Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

...
Plaats reactie
Talisman

Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Talisman »

Hallo, heeft iemand nog een montagehandleiding liggen om een middenbok (orig Suzuki) onder een DL650 te hangen ?
Zou de montage een stuk gemakkelijker maken ipv zelf eerst uit moeten vogelen hoe en wat.

alvast bedankt voor jullie reactie

vriendelijke groeten Jan
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Iron Horse »

Dat is het werkplaatshandboek en daar staat bij mijn weten niets in over de optionele middenbok. Je kunt een Suzuki dealer of anders Nimag even om een kopietje vragen. En anders zal de SW Motech uitvoering niet veel anders zijn. In grote lijnen zul je die ook wel kunnen toepassen. deze kun je van de Motech website direct downloaden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Talisman

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Talisman »

Excuses voor mijn late reactie maar bedankt voor het meedenken. Ik maakte het mijzelf veel te moeilijk door op zoek te gaan naar een of andere handleiding. Ik had gewoon even onder de V-Strom van mijn vriendin moeten kijken :oops:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Iron Horse »

Het is dus gelukt?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Talisman

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Talisman »

Yep, zo goed als, staat nu nog na te drogen van alle tectyl die ik er maar eerst even heb opgespoten. Spul wil wel roesten heb ik al bij anderen gezien.
Talisman

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Talisman »

Heb de middenbok eronder zitten, op zich goed te doen, veren spannen ook, echter, blijkt het niet mogelijk om 1 van de 6 meegeleverde en te monteren bouten te plaatsen omdat de uitlaat te dicht voor het gat zit. Gaat om de onderste en meest voorste bout. Is dit nu typisch een gevalletje "heb ik weer" of komt iedereen dit tegen als er achteraf een middenbok word gemonteerd. Gevolg is dus dat de uitlaat er onderweg moet ? Op zich niet zo erg maar om de uitlaat bij de achterste cylinder los te maken moet haast de halve carosserie gedemonteerd worden. Ik hoop dat iemand een andere oplossing weet.
Oh ja, ook hield ik nog een ander onderdeeltje over, een soort stift van ong 6 cm 1 cm doorsnee met draadeinde aan de ene kant en een ronde afgeslepen kop aan andere uiteinde ?? Kon niet ontdekken waar dat nu weer thuis hoorde.
groet Jan
Leville

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Leville »

Talisman schreef:... Op zich niet zo erg maar om de uitlaat bij de achterste cylinder los te maken moet haast de halve carosserie gedemonteerd worden. Ik hoop dat iemand een andere oplossing weet. ...
Bij mij ging dat gewoon los door een dopsleutel met verlengstuk te gebruiken. Kon zo aan de bout van de opgelaste uitlaatspanriem. Niets voor moeten demonteren (ook een K9 ABS).
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Iron Horse »

Misschien toch even bij Nimag de originele handleiding voor montage opvragen. Dan is het probleem misschien al snel op gelost. Ik ken de genoemde problemen niet, maar dat was ook geen "originele" Suzuki, die trouwens een tijdje SW-Motech gemonteerd hebben als ik het goed heb, maar ben daar niet geheel zeker over.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Silverstorm »

Talisman schreef: Oh ja, ook hield ik nog een ander onderdeeltje over, een soort stift van ong 6 cm 1 cm doorsnee met draadeinde aan de ene kant en een ronde afgeslepen kop aan andere uiteinde ?? Kon niet ontdekken waar dat nu weer thuis hoorde.
groet Jan
Misschien nog eens onder de motor van je vriendin kijken :idea:
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Talisman

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Talisman »

Uiteraard, heb ik gedaan, maar ook daar nergens een dergelijke stift kunnen ontdekken.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5031
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Sparkle Black Peter »

Talisman schreef:Heb de middenbok eronder zitten, op zich goed te doen, veren spannen ook, echter, blijkt het niet mogelijk om 1 van de 6 meegeleverde en te monteren bouten te plaatsen omdat de uitlaat te dicht voor het gat zit. Gaat om de onderste en meest voorste bout. Is dit nu typisch een gevalletje "heb ik weer" of komt iedereen dit tegen als er achteraf een middenbok word gemonteerd. Gevolg is dus dat de uitlaat er onderweg moet ? Op zich niet zo erg maar om de uitlaat bij de achterste cylinder los te maken moet haast de halve carosserie gedemonteerd worden. Ik hoop dat iemand een andere oplossing weet.
Oh ja, ook hield ik nog een ander onderdeeltje over, een soort stift van ong 6 cm 1 cm doorsnee met draadeinde aan de ene kant en een ronde afgeslepen kop aan andere uiteinde ?? Kon niet ontdekken waar dat nu weer thuis hoorde.
groet Jan
Da's raar Jan,

Heb je de originele middenbok van Suzuki??? Heb er al meerdere malen een middenbok onder gehangen, o.a. op een K9, maar nog nooit een uitlaat gedemonteerd. Of heb je er een herriepijp van Akropovic, Laser o.i.d. onder hangen 8)

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Talisman

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Talisman »

Het is een originele Suzuki middenbok en er hangt een originele uitlaat aan mijn Strom. Ik ga er van 't weekend nog eens opnieuw naar kijken. Mogelijk een verkeerde volgorde van monteren aangehouden, lijkt me niet, maar ik zal er nog eens naar kijken.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5031
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Jan,

Hier staat een montagehandleiding van een originele middenbok. (2 foto's) en alle materialen. Wellicht dat je nu iets wijzer wordt. http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=13&t=5397

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Talisman

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Talisman »

Vanmiddag nog weer even naar de middenbok gekeken. Was allemaal gemonteerd conform de handleiding waarvan Peter een link had meegestuurd. Dank. Ik weet nu ook waar dat stiftje voor bedoeld was, moet onder de linkervoetsteun gemonteerd worden en vervangd de oude, kortere stift die daar zit. Zoals ik al dacht, de volgorde van het monteren vd diverse bevestigings onderdelen van de middenbok was het probleem. Bij het plaatsen van de rechterplaat aan de zijde van de uitlaat moet de betreffende bout al gedeeltelijk in de bus van deze plaat gestoken worden. Als de plaat op zijn plek zit kun je de bout dan vastdraaien in het gat waar ie inmiddels voor zit. Hem er achteraf in plaatsen is idd onmogelijk zonder de uitlaat te demonteren.
Allen bedankt voor het meedenken. Op naar de volgende klus. Valbeugels en carterplaat.

groetjes Jan
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5031
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Gevraagd montagehandleiding middenbok 650

Bericht door Sparkle Black Peter »

Tip Jan,

Eerst de valbeugels en dan de carterbescherming. De carterbescherming wordt namelijk aan de valbeugels gemonteerd.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie