuk :-)
je bent neem ik aan op de hoogte van de laatste veranderingen in duitsland mbt je uitlaat?

http://www.mtcdehondsrug.nl/let-op-voor ... #more-1041
Ik heb gewoon een standaard uitlaat, dus verwacht ik keine Probleme O:-)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Spurm ik heb je pb gestuurd...
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Auw!

Bericht door Spurm »

:worship:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Auw!

Bericht door Joskestiller »

Aad900 schreef:
Clau schreef:dat klinkt ook erg leuk :-)
je bent neem ik aan op de hoogte van de laatste veranderingen in duitsland mbt je uitlaat?

http://www.mtcdehondsrug.nl/let-op-voor ... #more-1041
Ik heb gewoon een standaard uitlaat, dus verwacht ik keine Probleme O:-)
Ik heb vernomen dat de politie in België in de loop van de maand mei gerichte controles gaat uitvoeren op de motorfietsen voor wat betreft de nieuwe regelgeving die in de loop van september 2011 in voege is gegaan betreffende het dragen van aangepaste kleding, vervoeren van kinderen maar ook het rijden met vervangdempers zou bekeken worden.

Jullie zijn gewaarschuwd!
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Auw!

Bericht door Framomile »

Mooi zadel Clau,

Laat je ook nog even weten of je nu daadwerkelijk KM's kunt vreten zonder pijn in de bips?

Ziet er in iedergeval top uit !

Gr Franc
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Ja uiteraard ga ik dat ook mededelen, ben zelf ook benieuwd! Denk ook aan elf stedentocht met Pinksteren :-)
Maar als het dit weekend al mooi weer is....
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Auw!

Bericht door Spurm »

Joskestiller schreef:
Aad900 schreef:
Clau schreef:dat klinkt ook erg leuk :-)
je bent neem ik aan op de hoogte van de laatste veranderingen in duitsland mbt je uitlaat?

http://www.mtcdehondsrug.nl/let-op-voor ... #more-1041
Ik heb gewoon een standaard uitlaat, dus verwacht ik keine Probleme O:-)
Ik heb vernomen dat de politie in België in de loop van de maand mei gerichte controles gaat uitvoeren op de motorfietsen voor wat betreft de nieuwe regelgeving die in de loop van september 2011 in voege is gegaan betreffende het dragen van aangepaste kleding, vervoeren van kinderen maar ook het rijden met vervangdempers zou bekeken worden.

Jullie zijn gewaarschuwd!
oh oh, aankomende zondag naar Genk :mrgreen: (db killer en schroevendraaier mee dus)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Eindelijk dit weekend de tijd om mijn nieuwe zadel in te zitten!

Ook leuk dat er toch heel wat mensen ook geïnteresseerd is, ben erg benieuwd hoe jullie nieuwe zadel eruit gaat zien?!

Keep me posted zou ik zeggen ;-)
MS-750
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11-03-2012, 15:52
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650

Re: Auw!

Bericht door MS-750 »

Clau,en hoe zit de nieuwe zadel naar en aantal gereden km'ters ,ben jij tevreden.
Als dat zo is, kan je mij dan aub de tel. nr . en de adres van de maker van de zadel PM én

Bij voorbaat dank.

groetjes Mannie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Auw!

Bericht door PDvD »

En ik zou ook erg graag de gegevens van deze maker ontvangen (en wat was je nou precies kwijt???) mag ook per pb.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

MS-750 schreef:Clau,en hoe zit de nieuwe zadel naar en aantal gereden km'ters ,ben jij tevreden.
Als dat zo is, kan je mij dan aub de tel. nr . en de adres van de maker van de zadel PM én

Bij voorbaat dank.

groetjes Mannie
Hoi Mannie, afgelopen weekend heb ik een zeer goede test gedaan/gehad.
we hadden mee gereden met het zeer geslaagde ritje rondje utrecht, deze was ongeveer 200 km en daarbij kwam de heen en terug weg nog bij. Deze dag dus zeker wel 350 km gereden.
Ok, ik kwam er niet super kwiek af maar dat had niets meer te maken met mijn enorme klachten van mijn stuitje. Ik heb erg veel baat bij mijn ruggesteun en daarbij eigenlijk alleen last gehad van het op dezelfde positie zitten en de "normale" zadelpijn omdat ik niet elke dag zo veel rij, gewenning zeg maar.
Ik ben dus uitermate tevreden! voorheen kon ik op een dag echt geen 200 km rijden want dan moest ik vervolgens een paar dagen op me buik op de bank liggen!
Nu kon ik bij thuiskomst gewoon plaatsnemen op de bank, een verademing. De zitpijn nu was gelijk weg zodra je opstond dus dat is echt hetzelfde als zadelpijn op de fiets.

Ik kan het dus iedereen aanraden. Ook qua uiterlijk, het design is prachtig en het is zeer vakkundig gemaakt. Belangrijke feiten!
Ook tijdens het rondje utrecht via dit forum heb ik aardig wat complimenten gekregen over mijn zadel!

Ik stuur je een pm met daarin zijn naam en tel nummer :-)

Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe jouw zadel eruit gaat zien en hoe het jou bevalt!
MacReal

Re: Auw!

Bericht door MacReal »

Ben ook wel heel benieuwd naar dat adresje van je en zijn prijzen. Het ziet er namelijk erg goed uit!
MS-750
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11-03-2012, 15:52
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650

Re: Auw!

Bericht door MS-750 »

Clau schreef:
MS-750 schreef:Clau,en hoe zit de nieuwe zadel naar en aantal gereden km'ters ,ben jij tevreden.
Als dat zo is, kan je mij dan aub de tel. nr . en de adres van de maker van de zadel PM én

Bij voorbaat dank.

groetjes Mannie
Hoi Mannie, afgelopen weekend heb ik een zeer goede test gedaan/gehad.
we hadden mee gereden met het zeer geslaagde ritje rondje utrecht, deze was ongeveer 200 km en daarbij kwam de heen en terug weg nog bij. Deze dag dus zeker wel 350 km gereden.
Ok, ik kwam er niet super kwiek af maar dat had niets meer te maken met mijn enorme klachten van mijn stuitje. Ik heb erg veel baat bij mijn ruggesteun en daarbij eigenlijk alleen last gehad van het op dezelfde positie zitten en de "normale" zadelpijn omdat ik niet elke dag zo veel rij, gewenning zeg maar.
Ik ben dus uitermate tevreden! voorheen kon ik op een dag echt geen 200 km rijden want dan moest ik vervolgens een paar dagen op me buik op de bank liggen!
Nu kon ik bij thuiskomst gewoon plaatsnemen op de bank, een verademing. De zitpijn nu was gelijk weg zodra je opstond dus dat is echt hetzelfde als zadelpijn op de fiets.

Ik kan het dus iedereen aanraden. Ook qua uiterlijk, het design is prachtig en het is zeer vakkundig gemaakt. Belangrijke feiten!
Ook tijdens het rondje utrecht via dit forum heb ik aardig wat complimenten gekregen over mijn zadel!

Ik stuur je een pm met daarin zijn naam en tel nummer :-)

Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe jouw zadel eruit gaat zien en hoe het jou bevalt!



Clau bedankt voor je uitleg, :D en ik zal beslist met de zadelmaker contact opnemen. :bye:
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

MacReal schreef:Ben ook wel heel benieuwd naar dat adresje van je en zijn prijzen. Het ziet er namelijk erg goed uit!
Had je mijn zadel in het echt gezien afgelopen zaterdag? In het echt mooier en beter dan op foto!
Polly

Re: Auw!

Bericht door Polly »

Heb jij voor mij ook het adres en telnr van deze zadelmaker, is echt een mooi zadel TOP!

Gr Polly.
rozenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22-08-2011, 13:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL **** (verwijder of pas dit aan!!!)

Re: Auw!

Bericht door rozenburg »

Hallo kun je mij misschien zeggen wat de prijs ongeveer is van zo'n zadel, hoelang de levertijd is en waar deze persoon woont en telefoonnr.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
EdV
DL650 berijder
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
Woonplaats: Eersel (NL)

Re: Auw!

Bericht door EdV »

rozenburg schreef:Hallo kun je mij misschien zeggen wat de prijs ongeveer is van zo'n zadel, hoelang de levertijd is en waar deze persoon woont en telefoonnr.

Alvast bedankt.
Clau schreef:80 euro!!!!! Compleet hoe jij je zadel wilt hebben :-)
-----
Hij wil niet op internet maar leeft puur van de mond op mond reclame. Als hij zichzelf op internet zet dan kan hij de aanvragen niet meer aan.
-----
Als mensen dus echt geïnteresseerd zijn kun je via pb naam en tel krijgen...
O:-)
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
Ma Bella

Re: Auw!

Bericht door Ma Bella »

Ik heb nog geen afspraak gemaakt en ik twijfel ook nog. Heel raar misschien maar ik heb de afgelopen twee weken zo'n 4000 km gemaakt met het originele zadel onder de bibs en ik moet zeggen...geen klachten. Dus nu ben ik een beetje huiverig...ik zou wel een optisch mooier zadel willen maar kunnen de huidige zit-eigenschappen dan ook gewaarborgd worden...?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Auw!

Bericht door Iron Horse »

Volgens mijn bescheiden mening kan het er alleen maar beter op worden. Het standaard 650 zadel is geen optimum van genot. Elke aanpassing zal het (waarschijnlijk) beter maken. Er vanuit gaande dat het dan wel een deskundige betreft en geen prutswerk is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ma Bella

Re: Auw!

Bericht door Ma Bella »

Hmm, klinkt plausibel...optisch kan t ook heel snel beter tenslotte...
Sjautz

Re: Auw!

Bericht door Sjautz »

kan je mij ook de gegevens van de maker geven?
ZeugStrom

Re: Auw!

Bericht door ZeugStrom »

Beste V-Strommers,

Wat was het vandaag mooi weer, dus :-)} met die V-Storm. Samen met twee maatjes even lekker door het Zeeuwse via Putte naar Baarle Nassau voor een heerlijk biertje.
Aangekomen had ik toch wel behoorlijke pijn in mijn kont, en dat na amper 120 Km! Maar toen we terug thuis waren had ik het echt niet meer, wat een k..zadel zit er standaard op een Strom.
Nu ik dit zit te typen voel ik zowel mijn kont als 'edele delen' en kan ik haast niet wachten om naar mijn bed te gaan, au, au, au. :oops:

Ik heb Clau al een mail gestuurd met de vraag naar gegevens van zijn ergonomisch zadelmaker want ook ik wil dit voor mijn mooie V-Strom. Nog niets van hem ontvangen en misschien is hij op vakantie.
Iemand anders dit adres zodat ik contact op kan nemen met deze zadelmaker.
Hier moet snel een oplossing voor komen. Ik ben erg benieuwd wat andere V-Strom rijders voor oplossing hebben. Ik hoor dit graag. :worship:

Groeten,
Ben
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

Re: Auw!

Bericht door Clau »

Avond :-)

Ik heb iedereen die mij een pm had gestuurd vanavond beantwoord :-)

Succes ermee! Ik ben nog steeds super blij met mijn zadel!
Plaats reactie